משתמש:גור אריה/The Witcher (video game)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית


שגיאות פרמטריות בתבנית:משחק

פרמטרי חובה [ סיווג ] חסרים

המכשף
The Witcher
קובץ:The Witcher EU box.jpg
כללי
תאריך הוצאה

מהדורה מורחבת:

Windows

  • אמריקה הצפונית: 16 ספטמבר 2008
  • אירופה: 19 ספטמבר 2008
  • אוסטרליה: 30 ספטמבר 2008

OS X

  • 5 אפריל 2012
סוגה תפקידים-הרפתקאות-פעולה מגוף שלישי, עולם פתוח
פיתוח CD Projekt RED
הוצאה לאור CD Projekt RED אטארי
עיצוב Michał Madej
סדרה The Witcher (video game series)
דרישות תוכנה
מנוע משחק Aurora Engine
מצבי משחק שחקן יחיד
פלטפורמות Microsoft Windows, OS X
המשחק הבא The Witcher 2: Assassins of Kings
דרישות מערכת
בקרים מקלדת ועכבר

The Witcher ( בפולנית  [ˈVʲɛd͡ʑmʲin] (Warlock)) בעברית: המכשף הוא משחק תפקידים ופעולה משנת 2007 שפותח על ידי CD Projekt Red. הופץ על ידי אטארי למערכות Windows. וע"י CD Project למערכות - OS X, אירועי המשחק מבוססים על סדרת ספרי הפנטזיה המכשף מאת מאת הסופר הפולני אנדז'יי סאפקובסקי, המתרחשים לאחר אירועי הסאגה המקורית. [1]

הסיפור מתרחש בעולם דמיוני מימי הביניים ועוקב אחר גראלט מריוויה, אחד מציידי מפלצות נודדים בעלי כוחות על טבעיים, המכונים מכשפים. המשחק נודע בשל מערכת בחירות של השחקן כחלק מקו העלילה שמשליכה על אירועים עתידיים ומוסריות שאינה מוחלטת. המשחק משתמש במנוע Aurora של BioWare . בשנת 2009, גרסת הקונסולה, The Witcher: Rise of the Wolf White, נקבע שתצא לשחרור באמצעות מנוע ומערכת לחימה חדשים לגמרי. עם זאת, הוא הושעה כתוצאה מבעיות תשלום למפתחת Widescreen Gamesשגיאת ציטוט: תג ה־<ref> הפותח פגום או בעל שם שגוי..

The Witcher שוחרר בשנת 2007 וזכה לביקורות חיוביות מהמבקרים, כשהוא מחזיק בציון מצטבר של 81/100 ב- Metacritic. שני משחקי המשך שוחררו: The Witcher 2: Assassins of Kings בשנת 2011 ו- The Witcher 3: Wild Wild בשנת 2015.

משחקיות[עריכת קוד מקור | עריכה]

קובץ:TheWitcherLakeside.png
צילום מסך של סצנת חוץ ב- The Witcher המציג אפקטים נוספים של תאורה

ישנם שלושה מצבי מצלמה הזמינים ב- The Witcher : שתי נקודות מבט איזומטריות, שבהן העכבר משמש לשליטה ברוב הפונקציונליות. ומבט מעבר לכתף, המקרב את השחקן במצבי קרב שיש הגבלת ראייה. בשלוש התצוגות ניתן לשנות את הפקדים כדי לשחק בעיקר בעכבר או בשילוב של מקלדת ועכבר.

שחקנים יכולים לבחור אחד מתוך שלושה סגנונות לחימה לשימוש במצבים שונים ונגד אויבים שונים. הסגנון המהיר מאפשר התקפות מהירות יותר ופחות מזיקות עם סיכוי גבוה יותר לפגוע באויבים מהירים יותר; הסגנון החזק גורם יותר נזק תמורת מהירות התקפה איטית, וסיכוי נמוך יותר לפגוע באויבים מהירים יותר; והסגנון הקבוצתי כולל התקפות גורפות המשמשות ביותר אם גרלט מוקף. השחקן יכול לעבור בין הסגנונות בכל נקודה. לשתי החרבות העיקריות של ג'ראלט יש גם סגנונות לחימה שונים במובהק מכלי נשק אחרים, ומשרתים מטרות ספציפיות. להב הפלדה משמש להילחם בבני אדם וביצורים אחרים בשר ודם, בעוד חרב הכסף יעילה יותר נגד מפלצות וחיות על טבעיות (כנגד חלקן פלדה עשויה להשפיע כלל). בתזמון מדויק, השחקן יכול לקשר התקפות של Geralt לתוך שילובים לפגוע אויבים בצורה יעילה יותר.

