מוזיקה נשארת

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
"מוזיקה נשארת"
סינגל בביצוע ירדנה ארזי
מתוך האלבום יש ונדמה
יצא לאור 1982
הוקלט באולפני טריטון בתל אביב
סוגה זמר עברי
שפה עברית עריכת הנתון בוויקינתונים
אורך 3:14
חברת תקליטים NTE
כתיבה שמרית אור
לחן הנרי ברטר
הפקה הנרי ברטר
כרונולוגיית סינגלים של ירדנה ארזי
"בלי דמעות"
(1982)
"מוזיקה נשארת"
(1982)
"אני לא גרטה גרבו"
(1982)
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

"מוזיקה נשארת" הוא שיר של הזמרת ירדנה ארזי שהשתתף בתחרות קדם אירוויזיון 1982 והגיע למקום השני. השיר נחשב לנקודת הפריצה בקריירת הסולו של ארזי.

כתיבת השיר[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנת 1979 הנחתה ארזי את תחרות האירוויזיון ולאחריה הוחתמה על חוזה הקלטות בחברת התקליטים הגרמנית "אריולה אריסטה" והקליטה שירים בגרמנית, צרפתית ואנגלית. עם שובה לישראל ב־1981 החלה בהקלטת אלבום הבכורה שלה ויציאה לקריירת סולו בישראל אחרי חברותה בלהקת הנח"ל ושלישיית שוקולד מנטה מסטיק.

בהתייעצות עם בן זוגה ולימים בעלה, נתן תומר, שהפך למפיק אלבומיה של ארזי, ועם הבמאי צדי צרפתי, שביים אותה במחזמר ברנשים וחלומות באותה שנה, הוחלט להשתתף בתחרות קדם אירוויזיון 1982 ולקדם באמצעותה את אחד הסינגלים מהתקליט.

לכתיבת השיר חברו שמרית אור, שכתבה את השיר "הללויה" – שהוצע לארזי לקראת פסטיבל הזמר והפזמון 1979 – והנרי ברטר, שהיה אז מוזיקאי בתחילת דרכו והתבלט כמלחין השיר "תפילה" בביצוע עפרה חזה.

"מוזיקה נשארת" היה השיר הראשון שהוצג בתחרות, ובסיומה זכה ב־67 נקודות, לעומת 72 נקודות שבהן זכה השיר "הורה" בביצוע אבי טולדנו. עם זאת, הופעתה הסוחפת של ארזי בתחרות הביאה להפיכת השיר ללהיט הסולו הראשון שלה.

מצעד הפזמונים השנתי[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר 11 שבועות במצעד הפזמונים, מהם שבועיים בפסגה, במצעד הפזמונים העברי השנתי 1982 הגיע השיר למקום השמיני והיה השיר הראשון של ארזי כזמרת סולנית במצעדים השנתיים.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]