משתמש:Renatokeshet/ויקיפדיה:אימותיות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
דף זה אינו דף מדיניות רשמי, זוהי רק טיוטה
כדי לדון ולהגיע להסכמות, יש לפנות לדף השיחה.
דף זה אינו דף מדיניות רשמי, זוהי רק טיוטה
כדי לדון ולהגיע להסכמות, יש לפנות לדף השיחה. שיחה
תוכן וסגנון כתיבה

יכולת אימותאנגלית: Verifiability) היא מדיניות רשמית של ויקיפדיה. המדיניות קובעת שכל הנכתב בוויקיפדיה חייב להיות ניתן לבדיקה על ידי קורא כלשהו. לשם כך, כל מידע שמוטל בספק (הכולל הגדרות, טענות, הסברים וכו') חייב להיות מיוחס למקור מהימן, המצוטט בערך.

בהתאם למדיניות יכולת אימות, עורכים לא אמורים לכתוב ערכים בוויקיפדיה על פי ידע אישי שאינו ניתן לבדיקה על ידי קוראים אחרים, אלא על פי הידע המפורסם במקורות חיצוניים ומהימנים. כמובן שמומחים נמצאים במקום מועדף על מנת להביא את הידע המפורסם לתוך הוויקיפדיה בצורה מהימנה ומדויקת, אך הם לא אמורים להתבסס על הניסיון האישי שלהם ללא גיבוי של מקורות הנגישים על ידי כל קורא. משתמע מכך גם שעורכים שאינם מומחים גם יכולים לערוך את וויקיפדיה -- כל עוד הם עושים שימוש במקורות מהימנים, מצטטים אותם ולא מפרים זכויות יוצרים.

אם לא ניתן למצוא מקורות חיצוניים לנושא מסוים, אזי נושא זה לא אמור לקבל ערך משלו בוויקיפדיה.

מקורות מהימנים הינם תכנים המפורסם מחוץ לוויקיפדיה על ידי מפרסמים ידועים ואמינים. ככל שהמפרסם מקפיד יותר לבדוק ולאמת את המידע לפני הפרסום, הוא נחשב אמין יותר. דוגמאות למקורות מהימנים יכולות להיות כתבי עת אקדמיים, ספרי עיון וסרטים דוקומנטריים. פרסום עצמי (למשל בלוגים ואתרי אינטרנט פרטיים, ספרים ומגזינים השייכים לכותב התוכן וכו') אינם נחשבים מקורות מהימנים ורצוי להימנע מהשימוש בהם (אלא אם המקור עצמו - ולא תוכנו - הינו נושא הערך).