האלכימיה היא חלק משמעותי במשחק. השחקן יכול ליצור שיקויים המגבירים את התחדשות הבריאות או הסיבולת, מאפשרים לג'רלט לראות בחושך או לספק השפעות מועילות אחרות. את המתכונים לשיקויים אלה ניתן ללמוד באמצעות מגילות, או על ידי ניסויים. ברגע שהשחקן יוצר שיקוי לא ידוע, הוא יכול לבחור לשתות אותו, אך אם השיקוי הוא כישלון הוא ירעיל או יש לו השפעות מזיקות אחרות על גרלט. בכל פעם שגראלט שותה שיקויים, הם מעלים את רמת הרעילות של גופו. ניתן לצמצם זאת על ידי שתיית שיקוי מיוחד או מדיטציה בפונדק או באח. בנוסף לשיקויים, השחקן יכול ליצור שמנים המשמשים להגברת הנזק שנגרם על ידי כלי נשק. הם יכולים גם ליצור פצצות לשימוש כנשק בלחימה. לא ניתן ליצור אף אחת מהן עד שהוקצו נקודות כישרון לכישורים המתאימים.

מערכת ההשלכות המתמשכות של החלטות מתמשכות פירושה שההשלכות של החלטות השחקנים יגלו את עצמן במכשירי עלילה במעשים מאוחרים יותר של המשחק. זה עוזר למנוע גישה של שמירה מחדש של קבלת החלטות. זה גם מוסיף לערך השידור החוזר של המשחק, שכן התוצאות הנובעות מהחלטות השחקן יכולות להוביל להבדלים משמעותיים באירועים המתרחשים מאוחר יותר, ובסופו של דבר לחוויית משחק שונה מאוד מאשר במשחקיות קודמות.

השחקן מוצא את עצמו לעתים קרובות בוחר בין הרעה הקטנה מבין שתי הרעות.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

תפאורה ודמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

השחקן, הממוקם ביחידת זיכיון וויצ'ר, מקבל את תפקידו של ג'רלט מריביה, צייד מפלצות משוטט גנטית להשכרה. המשחק מתרחש ישירות לאחר אירועי גבירת האגם . גרלט מלווה בבעלי בריתו הוותיקים וחבריו המכשפים, אסל, למברט והמדריך וזמיר, כמו גם הקוסמת טריס מריגולד ממריבור וחובשת השדה שני. בנוסף, הדמויות במשחק שמקורן בספרים כוללות את חבריו של ג'ראלט שן הארי המשורר וזולטאן צ'ייבאי, יורש העצר מלך פשטסט של טמריה, בתו הנסיכה אדה שהייתה בעבר מקוללת לצורת טריגה אך נרפאה על ידי ג'ראלט, המלך רדוביד. של רדניה, והמלך הספקטרלי של ציד הבר, כובש מעולם אחר. הדמויות המקוריות למשחק כוללות את הילד אלווין, המכשף אזר ג'אבד, הפרופסור שכירי חרב וז'אק דה אלדרברג, המאסטר הגדול של מסדר הפלדה הדתית.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ג'ראלט מתעורר בבית הספר למבצר ההרים של זאב קאיר מורן, בלי לזכור מי הוא או איך הוא אמור להגיע לשם. הוא נלקח על ידי אחיו וויצ'ר כמו גם טריס מריגולד, המחפש תרופה למצבו המסתורי. קאיר מורן מותקף לפתע על ידי קבוצת תוקפים לא ידועה, הנמלטת עם המוטציות והנוסחאות המרכזיות של בית הספר לזאב המפרטים כיצד ליצור מכשפים. בעקבות סיעה זו, גרלט נוסע לבירה הטמרית ויזימה. בדרך הוא מציל את אלווין, ילד איכרים בעל כישוף קסום. טריס קובע כי אלווין הוא מקור, פלא קסם גנטי הדומה לסירי, בתו האומנת של ג'רלט. לשחקן יש את האפשרות להשאיר את אלווין בטיפול של טריס או שני, חובש רדני וחברו של ג'ראלט. לאלווין ניתן קמיע קסום שנועד לשמור על יכולותיו בזמן שהוא לומד קסמים.

