חדשות 13

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף חדשות 10)
חדשות 13
סמליל החברה החל מ-1 בינואר 2022
סמליל החברה החל מ-1 בינואר 2022
נתונים כלליים
סוג מפיקת מהדורות החדשות של ערוץ 13 (בעבר של ערוץ עשר)
מייסדים רם לנדס
תקופת הפעילות 2003–הווה (כ־21 שנים)
חברת אם רשת מדיה
משרד ראשי

קריית התקשורת נווה אילן, הרי ירושלים
בית "רשת", הברזל 23, תל אביב[1]

בעבר:
בית הוורד, גבעתיים (2003–2020)
אולפני הבירה, ירושלים (2013–2019)
מוצרים עיקריים תכנים חדשותיים
מנכ"ל אור צלקובניק
עובדים כ–300
 
13news.co.il
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

חדשות 13 (בעבר: "החדשות 13", "חדשות 10", בין 2003 ל-31 באוקטובר 2017 ו"חדשות עשר", החל מ-1 בנובמבר 2017 עד 15 בינואר 2019), הוא שם המותג של חברת "חדשות 10 בע"מ"[2] המפיקה את תוכניות החדשות והאקטואליה המשודרות בערוץ 13.

רם לנדס היה מקים החברה והמנכ"ל הראשון שלה. מנכ"ל חדשות 13 באמצע העשור השני של המאה ה-21 היה גולן יוכפז, והחליפו בתפקיד ישראל טוויטו.

ב-1 בנובמבר 2017, שונה שם המותג מ"חדשות 10" ל"חדשות עשר" בעקבות מיתוג מחדש של ערוץ 10 והמעבר לשדור באפיק 14. ב-16 בינואר 2019, השתנה שם המותג של "חדשות עשר" פעם נוספת ל"החדשות 13". זאת, עקב מיזוג רשת וערוץ עשר והפיכת החברה להיות מפיקת החדשות של ערוץ 13[3]. ב-1 במרץ 2020, יום לפני הבחירות לכנסת העשרים ושלוש, הושק האולפן החדש של החברה בנווה אילן, ויחד איתו שונה שם המותג ל"חדשות 13"[4].

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בראשית ימי ערוץ 10, ב-28 בינואר 2002, נחתם הסכם לשנה, עבור אספקת חדשות, בין ערוץ 10 לבין חברת "חדשות ישראל". במסגרת ההסכם, נקבע ש"חדשות ישראל" תספק לערוץ המסחרי החדש מהדורת חדשות מרכזית בת 30 דקות בשעה 19:00 ומהדורה קצרה, בת 10 דקות, ב-22:00. את שתי המהדורות הגיש יעקב אילון בימי ראשון עד חמישי, בימי שישי הגיש ניצן הורוביץ מגזין חדשות חוץ ובמוצאי שבת שודרה מהדורה קצרה.

בתום השנה הראשונה, ובעקבות החלטה כי ערוץ שידור מרכזי אינו יכול לקנות חדשות מגורם חיצוני, החליטה הנהלת ערוץ 10 להקים חברת חדשות עצמאית, שתפיק עבורה את מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 10 החל מינואר 2003. ביום ההחלטה נפלה הממשלה ונקבע מועד בחירות בתוך שלושה חודשים. רם לנדס, מקים החברה, החליט שחדשות 10 החדשה תשדר את משדר הבחירות, מה שהכתיב לוח זמנים של פחות משלושה חודשים להקמת חברה ובניית האולפנים מהייסוד. נקבע שאת המהדורה ימשיך להגיש יעקב אילון, ולצידו תצטרף מיקי חימוביץ שעברה מחדשות ערוץ 2. עוד נקבע ששעת המהדורה המרכזית תעבור ל-20:00 – באותה שעת שידור של מהדורת החדשות המרכזית של חדשות 2. המנכ"ל הראשון של החברה החדשה היה רם לנדס. רם החליט שמהדורת חדשות 10 תהיה ארוכה מהמקובל באותה תקופה (30 דקות) ואכן כבר מהיום הראשון שודרה מהדורה של 45 דקות שהוארכה בהמשך לשעה שלמה. החלטה זו הכתיבה את האורך של מהדורות החדשות בישראל עד היום. עוד נקבע כי חדשות 10 לא תשדר מהלוויות, לא תשלח כתבים לבתים של משפחות שכולות ותעסוק בקונטקס רחב של האירועים. החלטות אלה לא שרדו לאחר שדור המייסדים עזב. רם לנדס אסף סביבו כתבים, עורכים, פרשנים ומגישים כגון עמנואל רוזן, אלון בן דוד, רביב דרוקר, אור הלר, ציפי ברנד, ניצן הורוביץ, שלומי אלדר, צבי יחזקאלי, ינון מגל, מורן ברק, גיל תמרי ומוטי קירשנבאום. יחד עם יעקב אילון ומיקי חיימוביץ', שעברה מחברת החדשות של ערוץ 2, הורכבה אז קבוצת הכתבים והמגישים הראשונה של "חדשות 10". עם הזמן, השתנתה הקבוצה ובין המצטרפים הבולטים נמנו דן מרגלית, גלעד עדין ודני רופ.

כאשר ערוץ 10 נכנס להקפאת הליכים במהלך שנת 2003, "חדשות 10" מילאה שעות שידור נוספות והחלה לבסס את עצמה בתחומים נוספים מלבד "המהדורה המרכזית" – היא החלה להפיק תוכנית בוקר ("כל בוקר"), מהדורת הלילה ("היום שהיה"), את תוכנית האקטואליה "לונדון את קירשנבאום", וגם תוכניות תחקירים ותעודה כמו "זה הזמן", "דין וחשבון", "מאחורי המודעות", "העולם הזה" ו"פוליטיקה פלוס". בהמשך, החלה החברה גם להפיק גם סדרות וסרטים תיעודיים לערוץ.

העשור הראשון של המאה ה-21[עריכת קוד מקור | עריכה]

מיקי חיימוביץ' ויעקב אילון מגישים את המהדורה המרכזית של חדשות 10, יולי 2007

במאי 2005 רם לנדס התפטר מתפקידו כמנכ"ל "חדשות 10". לאחר שעלו מספר שמות כמועמדים להחליפו, ובהם גיא זהר ואילנה דיין, הוחלט שאבי ברזילי יהיה מנהלה הכללי הבא של "חדשות 10". תקופת כהונתו של ברזילי כללה סכסוך עם בכירי "חדשות 10" בנוגע לקיצוץ משכורתם, וכן את פיטוריהם של קובי אריאלי ושירה פליקס ופרישתו של הכתב הכלכלי עידן גרינבאום. כחצי שנה לאחר כניסתו לתפקיד, פרש אבי ברזילי. בדצמבר 2005 מינה דירקטוריון "חדשות 10" את גלעד עדין לתפקיד מנכ"ל "חדשות 10" והעורך הראשי.

