משתמש:Henry756/אינסומניה (סרט)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של Henry756.
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של Henry756.


תבנית {{סרט}} ריקה מתוכן. יש להזין פרמטרים בערך או בוויקינתונים.

אינסומניהאנגלית: Insomnia) הוא סרט מותחן פסיכולוגי אמריקני משנת 2002 בבימויו של כריסטופר נולן ונכתב על ידי הילרי סייץ. מככבים בו אל פאצ'ינו, רובין וויליאמס, הילארי סוואנק, מאורה טירני, מרטין דונובן, ניקי קאט ו פול דולי , והוא גרסה מחודשת של אינסומניה הסרט הנורווגי משנת 1997 עם אותו שם. הסרט מגולל את סיפורם של שניים בלשי רצח בלוס אנג'לס החוקרים רצח ב אלסקה.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בעיירת הדייגים הקטנה Nightmute, אלסקה, קיי קונל בן ה -17 נמצא נרצח. בלשי מחלקת משטרת לוס אנג'לס (LAPD) וויל דורמר והפ אקהרט נשלחים לסייע למשטרה המקומית בחקירתם, לבקשת מפקד המשטרה נייבק, עמית ותיק של דורמר. אלי בר, ​​בלש מקומי צעיר, שהוא גם חובב עבודות החקירה של דורמר, אוסף אותם כשהם מגיעים. חזרה ללוס אנג'לס, ענייני פנים חוקרים את אחד המקרים הקודמים של דורמר. טס לאלסקה, אקהרט מגלה כי הוא עומד להעיד נגד דורמר בתמורה לחסינות, עליה מגיב דורמר כי עבריינים רבים שעזר להרשיעם באמצעות ראיות מפוקפקות יכולים לצאת לחופשי אם תיקיהם ייפתחו מחדש.

דורמר מושך את הרוצח לזירת הפשע, אולם החשוד בורח אל הערפל וירה באחד משוטריו דרך הרגל. דורמר מגלה דמות בערפל ויורה בנשק הגיבוי שלו. ממהר לדמות שנפלה, דורמר מרים אקדח 0.38 שהחשוד הפיל. לאחר מכן הוא מגלה שהוא ירה באקהרט. בגלל עדותו הממתינה של אקהרט, דורמר יודע כי ענייני פנים לעולם לא יאמינו שהירי היה תאונה, ולכן לטענתו אקהרט נורה על ידי החשוד. הוא לא מזכיר שיש לו את האקדח 0.38. בור מופקד על חקירת הירי וצוותה מוצא את הכדור 0.38 קליבר שפגע בקצין. באותו לילה דורמר הולך לסמטה ויורה את האקדח 0.38 לפגר של חיות, ואז שולף ומנקה את הכדור. בחדר המתים, העובד מוסר לו את הכדור התיק שהוחזר מגופתו של אקהרט, אך היא לא מכירה את סוגו. דורמר עוזב ומחליף את הכדור 0.38 עבור הקליע של 9 מ"מ מגופו של אקהרט.

במהלך הימים הקרובים דורמר מוכה מנדודי שינה, שהובילו מאשמתו על הריגת אקהרט והוחמרה לאור היום התמידי. דורמר מתחיל לקבל שיחות טלפון אנונימיות מהרוצח, שטוען כי היה עד שדורמר הורג את בת זוגו. כאשר נודע למשטרה כי קיי היה מעריץ של סופר הפשע המקומי וולטר פינץ ', דורמר פורץ לדירתו של פינץ' בכפר הסמוך אומקומיוט. פינץ 'מגיע הביתה, מבין שהמשטרה נוכחת ומתחמק מדורמר לאחר מרדף. דורמר חוזר לדירתו של פינץ 'ונטע את ה- 0.38 למסגרת פינץ'.

פינץ 'יוצר קשר עם דורמר וקובע פגישה במעבורת. פינץ 'רוצה עזרה בהעברת החשדנות לחבר הפוגעני של קיי, רנדי סטץ, ושתיק בתמורה לירי באקהרט. דורמר נותן עצות לטיפול בחקירות משטרה. לאחר פינץ 'עוזב את דורמר על המעבורת, הוא מראה לבלש מכשיר הקלטה בו השתמש כדי להקליט את השיחה.

פינץ 'מתקשר לדורמר ואומר לו שמותו של קיי היה "תאונה" - הוא הכה אותה למוות בהתקף זעם לאחר שדחתה את ההתקדמות המינית שלו. למחרת מסר פינץ 'עדות שוא בתחנת המשטרה. כאשר פינץ 'טוען שלרנדי יש אקדח, דורמר מבין שפינץ' גילה את המפעל שלו, והסתיר אותו בביתו של רנדי. רנדי נעצר כאשר האקדח נמצא בביתו. פינץ 'מבקש מבור לבוא לבית האגם שלו למחרת, לאסוף מכתבים המצביעים על כך שרנדי התעלל בקיי.

בר חוזר לזירת מותו של אקהרט ומגלה מעטפת מעטפת 9 מ"מ, המתנגשת עם סוג הכדור מגופו של אקהרט. היא קוראת מקרה מחקר משלה מחקירה שדורמר היה מעורב בה ולומדת שהוא נשא 9 מ"מ, מה שמוביל אותה לחשוד שירה באקהרט. בינתיים, בלילה האחרון שלו שהה במלון; דורמר מתוודה לבעלת המלון, רייצ'ל קלמנט, על חקירת הפנים: הוא המציא ראיות המסייעות להרשעת פדופיל שהיה בטוח שהוא אשם ברצח ילד, ומי היה הולך אם אקהרט היה מעיד.

דורמר לומד שבור הלך לביתו של פינץ '. הוא מוצא את המכתבים של קיי בדירתו של פינץ 'ומבין שפינץ' מתכוון להרוג את בור. הוא לומד על בית האגם של פינץ 'וממהר לשם. בבית פינץ 'דופק את בר מחוסר הכרה בדיוק כשדורמר מגיע, ולוקח את האקדח של בר. דורמר מבולבל מדי מחוסר שינה מכדי להילחם בפינץ '. בור מחיה ומצילה את דורמר, בעוד פינץ 'בורח. בור מגלה שהיא יודעת שדרמר ירה באקהרט, והוא מודה שהוא כבר לא בטוח אם זו הייתה תאונה. מהמחסן שלו פינץ 'יורה לעברם עם רובה ציד, ובר מחזיר אש עם האקדח של דורמר בזמן שדורמר מתגנב למיקומו של פינץ'. לאחר התקלות בה דורמר תופס את רובה הציד של פינץ ', פינץ' יורה בדורמר באקדחו של בור, ודורמר יורה והורג את פינץ 'ברובה הציד. בור ממהר לדורמר הפצוע אנוש ומנחם אותו בכך שהוא מאשר כי הירי של אקהרט היה מקרי, ואז עובר לזרוק את מעטפת הקליפה של 9 מ"מ כדי לשמור על המוניטין של דורמר. אולם, דורמר עוצר אותה, וממליץ לה לא לאבד את שלמותה לפני מותו.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]


קטגוריה:סרטי 2002 קטגוריה:סרטים באנגלית קטגוריה:סרטים אמריקאיים קטגוריה:סרטי כריסטופר נולן קטגוריה:סרטי האחים וורנר