ליל המסכות 5: הנקמה של מייקל מאיירס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ליל המסכות 5: הנקמה של מייקל מאיירס
Halloween 5: The Revenge of Michael Myers
מבוסס על ליל המסכות, (סרט, 1978)
בימוי דומיניק אותנין-ג'ירארד עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי רמזי ת'ומאס
תסריט
  • דומיניק אותנין-ג'ירארד
  • מייקל ג'ייקובס
  • שאם ביטרמן
עריכה צ'ארלס טטוני וג'רי בריידי
שחקנים ראשיים
מוזיקה אלן הוווארת' עריכת הנתון בוויקינתונים
צילום רוברט דרמפר עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה
  • Magnum Pictures
  • Trancas International
חברה מפיצה
  • Galaxy Releasing
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 13 באוקטובר 1989
משך הקרנה 96 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה אימה, סלאשר
תקציב 6 מיליון דולר
הכנסות 11.6 דולר
הכנסות באתר מוג'ו halloween5
סרט קודם ליל המסכות 4: שובו של מייקל מאיירס עריכת הנתון בוויקינתונים
סרט הבא ליל המסכות: הקללה של מייקל מאיירס עריכת הנתון בוויקינתונים
www.halloweenmovies.com
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ליל המסכות 5: הנקמה של מייקל מאיירסאנגלית: Halloween 5: The Revenge of Michael Myers) הוא סרט סלאשר אמריקאי משנת 1989, אשר נכתב ובוים על ידי דומיניק אותנין-ג'ירארד.[1] הוא הסרט החמישי בסדרת סרטי ליל המסכות ובו מככבים דונלד פלזנס ודניאל האריס. הסרט מתרחש שנה אחריי אירועי הסרט הקודם ובו מייקל מאיירס רודף אחריי אחייניתו.

הסרט היה מוכר בעיקר בשם "ליל המסכות 5", כאשר המשפט "הנקמה של מייקל מאיירס" שימש בעיקר כדי לפרסם את הסרט בפלטפורמות שונות.

הסרט יצא לאקרנים ב-13 באוקטובר 1989 וגרף 11.6 מיליון דולר כנגד תקציב של 6 מיליון דולר מה שהפך אותו באותה העת לסרט הכי מרוויח בסדרה. בנוסף הוא גם קיבל ביקורות שליליות אך למרות זאת יצא לו סרט המשך.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר שבסרט הקודם מייקל נורה ופוצץ על ידי דינמיט מייקל מצליח לברוח מהפיצוץ הוא פוגש בנזיר מקומי שמטפל בו לאחר שהתמוטט ושקע בתרדמת. אחריי שנה, מייקל מתעורר מהתרדמת ודוקר את הנזיר בסכין. לאחר מכן הוא חוזר חזרה להדונפילד על מנת לנסות לרצוח שוב את האחיינית שלו, אותה ניסה לרצוח בסרט הקודם.

בינתיים ג'יימי, האחיינית שלו מאושפזת במרפאת ילדים לאחר שסבלה מטראומות קשות, סיוטים והתקפים פסיכוטים בעקבות המפגש עם מייקל. אימה המאמצת אותה דקרה בסרט הקודם הצליחה להתאושש מהפציעה. למרות מה שקרה לה עם מייקל ג'יימי מוצאת את עצמה חשה געגועים למייקל ולומיס משכנע את ג'יימי שמייקל בחיים ושהוא הצליח לחמוק מהפיצוץ. בינתיים מייקל דוקר את אחותה האומנת של ג'יימי עם מספריים כנקמה על כך שניסתה להרוג אותו בסרט הקודם. לאחר מכן הוא עוקב אחר חברתה טינה ואחר בן זוגה מייק. מייקל הורג את מייק עם מגרפה ומתחזה אליו כאשר הוא עוטה מסכה שעטה מייק לפניי כן ובכך טינה לא מגלה על מייקל.

לאחר מכן טינה וחבריה הולכים למסיבת ליל כל הקדושים בעוד טינה לא מרגישה בטוחה. בינתיים ג'יימי מצליחה להתעשת על עצמה והיא הולכת להזהיר את טינה בעקבות דבריו של לומיס. בינתיים מייקל מגיע למסיבה ורואה את חבריה של טינה מקיימים יחס מין. הוא מכה אותם במגרפה וכורת את ראשיהם עם חרמש. טינה מוצאת את גופותיהם של חבריה והולכת לדווח על כך לסגני המשטרה. בדרך היא נתקלת במייקל שרודף אחריה ובכך מגלה שהוא בחיים. טינה בורחת ממייקל ובינתיים נתקלת בג'יימי וחברתה בילי שבאו להזהיר אותה ובכך מייקל מתחיל לרדוף אחר ג'יימי אך מתנגש בעץ. טינה מנצלת את ההזדמנות כדי לפתות את מייקל להתקרב אליה ובכך מאפשרת לבילי וג'יימי לברוח. בינתיים לומיס מגיע וביחד עם ג'יימי הם מחליטים לעצור את מייקל לתמיד.

בעזרתה של ג'יימי, לומיס מפתה את מייקל להגיע בחזרה לבית ילדותו הנטוש כאשר הוא אורב לו עם קצין משטרה. מייקל מגיע לבית והורג את קצין המשטרה ולאחר מכן הוא מפיל את לומיס ומשליך אותו מעל מעקה מדרגות. לומיס מנסה שוב להתקרב למייקל אך הפעם משתמש בג'יימי כפיתיון על מנת לירות בו עם אקדח שמכיל חצים מרדימים. התכנית מצליחה ולומיס מצליח להשתלט על מייקל ומכה אותו עם קרש עץ אך לרוע מזלו הוא מקבל שבץ מוחי.

בינתיים מייקל נלקח למעצר, שם הוא יושב שהוא כבול באזיקים ומחכה שיעבירו אותו לכלא, שם צפוי לרצות מאסר עולם. בינתיים אחד השוטרים מתכונן לקחת את ג'יימי הביתה אך באותו זמן מגיע אדם לבוש בשחור שפותח בירי בתחנת המשטרה וגורם למותם של השריף ושל שלושה שוטרים נוספים. ג'יימי רואה את גופותיהם של השוטרים ואת התא של מייקל במעצר ריק ופורצת בבכי לאחר שמבינה מה קרה.

קאסט[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Halloween 5: The Revenge of Michael Myers, 1989-10-13, נבדק ב-2020-11-06