ב-4 בינואר 2006 לקה ראש הממשלה אריאל שרון בשבץ מוחי חמור ושקע בתרדמת. "חדשות 10" הציגו ראשונים את הידיעה, שידרו את נסיעת האמבולנס לבית-החולים באמצעות טלפון סלולרי, ובימים הבאים ביססו את מעמדם כאופציה מרכזית בעיתות חירום.

במרץ 2006 החליפה החברה את האריזה הגרפית של המהדורה המרכזית.

בבחירות לכנסת השבע עשרה הקימה החברה את פרויקט "כיכר הבחירות" בו שידר ערוץ 10 את משדרי הבחירות מאולפן שקוף בכיכר רבין בתל אביב, והכיכר כולה הפכה להפנינג בחירות עם דוכני תעמולה לכל המפלגות וקלפיות מדגם לילדים. כ-100,000 איש ניצלו את יום השבתון ובאו לראות את אנשי החדשות של ערוץ 10 בשידורי הבחירות. רוב הרשתות הבינלאומיות הציבו את עמדות השידור שלהן בככר רבין, שם פרס ערוץ 10 על בנין העירייה מסך גדול שעליו הוקרן מדגם הבחירות. היה זה הערב הראשון שבו עבר ערוץ 10 במדרוג את הערוץ הראשון וצמצם את הפער לערוץ 2.

במלחמת לבנון השנייה נתפסה "חדשות 10" כמובילת הקו הביקורתי, כאשר כבר במהלך ימי הלחימה שידרה את הביקורת הפנימית בצה"ל ובממשלה על התנהלות מערכת הביטחון. הגישה ספגה בתחילה ביקורת רבה, אולם לאחר המלחמה אמר גלעד עדין בריאיון עיתונאי כי "חדשות 10" חשפו רק את קצה הקרחון במחדלים. ואכן היקף הבעיות התברר מאוחר יותר עם החקירות של ועדת וינוגרד והתפטרות הרמטכ"ל דן חלוץ. למרות הגישה הביקורתית, מסקר שערכה הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו התברר כי ערוץ 10 היה הנצפה ביותר בקרב תושבי הצפון אשר שהו במשך יותר מחודש במקלטים. בספטמבר 2006 "חדשות 10" שידרו את סרט הווידאו שבו נראה רון ארד מדבר למצלמה בהיותו בשבי, וכן נראית חטיפת חיילי צה"ל בהר דב. במשך שני ערבים עברו "חדשות 10" את חדשות ערוץ 2 בנתוני המדרוג, וערוץ 10 כולו הוביל באחוזי הצפייה באותם ערבים.

העשור השני של המאה ה-21[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר שהודיעה על רצונה לפרוש מהגשת המהדורה המרכזית לטובת הקדשת זמן רב יותר למשפחתה, הגישה מיקי חיימוביץ' ב-6 ביוני 2011 את המהדורה האחרונה שלה. המהדורה באותו יום הניבה נתון של 16.1% כשהיא עוקפת את חדשות 2. כשהפעם האחרונה שמהדורת חדשות 10 זכתה לרייטינג גבוה מזה של חדשות 2 הייתה בספטמבר 2006. לאחר מכן נותר יעקב אילון מגיש יחיד של מהדורת החדשות המרכזית, כאשר למחליפתו פעם בשבוע ובעת הצורך, מונתה תמר איש-שלום.

בעקבות כתבת תחקיר על שלדון אדלסון ששודרה במהדורת החדשות של ליל שבת בהנחייתו של גיא זהר בינואר 2011, נדרש "ערוץ 10" לשדר התנצלות שתוכנה הוכתב על ידי שלדון אדלסון. בחודש ספטמבר באותה שנה שודרה ההתנצלות ולוותה בהתפטרותם של מנכ"ל חברת "חדשות 10", ראודור בנזימן ועורכת "השבוע", רותי יובל, ופרישתו של מגיש "השבוע", גיא זהר מהגשת התוכנית[5]. בהמשך החודש, עקב פרסומים שהאשימו את רון לאודר בהפעלת לחץ פסול על ערוץ 10 על מנת שיתנצל, החליט לאודר להפסיק את הזרמת הכספים למימון הערוץ, שכתוצאה מכך היה צפוי להיסגר באוקטובר 2011[6]. לאחר מכן הוחלט כי ב-27 בינואר 2012 שידורי הערוץ ייפסקו. זאת, לא רק בשל נושא ההתנצלות, אלא עקב חובות הערוץ למדינה - 42 מיליון ש"ח. חמישה ימים טרם המועד שנקבע לסגירתו, הושגה הסכמה שמנעה את הסגירה.

בפברואר 2012 הודיע יעקב אילון על התפטרותו מחדשות 10. לטענתו, ההתפטרות נבעה מחוסר הנוחות הנובעת מכך ששידר בכל ערב מהאולפן בירושלים, וכך נמנעה ממנו אינטראקציה עם המגישים והכתבים בגבעתיים. בעקבות התפטרותו הוחלט כי תמר איש שלום תגיש את המהדורה לבדה ארבע פעמים בשבוע, וגיא זהר ימלא את מקומה במהדורת היום הנוסף. יומיים לאחר עזיבתו של אילון, חדשות 10 החליפו את האריזה הגרפית שלהם.

בסוף אפריל 2012 התחוללה סערה לאחר שהתברר כי ידיעה שהוצגה בהרחבה במהדורה המרכזית בדבר ניסיון חטיפה של ילדה ישראלית בפארק השעשועים דיסניוורלד היא ברווז עיתונאי. הידיעה הובאה על ידי הכתבת סיון כהן, אושרה על ידי מערכת החדשות והוצגה באופן דרמטי במיוחד. האמת התבררה בעקבות ספקות שהתעוררו בתוכנית הבוקר של טל ברמן ואביעד קיסוס באקו 99 FM למחרת הפרסום בערוץ 10. הסתבר שהסיפור אינו אלא אגדה אורבנית שכבר התרוצצה ברשת לאורך תקופה ארוכה. לאחר שהתבררה הטעות, פורסמה במהדורה המרכזית הודעת תיקון תמציתית בה הוטלה האשמה על מקור הידיעה[7].

