משתמש:Otacom

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

גל דאי[עריכת קוד מקור | עריכה]

מנכ"ל משרד המדע, התרבות והספורט

נולד ב 9.8.1979 באשדוד, בן לאברהם ומגי דאי.
בוגר תואר ראשון בתקשורת ומדע המדינה, מהמכללה האקמית עמק יזרעאל.
בנובמבר שנת 2000 השתחרר משירותו הצבאי כלוחם וסמל מחלקה בחטיבת הצנחנים גדוד 101.
בין השנים 2006-2004 כיהן כיושב ראש ארגון הסטודנטים בישראל.
בשנת 2005 הוביל לחקיקה את הצעת החוק להוספת נציג סטודנטים במועצה להשכלה גבוהה, בסיוע חברי כנסת מהימין והשמאל, עמיר פרץ, ראלב מג'אדלה וענבל גבריאלי.
בשנות כהונתו פעל רבות לקידום מעמד הסטודנטים בישראל ובהפגנות הסטודנטים השונות נעצר דאי מספר פעמים על ידי המשטרה באשמת הסתה והפרת סדר
בשנת 2004 הוביל את מאבק הסטודנטים למניעת הקמתה של וועדת ינאי לשינוי מתווה הסבסוד הממשלתי לשכר הלימוד.
בשנת 2006 – הוביל את הסטודנטים למאבק נגד יישום המלצות וועדת שוחט.
דאי הוביל את הקמפיין לשינוי מעמדן של המכללות בישראל בשיתוף ועד ראשי המכללות (ור"מ) ויושבי ראש אגודות הסטודנטים בישראל, הצטרף לשובתי הרעב במאבק על סל התרופות ולעיתים חרג וניסה להוביל את הסטודנטים למאבקים מחוץ למסגרת הסטודנטיאלים היום יומית.

במהלך כהונתו כיו"ר ארגון הסטודנטים בישראל, שיתף פעולה עם חבר הכנסת אלכס מילר לחתימה על אמנת הסטודנטים המשרת במילואים ולניסוח וקידום הצעת חוק זכויות הסטודנט בישראל.

ביחד עם ד"ר אורי זילברשייד, הקים את הקמת "הברית החברתית" הפועלת לאיגוד כלל ארגוני החברה בישראל ליצירת חברה אזרחית לוחמת למען החברה.

גל לחם במלחמת לבנון השנייה בעקבותיה הוביל את ארגון הסטודנטים למאבק על הקמת ועדת חקירה ממלכתית בשיתוף עם ארגוני המילואים. לאחר המלחמה פרסם את השיר מכונת מלחמה שכתב וביצע בעצמו ביום השנה למלמת לבנון השניה.

גל דאי מכהן כמנכ"ל משרד המדע, התרבות והספורט ווהוא המנכ"ל הצעיר ביותר כיום, שמכהן כמנכ"ל משרד ממשלתי. לפניו וצעירים ממנו כמותו כיהנו אריה דרעי שבגיל 27 כיהן כמנכ"ל משרד הפנים והנשיא שמעון פרס שבגיל 31 כיהן כמנכ"ל משרד הביטחון.

שירים שכתב[עריכת קוד מקור | עריכה]

גלדאי, שמשרת חייל מילואים מחטיבת חוד החנית של הצנחנים ומפקד כיתה באותו הגדוד, נשלח ללחימה בשטח לבנון. ההתגייסות הפתאומית, המעבר למצב מלחמה, ההשלמה עם המוות והתקווה להשיב את הבנים ארצה,הובילו ללכתיבת ולהפקת היצירה "מכונת מלחמה".

מכונת מלחמה