קובץ:Dilapidated Vizima cemetery.JPG
Geralt מחפש מעל בית הקברות המוזנח של Vizima

ג'ראלט רודף מספר מובילים בקבוצה שתקפה את קאיר מורן ולומד שהם ידועים בשם סלמנדרה, ובראשם לכאורה הקוסם הזר אזר ג'אבד. כדי לסבך את העניינים עוד יותר, המתחים גבוהים בעיר בשל הסכסוך בין הקנאים הדתיים מסדר השושנה הלוהטת, לבין סיעת הטרור האלפים הסקויאטאלית. בעזרת בעלי ברית שונים בוויזימה, גרלט תוקף בסיס סלמנדרה בויזימה והורג את הפרופסור, שכירי חרב מסוכנים בהעסקת ארגון הפשע, אך לאחר מכן נבגד על ידי הנסיכה אדה ונשלח לטלפון אל כפר בפאתי העיר עיר על ידי טריס. הכפר השליו בעבר הופך לשדה קרב כאשר פורץ סכסוך מזוין בין מסדר השושנה הבוערת לבין סקויאטאל. גרלט נאלץ לבחור לתמוך באחת הסיעות, או ליצור אויבים משניהם. אלווין נבהל, ובאמצעות יכולות המקור שלו הוא נעלם באורח פלא.

כשג'רלט חוזר לויזימה, הוא מגלה כי גם יורש העצר של טמריה, המלך פולסטסט, חזר בזמן שאדה חזרה בקללתה ונמצאת שוב בצורת סטריגה. בהנחייתו של פולשטסט, גרלט מסייע לאבירים או לאלפים להחזיר את הסדר לעיר, כמו גם להתמודד עם אדה. גרלט אז מסתער על מטה סלמנדרה והורג את אזאר ג'אבד, רק כדי לגלות שהמנהיג האמיתי של הכנופיה הוא ז'אק דה אלדרסברג, המאסטר הגדול במסדר השושנה הלוהטת. פולטסט שוכרת את ג'רלט במסגרת חוזה להרוג את ז'אק כדי לסיים את איום סלמנדרה. גרלט מתעמת עם ז'אק, שמסביר כי בשל יכולות המקור שלו הוא ראה את הכחדה האנושית בסופו של דבר בגלל הלבן פרוסט שהסתיים בעולם, וניסה להנדס גזע מעולה של בני אדם כדי לשרוד את האפוקליפסה הזו. ג'רלט מתמודד גם עם מלך ציד הבר, שמזהיר אותו מפני עימות מתקרב .

לאחר שג'רלט מנצח ומרצח את ז'אק, הוא שם לב שהמאסטר הגדול ענד את אותו קמיע של אלווין, וחשף שדה אלדרסברג הוא למעשה נער הכפר, שנסע אחורה בזמן במקרה. לאחר שגראלט חוזר לפולטסט עם חדשות על הצלחתו, המלך מותקף על ידי מתנקש. ג'ראלט מביס את התוקף, רק כדי לגלות שהגופה היא מכשפה, המובילה ישירות אל The Witcher 2: Assassins of Kings .

