מל בי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
(הופנה מהדף מלאני בראון)
מלאני בראון
Melanie Brown
לידה 29 במאי 1975 (בת 48)
בריטניהבריטניה בריטניה
שם לידה Melanie Janine Brown עריכת הנתון בוויקינתונים
שם במה Scary Spice עריכת הנתון בוויקינתונים
מוקד פעילות הממלכה המאוחדת עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1994 עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים Leeds West Academy עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה פופ, היפ הופ
סוג קול קונטרה אלט עריכת הנתון בוויקינתונים
שפה מועדפת אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת תקליטים וירג'ין רקורדס, EMI עריכת הנתון בוויקינתונים
שיתופי פעולה בולטים ספייס גירלז
בן או בת זוג Stephen Belafonte (20072017) עריכת הנתון בוויקינתונים
אדי מרפי (20062007) עריכת הנתון בוויקינתונים
מספר צאצאים 3 עריכת הנתון בוויקינתונים
פרסים והוקרה חבר במסדר האימפריה הבריטית (1 בינואר 2022) עריכת הנתון בוויקינתונים
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מלאני ג'אנין בראוןאנגלית: Melanie Janine Brown; נולדה ב-29 במאי 1975, ידועה בכינוי מל בי באנגלית: Mel B), היא זמרת פופ בריטית, אמנית, כותבת שירים, רקדנית, שחקנית, דוגמנית ומגישת תוכנית טלוויזיה, המוכרת בעיקר בזכות היותה חברה בלהקת ה"ספייס גירלז".

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בראון נולדה בלידס, יורקשייר לאב מהאי הקריבי סנט קיטס ונוויס ולאם בריטית. את בית הוריה עזבה בגיל צעיר. בראון למדה אמנויות הבמה בתיכון בלידס לפני כניסתה לתעשיית הבידור בגיל 19.[1]

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בראון התפרסמה כחלק מלהקת הבנות המצליחה "ספייס גירלז" באמצע שנות ה-90, בתור "מל בי" או "מלאני בי". כינויה בלהקה היה "סקארי ספייס". הספייס גירלז פעלו במסגרת חברת התקליטים Virgin, וזכו להצלחה מיד בצאת סינגל הבכורה שלהן "Wannabe", מתוך אלבומן הראשון "Spice" ‏(1996). גם אלבומן השני, "Spiceworld" ‏(1997), זכה לפופולריות רבה.

ב-1998 יצאה בראון לקריירת סולו והוציאה את הסינגל "I Want You Back", בשיתוף עם מיסי אליוט. השיר נכלל באלבום הסולו שלה "Hot", שיצא בשנת 2000 במסגרת חברת Virgin, חודש לפני צאת אלבומן השלישי של הספייס גירלז, "Forever". אלבומה השני, "L.A. State of Mind", יצא חמש שנים מאוחר יותר, ב-2005, במסגרת חברת תקליטים עצמאית קטנה. בראון הכריזה על קאמבק ב-2012 כאשר הוציאה את הסינגל "For Once in My Life", במסגרת חברת "EMI אוסטרליה".

במקביל לקריירה המוזיקלית, עסקה בראון משנת 2000 בהגשת מגוון תוכניות מוזיקה בטלוויזיה, בהן "Top of the Pops" של BBC. ב-2007 השתתפה בעונה החמישית של תוכנית המציאות האמריקאית "רוקדים עם כוכבים". בראון חזרה לטלוויזיה בשנים 2011–2012, כאשר הצטרפה לצוות השופטים של הגרסה האוסטרלית של "אקס פקטור", לצד רונאן קיטינג, גיא סבסטיאן ונטלי בסינגטאווית'. ב-2012 הנחתה למשך עונה אחת את הגרסה האוסטרלית של "רוקדים עם כוכבים". ב-2013 הצטרפה לצוות השופטים של תוכנית הכישרונות "America's Got Talent". בשנת 2014 הצטרפה לצוות השופטים של תוכנית השירה "The X Factor" בריטניה.

בראון היא גם שחקנית קולנוע ושיחקה בסרטים ספייסוורלד - הסרט ו"שומר מקום" לצידם של דווין מרטין וקלי רולנד וכמו כן מדבבת את פיורי בגרסה הבריטית של סרט האנימציה "טינקרבל ואגדת לעולם לא" ובשנת 2017 השתתפה בסרט "עיר השוקולד: הסטריפ של וגאס".

בשנת 2022 הצטרפה כחברת פאנל בעונה הרביעית של תוכנית המציאות האוסטרלית "הזמר במסכה" בערוץ 10, שהיא מבוססת על פורמט קוריאני באותו שם, בו משתתפים ידוענים ששרים קאברים לשירים מפורסמים כשהם לבושים בתחפושות מכף רגל ועד ראש ובמסכות פנים שמסתירות את זהויותיהם.

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

למלאני בראון שלוש ילדות: הראשונה נולדה ב-1998 במהלך נישואיה של בראון לרקדן ההולנדי, ג'ימי גולסר.[2] השנייה היא בתו של אדי מרפי שאף על פי שהכחיש שהוא האב, בדיקת דנא הוכיחה שהוא אכן האב.[3] והשלישית היא ביתו של המפיק סטיפן בלפונטה שנולדה במהלך נישואיהם שנמשכו 10 שנים (2007–2017). בראון ביסקסואלית מוצהרת.[4] ואף הוציאה 2 ספרי אוטוביוגרפיה.[5] בספרה האחרון "Brutally Honest" (בתרגום חופשי: כנה מאוד) חשפה על התמכרותה לסמים ב-2014.[6]

דיסקוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

אלבומי אולפן[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא מל בי בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]