מלתעות 3

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
מלתעות 3
Jaws 3-D
בימוי ג'ו אלבס
הופק בידי Rupert Hitzig, Alan Landsburg עריכת הנתון בוויקינתונים
תסריט קארל גוטליב, ריצ'רד מת'סון, Guerdon Trueblood עריכת הנתון בוויקינתונים
עריכה Corky Ehlers עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים דניס קווייד
בס ארמסטרונג
סימון מק'קורקינדייל
לואיס גוסט ג'וניור
ג'ון פץ'
מוזיקה אלן פארקר עריכת הנתון בוויקינתונים
צילום ג'יימס א' קונטנר, Chris Condon עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה סרטי יוניברסל עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה אולפני יוניברסל
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 22 ביולי 1983
משך הקרנה 98 דקות
שפת הסרט אנגלית
סוגה סרט אימה, סרט הרפתקאות, סרט מותחן עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב 18,000,000 דולר
הכנסות 88,000,000 דולר
הכנסות באתר מוג'ו jaws3d
סרט קודם מלתעות 2
סרט הבא מלתעות: הנקמה
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

מלתעות 3 הידוע גם כמלתעות 3-Dאנגלית: Jaws 3-D) הוא סרט אימה אמריקאי המהווה סרט המשך לסרטים מלתעות ומלתעות 2. הוא יצא בידי אולפני יוניברסל ב-22 ביולי 1983 בבימויו של ג'ו אלבס ובכיכובם של דניס קווייד, בס ארמסטרונג, סימון מק'קורקינדייל ולואיס גוסט ג'וניור. בדומה לסרטי אימה מאותו זמן כמו אימה באמטוויל 3 ו-יום שישי ה-13 חלק 3 סרט זה החל להשתמש באפקטי תלת-מימד, אף שאיכות התלת-מימד של אותה תקופה נמוכה יחסית, מה שהוביל לביקורות שליליות.

למרות הביקורות הסרט הרוויח 88 מיליון דולר בקופות, כשרק בשבוע הראשון הוא הרוויח 13,422,500 דולר ועד השבוע השני ליציאתו גרף את הסכום השני הגבוה ביותר לסרט ל-1983. עם זאת הסכום נחשב נמוך יחסית לסרטים הרווחיים של אותה שנה כמו מלחמת הכוכבים - פרק 6: שובו של הג'דיי והוא הרוויח פחות מקודמיו.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

העלילה מתחילה בסיוורלד, אורלנדו בו נפתחות מנהרות תת-ימיות חדשות לים מהפארק, בו מופיעים דולפיננים וישנם הופעות של גלשנים לצד רוכבי סקי מים. עם פתיחת המנהרות דרך שערים מיוחדים חודר עמלץ לבן מסתורי לתוך הפארק הימי. מייקל ("מייק") ברודי, בנו של השריף מרטין ברודי ואשתו קתרין ("קיי") מורגן הם ביולוגים ימיים בפארק והם חשים שהדולפינים מפחדים מקרבה לשערים. כאשר אחד המכונאים אוברמן, מתקרב לתקן אותם הוא נאכל ונעלם מתחת למים. מאוחר יותר זוג גנבים צוללים מתחת למים מאוחר כדי לגנוב אלמוגים אך נטרפים בידי הכריש.

למחרת מייק וקיי מחפשים את אוברמן ובחיפושיו נתקלים בעמלץ לבן קטן בתעלות. הם מפוחדים והדולפינים מצילים אותם אך מתברר בהמשך שמדובר בפרט צעיר שבורח בחזרה לפארק. בעוד חברו של קלווין מנהל הפארק, הצייד פיליפ פיצ'רויס מודיע שרוצה להרוג את הכריש אבל קיי משכנעת את קלווין ללכוד את הכריש בחיים להופעה בפארק, אולם בניסיון ההעברה למכלאה הכריש מת. כעבור כמה ימים מופיעה גופתו של אוברמן לזעזוע מבקרי הפארק ולאחר ניתוח הגופה מתברר למייק וקיי שהוא נטרף בידי כריש גדול בהרבה המצוי גם בפארק וככל הנראה זוהי האם של הכריש הקטן.

בעוד מייק וקיי מחכים שקלווין יחליט על פעולה הכריש מפתיע מבקרי בית קפה תת-ימי וחודר דרך צינור סינון גורם לנזקים לפארק, כולל חסימת מבקרים בתוך מנהרת תצוגה המתחילה להיות מוצפת ותקיפת גולשי סקי מים. כדי ללכוד אותו פיליפ ועמיתו ג'ק צוללים אל הכריש בניסיון להחזיר אותו לים, אך כשפיליפ מתקרב לפתח הצינור שלו נקרע והוא נופל היישר לפה הכריש ונהרג. לאחר שהכריש חודר לצינור מייק וקיי מחליטים לכבות את משאבת המים, אך הדבר מעודד את הכריש לצאת מהצינור ולתקוף אותם. הם ניצלים בזכות הגנה של הדולפינים עליהם מהכריש.

הם מצליחים להגיע לחדר הבקרה אך הכריש שובר את הקיר ומתנפל עליהם, טורף את אחד העובדים. בעודם מתחת למים מייק מוצא בפה הכריש רימון לצד גופתו של פיליפ והוא מצליח למשוך את הנצרה ולפוצץ את הכריש. הם יוצאים מהחדר ומשחקים עם הדולפינים בשמחה על ניצחונם את הכריש.

שחקנים ודמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]