משתמש:Nachum37/HandBrake

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
Nachum37/HandBrake
HandBrake 1.0.0 רצה על macOS Sierra
HandBrake 1.0.0 רצה על macOS Sierra
מפתח קהילת HandBrake
מחזור חיים
24 באוגוסט 2003 (לפני 13 שנים)
 (2003-08-24) – הווה
גרסה אחרונה 1.0.3 (25 February 2017; 3 months ago (2017-02-25))
מערכת הפעלה Linux, macOS, Windows
נכתבה בשפות Objective-C, C, C#
סוג רישיון
GNU GPLv2+ (עם רכיבי צד שלישי בעלי רישיונות משלהם)
קטגוריה Transcoding
handbrake.fr

HandBrake היא תוכנה חופשית בקוד-פתוח לקידוד קבצי וידאו דיגיטליים, שפותחה במקור ב-2003 על ידי אריק פטיט (המכונה "טיטר" בשם המשתמש שלו במאגר ה-SVN) כדי לקרוע בקלות סרט מ-DVD להתקן אחסון נתונים. מאז, היא עברה שינויים ותיקונים רבים.

HandBrake זמינה עבור לינוקס, macOS, ו-Windows. היא משתמשת בספריות צד-שלישי כגון libvpx ,Libav, ו-x265.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

גרסאות מוקדמות[עריכת קוד מקור | עריכה]

HandBrake פותחה במקור על ידי אריק "טיטר" פטיט ב-2003 כתוכנה עבור BeOs, לפני העברתה למערכות אחרות.[1] הוא המשיך להיות המפתח העיקרי עד לאפריל 2006, אז הגיש את תת-הגרסה הרשמית האחרונה. "טיטר" המשיך להיות פעיל בפורום HandBrake תקופה קצרה לאחר מכן. מאז מאי–יוני 2006, אף אחד בקהילת HandBrake לא הצליח ליצור קשר עם "טיטר" ולא נעשו יותר שינויים רשמיים בקוד התוכנה. [2]

MediaFork[עריכת קוד מקור | עריכה]

בספטמבר 2006, עבדו רודני הסטר וכריס לונג בנפרד כדי לחלץ את תקן דחיסת הוידאו H.264 באמצעות הנדסה לאחור מקושחת ה-iPod של אפל (גרסה 1.2), לפני שנפגשו בפורום HandBrake. מאז השלימה עבודתם אחת את השנייה הם החלו לעבוד יחד כדי לפתח גרסה ראשונית (לא יציבה, אם כי ניתנת לקמפול) של HandBrake שתתמוך בפורמט H.264. הסטר ולונג התקדמו באופן ניכר במונחים של יציבות, פונקציונליות, מראה ותחושה. עם זאת, בלתי אפשרי היה להגיש את התיקון שלהם למאגר הגרסאות של HandBrake ללא הרשאה מ"טיטר".

באין אפשרות להגיש את הגרסה שלהם כממשיכה ל HandBrake, הסטר יצר שיקוף של מאגר תתי גרסאות התוכנה האחרון של HandBrake (גרסה 0.7.1), והחל לפתח על גביו. הסטר ולונג כינו את הפרויקט החדש בשם MediaFork.

החל מ-2007[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-13 בפברואר 2007, הסטר ולונג יצרו קשר עם "טיטר" שהודיע להם על תמיכתו בהם ועודד אותם להמשיך בפיתוח התוכנה. נעשו תוכניות לשלב מחדש את MediaFork כיורשת ישירה ל-HandBrake. אתר האינטרנט והפורומים של MediaFork הועברו לשל HandBrake, והשחרורים הבאים נקראו רשמית בשם HandBrake.

ישנו מקודד וידאו נוסף הנקרא VidCoder, שמשתמש ב HandBrake כמנוע הקידוד שלו.[3]

ב 24 לדצמבר 2016, לאחר יותר מ-13 שנים של פיתוח, שוחררה גרסה 1.0.0 של HandBrake.[4]

תכונות[עריכת קוד מקור | עריכה]

האצת חומרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מעבדים גרפיים, ומעבדי-מחשב משולבי מעבדים גרפיים מסוימים, מכילים SIP blocks ייעודיים לחישובים עבור קידוד וידאו (למשל, Quick Sync Video או Video Coding Engine). פתרונות אלו מוגבלים לפענוח מעט מאוד קידודים של וידאו. הם מהירים מאוד כאשר נעשה בהם שימוש, אך איכות התוצאה לא שווה בהכרח לאיכות התוצר של תוכנת קידוד איכותית.[5]

המרה[עריכת קוד מקור | עריכה]

משתמשים יכולים להתאים אישית את הפלט ידי שינוי קצב הסיביות, גודל הקובץ וקצב הסיביות המרבי או את קצב הדגימה באמצעות "איכויות קבועות".[6] HandBrake תומכת גם בביטול-שזירה, שינוי שיטת סריקה (decombing), תיקון נזקי המרת וידאו אנלוגי לדיגיטלי, שינוי גודל התמונה וחיתוכה (אוטומטי וידני).

