ללא כוונת זדון

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ללא כוונת זדון
Absence of Malice
כרזת הסרט
כרזת הסרט
כרזת הסרט
בימוי סידני פולאק
הופק בידי סידני פולאק
תסריט קורט לודקה
עריכה שלדון קאהן
שחקנים ראשיים פול ניומן
סאלי פילד
מוזיקה דייב גרוסין
צילום אוון רויזמן
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
חברת הפקה סרטי קולומביה עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה מטרו גולדווין מאייר
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 18 בדצמבר 1981
משך הקרנה 118 דקות
שפת הסרט אנגלית
סוגה סרט דרמה, סרט פשע עריכת הנתון בוויקינתונים
הכנסות 40,716,963 דולר
הכנסות באתר מוג'ו absenceofmalice
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ללא כוונת זדוןאנגלית: Absence of Malice) הוא סרט דרמה אמריקאי משנת 1981 בבימויו של סידני פולאק, עם פול ניומן וסאלי פילד בתפקידים הראשיים.

העלילה עוסקת בקונפליקט במקצוע העיתונאות בין צורך הציבור לדעת והרצון לפרסם סקופים ובין פרסום ידיעות שיכולות להזיק לאנשים.

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מייגן קרטר (סאלי פילד) היא עיתונאית ב"מיאמי סטנדרט" החוקרת את פרשה היעלמו של ג'ואי דיאז, ראש ועד עובדי הנמל במיאמי. היא נפגשת עם החוקר הפדרלי, אליוט רוזן (בוב בלבן) לשיחה והוא מניח על שולחן תיק חקירה ויוצא מהחדר. מייגן מעיינת בתיק ומסתבר לה שקיימת חקירה נגד מייקל גלאגר (פול ניומן) בעל מחסן גדול למשקאות חריפים בנמל שהיה בסכסוך עם דיאז. היא מפרסמת זאת בעיתון.

גלאגר מבקר בעיתון ודורש ממייגן לגלות את מקור המידע שלה אך היא מסרבת. לגלאגר אין אליבי מספק לתאריך היעלמותו של דיאז. הוא לוקח אותה לשייט ביאכטה שלו אך היא לא מגלה לו.

תרזה פארון (מלינדה דילון) היא ידידה של גלאגר. היא עובדת כמזכירה בבית ספר קתולי ונפגשת עם מייגן. היא אומרת לה שגלאגר היה אתה באותו זמן שלושה ימים בקליניקה רפואית שם עברה הפלה מלאכותית אבל מבקשת ממנה שלא לפרסם זאת כי זה יהרוס את קשריה עם משפחתה הקתולית האדוקה ויביא לפיטוריה. מייגן לא עומדת בפיתוי ומפרסמת זאת כדי לעזור לגלאגר אבל לא חוזה את התוצאה. תרזה מתאבדת על ידי חיתוך ורידי ידיה.

מייגן אכולת רגשות אשמה מגיעה לגלאגר אך הוא תוקף אותה. היא מגלה לו שמקור המידע שלה עליו הוא אליוט רוזן.

גלאגר נפגש עם התובע המחוזי, קווין (דון הוד) ומציע לו עסקה שבה ימסור לו פרטים על היעלמותו של דיאז תמורת הפסקת החקירה נגדו. קווין מכריז על זאת במסיבת עיתונאים ורוזן מחליט להשיב מלחמה נגדו. בעזרת החוקר הפדרלי בוב וואדל (בארי פרימוס) הוא מגלה שגלאגר תורם אנונימי לעמותה למען מיאמי בראשה עומד קווין וכי גלאגר ומייגן מקיימים קשרים אינטימיים.

וואדל מזהיר את מייגן שתתרחק מהעניין אבל היא לא עומדת בפיתוי ומפרסמת בעיתון כי קווין שוחד על ידי גלאגר. הפרשה מתפוצצת והתובע הכללי בוושינגטון די. סי. שולח את סגנו, ג'ון וולס (וילפורד ברימלי) לחקור את הפרשה. בסוף הבירור הנוקב הוא מפטר את קווין ורוזן.

מייגן חוזרת לעיתון וכולם מסתכלים עליה בעיניים חשדניות. עיתונאית אחרת נבחרת לסקר את הפרשה ולא ברור אם מייגן תוכל להמשיך בעבודתה בעיתון. היא הולכת למרינה ונפרדת מגלאגר שיוצא לשייט ביאכטה שלו.

צוות השחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שם השחקן/ית שם הדמות הערות
פול ניומן מייקל גלאגר סיטונאי משקאות חריפים
סאלי פילד מייגן קרטר עיתונאית
בוב בלבן אליוט רוזן תובע פדרלי
מלינדה דילון תרזה פארון ידידה של גאלגר
וילפורד ברימלי ג'ון וולס סגן התובע הפדרלי
דון הוד ג'יימס קווין תובע מחוזי
בארי פרימוס בוב וואדל סוכן פדרלי

פרסים[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]