לין-הולי ג'ונסון

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
לין-הולי ג'ונסון
Lynn-Holly Johnson
לידה 13 בדצמבר 1958 (בת 65)
שיקגו, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1974 עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים תיכון ניילס נורת' עריכת הנתון בוויקינתונים
פרסים והוקרה פרס פטל הזהב לשחקנית המשנה הטובה ביותר (1985) עריכת הנתון בוויקינתונים
http://lynnhollyjohnson.com
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

לין-הולי ג'ונסוןאנגלית: Lynn-Holly Johnson; נולדה ב-13 בדצמבר 1958) היא מחליקה על הקרח ושחקנית. אחרי שהשיגה הצלחה מסוימת כמחליקה אמנותית על הקרח באמצע שנות השבעים, היא פתחה בקריירת משחק, והייתה מועמדת לפרס גלובוס הזהב על תפקידה בסרט Ice Castles משנת 1978.

שנותיה הראשונות והקריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ג'ונסון נולדה כלין הולי ג'ונסון בשיקגו, אילינוי, למרגרט, עקרת בית ואלן ג'ונסון, קבלן. [1] ג'ונסון הוסיפה מקף לשמה אחרי שחברתה לחדר חתמה את שמה של ג'ונסון בדרך זו. [2]

ג'ונסון, מחליקה אמנותית על הקרח מקצוענית, הגיעה למקום השני בדרגת הטירונים של באליפות ארצות הברית להחלקה אמנותית על הקרח ב-1974. היא ויתרה על החלקה תחרותית חובבנית ב-1977 על מנת להצטרף לקבוצת הראווה של ההחלקה על הקרח Ice Capades ולבסוף החלה בקריירת משחק, הופעת הבכורה שלה הייתה בסרט Ice Castles, שם שיחקה מחליקה אמנותית על הקרח. הסרט, דרמה רומנטית בו כיכבה לצידו של רובי בנסון, נחלה הצלחה צנועה בדצמבר 1978, בגורפה $18 מיליון דולר בארצות הברית. ג'ונסון, אותה תיאר מבקר הסרטים רוג'ר איברט כ"אשה צעירה ומושכת שהיא מחליקה טובה שיודעת לשחק", [3] הייתה מועמדת לפרס גלובוס הזהב כ"שחקנית החדשה הטובה ביותר של השנה בסרט" עבור הופעתה בסרט.

לאחר מכן להוקה ג'ונסון לתפקיד הראשי בדרמת האימה של וולט דיסני, The Watcher in the Woods. הסרט הופץ בצורה מוגבלת באפריל 1980, אולם הקרנתו הופסקה כעבור זמן קצר ולא זכה לתפוצה נרחבת עד אוקטובר 1981. ב-1981 היא גם כיכבה כבילי דאהל בסרט ג'יימס בונד "לעינייך בלבד". בסרט היא מגלמת את דמותה של מחליקה על הקרח שמנסה בלי הצלחה, אך בצורה קומית לפתות את ג'יימס בונד, שמסרב לה (אותו מגלם רוג'ר מור המבוגר ממנה בהרבה). באופן אירוני, קרול בוקה, המגלמת את מלינה האבלוק, מושא אהבתו של ג'יימס בונד בסרט, הייתה במציאות מבוגרת מג'ונסון ב-16 חודשים בלבד.

חייה האישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-1996 הפסיקה ג'ונסון לשחק על מנת להתרכז במשפחתה, תפקידה האחרון באותה עת היה בסרט הטלוויזיה Fugitive X: Innocent Target. ג'ונסון מתגוררת כיום בניופורט ביץ', קליפורניה, ביחד עם בעלה, הארכיטקט קלי ג'יבנס, ושני ילדיהם. היא משתמשת על פי רוב בשם לין-הולי גיבנס מאז נישואיה. בסתיו 2007 היא שבה לשחק בהפקת התיאטרון הקהילתי של אלו חיים נפלאים.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא לין-הולי ג'ונסון בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ שירלי בריידי,"מחליקה טובה", פיפל כרך 53 מספר 19‏, 15 במאי 2000
  2. ^ תומאס בוב, "כשרונה של לין-הולי ג'ונסון בא לה באופן טבעי", Toledo Blade, ‏3 בפברואר 1979
  3. ^ רוג'ר איברט, ביקורת על הסרט Ice Castles,‏rogerebert.suntimes.com ,‏ 29 בינואר 1979