אצווה[עריכת קוד מקור | עריכה]

HandBrake תומכת בקידוד לפי אצווה באמצעותממשק משתמש גרפי (GUI) וממשק שורת פקודה (CLI). קיימים סקריפטים וממשקי משתמש תוצרת צד שלישי במיוחד למטרה זו, כגון HandBrake Batch Encoder, VideoScripts, ו-Batch HandBrake. כולם עושים שימוש בממשק שורת הפקודה של HandBrake כדי לאפשר המרה של כמה קבצים בתיקייה אחת לפי תור.

מקורות[עריכת קוד מקור | עריכה]

Handbrake מקודדת וידאו ואודיו מכמעט כל פורמט לקומץ של כמה פורמטים מודרניים, אך אינה מביסה או עוקפת הגנה מפני העתקה. אחד מפורמטי הקלט הנתמכים הוא וידאו DVD המאוחסן על גבי תקליטור DVDתמונת ISO של תקליטור DVD או תיקיית VIDEO_TS על התקן אחסון נתונים כלשהו. המפתחים של Handbrake הסירו את libdvdcss (ספריית הקוד הפתוח שאחראית לפענוח DVD שהוצפנו עם מערכת לערבול תוכן (CSS)) מהיישום בגרסה 0.9.2. הסרת הגנת ניהול זכויות דיגיטלי (DRM) מ DVD עדיין הייתה אפשרית באמצעות Handbrake על ידי התקנת VLC, נגן מדיה הכולל את ספריית libdvdcss. כיום Handbrake יכולה להסיר את ה-DRM רק לאחר שהמשתמש מתקין בעצמו את הגרסה העדכנית של libdvdcss.[7] [8]

כפי ש HandBrake אינה תומכת ישירות בהסרת ההצפנה מתקליטורי DVD, כך לגבי תקליטורי Blu-ray. עם זאת, ניתן להמיר תקליטורי Blu-ray עם HandBrake אם הגנת ה DRM הוסרה קודם לכן באמצעות יישום אחר כגון MakeMKV, שבניגוד לHandBrake אינו ממיר את הוידאו, אלא מסיר את הגנת ה DRM מתקליטור ה Blu-ray ויוצר העתק מדויק של הוידאו מבחינת גודל התמונה וקצב הנתונים בפורמט-מכל Matroska (MKV), שניתן לשימוש לאחר מכן ב HandBrake.[9]

תמיכה[עריכת קוד מקור | עריכה]

קלט[עריכת קוד מקור | עריכה]

פלט[עריכת קוד מקור | עריכה]

סקירות בתקשורת[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-2011, שיבח פרסטון גראלה ב PC World את HandBrake בשל ערכת התכונות שלה: "משתמשים מתקדמים יהיו מרוצים ממספר האפשרויות", אך מתח ביקורת על שימושיות התוכנה עבור משתמשים חדשים: "יש לציין ש HandBrake אינה בהכרח התוכנה הקלה ביותר לשימוש. ישנן מספר רב של אפשרויות זמינות, ואין הסבר טוב של מה שהן עושות או כיצד להשתמש בהן. מתחילים צריכים לדבוק בברירות המחדל (...)". הוא סיכם את סקירתו בכינוי התוכנה כ"בחירה הסולידית" עבור אנשים המחפשים ממיר וידאו חינמי.[10]

ב-2013, בחרו מבקרי האתר Lifehacker.com ב HandBrake כתוכנת המרת הוידאו הפופולרית ביותר על פני ארבעה מועמדות אחרות, בהפרש גדול.[11]

ראה גם[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • השוואה של ממירי וידאו
  • רשימה של יישומים OpenCL

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ "HandBrake version 0.7.0-beta3". Eric Petit. נבדק ב-2013-01-01.
  2. ^ Hester, Rodney; Long, Chris (17 במרץ 2007). "History of HandBrake". HandBrake. נבדק ב-2011-08-06. {{cite web}}: (עזרה)
  3. ^ "VidCoder Home". נבדק ב-2012-03-04.
  4. ^ https://handbrake.fr/news.php?article=37
  5. ^ "Quick Sync H.264 Encoding Performance and Quality Test".
  6. ^ Gralla, Preston (23 במרץ 2011). "Editorial Review of HandBrake". PC World. נבדק ב-2011-08-06. {{cite web}}: (עזרה)
  7. ^ Breen, Christopher (1 באוקטובר 2008). "Updated HandBrake Encodes More Than DVDs". PC World. נבדק ב-2011-08-06. {{cite web}}: (עזרה)
  8. ^ Gordon, Whitson and Alan Henry (12 באוקטובר 2015). "How to Rip a DVD to Your Computer". Lifehacker. נבדק ב-2011-08-06. {{cite web}}: (עזרה)
  9. ^ Seff, Jonathan (20 בינואר 2010). "Blu-ray ripping on the Mac". MacWorld. נבדק ב-2011-08-06. {{cite web}}: (עזרה)
  10. ^ Gralla, Preston. "Handbrake". נבדק ב-2014-07-20.
  11. ^ "Most Popular Video Converter: Handbrake". נבדק ב-2014-07-20.