התפתחות[עריכת קוד מקור | עריכה]

לפני מעורבותו של CD Projekt, חברת Metropolis Software (ש- CD Projekt רכשה בשנת 2009 ונסגרה בשנת 2010) השיגה רישיון מאת אנדריי סאפקובסקי לרומנים שלו בסדרת The Witcher, בסביבות 1997. עם זאת, בשל מספר פרויקטים אחרים שהאולפן היה מעורב בהם באותה תקופה, וחששות המוציאים לאור שלהם TopWare בנוגע לערעור הבינלאומי של החומרים, הפרויקט מעולם לא הגיע רחוק יותר מכמה אמצעי תקשורת ראשוניים ורמה ניתנת לשחק. [2]

CD Projekt פנה מאוחר יותר לספקובסקי בבקשה לקבל זכויות לסדרה. הם הצליחו להבטיח את הזכויות בסך של כ -35,000 זלוטי (כ US$9,500 ) מספקובסקי, שרצה את כל התשלום מראש, ולא באמצעות תמלוגים, למרות שהוצעו לו. בראיון לשנת 2017, אמר סאפקובסקי כי באותה תקופה לא היה לו עניין במשחקי וידאו, והוא הסתכל על העסקה רק מבחינת הטבה כלכלית. [3]

מנוע משחק[עריכת קוד מקור | עריכה]

קובץ:TheWitcherShadowStairs.png
צילום מסך של המכשף המציג את התאורה ואת המצלמה "מעל הכתף"

The Witcher מופעל על ידי גרסה שונה של מנוע האורורה על ידי BioWare, המותאמת במיוחד לדרישות המשחק למשחק יחיד. שינויים רבים הוכנסו למנוע המקורי; חלקם מתוארים להלן.

אחד השינויים החשובים ביותר במנוע Aurora כלל פיתוח סביבות המשחק בתוך 3ds Max ולאחר מכן ייצואן למנוע המשחק, במקום להשתמש במערכת מבוססת אריחים. זה אפשר למפתחים לייחד כל סביבה מאחרים, במקום למחזר את אותם חפצי אריחים שוב ושוב בסביבות שונות. גרסת המנוע של CD Projekt תומכת גם במפות אור שנוצרו ב- 3ds Max. דיווחים על צללים שנוצרו כך שהם נראים מציאותיים יותר ומספקים ביצועי משחק טובים יותר.

המנוע שהשתנה כולל גם צבע מרקם, כלי מיוחד המאפשר למפתח לצבוע את הסביבה באמצעות מרקמים מותאמים אישית. נוספו למנוע מראות חדשות מציאותיות ואפקטים של מים שתוכננו במיוחד עבור The Witcher. האור הטבעי בשלבים שונים של היום משתנה באופן ריאליסטי, ומעברי היום והלילה משמשים להעשרת אווירת המשחק. מזג האוויר יכול להשתנות באופן דינמי בין מצבים שונים, כגון שמיים בהירים, גשמים קלים או סופות רעמים.

שינויים משמעותיים נוספים כוללים אנימציה שצולמה בתנועה, שיפור דוגמנות פיזיקה, מכניקה חדשה ומערכת לחימה חדשה. שינויים נוספים כוללים הכנסת פורטלים והכללת אפקטים גרפיים אחרים, כגון זוהר, צללים דינמיים מתקדמים, טשטוש ואחרים.

לוקליזציה[עריכת קוד מקור | עריכה]

כל כרטיסי הדיוקן הנשיים שהוצגו לאחר "הכיבושים המיניים" של ג'רלט צונזרו ("שושטו לסטנדרט צנוע יותר") לגרסת המהדורה האמריקאית. הגירסה במשחק סופקה גם היא מחדש, כך שערה כיסה יותר את גופה במהדורה זו. חלק מהתוכן שצונזר בעבר, כגון כרטיסי הרומנטיקה, לא צנזר עבור המהדורה המשופרת.

דיאלוג כלשהו בין הדמויות מתקצר בגרסאות שאינן פולניות. המעצבת הראשית מיכל מדג 'חולקה על טענות המעריצים כי הדבר נובע מהשפה הגסה לפעמים, אך ההחלטה לערוך דיאלוג התרחשה בגלל חששות הקשורים לייצור בפיתוח משחקים. מגיש ההוכחה מרטין פגן הבחין בגרסה מקוצרת זו במהלך עבודתו, והכותב סנדה חן אישר כי הדבר אינו נובע מצנזורה. מעריצים העלו תיאוריה שאולי היא נעשתה לשם חיסכון בעלויות הקול, במיוחד מכיוון שהרבה מהשפה הוולגרית נשמרה.

