משתמש:Henry756/מעקבים

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של Henry756.
דף זה אינו ערך אנציקלופדי
דף זה הוא טיוטה של Henry756.


תבנית {{סרט}} ריקה מתוכן. יש להזין פרמטרים בערך או בוויקינתונים.

מעקביםאנגלית: Following) הוא בריטי עצמאי ניאו-נואר פשע סרט מותחן שנכתב וביים על ידי כריסטופר נולאן. זה מגולל את סיפורו של צעיר העוקב אחר זרים ברחובות לונדון ונמשך אל העולם התחתון הפלילי כאשר הוא לא מצליח לשמור על מרחק.

בתור תכונת הבכורה של כריסטופר נולן, הוא תוכנן להיות זול ככל האפשר לייצר. סצנות התאמנו בכבדות, כך שנדרש רק צילום אחד או שניים כדי לחסוך במלאי הסרט 16 מ"מ, ההוצאה הגדולה ביותר של ההפקה, ועל כך שילם נולאן ממשכורתו. Nolan לא יכול היה להרשות לעצמו ציוד תאורה מקצועי ויקר, אך בעיקר השתמש באור זמין. לצד כתיבת הסרט, הבימוי והצילום של הסרט, נולן סייע גם בעריכה ובהפקה.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

סופר צעיר נאבק, מובטל (שזוכה לכינוי "האיש הצעיר") נוהג לעקוב אחר זרים ברחבי רחובות לונדון, ולכאורה למצוא השראה לרומן הראשון שלו. בתחילה, הוא קובע לעצמו כללים מחמירים לגבי מי עליו לעקוב ולכמה זמן, אך עד מהרה הוא משליך אותם כשהוא מתמקד באיש מטופח ונאה בחליפה כהה. האיש בחליפה, לאחר שהבחין שעוקבים אחריו, מתעמת במהירות עם הצעיר ומציג את עצמו כ"קוב ". קוב חושף שהוא פורץ סדרתי ומזמין את הצעיר (שאומר לקוב ששמו "ביל") להתלוות אליו לפריצות שונות. נראה כי לרווחים החומריים מפשעים אלה חשיבות משנית עבור קוב. הוא נהנה לרוץ בין הפריטים האישיים בדירות היעדים שלו ולשתות את היין שלהם. הוא מסביר שהתשוקה האמיתית שלו עושה שימוש בהלם השוד והפרת הרכוש כדי לגרום לקורבנותיו לבחון מחדש את חייהם. הוא מסכם את עמדתו כך: "אתה מוריד את זה, ומראה להם מה היה להם."

האיש הצעיר נפעם מאורח חייו של קוב. הוא מנסה פריצות משלו, שכן קוב מעודד ומנחה אותו. לפי הצעתו של קוב, הוא משנה את מראהו, חותך את שערו בקצרה ולובש חליפה כהה. הוא מניח את השם "דניאל לויד" שמבוסס על כרטיס האשראי שקוב נותן לו ומתחיל לנהל מערכת יחסים עם אישה בלונדינית שדירתו הוא וקוב התפרצו. הבלונדינית מתגלה כחברה של גנגסטר קטן (המכונה רק "הבחור הקירח") ממנו נפרדה לאחר שרצח גבר בדירתה. עד מהרה, הבלונדינית מודה כי הבחור הקירח סוחט אותה בתצלומים מפלילים. הצעיר פורץ לכספת של הבחור הקירח, אך נתפס במעשהו על ידי אדם לא מזוהה. לאחר מכן הוא מכה את האיש עם פטיש טופר ונמלט עם הכסף והתמונות של הבחור הקורח. כשחזר לדירתו הוא מגלה שהתמונות הן צילומי דוגמנות תמימים.

מול הבלונדינית, הצעיר לומד שהיא וקוב עבדו יחד כדי לתמרן אותו לחיקוי שיטות הפריצה של קוב. היא מספרת לו כי קוב גילה לאחרונה את גופתה של אישה שנרצחה במהלך אחת הפריצות שלו והוא מנסה להסיט את החשד מעצמו בכך שהוא נראה כאילו פורצים רבים חולקים את משרד החוץ שלו.

הצעיר עוזב להסגיר את עצמו למשטרה. הבלונדינית מדווחת על הצלחתה לקוב, שמגלה אז שהוא בעצם עובד אצל הבחור הקורח. הסיפור על הנרצחת היה חלק ממזימה להונות את הבלונדינית וגם את הצעיר: הבלונדינית סחטה את הבחור הקורח עם עדות לרצח שביצע בדירתה, והוא רוצה שהיא תירצח בצורה כזאת זה לא יכול להיות קשור אליו. קוב מפיל את הבלונדינית למוות באותו פטיש טופר בו השתמש הצעיר במהלך פריצת הכספת של הגיא קירח ומותיר אותו בזירת האירוע. המשטרה, כשהיא בודקת את סיפורו של הצעיר, מוצאת את הבלונד שנרצח ואת פטיש הטופר ועליו טביעות אצבעותיו. האיש הצעיר מורכב אפוא ברצח האישה הבלונדינית. קוב, בינתיים, נעלם בתוך קהל.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא Henry756/מעקבים בוויקישיתוף


קטגוריה:סרטי 1998 קטגוריה:סרטים באנגלית קטגוריה:סרטי שחור-לבן בריטיים קטגוריה:סרטים בריטיים קטגוריה:סרטי מסתורין בריטיים קטגוריה:סרטי כריסטופר נולן קטגוריה:לונדון בקולנוע