מכללת BPM

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
אולפן במכללת BPM

מכללת BPM היא מוסד לימוד למקצועות המוזיקה, הסאונד וההפקה המוזיקלית אשר ממוקם בתל אביב. בשנת הלימודים תשפ"ג למדו במוסד כ-1,800 תלמידים. מוגדרת כמכללה מקצועית, ועל כן לא-מוסמכת להעניק תואר אקדמי, אך קיימים מסלולי השלמה לתואר ראשון בשיתוף האקדמיה למוסיקה ולמחול בירושלים הזמינים לבוגרי תוכניות לימוד מסוימות במכללה.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

BPM הוקמה בשנת 2003 בחיפה על ידי יריב עציון ועידן חנה כמוסד לימודי למקצועות ההפקה המוזיקלית והתקלוט. בשנת 2006, בעקבות השבתת מתקן הלימודים עקב אירועי מלחמת לבנון השנייה, עבר מתקן המכללה לתל אביב, שם הפך לקמפוס המרכזי של המכללה. בשנת 2019, BPM פתחה שלוחה חדשה של המכללה בחיפה[1].

בשנת 2008 המכללה הוכרה כמוסד מוסמך רשמית להכשרה על תוכנת ההפקה קיובייס, על ידי יצרנית התוכנה סטיינברג (אנ'). בשנת 2010 המכללה קיבלה הסמכה דומה לתוכנת ההפקה לייב (אנ'), על ידי יצרנית התוכנה אייבלטון (אנ'), ב-2011 קיבלה הסמכה לתוכנת Logic Pro על ידי חברת אפל וב-2017 הוסמכה על ידי היצרניות פיוניר (אנ') לתוכנת רקורדבוקס[2], ועל ידי אימג'-ליין (אנ'), לתוכנת FL Studio. מכללת BPM היא המוסד הראשון והיחיד בישראל עם ההסמכות הרשמיות הללו.

לימודים[עריכת קוד מקור | עריכה]

המכללה היא מוסד מוסמך רשמית על ידי החברות Ableton, Steinberg, Image-Line ו-Pioneer DJ להכשרה על תוכנות המוזיקה הרלוונטיות (Live, Cubase, Fruity Loops ו-Rekordbox DJ ע"פ הסדר). המכללה מוגדרת כמכללה מקצועית ואינה-מוסמכת להעניק תואר אקדמי.

מסלולי הלימוד המרכזיים במכללה הם הקורס המקיף ללימודי סאונד והפקה, הקורס להפקה ויצירה במוזיקה אלקטרונית, הקורס לזמרים-יוצרים והקורס להפקה באולפן ביתי. מלבד המסלולים המקיפים קיימים מסלולי לימוד קצרים יותר בתחומים שונים הקשורים לתעשיית המוזיקה, בעיקר בתחום מקצועות הסאונד והשימוש בתוכנות ליצירת מוזיקה אך גם בתאוריה מוזיקלית, כתיבת שירים, DJ והיכרות עם תעשיית המוזיקה. בחלק מהתחומים קיימים קורסים ייעודיים לנוער.

אורכי הקורסים והמסלולים במכללה נעים על הטווח של בין שלושה חודשים של מפגשים חד-שבועיים באורך שלוש עד ארבע שעות למפגש (כדוגמת קורסי התוכנה השונים[3]), דרך קורסי נוער[4] בפורמט "מרתון" של 7 מפגשים באורך 3 שעות אשר מתפרסים לאורך כשבוע וחצי, ועד מסלולי הליבה המורחבים שמגיעים לאורך של שנה וחצי עד שנתיים בפורמט של שניים עד שלושה מפגשים שבועיים של כ-6 שעות לימוד (כדוגמת מסלול BSP המקיף להפקה מוזיקלית[5]).

צוות מורי המכללה כולל את: יריב עציון, גיא בן-צבי, דויד פרץ, יחזקאל רז, חגי דוידוף, שי רביב, אייל גולדמן, יוסי סאסי, עדי אולמנסקי, אופיר ונדר, יוסי פיין, גל פדה, דניאל רווה, ברוך בן-יצחק, עמית מגן, ג'ורדן שולץ, עומר סנש, שקל ועוד[6]. בעבר לימדו במכללה קורין אלאל, חיים לרוז, יורם וזאן, שרון מולדאבי, דנה ברגר, קוואמי (אייל פרידמן), יואב קוטנר.

חלק מהשיעורים המועברים במכללה משודרים בדף הפייסבוק של המכללה, לצד ביצועים חיים של תלמידים. מדי שבועיים מתארח במכללה אמן או בעל תפקיד מרכזי בתעשיית המוזיקה, בפורמט של סדנת אמן הפתוחה לקהל הרחב. בין המשתתפים: אינפקטד מאשרום[7], אסף אמדורסקי[8], ערן צור[9] ועוד.

פרויקטים[עריכת קוד מקור | עריכה]

המכללה מקיימת פרויקטים מוזיקליים שונים בעזרת התלמידים וצוות המכללה, לעיתים בשיתוף גופי מדיה אחרים. בין השאר מקיימת המכללה פרויקטים בהם מוקלטים ביצועים חיים של אמנים ישראלים ואת פרויקט ״תהודת גמר״ בו מפיקים התלמידים קטע מוזיקלי של אמן פעיל בישראל. המכללה משתתפת מתל אביב גם בפרויקט BalconyTV הבינלאומי, בו מצולמים קליפים וביצועים חיים של אמני אינדי מקומיים על גגות ומרפסות, בהפקה, עריכת סאונד ולעיתים אף ביצוע של בוגרים וסטודנטים של המכללה.

קמפוס הלימודים של המכללה מארח גם את אולפני רדיו הקצה, והמכללה משתפת איתו פעולה בשידור הופעות חיות של אמנים ישראלים.

בנוסף מקיימת המכללה מדי שנה תחרות יצירת רמיקסים לשיר נבחר ותחרות לזמרים-יוצרים, שתיהן פתוחות לקהל הרחב.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

סרטוני וידאו[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]