מהדורה משופרת[עריכת קוד מקור | עריכה]

בכנס Game Developers 2008, CD Projekt Red הכריזה על גרסה משופרת של המשחק, שיצא ב -16 בספטמבר 2008. השינויים המשמעותיים המופיעים בגרסה המשופרת הם מעל 200 אנימציות חדשות, דגמי NPC נוספים וצביעה מחדש של דגמי NPC גנריים כמו גם מפלצות, דיאלוגים מורחבים ומתוקנים מאוד בגרסאות מתורגמות, שיפור יציבות, מערכת מלאי מחודשת וזמני טעינה מופחתים בערך 80%. בנוסף, אומרים כי כל הבאגים תוקנו, ומדריך המשחק שופץ לחלוטין. ישנן גם שתי הרפתקאות חדשות שניתן לשחק בהן: תופעות לוואי ומחיר הנייטרליות . אפשרות חדשה היא להגדיר את שפת המשחק הקולי והטקסט בנפרד. לדוגמה, שחקנים יכולים כעת לבחור לשחק את המשחק עם קולות פולנים וכתוביות באנגלית. שפות נוספות בהן הן רוסית, איטלקית, צרפתית, ספרדית, גרמנית, צ'כית, הונגרית וסינית.

מלבד שיפורי המשחק, The Witcher Enhanced Edition כולל DVD "יצירת", תקליטור עם 29 פסקולים במשחק, תקליטור נוסף עם מוזיקת "בהשראת", הסיפור הקצר The Witcher מתוך הספר המשאלה האחרונה, מפה של טמריה מודפס על נייר באיכות גבוהה, ומדריך האסטרטגיה הרשמי. בנוסף, גרסה חדשה ומשופרת של עורך ההרפתקאות D'jinni נמצאת ב- DVD עם שתי ההרפתקאות החדשות. עדכוני המשחק, כמו גם התוספות של הקופסה, זמינים להורדה בחינם לבעלי הגרסה המקורית שרשמו את המשחק שלהם בפורום הרשמי. יתר על כן, משחקי שחייה ישנים תואמים את המהדורה המשופרת .

לדברי מייסד קיצ'ינסקי, מייסדת CD Projekt, המהדורה המשופרת דרשה השקעה של מיליון דולר, והחברה שלחה 300,000 עותקים של הגרסה הקמעונאית ברחבי העולם החל מדצמבר 2008. [4]

CD Projekt פרסמה גרסת Director's Cut של המשחק בצפון אמריקה ב -31 ביולי 2009. היא שווה למהדורה המשופרת הזמינה לשאר העולם, אך ללא הצנזורה החלה על הגרסה הצפון אמריקאית. החברה פרסמה מאז תיקון רשמי ללא צנזורה שהופך את הגרסה הצפון אמריקאית לזהה הבינלאומית עבור אלה שרכשו גרסה ארוזה של המשחק.

גרסת הקונסולה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב- 29 בנובמבר 2008 הועלה לאינטרנט סרטון המכסה את גרסת הקונסולה של המשחק. ב- 2 בדצמבר, CD Projekt Red אישר רשמית כי The Witcher יועבר לקונסולות פלייסטיישן 3 ו- Xbox 360 ויפורסם בשם The Witcher: Rise of the Wolf White . הוא נבנה מהיסוד עבור מנוע DaVinci של Widescreen Games והציג שלל הבדלים. [5] על פי מעצב הבכיר של CD Projekt Red, Jakub Styliński, המשחק כלל ממשק חדש, קרבות בוסים מעוצבים מחדש, מוזיקה חדשה, "שפע של דגמים חדשים" ומערכת פיתוח דמויות מעוצבת, בנוסף למערכה לחימה חדשה לגמרי המכוונת לפעולה. עם AI משופר, אנימציות נוספות ללכידת תנועה והיכולת לשלוט ישירות בתמרוני ההגנה של Geralt. [5] CD Projekt אישר גם כי Rise of the Wolf Wolf היה מציג תוכן להורדה . [5]