עקב בעיות כספיות שהערוץ היה שרוי בהן, בראשית יוני 2012 אושרו בדירקטוריון חדשות 10 מספר צעדי קיצוצים שנועדו להביא לחיסכון כספי. בין היתר, הוחלט אז על הפסקת שידור התוכנית "השבוע", תוכנית המגזין ששודרה בימי שישי בערב[8].

לאחר מינויו של רפי גינת לתפקיד מנכ"ל הערוץ בתחילת 2013, מונה גולן יוכפז למנכ"ל חדשות 10[9]. באפריל 2013 פרסם "תא העיתונאיות" כי איש בכיר בתקשורת הטריד בכירות בעולם התקשורת. כמה ימים אחר כך נחשף כי האיש הוא עמנואל רוזן. בעקבות כך, רוזן הושעה לאלתר מערוץ כפרשן מדיני וכמגיש.

בשלהי 2013 הושק במהדורה המרכזית "פרק מגזין נרחב", במסגרתו משודרת מדי שבוע סדרת כתבות תחקיר בעריכת אחד מכתביה הבכירים של החברה. חלק מהסדרות זכו לסיקור תקשורתי נרחב[10] וביניהן, "היורדים החדשים" של מתן חודורוב[11], אשר עסקה בתופעת ההגירה-הכלכלית מישראל, "לחם עבודה" של אבי עמית, שעסקה במשבר המעמיק בישראל בענף התעסוקה[12][13] ו"שנאה" של עורך חדשות החוץ נדב אייל, שעסקה בהתעוררות האנטישמיות החדשה באירופה[14].

במסגרת פרק המגזין במהדורת החדשות, החלו בינואר 2014 בשידור "אנליסט", מוסף כלכלי בהגשתו של כתב הכלכלה מתן חודורוב. במרץ 2015 הושק בפרק המגזין מוסף הצרכנות "ברקוד", בהגשתה של נגה ניר נאמן.

בשלהי 2015 הצטרפה איילה חסון לחדשות 10, והחלה להגיש את מגזין סוף השבוע, "שישי".

ב-1 במרץ 2016 עברו כל תוכני "חדשות 10" לשידור בפורמט מסך רחב (16:9), לרבות מהדורת החדשות המרכזית, מבזקי החדשות, "חמש עם רפי רשף", "לונדון את קירשנבאום" ו"היום שהיה". ביוני אותה שנה, זכתה מהדורת החדשות של "חדשות 10" בפרס "מהדורת החדשות הטובה ביותר" לשנת 2015 בטקס פרסי האקדמיה הישראלית לטלוויזיה[15]. באותו מעמד, זכתה התוכנית "לילה כלכלי" לתואר "תוכנית הכלכלה הטובה ביותר" ל-2015 ו"לונדון את קירשנבאום" הוגדרה כ"תוכנית האקטואליה הטובה ביותר" בפעם החמישית[15].

ב-1 בנובמבר 2017 במסגרת שינויים באפיקי הטלוויזיה, ערוץ 10 עבר לשדר באפיק 14 ושינה את שמו ל"ערוץ עשר". בעקבות שינוי שמו של הערוץ, הוחלף גם שם המותג של חברת החדשות שבבעלותו ל"חדשות עשר".

באפריל 2019 החלה הבנייה בנווה אילן של אולפנים חדשים ודסק חדשות חדש. לאחר סיום בניית המתחם צפוי דסק החדשות מבית הורד ומאולפני הבירה לעבור למתחם חדש. במסגרת מעבר זה יפסיקו את השידורים מהאולפן בגבעתיים ובירושלים.

המיזוג עם רשת[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – מיזוג רשת ועשר

במהלך יוני ויולי 2018 פורסם כי בעקבות ההפסדים הצורבים אחרי פיצולו של ערוץ 2 בנובמבר 2017, "רשת" וערוץ עשר, אחרי שנים של שמועות על איחוד ביניהם, החליטו לחתום על הסכם מיזוג, אשר יביא לסגירת ערוץ עשר והעברת עובדיו ל"רשת". משמעות המיזוג היא גם העברת "חדשות עשר" לערוץ 13, מה שאומר מבחינת "רשת" שהיא תצטרך למכור את החזקותיה בחברת החדשות של ערוץ 2 לשעבר לזכיינית "קשת". בתחילה לא פורסם איך ימותגו מחדש החדשות בערוץ ועתיד שידורי חדשות עשר ברדיו האזורי, בעקבות מעבר צפוי מהאולפנים בבית הוורד לבית "רשת", לא היה ידוע[1].

ב-21 בספטמבר 2018 הודיעה הרשות השנייה לבעלי המניות של "רשת" ושל ערוץ עשר כי המיזוג ביניהן אינו אפשרי על פי החוק. בנוסף, נמסר לשתיים אז כי אם מפעילת ערוץ עשר תחזיר את הרישיון, תוטל עליה החובה לפרסם הודעה לציבור לפיה כל גוף שרואה עצמו כשיר ומסוגל לנהל ערוץ טלוויזיה, יוכל לרכוש את הזכות לשדר באפיק 14 וכן את חברת "חדשות עשר", אלא אם כן יבחר שלא לרכוש את החברה ויודיע על כך לרשות. עוד הודיעה הרשות, כי הן לערוץ עשר והן לרשת עומדת הזכות להשיב למכתב עד 27 בספטמבר. קודם להודעה זו של הרשות, הציעה יו"ר המועצה, יוליה שמאלוב-ברקוביץ' לערוץ עשר להפוך עצמו לערוץ המשדר חדשות בלבד. בערוץ עשר דחו את הצעתה בטענה שהיא אינה רווחית[16][17][18].

ב-15 באוקטובר 2018 הודיעה רשת על ביטול המיזוג עם ערוץ עשר, אך לא הגישה בקשה רשמית לביטול המיזוג. כחודש לאחר מכן, ב-8 בנובמבר 2018 הודיעה הרשות השנייה על אישור המיזוג בין רשת לערוץ עשר. בעקבות המיזוג, שונה שם המותג של החברה ל"חדשות 13"[3].

