משתמש:Shshay/ארגז חול

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

זהו ארגז חול לשימוש אישי של נסיונות עריכה וערכים בעבודה. נא לא לערוך!

אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית

ד"ר אבי רובין (נולד בעומר ב-15 בינואר 1971). מרצה בכיר במחלקה ללימודי המזרח התיכון באוניברסיטת בן-גוריון בנגב.

חייו[עריכת קוד מקור | עריכה]

רובין גדל בעומר; בנם של דב רובין, עתונאי, משורר ומחזאי, ונחמה, אשת חינוך. לאחר שירות צבאי באגף המודיעין של צה"ל, השלים את התארים הראשון והשני במחלקה ללימודי המזה"ת באוניברסיטת בן-גוריון. בשנת 2006 השלים את לימודי הדוקטורט באוניברסיטת הרווארד, בהנחיית רוג'ר אוון וג'מאל קפדאר, מבכירי ההיסטוריונים של המזרח התיכון. בשנת 2007 נקלט כחבר סגל תקני במחלקה ללימודי מזה"ת באוניברסיטת בן-גוריון. רובין חבר בפורום הצעירים של האקדמיה הלאומית הישראלית למדעים.

רובין מתגורר בגדרה, נשוי עם שלושה ילדים.

מחקריו[עריכת קוד מקור | עריכה]

רובין התמחה בהיסטוריה חברתית-משפטית (סוציו-לגאלית) של האימפריה העות'מאנית במאות ה-19 וה-20. ספרו, וכן מספר רב של מאמרים שפרסם בכתבי עת מובילים, עוסקים בהיבטים סוציו-לגאליים של המעבר למודרניות בחברות העות'מניות, בשלטון החוק בתקופה העות'מנית, ובהיסטוריה חברתית של האימפריה העות'מנית בעת החדשה. במחקריו, רובין מראה שמערכת המשפט העות'מאנית הרפורמית יצרה שילובים ייחודיים ויצירתיים של משפט צרפתי עם משפט שרעי ועות'מאני. הוא מערער על הדימוי השלילי של בתי המשפט העות'מאניים כפי שהשתקף בכתיבה מערבית, אך באותה עת טוען שבמערכת המשפט העות'מאנית המודרנית התגלעו הפגמים האופייניים למערכות משפט מודרניות, למשל עלויות גדלות של ההליך המשפטי בשל התלות הגוברת של בעלי דין בעורכי דין ובשל כך העדפה מובנית לבעלי אמצעים. בזאת, מערער רובין על תפיסות מקובלות במחקר ההיסטורי על המזרח התיכון ביחס לסוגיות כמו "התמערבות", "חילון" ו"שלטון החוק".

ספריו[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • Rubin, Avi. Ottoman Nizamiye Courts: Law and Modernity. Palgrave-Macmillan Publishers. 2011.

ספרו של רובין הוא המחקר השיטתי הראשון שהתפרסם באנגלית על בתי המשפט הניזאמיים, רשת של מאות בתי משפט רפורמיים שהוקמו ברחבי האימפריה העות'מאנית, במאה ה-19 במסגרת רפורמות התנזימאת. באמצעות שחזור המאפיינים המוסדיים של בתי המשפט הניזאמיים וניתוח אינטראקציות בין משפטנים ובעלי דין, רובין מערער על התפיסה המקובלת של הרפורמות המשפטיות העות'מאניות כסיפור של התמערבות וחילון. במקום זאת, הוא מציג את הרפורמות המשפטיות כדוגמא מובהקת של "המעבר למודרניות" בתחום המשפט ברחבי העולם במאה ה-19.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]


קט:מזרחנים ישראלים קט:היסטוריונים ישראלים קט:סגל אוניברסיטת בן-גוריון בנגב