משתמש:אברהם אמיר/ארגז החול

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
הדף נמצא בשלבי עבודה: כדי למנוע התנגשויות עריכה ועבודה כפולה, אתם מתבקשים שלא לערוך את הדף בטרם תוסר ההודעה הזו, אלא אם כן תיאמתם זאת עם מניח התבנית.
אם הדף לא נערך במשך שבוע ניתן להסיר את התבנית ולערוך אותו, אך לפני כן רצוי להזכיר את התבנית למשתמש שהניח אותה, באמצעות הודעה בדף שיחתו.
הדף נמצא בשלבי עבודה: כדי למנוע התנגשויות עריכה ועבודה כפולה, אתם מתבקשים שלא לערוך את הדף בטרם תוסר ההודעה הזו, אלא אם כן תיאמתם זאת עם מניח התבנית.
אם הדף לא נערך במשך שבוע ניתן להסיר את התבנית ולערוך אותו, אך לפני כן רצוי להזכיר את התבנית למשתמש שהניח אותה, באמצעות הודעה בדף שיחתו. שיחה

מיכאל וקסמן מיכאל וקסמן (1922 - 16 במאי 1941) היה איש אצ"ל שהוצא להורג על ידי הארגון מחשש שהוא מלשין על המחתרת בפני משטרת המנדט.

קורות חייו[עריכת קוד מקור | עריכה]

מיכאל וקסמן נולד בפולין בשנת 1922 עלה לארץ ישראל והצטרף לאצ"ל בשנת 1933. מצא את מותו מידי חבריו בשנת 1941. נקבר בבית העלמין נחלת יצחק.

איש דלק, מחלקת המודיעין של האצ"ל[עריכת קוד מקור | עריכה]

האצ"ל הציב את מיכאל וקסמן למחלקת המודיעין של האירגון תחת פיקודו של ישראל פריצקר. במחלקת המודיעין יצר וקסמן קשרים עם הבולשת הבריטית למחלקת המודיעין של האצ"ל ועבד במסגרת תפקידו, יצר וקסמן קשרים עם הבולשת הבריטית כדי להשיג מידע על פעילות הקומוניסטים בארץ וכן לנסות לדלות מידע על הנעשה בבולשת.

מותו[עריכת קוד מקור | עריכה]

באפריל 1941 תפסה המשטרה הבריטית מחסן נשק של האצ"ל בבת ים ובאירגון חשדו בוקסמן וקסמן במסירת המידע הנ"ל לבריטים. הוא נורה בגבו מאקדח שלוש פעמים ע"י איש האצ"ל דוד רוזנצוייג, בפינת הרחובות בצלאל והמלך ג'ורג' בתל אביב ב 16 ביוני 1941. הרוצח נתפס על־ידי עוברים ושבים והובא לדין. הוא היה מיוצג ע"י עורך הדין אשר לויצקי אבל אנשי האצ"ל הטילו אימתם על העדים והאיש זוכה מחוסרי הוכחות והובא במעצר על סמך חוקי החירום שהיו אז.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

לקריאה נוספת[עריכת קוד מקור | עריכה]


ן