ב- 29 באפריל 2009 נודע כי ייצור המשחק הופסק עקב איחור בתשלומים מ- CD Projekt למפתחים הצרפתים של גרסת הקונסולה, Widescreen Games. בהודעה שפרסמה מנכ"ל CD Projekt, מיכאל קיצ'נסקי, נמסר כי התשלומים התעכבו בגלל משחקי Widescreen שלא עמדו בזמני הפיתוח, ובנוסף אמרו כי "חוסר יכולת טכנית יצר סיכון לפספס איכות מתוכננת" וכי CD Projekt סיימה את ההתקשרות שלהם עם החברה. [6]

קבלה[עריכת קוד מקור | עריכה]

המשחק זכה בעיקר לביקורות חיוביות. הציון המצטבר של המשחק עומד על 81 מתוך 100 ב- Metacritic . מייקל לאפרטי מ- GameZone העניק למשחק 8.8 מתוך 10, ותיאר אותו כמשחק עמוק וסוחף ש"יבקש ממך לחשוב ולעשות בחירות, לא רק לפרוץ ולחתוך את הדרך לתהילה ". Witcher ' קולנועי intro היה מועמד לפרס 2007 פרסי VES בקטגוריה של מצטיינים מראש שניתנו חזותיים במשחק וידאו, ואת פסקול של המשחק נבחר 'פסקול Best פנטזיה משחק' ב 2007 מריוונדל רדיו פרסי פנטזיה.

האקדמיה לאמנויות ומדעים אינטראקטיביים כינתה את המכשף כאחת המועמדות למשחק השנה בשנת 2007. אולם בסופו של דבר הוא הפסיד ל- Mass Effect . [7]

בשנת 2010, המשחק נכלל כאחד הכותרות בספר 1001 משחקי הווידאו שאתה חייב לשחק לפני שתמות . [8]

הפניות[עריכת קוד מקור | עריכה]

[[קטגוריה:משחקי Windows]] [[קטגוריה:מיתולוגיה סלאבית בתרבות]] [[קטגוריה:משחקי תפקידים ממוחשבים]] [[קטגוריה:משחקי macOS]] [[קטגוריה:משחקי וידאו משנת 2007]] [[קטגוריה:דפים עם תרגומים שלא נסקרו]]

  1. ^ "CD Projekt RED Partners With Warner Bros. Interactive Entertainment to Bring The Witcher 3: Wild Hunt to North America" (Press release). Warner Bros. Interactive Entertainment. 25 ביולי 2013. נבדק ב-31 באוגוסט 2019. {{cite press release}}: (עזרה)
  2. ^ Purchase, Robert (19 במאי 2015). "The Witcher game that never was". Eurogamer. נבדק ב-10 בדצמבר 2017. {{cite web}}: (עזרה)
  3. ^ Purchase, Robert (3 במרץ 2017). "Meeting Andrzej Sapkowski, the writer who created The Witcher". Eurogamer. נבדק ב-10 בדצמבר 2017. {{cite web}}: (עזרה)
  4. ^ Hollister, Sean (10 בדצמבר 2008). "CD Projekt's Michal Kicinski Talks Witcher Sales, Piracy and DRM". GameCyte. אורכב מ-המקור ב-9 במרץ 2009. נבדק ב-10 בדצמבר 2008. {{cite web}}: (עזרה)
  5. ^ 1 2 3 Hollister, Sean (9 בדצמבר 2008). "The Witcher: Rise of the White Wolf Q&A – Console DLC Confirmed!". GameCyte. אורכב מ-המקור ב-18 באוגוסט 2011. נבדק ב-10 בדצמבר 2008. {{cite web}}: (עזרה)
  6. ^ Burnes, Andrew. "CD Projekt Respond To Widescreen's Witcher: Rise Of The White Wolf Accusations". IGN. אורכב מ-המקור ב-14 בפברואר 2012. נבדק ב-20 בספטמבר 2019. {{cite web}}: (עזרה)
  7. ^ Academy of Interactive Arts & Sciences. "2008 Awards Category Detail - Roleplaying Game of the Year". נבדק ב-8 באפריל 2020. {{cite web}}: (עזרה)
  8. ^ Mott, Tony (2010). 1001 Video Games You Must Play Before You Die. London: Quintessence Editions Ltd. p. 751. ISBN 978-1-74173-076-0.