מוריביטו: שומר הרוח

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מוריביטו: שומר הרוח
精霊の守り人, Seirei no Moribito

פוסטר של סדרת האנימה
מוריביטו: שומר הרוח
סוגה פנטזיה, שונן
מאנגה
יוצר נאוקו אואהשי
מאייר קאמוי פוג'יווארה
הוצאה

יפןיפן SQUARE ENIX

ארצות הבריתארצות הברית VIZ Media
התפרסם לראשונה במגזין Monthly Shōnen Gangan
תקופת הפרסום המקורית 12 במרץ 2007 – היום
מספר הכרכים שהתפרסמו 2
אנימה: מוריביטו: שומר הרוח
אורך פרק 25 דקות
במאי קנג'י קאמיאמה
אולפני אנימציה Production I.G
רשת שידור

יפןיפן NHK

ארצות הבריתארצות הברית Adult Swim
תקופת שידור מקורית יפןיפן 7 באפריל 200729 בספטמבר 2007
מספר העונות 1
מספר הפרקים 26

מוריביטו: שומר הרוח (精霊の守り人, Seirei no Moribito) היא סדרת אנימה מסוגת הפנטזיה המבוססת על הראשון מתוך 12 הספרים לנוער בסדרת "מוריביטו" מאת הסופרת נאוקו אואהשי. סדרת האנימה נעשתה ב-2007 בחלקה מאת הסטודיו שאחראי לסדרות כדוגמת Ghost in the Shell. אחד המאפיינים בהם מתבלטת הסדרה הוא עיסוק בנושאים לא מדוברים ונדירים יחסית בסוגת האנימה כמו יחסי אם-בן, צדדיה השונים של האימהות, ההשלכות שבפעולות על פי מסורת שקרית, וחייו של בן אצולה בין פשוטי העם. מאפיין בולט נוסף הוא הגוון הפמיניסטי המובהק של הסדרה. נעשו גם תסכית רדיו ומאנגה על פי הנובלה.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הלוחמת השכירה באלסה נתקלת במהלך אחד משיטוטיה בנסיך העומד לטבוע לאחר ניסיון לרצח שבו חיבלו בגשר ולכן מרכבתו נפלה לנהר. לאחר שהיא מצילה אותו היא נקראת באותו לילה לארמון על ידי אימו של הנסיך, תמורת הון עתק של כסף אמו של הנסיך מבקשת שתשמור ותחביא אותו מניסיונות הרצח של אביו שמאמין למסורת שאומרת שברגע שתבקע הביצה שהשתלטה על הנסיך צאג'ום שנכנסה אליו בשנתו ונמצאת בבטנו, תתרחש בצורת למשך מאה שנים. מכאן מתחילה מערכת יחסים של אם ובן מאומץ בעודם מנסים להתחמק מהרוצחים השכירים שאביו של צ'אגום שלח.

פמיניזם[עריכת קוד מקור | עריכה]

בניגוד למקובל באנימות שם לרוב האישה/נערה מוצגת כחלשה ופסיבית ולפעמים בעלת גוון מיני, כאן הגיבורה הראשית מוצגת כלוחמת חזקה העשויה ללא חת היודעת את עבודתה יותר מרוב הגברים במקצועה. לעומת זאת הנסיך מוצג כילד חלש ועדין הזקוק להגנה וחסר ניסיון בחיים אך עם זאת אינטליגנט יותר מרוב בני גילו. לא רק זאת אלא גם שרוב הגברים בסדרה או שעוסקים במקצועות פסיביים (טאנדה ההרבליסט) או שמודים בטעויותיהם ומעריכים שהיא יותר טובה מהם לאחר ניסיון כושל לנצח אותה. כמו כן ישנם רמזים שהיא עברה במיומנות הלחימה את אביה המאמץ ומורה הרוחני ג'יגורו.

דמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • באלסה - לוחמת שכירה מארץ קאנבאל, עם כישורים שאין שני להם בלחימה עם חנית. היא עובדת בתור שכירת חרב כדי לכפר על שמונה אנשים יקרים לה שנהרגו בעברה ומנסה להציל שמונה אנשים במקום זאת. היא נקשרת לצ'אגום.
  • צ'אגום - הנסיך השני למשפחת המלוכה. הוא נושא בתוכו[דרושה הבהרה] ביצה של שד שאמורה לבקוע ולהעניק מים לארץ. אך המסורת הרגילה מספרת שאבותיו הביסו יצור זה משום שהיה שד שמביא בצורת לארץ כל מאה שנים, ולכן אביו רוצה להרוג אותו. צ'אגום גם הוא נקשר לבאלסה.
  • טאנדה - הרבליסט (מרפא בעזרת עשבים) שמתלמד אצל טורוגאי. הוא לא כל-כך מוכשר כשאמאן אך די טוב כמרפא. הוא מכיר את באלסה מילדות, ועוזר לרפא אותה מפציעות קרב.
  • מאדאם טורוגאי - שאמאנית זקנה וחכמה אך גם צינית וקצרת רוח. היא בקשר עם עולם הרוחות "נאיונגה". היא המורה של טאנדה ועוזרת לצאג'ום להבין מה הוא צריך לעשות עם הביצה שבתוכו.
  • ג'יגורו - מורה הרוחני ואביה החורג של באלסה, שלימד אותה להילחם. הוא היה האיש המוכשר ביותר ביחידת "תשע החניתות" של הקיסר של קאנבאל. אך נאלץ לברוח משם ברגע שלקח על עצמו לדאוג לבאלסה. שאר שמונת אנשי החניתות רדפו אחריו אך הוא הרג את כולם בלית ברירה למרות שנחשבו חבריו. ואלו שמונה האנשים שבאלסה רוצה לכפר על מותם.
  • טויה - יתום שבאלסה פעם הצילה. הוא מחשיב את באלסה כ"אחותו הגדולה". הוא עוזר לבאלסה להרגיל את צ'אגום לחיי העיר.
  • סאיה - יתומה שבאלסה הצילה פעם. היא אוהבת את טויה ועוזרת לו כמו גם מחשיבה אותו כמעין "אחיה הגדול". באלסה נשארה בביקתתה ולכן היא וטויה עברו לעיר עם באלסה.
  • שוגה - המורה של צ'אגום בארמון הקיסרי והאסטרולוג הצעיר ביותר בהיסטוריה של האומה. הוא חוקר בסוד את סימני הבצורת ואת מותו של צ'אגום והוא זה שמגלה את ההיסטוריה האמיתית של הממלכה. כשהיה ילד גדל בכפר דייגים.
  • זאגום - אחיו הגדול של צ'אגום. הוא אח אוהב ואכפת לו מאוד מצ'אגום. באנימה הוא מת מעבודת יתר משום חובותיו לארמון כיורש העצר. אולם בספר לא מוזכר שהוא אח של צ'אגום ומצוין שהוא מת ממחלה. הוא לא זוכה לראות את צ'אגום שוב אחרי שזה ברח מהארמון עם באלסה.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]