מכשפות מייפייר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מכשפות מייפייר
Anne Rice's Mayfair Witches
מבוסס על "חייהן של מכשפות מייפייר" מאת אן רייס
סוגה אימה על-טבעית
יוצרים אסטה ספלדינג, מישל אשפורד עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים אלכסנדרה דדריו
הארי המלין
טונגאיי צ'יריסה
ג'ק יוסטון
ארץ מקור ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
שפות אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר עונות 1 עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר פרקים 8 (נכון ל־26 בפברואר 2023) עריכת הנתון בוויקינתונים
הפקה
מפיקים בפועל אסטה ספלדינג
מישל אשפורד
מארק ג'ונסון
אן רייס
כריסטופר רייס
חברת הפקה AMC Studios
Gran Via Productions
הפצה AMC
שידור
רשת שידור AMC
AMC+
תקופת שידור מקורית 8 בינואר 2023 – הווה עריכת הנתון בוויקינתונים
קישורים חיצוניים
האתר הרשמי
דף התוכנית ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מכשפות מייפייראנגלית: Anne Rice's Mayfair Witches) היא סדרת דרמת אימה גותית אמריקאית שנוצרה ונכתבה על ידי אסטה ספלדינג ומישל אשפורד, על פי טרילוגיית הרומנים "חייהן של מכשפות מייפייר" מאת אן רייס.

הסדרה עלתה לשידור בערוץ "AMC" ב-8 בינואר 2023.

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

לאחר שהנוירוכירורגית ד"ר רואן פילדינג מגלה שהיא נצר לשושלת מכשפות רבות-עוצמה הרדופה על ידי ישות מרושעת, היא נאלצת לשוב לביתה ולהתמודד עם שדים מעברה של משפחתה.

צוות השחקנים והדמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

דמויות ראשיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • אלכסנדרה דדריוד"ר רואן פילדינג, נוירוכירורגית מבריקה המגלה שהיא נצר לשושלת משפחת מייפייר, שחברותיה הן מכשפות רבות-עוצמה.
  • הארי המליןקורטלנד מייפייר, הפטריארך הנוכחי של משפחת מייפייר.
  • טונגאיי צ'יריסהסיפריין גרייב
  • ג'ק יוסטוןלאשר, ישות רבת-עוצמה ובעלת יכולות שינוי-צורה הרודפת את מכשפות מייפייר במשך מאות שנים.

דמויות משניות[עריכת קוד מקור | עריכה]

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

פיתוח[עריכת קוד מקור | עריכה]

בדצמבר 2019, נמסר לראשונה כי הסופרת אן רייס שוקדת על קידום מכירת זכויות העיבוד עבור ספריה, בעסקת חבילה שתכלול את זכויות הפקתם של עיבודים קולנועיים וטלוויזיוניים עבור שני הסדרות שכתבה, "תולדות הערפדים" ו"חייהן של מכשפות מייפייר", זאת על אף שזכויות ההפקה עבור טרילוגיית "חייהן של מכשפות מייפייר" עודם היו תחת רשות אולפני האחים וורנר.[1] על פי הדיווחים, רייס ביקשה עבור הזכויות בין 30 ל-40 מיליון דולר, בתוספת רכישת הזכויות מאולפני האחים וורנר בסך 2.5 מיליון דולר, תוך הבטחה כי רוכשי הזכויות יחזיקו בזכויות לנצח, ולא רק זמנית.[1] במאי 2020, נמסר כי רשת "AMC" רכשה את הזכויות.[2] עוד נמסר כי אן וכריסטופר רייס ישמשו כמפיקיו בפועל של כל פרויקט שיפותח בערוץ; על מכירת הזכויות, הצהירה רייס: ”זה תמיד היה החלום שלי לראות את עולמותיהם של שתי הסדרות הגדולות שלי מאוחדות תחת קורת גג אחת על מנת שהמפיקים יוכלו לחקור את היקום הרחב והמקושר של הערפדים והמכשפות שלי. החלום הזה הוא עכשיו מציאות, והתוצאה היא אחת העסקאות המשמעותיות והמרגשות ביותר בקריירה הארוכה שלי.”[2]

בדצמבר 2021, נמסר על ידי "דדליין הוליווד" כי לסדרה הוזמנה עונה ראשונה בת שמונה פרקים על ידי "AMC", זאת במקביל להפקת הסדרה "ראיון עם הערפד", שגם היא מבוססת על ספר באותו השם מאת רייס. עוד נמסר כי על יצירת וכתיבת הסדרה יהיו אמונות אסטה ספלדינג ומישל אשפורד, ועל הפקתה בפועל, מארק ג'ונסון.[3][4]בהצהרתן, אמרו ספלדינג ואשפורד כי "עולם המכשפות ריתק ומפחיד במשך מאות שנים, ובכל זאת העדשה המיוחדת של אן רייס על מכשפות חקרה משהו חדש לגמרי – נשים שהן חזקות, ולעיתים קרובות אכזריות, ותמיד מחויבות לחתור תחת היררכיות הכוח הנוכחיות שלנו".[4] ג'ונסון הוסיף כי "מזלי הטוב כמפיקהּ בפועל של 'ראיון עם הערפד' הוכפל כעת יותר עם מה שאסטה ספלדינג ומישל אשפורד מתכננות עבור 'מכשפות מייפייר'. אמנם שתי הסדרות לא יכלו להיות שונות יותר אחת מהשנייה, והן בכל זאת מוצאות את עצמן כבולות תחת אותה מטריה מכשפת ומרתקת."[4]