ב-14 בינואר 2019, יום לפני סיכום המיזוג, איימה "קשת" על ערוץ 13 בדרישה לשנות את המותג של "חדשות עשר" בערוץ 13, שצפוי להיות "החדשות 13", בגוונים של אדום ובתוספת האות ה' עד למועד הסופי לאישור המיזוג - 15 בינואר 2019, והציבה אולטימטום שאם הלוגו לא ישונה, המיזוג יוכשל, זאת בטענה כי לוגו "החדשות 13" דומה ללוגו חברת החדשות[19]. בסופו של דבר, נחתם ההסכם, ובערוץ 13 התחייבו לשנות את השם והלוגו של "החדשות 13" ולבצע שינויים נוספים בהמשך[20]. מהלך זה אכן נעשה, בתחילת מרץ 2020, כאשר האות ה' הוסרה מהמילה "החדשות"[4].

ב-9 באפריל 2020, אחרי 17 שנים, נפרדה חדשות 13 מאולפניה בגבעתיים ועברה לשדר את מבזקיה ואת תוכניות המשנה שלה (להבדיל מהמהדורה המרכזית) באולפני "רשת" בתל אביב.

בעקבות משבר הקורונה בישראל, שגרם לכמה עסקים גדולים להוציא עובדים לחופשה ללא תשלום, גם בחדשות 13 החלו בתוכנית קיצוצים בה מפוטרים עובדים הן מהחברה והן גם מ"רשת", כאשר ועד העובדים של החדשות מביע התנגדות למהלך[21]. בין העובדים הבולטים שפוטרו או עזבו מרצון ניתן למנות את טלי מורנו, עקיבא נוביק, דני רופ, נעמה אייזנברוך, אבי עמית וברק רביד[22].

חדשות 13 ברדיו[עריכת קוד מקור | עריכה]

בפברואר 2003, מעט לאחר הקמת החברה, חתמה "חדשות 10" על הסכם עם תחנות הרדיו האזורי לפיו תפיק החברה מהדורות חדשות רדיופוניות אחת לשעה, מדי שעה עגולה, החל מ-6:00 בבוקר ועד חצות. שיתוף הפעולה בין החברה לתחנות הרדיו היה ייחודי וחדשני באותה העת, שכן לתחנות הרשות השנייה לא הותר להפיק מהדורות באופן עצמאי והן אולצו לשדר את מהדורות קול ישראל וגלי צה"ל, כמו גם שהמתחרה הוותיקה, חדשות ערוץ 2, לא הציעה דבר דומה באותם זמנים[23]. בתחילת הדרך, השתתפו בשידור המבזקים ברדיו גם מגישי המהדורה המרכזית, מיקי חיימוביץ' ויעקב אילון.

לאורך מרבית שנות פעילות מחלקת הרדיו, המחלקה שכנה בבית הורד שבגבעתיים. על הכנת המבזקים השעתיים עמלו עורך, טכנאי שידור ומגיש. חלק מהמבזקנים, שהיו בעיקר מוכרים משידורי הרדיו, בהם חן אטיאס, אסף צ'רנילס, נטי פיינברג, עומר ירדני ואורי קוואל, הפכו למוכרים יותר כשהחלו בהדרגה להופיע על מסך חדשות 10 בטלוויזיה, במקביל לעבודתם בתחום מבזקי הרדיו.

המבזקים שודרו ברדיו חיפה, 104.5FM רדיו צפון, רדיו קול רגע, 103fm, רדיו 90FM, רדיו דרום, רדיו קול הים האדום, רדיו ירושלים, רדיו תל אביב, אקו 99FM, רדיוס 100FM ורדיו לב המדינה.

בשנת 2012, הפסיקה "חדשות 10" להפיק עבור חלק מתחנות הרדיו האזוריות, את המבזקים השעתיים, והחדשות עברו לידי ynet[24].

לקראת סוף שנת 2014, הוחלט בחדשות 10 להפיק מבזק "כותרות חדשות הערב", ששודר בימי חול בשעה 18:00 (ובשבת בשעה 19:00) בהגשת מגישות המהדורה המרכזית, תמר איש שלום, טלי מורנו ואושרת קוטלר[25]. המבזק שודר על ידי המגישות באולפן הירושלמי שבבית אולפני הבירה ירושלים, והובא לשידור על ידי טכנאים או המבזקן ששידר את המבזק שקדם למהדורת חדשות הערב באולפן בגבעתיים. באותה שנה החלה חברת חדשות 10 לצמצם בכח האדם הקשור במחלקת הרדיו, תהליך שהחל בהפסקת העבודה של העורכים (או העברתם למחלקות אחרות), וכך המבזק נערך על ידי המגישים עצמם. לאחר מכן הוחלט בחברה לצמצם עוד יותר בכח האדם ולהפסיק את השימוש בטכנאי שידור, כך שבשנת 2016 לערך, המבזקים החלו להיות ערוכים, מופקים ומוגשים על ידי אדם אחד בלבד, והוא המגיש (או המגישה) באותה העת. לאחר כמה שנים, "כותרות חדשות הערב" ירדה מהאוויר. עם ההחלטה על הפסקת השימוש בטכנאי שידור, המהדורות סבלו מבעיות.

לאורך שנותיה של חדשות 10 תחת המותג "חדשות 10", המבזקים התחילו בקריינות של יעקב אילון במשפט "אתם מאזינים לחדשות 10". המבזקים הסתיימו במשפט "עד כאן מחדשות 10". עם פיצול ערוץ 2 חדשות 10 עברה לשדר באפיק 14 ועקב כך שונה הנוסח ל"עד כאן מחדשות עשר, אפיק 14, אחת-ארבע בשלט", על מנת להדגיש את מספר האפיק (ששונה משם המותג). לאחר המיזוג בין רשת לעשר, שונה הנוסח ל"עד כאן מחדשות 13 ברשת, אחת-שלוש בשלט", שלימים הוחזר לנוסח המקורי - "עד כאן מחדשות 13".

מעט לפני חודש יולי 2020 פורסם כי בכוונת תחנות הרדיו האזוריות להפסיק את ההתקשרות עם חדשות 13, ולהעביר את ההפקה לידי חדשות 12. המבזק האחרון של חדשות 13 שודר בחצות הלילה שבין שישי לשבת (31 ביולי - 1 באוגוסט 2020), והוגש בפעם האחרונה על ידי שלומי אברבוך[26]. במהלך השבת לא שודרו מבזקי רדיו. מחלקת הרדיו פורקה ועובדיה פוטרו.

האולפנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

תמר איש שלום מגישה את המהדורה מגבעתיים
ינואר 2012: במהלך המהדורה, מתן חודורוב בגבעתיים - יעקב אילון בירושלים

האולפנים בבית הוורד בגבעתיים (2003 עד 2020)[עריכת קוד מקור | עריכה]

האולפן הראשון (2003 עד 2010)[עריכת קוד מקור | עריכה]

האולפן הישן של חדשות 10 הושק בסוף שנת 2002, עם המהדורה הראשונה של חדשות 10, לאחר החלפת "חדשות ישראל". האולפן התבסס על תאורה פיזית בעיקר, מנורות כתומות, אשר לא שינו את צבען כלל. באולפן היו כ-10 טלוויזיות פלזמה עם רקעים פנורמיים (2003–2006 - רקעים כתומים-כחולים, 2006-2010 - רקעים סגולים-אדמדמים-כתומים). באולפן היו כ-9 מסכים שהרכיבו את "המסך הענק". ב-2006 שודרג מסך הגדול ונוספו לו עוד 3 מסכים. על פי סקר דעת קהל שנערך בשנת 2007, האולפן של חדשות 10 זכה לביקורות רעות. נכתב אז שהאולפן באותה תצורה הוא סגרירי, אפלולי וקרוב מדי למערכת החדשות. בסקר דעת קהל שנערך לגבי האולפנים האחרים נמצא שיש תמיכה בעיצוב האולפן של חדשות ערוץ 2 וכלל לא בעיצוב של אולפן מבט. בחדשות 10 הבינו שכבר אין טעם באולפן המבוסס על תפאורה פיזית והחליטו לפרק את האולפן שלהם. בין 11 באוקטובר לבין 13 באוקטובר 2010 פורק האולפן של חדשות 10 והשידורים הועברו כשמאחורי המגיש מסך ירוק עליו הוקרן צילום האולפן שכבר פורק.

האולפן הדינמי (2010 עד 2020)[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-7 בנובמבר 2010, לאחר חודש של שידורים תוך שימוש במסך ירוק וירטואלי, נחנך האולפן החדש של חדשות 10, אשר זכה לכינוי "האולפן הדינמי". האולפן מתבסס על אותו רעיון עליו מתבסס האולפן של חדשות ערוץ 2, שלפיו בלחיצת כפתור ניתן לשנות את צבעו של האולפן. עם חניכת האולפן החדש והדינמי בנובמבר, שלוותה בקמפיין פרסום, עלה שיעור הצפייה בערוץ למספר דו-ספרתי, 13.4 אחוזים. בכך, צומצם הפער בין חדשות 10 לחדשות ערוץ 2, עם נתון של 18.1 אחוזים.

האולפן הדינמי בנוי מיותר מ-100 מסכי פלזמה המתחברים לצורת מסכים ענקיים. יחד עם האולפן נחנכה גם אריזה גרפית חדשה, אך בתחילה רק האריזות למהדורה המרכזית ול"היום שהיה" היו מוכנות, כך שבמשך חודש, שידורי סוף-שבוע נעשו במתכונת הגרפית הקודמת.

בסוף שנת 2015 חלון המערכת (אשר היה קיים מאז הקמת האולפן הדינמי) הוחלף במסך אשר מוקרן עליו וידאו של המערכת בגבעתיים. בנוסף הורחב השולחן.

בספטמבר 2019 שופץ האולפן לקראת הבחירות לכנסת העשרים ושתיים. במסגרת שיפוץ האולפן, הוחלף השולחן הישן (שהורחב בסוף שנת 2015 עם החלפת חלון המערכת במסך) לשולחן מעוגל רחב יותר. ברצפת האולפן התווסף מסך שטוח עגול. מעת החלפת השולחן, מצלמת הרחף של תחזית מזג האוויר כבר לא מראה את האולפן הדינמי כבעבר אלא רק את מסכי הפלזמה שמאחורי המגיש, זאת מאחר שהשולחן אינו מסוגל להסתובב ולזוז כמו קודמו.

ב-9 באפריל 2020 שודר מבזק החדשות האחרון מבית הורד ובסופו צוין שהחל מיום המחרת, יתחלק שידור החדשות בין "בית רשת 13" ברמת החייל לאולפן בנווה אילן.

אולפני הבירה ירושלים (2013 עד 2019)[עריכת קוד מקור | עריכה]

בניין חדשות 10 ברחוב יפו שבירושלים, 2014
בניין חדשות עשר ברחוב יפו שבירושלים, דצמבר 2018. גם לאחר שינוי המותג ל"החדשות 13" לא הוחלף סמל "חדשות עשר" שהופיע על הבניין

האולפן הזמני (2013 עד 2017)[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאור חוק שהתקבל, לפיו מחויבים ערוצי חדשות לשדר מהבירה, ב-1 בינואר 2012 עבר שידור המהדורה המרכזית לאולפני הבירה ירושלים[27]. מאז, בעוד מגיש המהדורה ישב באולפן בירושלים, רבים מהכתבים היו מצולמים כשהם אינם יישובים לצידו של המגיש, כפי שהיה נהוג עד למעבר לאולפן החדש, אלא דיברו מהאולפן בגבעתיים. אותו אולפן - חדרון עם מסך ירוק, שימש בעברו כאולפן של חדשות ערוץ 2 בשנות ה-90. בין ינואר 2013 לספטמבר אותה שנה, חזר שידור המהדורה לאולפן בגבעתיים, תוך כדי בניית אולפן הקבע בירושלים. ב-1 בספטמבר 2013, החל שידורה של מהדורת החדשות המרכזית מאולפן זמני (שלימים הפך קבוע), הממוקם בקומת הקרקע של אולפני הבירה בירושלים. זאת, עד להשלמת בניית אולפן קבוע למהדורה, בקומת הגג שאותו בניין, שלא יצאה לפועל.

באולפן בירושלים נבנו חדרים עבור דסק החדשות, דסק החוץ, דסק הערבים, וכן חדרי שידור, עריכה, הפקה וניהול.

