מוזיאון הילדים של שיקגו

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מוזיאון הילדים של שיקגו
Chicago Children's Museum
מידע כללי
סוג מוזיאון לילדים
כתובת נייבי פיר עריכת הנתון בוויקינתונים
מיקום אילינוי עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
מידע על ההקמה
תקופת הבנייה ?–1982
תאריך פתיחה רשמי 1982 עריכת הנתון בוויקינתונים
קואורדינטות 41°53′29″N 87°36′33″W / 41.8914°N 87.6092°W / 41.8914; -87.6092
האתר הרשמי
(למפת שיקגו רגילה)
 
מוזיאון הילדים של שיקגו
מוזיאון הילדים של שיקגו
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית
אולם הכניסה למוזיאון
הבניין הראשון של הנייבי פיר - בקדמת הצילום. המוזיאון תופס את הקומות העליונות של תחילת הבניין הזה, למעט חנות המוזיאון, התופסת מרחב של חנות בקומתו הראשונה. המגדל השמאלי של תחילת הבניין הוא חדר הדאונים של המוזיאון והמגדל הימני של תחילת הבניין הוא חדר המים ותצוגת המשאבות.

מוזיאון הילדים של שיקגואנגלית: Chicago Children's Museum) הוא מוזיאון ילדים, הנמצא בפתח המתחם הנייבי פיר[1][2], על שפת ימת מישיגן בסמוך לאזור הלופמרכז עסקים ראשי של שיקגו.

השטח הבנוי של המוזיאון הוא 5.3 דונם (למוזיאון אין גינה) והוא תופס חלק מקומת הכניסה ומהקומות שמעליה, בתחילת המבנה המרכזי, של פתח הנייבי פיר. חלק מהתערוכות במוזיאון הן קבועות יחסית (מתחלפות או מקבלות שיפות משמעותי בערך פעם בעשור) ואחרות מתחלפות פעם בכמה חודשים. התערוכות עוסקות בנושאים הקוסמים לילדים, בתחום החינוך לשעת חירום, השכלה כללית, מדע, היסטוריה, בידור, תחבורה, פנטזיה ומשחקי ילדים. המוזיאון משרת יותר מ-650,000 איש בשנה, כולל אלו המבקרים בתערוכות נודדות היוצאות ממנו.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

המוזיאון הוקם בשנת 1982, בידי אגודת הליגה הצעירה (Association of Junior Leagues International, Inc.), כתגובה לקיצוץ בתקציבי החינוך הממלכתי. משכנו המקורי של המוזיאון היה בשני אולמות בספרייה הציבורית המרכזית של העיר, תוך הוצאה של תערוכות ניידות לאתרים שונים[3]. המוזיאון עבר מאז בין מספר בניינים עד שהשתכן, בשנת 1995, במשכנו הקבוע. בזמן מעבר המוזיאון למשכן הקבע שלו, הוא היה מוזיאון הילדים הגדול ביותר בארצות הברית[4]. בין השנים 2006 עד 2012, המוזיאון בדק אפשרויות ותכנן תוכניות לפתיחת סניף נוסף או למעבר לאתר אחר בפרוורי שיקגו, אך התוכניות בוטלו.

שעות פעילות[עריכת קוד מקור | עריכה]

למרות שהמוזיאון גובה בדרך כלל דמי כניסה ופתוח במרבית ימי השבוע עד שעה 17:00, בימי ה' הוא פתוח עד 20:00 ואינו גובה דמי כניסה ממבקרים המגיעים אחרי 17:00, שגילם מתחת לגיל 15. (עד לפני שנים אחדות, הכניסה בימים ובשעות אלו הייתה בחינם לכול אדם). המוזיאון מאפשר כניסה חינם גם בימי ראשון, הראשונים של כל חודש[5]. זאת ועוד – המוזיאון חבר בהסכמי מנויים עם מוזיאונים גדולים אחרים, באזור שיקגו, הקוסמים לילדים ומי שמנוי, למשל, למוזיאון הילדים על שם קוהל או למוזיאון המדע והתעשייה (שיקגו), אינו מחויב בדמי כניסה אליו.

לקריאה נוספת[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]