מאור צור

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מאור צור
צור בינואר 2013
צור בינואר 2013
לידה 1 באוקטובר 1982 (בן 41)
ראשון לציון, ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ישראלישראל ישראל
קישורים חיצוניים
טוויטר TzurMaor
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מאור צור (נולד ב-1 באוקטובר 1982) הוא סמנכ"ל אסטרטגיה ופיתוח-עסקי בחברת "Safeschool Analytics". בעבר שימש עיתונאי ששימש ככתב משטרה ופלילים בחדשות 13.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מאור צור נולד בראשון לציון. בגיל 22 התמנה לכתב מוניצפאלי ופלילים במקומון "זמן מקומי" בשפלה[1]. כעבור שנתיים החל לשמש כתב פלילים במקומון "זמן תל אביב".

בשנת 2010 החל לשמש תחקירן בתוכנית התחקירים "המקור"[2].

משנת 2011 שימש צור כתב לענייני משטרה בחדשות 10, יחד עם דורון הרמן. לאחר מיזוג רשת וערוץ עשר, השניים המשיכו בתפקידם ב"חדשות 13".

בשנת 2013 שודר סרטם התיעודי של צור והרמן, "הפליסיאנים ומסע הרצח בבר נוער", בו התלוו למשפחת פליסיאן שבניה היו חשודים ברצח בבר נוער[3].

בין הישגיו העיתונאיים הבולטים של צור: איתורם ושיחה ראשונה שקיימו עם דורסי לי זיתוני[4], בה הודו החשודים בדריסה של זיתוני, חשיפת פרשת "אלנבי 40", בה שודרו סרטונים של צעירה העולה על הבר ולאחר מכן הכרוז במועדון הזמין מספר גברים לקיים עימה יחסי מין לעיני קהל המבלים, חשיפת הפרשה הובילה לפתיחת התיק מחדש לאחר שנסגר במשטרה ואף גרם להפגנות של אלפי אנשים נגד המועדון, בנוסף שינוי מדיניות המשטרה בכל מה שקשור לפיקוח על חיי הלילה במועדונים.

עוד מהישגיו של צור הייתה חשיפת חובותיו לשוק האפור של יו"ר הקואליציה דוד ביטן. כמה חודשים לאחר שידור התחקיר, המשטרה פתחה בחקירה גלויה עם מעצרם של מספר חשודים, וממצאי התחקיר עמדו בבסיס החקירה. בשנת 2018 יצר מאור מספר סדרות בחדשות עשר כגון "ילדי הפשע", על עולם הנוער העברייני בישראל, "שכנים מהגיהנום", על תופעת סכסוכי שכנים, והסדרה "סוסים טרויאנים" על עולמם המסתורי של החוקרים הפרטיים בישראל.

באוקטובר 2020, מונה צור לראש דסק הפלילים של חדשות 13[5]. באוגוסט 2021 חשף את פרשת הפדופילים הבכירים. חודשיים לאחר מכן הודיע על פרישתו מ"חדשות 13" וסיים את תפקידו רשמית ב-31 בדצמבר 2021[6][7] הוא פרסם כי פרישתו אינה קשורה לחשיפת הפרשה. מאז, הוא מכהן כסמנכ"ל אסטרטגיה ופיתוח עסקי בחברת "Safeschool Analytics", המסייעת לילדים להימנע מסכנות ברשת.

צור נשוי ואב לבת ובן. מתגורר בנס ציונה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]