האולפן המחודש (2017 עדַַ 2019)[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאור המעבר לאפיק 14, החליטו בערוץ לבנות אולפן חדיש עם מסכים באיכות גבוהה ולשנות את עיצוב את האולפן, כ-4 שנים לאחר הקמת האולפן הזמני בבניין אולפני הבירה בעיר. האולפן פורק ללא ידיעת הצופים במשך מספר ימים, וב-29 באוקטובר 2017 נחשף שבונים אולפן חדש והוא יחשף בליל המעבר בין 31 באוקטובר 2017 ל-1 בנובמבר 2017[דרוש מקור]. האולפן החדש נבנה באותו מקום שהיה נמצא האולפן הקודם, ולמשך תקופה המהדורות שודרו מהאולפן בגבעתיים כאשר ברקע (על המסך המדמה את הקונטרול בגבעתיים) הושתל סרטון המדמה את חדר הבקרה של אולפן החדשות שבירושלים. באולפן החדש נותר השילוב של דסק החדשות האמיתי מלפני הווירטואלי אשר הוצג על מסכים גדולים כפי שנעשה בגרסת האולפן הקודם, אך הפעם באיכות טובה יותר, נוסף טיקר חדשות המציג את כותרות הערב, הוחלף השולחן המרובע בשולחן עגול אשר מדמה חלל רחב יותר בשטח האולפן, על אף ששטח האולפן נותר כפי שהיה.[דרוש מקור]

ביולי 2018 הודיעו אולפני הבירה על פירוק החברה, ואלי עזור רכש את המתחם באמצעות ג'רוזלם פוסט. פורסם שאולפן חדשות ערוץ 20 יפעל ממתחם אולפן חדשות 13 לאחר העזיבה[28].

ב-28 בספטמבר 2019 הסתיימו השידורים מאולפני הבירה בירושלים[29]. שידורי החדשות עברו לאולפן בגבעתיים, עד להפסקתם גם שם ומעברם לבית רשת.

אולפני נווה אילן (מאז 2020)[עריכת קוד מקור | עריכה]

באפריל 2019 נחתם הסכם לשכירת אולפן בקריית התקשורת נווה אילן שבו אמורה "חדשות 13" לבנות אולפן ולהעביר אליו את דסק החדשות בתוך שבעה חודשים[30].

השקת האולפן תוכננה לתחילת ינואר 2020 אך נדחתה לתחילת מרץ[31].

ב-25 בפברואר 2020 החל שידורו של סרטון פרומו המקדם את המעבר לאולפנים החדשים, יחד עם שינוי שם המותג ל"חדשות 13"[32][33], וב-29 בפברואר 2020 נחשף האולפן החדש לראשונה במהדורת השבת[34].

ב-1 במרץ התחילה החברה להעביר את השידורים מהאולפן החדש.

האולפן החדש מתפרס על שתי קומות, כ-500 מטר מרובע בקומה התחתונה (כולל דסק) וכ-75 מ"ר במרפסת בקומה העליונה. במרכז האולפן נמצא שולחן רב-תכליתי שישמש למהדורה המרכזית ולתוכניות האקטואליה. במתחם האולפן מעל ל-120 מ"ר של מסכי לד בצורות שונות לתפעול מערך אינפוגרפיקה הכולל תריסים מתחלפים ומרכז תצוגה למציאות רבודה[35].

עם חניכת האולפן ממותג לוגו חברת החדשות מחדש ובחידוש האריזה הגרפית והעטיפה המוזיקלית של המהדורה המרכזית.

האולפן והאריזה הגרפית החדשה הופיעו רק בשידור המהדורה המרכזית (לא כולל "שישי" ו"מהדורת השבת"). מ-17 באפריל משודרות גם "שישי" ו"מהדורת השבת" באולפן החדש, בעוד שאר התוכניות מצולמות באולפן בתל אביב.

תוכניות החדשות מזוהות בצבעים שונים, כאשר המהדורה המרכזית מלווה בצבע אדום, הצבע הראשי של חדשות 13, "שישי" מלווה בצבע כחול (כפי שהייתה מאז 2015 בימי ערוץ 10), "מהדורת השבת" בצבע סגול ו"המטה המרכזי" בצבע כתום.

ב-2 באוגוסט התוכנית "חמש עם שרון גל" עברה להפקת חברת החדשות, ועברה לשידור מהאולפן. כמו כן, עברה לשימוש באריזה הגרפית החדשה. התוכנית "הכל כלול" חזרה לשידור לאחר פגרה ארוכה, ובהתאם מהדורת השעה 16:00 הוקדמה לשעה 15:00.

אולפני רשת 13 ברמת החייל, תל אביב (מאז 2020)[עריכת קוד מקור | עריכה]

בית רשת, רחוב הברזל 23, רמת החייל

ב-10 באפריל 2020 צולמו מבזקי החדשות, עדיין באריזה הגרפית הישנה, לראשונה באולפני "רשת". באולפנים אלו צולמו כל תוכניות חדשות 13 למעט המהדורה המרכזית, בין היתר "שישי" ו"מהדורת השבת" לצורך מעבר פיזי (העתקת שרתי החדשות) מבית הורד לרמת החייל, דבר שהשבית גם אולפן נווה אילן. החל מ-17 באפריל החלו מבזקי הערב להיות משודרים גם באולפני נווה אילן. ב-20 במאי נחנכה האריזה הגרפית החדשה במבזקים מתל אביב ובתוכניות החדשות המצולמות שם, למשל "שש - אמנון לוי" מלווה כעת בצבע התכלת. התוכנית "הכל כלול" גם כן עושה שימוש באולפן רשת. התוכנית "לפני החדשות" עברה ב-2 באוגוסט לאריזה הגרפית של חברת החדשות. עם זאת, היא אינה מופקת על ידה, אלא על ידי רשת ומגי וילנסקי מדיה.

תוכניות בהפקת "חדשות 13"[עריכת קוד מקור | עריכה]

תוכניות "חדשות 13" ביום שישי

תוכניות "חדשות 13" ביום שבת

תוכניות עבר בהפקת "חדשות 13"[עריכת קוד מקור | עריכה]

תוכניות אקטואליה ומגזינים[עריכת קוד מקור | עריכה]

סדרות וסרטים תיעודים[עריכת קוד מקור | עריכה]

סמלילי "חדשות 13"[עריכת קוד מקור | עריכה]

סמלילי חברת החדשות של ערוץ עשר

סמלילי חברת החדשות של רשת 13

בעלי תפקידים ב"חדשות 13"[עריכת קוד מקור | עריכה]

מירי מיכאלי מדווחת מפריז, יום לאחר הפיגוע במשרדי "שרלי הבדו", ינואר 2015

מנהלים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • אור צלקובניק – מנכ"ל
  • ליאור לנדנברג - סמנכ"ל תוכן
  • ליטל גלמידי – סמנכ"לית כספים
  • שי לוי – סמנכ"ל טכנולוגיה
  • אמנון ברקאי – סמנכ"ל תפעול

מגישים[עריכת קוד מקור | עריכה]

