ליל המסכות (סרט, 2007)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ליל המסכות
Halloween
מבוסס על ליל המסכות, (סרט, 1978)
בימוי רוב זומבי עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי
  • רוב זומבי
  • מאלק אכד
  • אנדי גולד
תסריט רוב זומבי
עריכה גלן גרלנד
שחקנים ראשיים
מוזיקה
  • טיילר בייטס
  • ג'ון קרפנטר
צילום פיל פרמט עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה
  • Dimension Films
  • Nightfall Productions
  • Spectacle Entertainment Group
  • Trancas International
חברה מפיצה The Weinstein Company
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 31 באוגוסט 2007
משך הקרנה 109 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה אימה, סלאשר
תקציב 15 מיליון דולר
הכנסות 80.4 דולר
הכנסות באתר מוג'ו halloween07
סרט קודם ליל המסכות: תחיית המתים עריכת הנתון בוויקינתונים
סרט הבא ליל המסכות II עריכת הנתון בוויקינתונים
www.halloweenmovies.com
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ליל המסכותאנגלית: Halloween) הוא סרט סלאשר אמריקאי משנת 2007, אשר נכתב, בוים, והופק על ידי רוב זומבי. הסרט הוא חידוש לסרט בעל אותו השם אשר יצא ב-1978 ובכך למעשה הפך לסרט התשיעי בסדרת סרטי ליל המסכות.[1] בסרט מככבים טיילר מאנה בתפקיד מייקל מאיירס, מלקולם מקדואל בתפקיד ד"ר סאם לומיס, סקאוט טיילור קומפטון בתפקיד לורי סטרוד ודאג פארך בתפקיד מייקל מאיירס שהיה צעיר. הסרט מבוסס על הבסיס של הסרט הראשון בסדרה ובו מייקל מאיירס עוקב אחריי לורי וחבריה בליל כל הקדושים. בסרט זה בניגוד לסרט המקורי העלילה נכנסת עמוק יותר בדמותו של מייקל מאיירס ומנסה להבין את המניעים שהיו לו לבצע את מעשיו.

בנוסף הרבה מקווי העלילה בסרט הם קווי עלילה שונים מאשר הסרט הקודם ובכך הסרט היה גם כחידוש לסרט המקורי אך גם כסרט מקורי. למרות הביקורות המעורבות הסרט זכה להצלחה כאשר גרף 80.3 מיליון דולר כנגד תקציב של 15 מיליון דולר. לאור הצלחת הסרט לסרט יצא סרט המשך בשנת 2009.

הצלחה מסחרית[עריכת קוד מקור | עריכה]

ביום הראשון להקרנתו הסרט גרף קרוב ל-10.9 מיליון דולר בצפון אמריקה ובכך הצליח לעקוף את ההכנסות של רוב הסרטים בסדרה ביום הפתיחה שלהם בצפון אמריקה ובנוסף הוא גם מוקם במקום הראשון ברשימת הסרטים הנצפים ביותר בסוף השבוע של אותו שבוע בו יצא בצפון אמריקה. לאחר 3 ימים הכנסות הסרט הגיעו כבר ל-26.3 מיליון דולר בצפון אמריקה ולאחר שבוע הכנסות הסרט הגיעו ל-30.5 מיליון דולר בצפון אמריקה מה שהפך אותו לסרט ליל כל הקדושים שהרוויח הכי הרבה בשבוע אחד בצפון אמריקה ובכך הצליח לעקוף את ההכנסות של כמעט כל סרטי הסדרה בשבוע הראשון ליציאתם בצפון אמריקה.

אך ביום שישי שבשבוע שאחריי יציאת הסרט הכנסות הסרט צנחו ל-3 מיליון דולר בצפון אמריקה (צניחה של 71.6%) ובסוף השבוע השני ליציאתו הסרט גרף כ-9.5 מיליון דולר בצפון אמריקה (צניחה של 63.9% בהכנסות), אך עדיין הוא מוקם במקום השני ברשימת הסרטים הנצפים ביותר לאותו שבוע בצפון אמריקה. בשבוע השלישי ליציאתו הסרט גרף 4.8 מיליון דולר ובכך ירד למקום השישי ברשימת הסרטים המכניסים ביותר של אותו שבוע בצפון אמריקה. בשבוע הרביעי ליציאתו הסרט נפל למקום ה-12 ברשימת הסרטים המצליחים ביותר לאותו שבוע עם הכנסות של 2.1 מיליון דולר בצפון אמריקה.

בסוף השנה הסרט דורג במקום השמיני המרוויח ביותר לאותה שנה ברשימת הסרטים שגילם מוגבל לגיל 17 ומעלה והיה לסרט ה-44 המרוויח ביותר לאותה שנה ברשימה הכללית בצפון אמריקה. בסוף השנה הכנסותיו הגיעו ל-58 מיליון דולר בצפון אמריקה ובכך הפך לסרט הסלאשר השני שהחידוש שלו גרף הכי הרבה הכנסות שהוא עוקף ברשימה סרטים כמו "כשזר מתקשר", ליל הבכורה ועוד (אם כי הוא ירד למקום השלישי על ידי החידוש לסרט סיוט ברחוב אלן שנה לאחר מכן). היום הוא ממוקם במקום ה-12 ברשימת החידושים לסרטי אימה שהיו הכי רווחיים בצפון אמריקה.

מחוץ לצפון אמריקה הסרט גם זכה להצלחה כאשר גר בשבוע הפתיחה שלו 1.3 מיליון דולר ובכך הפך לסרט המרוויח ביותר באותו שבוע בשבוע הפתיחה שלו. עד ה-1 בנובמבר הסרט גרף 7 מיליון דולר מחוץ לצפון אמריקה. בסופו של דבר הסרט הצליח לגרוף קרוב ל-22 מיליון דולר מחוץ לצפון אמריקה ובכך הכנסותיו הגיעו ל-80.2 מיליון דולר בכל העולם.

פרסים ומועמדויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט היה מועמד לפרסים רבים עבור הסרט והמשחק הטובים ביותר. למשל הועמד על ידי פסטיבל הסרטים סיטג'ס ל"סרט הטוב ביותר", ולאותה קטגוריה גם בפרסי האימה הקלאסיים של רונדו האטון, שם גם זכה בפרס זה. שרי מון זומבי הייתה מועמדת לפרס שחקנית המשנה ביותר הטובה בטקס פרסי פייט מטר.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Halloween, 2007-08-31, נבדק ב-2020-10-30