ליהוק[עריכת קוד מקור | עריכה]

במרץ 2022, נמסר על ידי "וראייטי" על ליהוקה של אלכסנדרה דדריו לדמותה של ד"ר רואן פילדינג, הפרוטגוניסטית הראשית של הטרילוגיה. נשיא "AMC Studios", דן מקדרמוט, הצהיר כי "אלכסנדרה היא כישרון מיוחד שהאירה את המסך בכל מה שהיא הייתה בו, ולא יכולנו להיות מאושרים יותר מכך שהיא מובילה את צוות השחקנים של הסדרה. זה יהיה מרכז ההתרחבות של היקום של אן רייס ב-'AMC+' ו-'AMC'. מצאנו את רואן שלנו ואנחנו לא יכולים לחכות עד שהיא תפגוש את הצופים בהמשך השנה".[5] בשלהי מרץ 2022 נמסר על ליהוקו של הארי המלין לצוות השחקנים הראשי.[6] באפריל 2022, נמסר מ-"AMC" על ליהוקו של טונגאיי צ'יריסה, אנבת' גיש, בת' גרנט, אריקה גימפל וג'ן ריצ'רדס.[7][8] במאי 2022, נמסר על ליהוקו של ג'ק יוסטון לדמותו של לאשר, האנטגוניסט הראשי וישות רבת-עוצמה ובעלת יכולות שינוי-צורה הרודפת את מכשפות מייפייר במשך מאות שנים.[9][10]

צילומים[עריכת קוד מקור | עריכה]

במאי 2022, נמסר כי צילומי הסדרה התחילו ומתקיימים בניו אורלינס.[11]

שידור[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסדרה עלתה לשידור בערוץ "AMC" ב-8 בינואר 2023. עוד נמסר כי לאחר שידוריהם המקוריים, הפרקים יהיו זמינים גם בשירות הזרמת המדיה של "AMC",‏ "AMC+".[12]

פרסים ומועמדויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

שנה פרס קטגוריה מועמד (ים) תוצאה
2024 פרס סאטורן[13] סדרת הפנטזיה הטובה ביותר "מכשפות מייפייר" מועמדות

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ 1 2 Schneider, Michael (December 20, 2019). "Anne Rice's The Vampire Chronicles No Longer at Hulu; Is Being Shopped Elsewhere". Variety. Retrieved August 16, 2022.
  2. ^ 1 2 ‏Otterson, Joe (May 13, 2020). "Anne Rice's Vampire Chronicles, Lives of the Mayfair Witches Rights Land at AMC". Variety. Retrieved August 16, 2022.
  3. ^ Mitovich, Matt Webb (December 1, 2021). "Anne Rice's Mayfair Witches Series Ordered at AMC, to Follow Launch of Interview With the Vampire in 2022". TVLine. Retrieved August 16, 2022.
  4. ^ 1 2 3 Andreeva, Nellie (December 1, 2021). "Anne Rice's Lives of the Mayfair Witches Gets Series Order, Joins Interview with the Vampire on AMC". Deadline Hollywood. Retrieved August 16, 2022.
  5. ^ Otterson, Joe (March 16, 2022). "Alexandra Daddario to Star in Mayfair Witches Series at AMC (Exclusive)". Variety. Retrieved August 16, 2022.
  6. ^ Grobar, Matt (March 23, 2022). "Harry Hamlin Joins AMC's Anne Rice's Mayfair Witches as Series Regular, Boards Paramount & Endeavor Content's Tom Brady Pic 80 For Brady". Deadline Hollywood. Retrieved August 16, 2022.
  7. ^ Rice, Lynette (April 28, 2022). "Anne Rice Projects at AMC Cast Annabeth Gish, Erica Gimpel, Jen Richards, Tongayi Chirisa & More". Deadline Hollywood. Retrieved August 16, 2022.
  8. ^ Swift, Andy (August 10, 2022). "Mayfair Witches: Alexandra Daddario, Harry Hamlin and More Bring Anne Rice Characters to Life on AMC — First Look". TVLine. Retrieved August 16, 2022.
  9. ^ Maas, Jennifer (May 6, 2022). "Jack Huston Joins AMC's Mayfair Witches as Lasher". Variety. Retrieved August 16, 2022.
  10. ^ Petski, Denise (May 6, 2022). "Jack Huston to Play Lasher in Anne Rice's Mayfair Witches for AMC". Deadline Hollywood. Retrieved August 16, 2022.
  11. ^ Porter, Rick (May 6, 2022). "Jack Huston Boards AMC's Mayfair Witches". The Hollywood Reporter. Retrieved August 16, 2022.
  12. ^ Campione, Katie (August 10, 2022). "Anne Rice's The Mayfair Witches First Look: See Alexandra Daddario as the Heiress to a Powerful Family". TheWrap. Retrieved August 16, 2022.
  13. ^ Patrick Hipes, ‘Avatar: The Way Of Water’, ‘Oppenheimer’, ‘Star Trek’ Series Lead Nominations For Genre-Focused Saturn Awards, Deadline, ‏2023-12-06 (באנגלית אמריקאית)