כתבים ופרשנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

בעלי תפקידים בעבר[עריכת קוד מקור | עריכה]

מגישים בעבר[עריכת קוד מקור | עריכה]

כתבים בעבר[עריכת קוד מקור | עריכה]

ראו גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ 1 2 "על רקע המיזוג המתקרב, אנשי חדשות עשר ייאלצו כנראה להיפרד מבית הוורד בגבעתיים. חדשות עשר תמוקם בבית רשת ברמת החיל, שם נבנה היום אולפן נוסף, ובמקביל מתקיים משא ומתן לשכירת אולפן בנווה אילן לשידור המהדורה המרכזית באוקטובר 2019 חזרו לשדר בגבעתיים באופן זמני עד פתיחת השידורים בקריית התקשורת נווה אילן (המשודרת כיום מ-JCS בירושלים). שום דבר לא סגור", נתי טוקר מ-TheMarker בטוויטר
  2. ^ לפי "רשם החברות"
  3. ^ 1 2 השם החדש של חדשות עשר: חדשות 13. בהצלחה, Ran Boker רן בוקר בטוויטר, 10 בינואר 2019
  4. ^ 1 2 קישור לפוסט שפורסם בדף הפייסבוק של ערוץ 13
  5. ^ סרטונים חדשות nana10 ודוד אברהם, צפו: גיא זהר התפטר מהגשת "השבוע" בשידור חי, באתר nana10‏, 9 בספטמבר 2011(הקישור אינו פעיל, 22.2.2020)
  6. ^ יואב יצחק, בגלל התנהגות מכפישי לאודר: לערוץ 10 אין כסף לאוקטובר, באתר News1 מחלקה ראשונה, 17 בספטמבר 2011
  7. ^ ערן בר-און, הכתבת סיון כהן הושעתה, חדשות 10 התנצלו, באתר ynet, 30 באפריל 2012
  8. ^ 1 2 שלי פריצקר, מגזין שישי של ערוץ 10 בוטל, באתר nana10‏, 4 ביוני 2012
  9. ^ רשמית: גולן יוכפז מנכ"ל חדשות 10, באתר ynet, 28 בינואר 2013
  10. ^ דוד ורטהיים‏, "כששליש מהמהדורה מוקדש לנגיד שלא רצה להילחם במחירי הדיור - זו מהפכה", באתר וואלה!‏, 22 בדצמבר 2013
  11. ^ מתן חודורוב, כל סדרת כתבות "היורדים החדשים", באתר nana10‏, 3 באוקטובר 2013(הקישור אינו פעיל, 22.2.2020)
  12. ^ אבי עמית, טבע-טק כמשל: לקראת סדרת הכתבות "לחם, עבודה" על מצב העובדים בישראל, באתר nana10‏, 27 באוקטובר 2013
  13. ^ אלקנה שור, התוכן השיווקי של הנשיא פרס: פאולה עבדול?, באתר nrg‏, 31 באוקטובר 2013
  14. ^ נדב איל, מהערב במהדורה: "שנאה", סדרת כתבות על האנטישמיות באירופה, באתר nana10‏, 8 ביוני 2014
  15. ^ 1 2 סרטונים נועה פרייס‏, הזוכים הגדולים בטקס פרסי הטלוויזיה: ערוץ 10, "פאודה" ו"שטיסל", באתר וואלה!‏, 10 ביוני 2016
    איתי שטרן, טקס פרסי הטלוויזיה: "פאודה" ו"שטיסל" קטפו שישה פרסים כל אחת, באתר הארץ, 10 ביוני 2016
  16. ^ אלכסנדר כץ, ערוץ עשר בדק ומצא שהפיכתו לערוץ חדשות אינה כלכלית, באתר אייס, 20 בספטמבר 2018
  17. ^ הרשות השנייה ל"ערוץ עשר": החוק לא מאפשר את המיזוג עם "רשת", באתר מעריב אונליין, 21 בספטמבר 2018
  18. ^ ענת ביין-לובוביץ', ‏הרשות השנייה לערוץ 10: במקום מיזוג שדרו רק חדשות, באתר גלובס, 20 בספטמבר 2018
  19. ^ ענת ביין-לובוביץ', ‏קשת מאיימת על רשת-עשר: שנו את הלוגו של חדשות 13 - או שנכשיל את המיזוג, באתר גלובס, 14 בינואר 2019
  20. ^ אתר למנויים בלבד נתי טוקר, נחתם ההסכם למכירת חברת החדשות: רשת-עשר ייאלצו לשנות את השם החדשות 13, באתר TheMarker‏, 15 בינואר 2019
  21. ^ ענת ביין-לובוביץ', ‏הקרב בין ועד חדשות 13 להנהלה עולה שלב: היום תכונס אסיפת עובדים, באתר גלובס, 21 ביוני 2020
  22. ^ שגיא בן נון‏, הקיצוצים בחדשות 13: גם ברק רביד ודני רופ זומנו לשימוע לפני פיטורים, באתר וואלה!‏, 5 ביולי 2020
  23. ^ נועם שגב, ממחר: חדשות ערוץ 10 גם ברדיו, באתר ynet, 12 בפברואר 2003
  24. ^ מהיום: חדשות ynet ברדיו, באתר ynet, 1 בינואר 2012
  25. ^ אלכסנדר כץ, תמר איש שלום תגיש בכל ערב מבזק חדשות גם ברדיו האזורי, באתר אייס, 21 באוקטובר 2014
  26. ^ שלומי אברבוך האחד והיחיד עם מהדורת הרדיו האחרונה של חדשות 13 תמו שידורנו, יוסף ישראל בטוויטר
  27. ^ רועי ברק, ‏מהדורת חדשות 10 תשודר מהערב מאולפני JCS בירושלים, באתר גלובס, 1 בינואר 2012
  28. ^ אתר למנויים בלבד נתי טוקר, ערוץ 20 ישקיע 10 מיליון שקל במעבר לאולפן המשמש כיום את חדשות 13, באתר TheMarker‏, 30 בדצמבר 2019
  29. ^ המהדורה האחרונה מאולפני הבירה. כל מהדורות החדשות החל מ-29 בספטמבר 2019 (עד לתחילת השידורים בנווה אילן) שודרו האולפנים בגבעתיים).
  30. ^ אתר למנויים בלבד נתי טוקר, מאחורי הקלעים: הדרמה הגדולה בחדשות 13, באתר TheMarker‏, 24 במאי 2019
  31. ^ ענת ביין-לובוביץ', ‏"גם ככה זו שנה היסטרית לחברות החדשות בכל מה שקשור להוצאות כספיות", באתר גלובס, 11 בדצמבר 2019
  32. ^ סרטונים בחירות 2020 בערוץ 13, בפייסבוק
  33. ^ החדשות 13’s Instagram post: בחירות 2020 בערוץ 13: החל מראשון - שבוע שידורים מיוחד מהבית החדש של חדשות 13. וכן, גם קמיל פוקס יהיה..., באתר Instagram (באנגלית)
  34. ^ ליאור קינן, מסכי ענק ומציאות רבודה: הצצה לאולפן החדש של חדשות 13, באתר חדשות 13, 29 בפברואר 2020
  35. ^ ענת ביין-לובוביץ', ‏בחזרה לאולפן: חברות החדשות השקיעו מיליונים בחלון הראווה שלהן. מי המנצחת?, באתר גלובס, 2 במרץ 2020
  36. ^ אתר למנויים בלבד נתי טוקר, התוכנית "לילה כלכלי" יורדת מהמסך, באתר TheMarker‏, 6 בפברואר 2017
  37. ^ נגה ניר נאמן תשמש כמגישה מחליפה במהדורה המרכזית, באתר וואלה!‏, 15 ביולי 2016
  38. ^ טליה כהן, באתר חדשות 13
  39. ^ יהונתן גוטליב, מוריה אסרף וולברג מצטרפת לחדשות 13, באתר ערוץ 7, 8 במאי 2022
  40. ^ אלעד מן, הצופה היהודי-ישראלי עדיין לא מתעניין במה שקורה אצל בני דודו, באתר העין השביעית, 13 באפריל 2020
  41. ^ דוד ורטהיים‏, כתב הפלילים הוותיק אלי סניור עובר לחדשות 13, באתר וואלה!‏, 25 בנובמבר 2021
  42. ^ מאיר מרציאנו מגלי צה"ל יכהן ככתב הבריאות לצידה של פרשנית הבריאות הילה אלרואי, באתר ערוץ 7, 1 בנובמבר 2020
  43. ^ 1 2 אלכסנדר כץ, שינויים במהדורה: סבב מינויי כתבים בחדשות 13, באתר אייס, 23 באוקטובר 2019
  44. ^ שרון טל, תזוזות בחדשות 13: ליאור קינן תשמש כתבת כנסת, חן זנדר לתחבורה ולבריאות, באתר אייס, 10 באוגוסט 2020
  45. ^ נטי פיינברג, מגישת חדשות 10 לשעבר, הלכה לעולמה, באתר וואלה!‏, 10 במרץ 2016
    אשת התקשורת נטי פיינברג הלכה לעולמה, והיא בת 38, באתר nana10‏, 10 במרץ 2016
  46. ^ אריאלה שטרנבך, הותר לפרסום שם איש התקשורת מתחקיר ניצול הקטינות למין, באתר ynet, 8 במרץ 2016
    עידן יוסף, איש ערוץ 10 חשוד בניצול מיני של קטינות, באתר News1 מחלקה ראשונה, 8 במרץ 2016
  47. ^ רז שכניק, ניב גלבוע עוזב את ערוץ 10: "ארוויח פי 7", באתר ynet, 19 באוקטובר 2016
  48. ^ סרטונים המבזק הראשון בהגשתה בתוכנית הבוקר "אורלי וגיא", מהדורת יום שישי, 8 ביוני 2012 (החל מהדקה ה-07:51)(הקישור אינו פעיל, 22.2.2020)
  49. ^ נועה פרייס‏, הבוקר שיהיה: מיה זיו וולף עוזבת את ערוץ 10 - ועוברת לרשת, באתר וואלה!‏, 10 בספטמבר 2017
  50. ^ ינון מילס, באתר של סוכנות "ניב עשת כהן"
  51. ^ עזיבה נוספת בערוץ 10: אביב פרנקל מקים סטארט אפ, באתר וואלה!‏, 7 ביולי 2016
  52. ^ דוד אברהם‏, רובי המרשלג ישמש ככתב הצפון של ערוץ 1, באתר וואלה!‏, 3 במאי 2012
  53. ^ דוד אברהם‏, היי, זאת שלי, באתר וואלה!‏, 27 בינואר 2014
  54. ^ מיה מנע‏, כמה מרוויח כתב וע. עורך בחדשות 10?, באתר וואלה!‏, 25 בפברואר 2016
  55. ^ נועה פרייס‏, "לילה כלכלי" יורדת, העובדים דווקא נשארים, באתר וואלה!‏, 28 בפברואר 2017
  56. ^ אלכסנדר כץ, עוד עזיבה בערוץ 10: מואב ורדי מצטרך לתאגיד 'כאן', באתר אייס, 13 בספטמבר 2017
  57. ^ נועה פרייס‏, כעבור מעל לעשור: פז שוורץ עוזבת את ערוץ 10 – ועוברת לתאגיד, באתר וואלה!‏, 12 בספטמבר 2017
  58. ^ יהונתן גוטליב, אפרת פינקל תעבור לחדשות 13, באתר ערוץ 7, 7 בפברואר 2022
    חדשות 13 ברכש חדש: זו הכתבת שתגיע מערוץ 14, באתר אייס, 7 בפברואר 2022
  59. ^ שגיא בן נון‏, אחרי טלי מורנו: העיתונאי עקיבא נוביק פוטר מחדשות 13, באתר וואלה!‏, 1 ביולי 2020
  60. ^ אורן פרסיקו, כתב החברה הערבית בחדשות 13 סבור כי פיטוריו אינם ענייניים, באתר העין השביעית, 23 בדצמבר 2019
  61. ^ ערן סויסה, אלמז מנגיסטו עוזבת את חדשות 13, באתר ישראל היום, 27 באוקטובר 2020
  62. ^ ענת ביין-לובוביץ', ‏אלי לוי, כתב חדשות 13 בצפון, ימונה לדובר המשטרה, באתר גלובס, 25 באפריל 2021
  63. ^ בועז כהן, מעתה יש לומר: ניצב משנה אלי לוי, באתר כלבו – חיפה והצפון, 26 באפריל 2021
  64. ^ כפיר אדר, לאחר 11 שנה מאור צור פורש, באתר אייס, 24 באוקטובר 2021
    כתב חדשות 13 חושף: למה התפטרתי, באתר "סרוגים", 2 בדצמבר 2021