משתמש:TannyC/ווירד צ'יקן

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
Weird Chicken
מוקד פעילות ירושלים, ישראל
תקופת הפעילות מ-2001
סוגה רוק אלטרנטיבי
http://www.weirdchicken.bandcamp.com
חברים
זק הרוי
תני קלפסדל
שני פלדמן
נדב כהן
חברים לשעבר
אביעד שקולניק
דובי הרוי

Weird Chickenעברית: ווירד צ'יקן) היא להקת רוק אלטרנטיבי ישראלית שהוקמה בשנת 2001 בירושלים.

בתחילת דרכה הושפעה הלהקה מסגנון הפאנק (Punk) האמריקאי, אולם עד מהרה באו לידי ביטוי השפעות ניכרות של סטונר רוק, פוסט-הארדקור, הארד רוק, גראנג' ונויז רוק. הלהקה היא מהמעטות בסצינת האינדי רוק הישראלית שפעילה ברצף מאז 2001. הלהקה שמה דגש על גישת עשה זאת בעצמך, פרסמה עצמאית את אלבומיה, ותמיד תיעדפה את מה שתפסה כגישת רוק אותנטית - לא מתפשרת, ישירה, לא מתחכמת - על פני כל שיקול מסחרי.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

(2001–2002) השנים הראשונות[עריכת קוד מקור | עריכה]

תני קלפסדל וזק הרוי הכירו דרך בן דודו של הרוי, דובי הרוי, שבהמשך הצטרף ללהקה. בתחילת 2001, לאחר שזק נכח בהופעה של בלינק 182, הציע לקלפסדל (שלפני כן ניגן בהרכבי הקאברים The Conspiracy ותני וליאור) להקים להקת רוק. השניים החלו לכתוב שירים, שאת חלקם ביצעו בביתו של דובי הרוי יחד עם חברים משותפים, בזמן שחיפשו השניים חברים להרכב קבוע. זמן קצר לאחר מכן הצטרף דובי הרוי כבסיסט. שם הלהקה נבעה מאמירה צדדית של חבר הלהקה דוד גולדפרב, שכינה מכרה משותפת "Weird Chicken", תרגום מילולי לאנגלית של הביטוי "עוף מוזר".

לאחר מספר חזרות עם ערן בר-נחום בקיץ 2001, הצטרף אביעד שקולניק כמתופף. שבועות ספורים לאחר מכן החלה הלהקה להופיע יחד עם להקות רבות מסצינת הפאנק רוק והרוק אלטרנטיבי של אותן השנים, לרבות עם סרטן השד, פרוייקט הגומיה, המיותרים, Man Alive, סגול 59, פישיבום ועוד.

המוזיקה והנגינה של ההרכב באותן שנים התאפיינה בכאוטיקה יחד עם הומור עצמי. בתקופה זו כבר ניתן היה לראות שורשים שליוו את הלהקה עד היום - נגינה בעוצמה גבוהה[1], סירוב להתכנס ל"כללים הלא כתובים" של סוגת רוק זו או אחרת, ישירות והעדפת גישה על פני טכניקה שלא לצורך.

(2003) ReUptake, הופעות בארה"ב, תפנית מוזיקלית ראשונה ועזיבתו של דובי הרוי[עריכת קוד מקור | עריכה]

במרץ 2003 החלה הלהקה להקליט את מיני־אלבום הבכורה שלה, ReUptake (E.P.), עם מיכאל אבבו באולפני קשת בירושלים. המיני־אלבום שילב בין ההשפעות הקדומות ביותר של הלהקה - פופ פאנק והגל הראשון של פּאנק רוק[2] - ובין ניצני השפעות שתבלוטנה בהמשך - רוק אלטרנטיבי, גראנג'[3] והגל השני של פאנק רוק. מרבית השירים שכתבה הלהקה עד להוצאת המיני אלבום, מעולם לא הוקלטו.

בחורף 2003 טסה הלהקה למסע הופעות בחוף המזרחי של ארצות הברית, שכלל הופעות במועדונים אגדיים כגון CBGB וה־Southpaw, קמפוס MIT ועוד.

עם חזרתם לארץ החלה המוזיקה שכתבו לקבל תפנית לכיוון יותר כבד, עם השפעות פוסט-הארדקור, פרוטו פאנק ומטאל אלטרנטיבי. התפנית ה"רצינית" יותר הובילה לעזיבתו של דובי הרוי. הופעתו האחרונה עם הלהקה הייתה במרץ 2004 יחד עם אביב מארק. (ב־2005 הצטרף הרוי ללהקה אחרת עם קלפסדל, Red & the Baldies, בה הם חברים עד היום.)

שני פלדמן, 2006 (צילם איגור)
שני פלדמן בהופעה עם Weird Chicken בתאתרון קרוב, 19.4.2006

(2004–2008) הצטרפות שני פלדמן, הופעות, תפנית מוזיקלית שנייה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עם הצטרפותו של שני פלדמן על בס במרץ 2004, פתחה הלהקה ברצף הופעות בחיפה, תל אביב ובירושלים, עם מגוון הרכבים מסצנת האינדי רוק, פאנק ו־הארדקור הישראלי וכן להקות מלייבל פטיפון (חברת תקליטים). בין השאר אירחה הלהקה בירושלים את YIDcore האוסטרלים ואת Critica Radicala הרומנים, ומהארץ את ה־Genders, M.E.S.S., Midnight Peacocks, סרטן השד, Monotonix, ED, Dead Rabins, היקוקורי ועוד. הלהקה הופיעה עם Useless I.D, הורקור ועוד. ב־2004 הלהקה אף חיממה את עידן רייכל בהופעה בכיכר העירייה בירושלים. ב־2006 שלושת חברי הלהקה (ללא זק) ליוו מוסיקלית סייפר ראפ יחד עם הראפרים סגול 59, Rebel Sun, נתי חסיד ועוד.[4] ב־2006 לקחה הלהקה הפסקה קצרה לרגל הצטרפותו של קלפסדל ללהקת The Genders התל אביבים למסע הופעות בארצות הברית ובקנדה.

Weird Chicken בהופעה ביאנקיז, ירושלים, 29.4.2005 (קטע מוידאו שצולם ע"י ולאד שוסטרמן)

במהלך תקופה זו חלה התמקצעות בלהקה, ולצד השפעותיה הקודמים החלו גם לצוץ השפעות סטונר רוק, פוסט-רוק, ופוסט-הארדקור.

(2009–2010) Massconception ועזיבתו של אביעד שקולניק[עריכת קוד מקור | עריכה]

קולאז' פרומו של ווירד צ'יקן (2009)

(2011–היום) הצטרפותו של נדב כהן, זק הרוי עובר לחו"ל, המשך הדרך[עריכת קוד מקור | עריכה]

חברי ההרכב[עריכת קוד מקור | עריכה]

חברים לשעבר[עריכת קוד מקור | עריכה]

ציר זמן[עריכת קוד מקור | עריכה]



קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ אלי לשם, Strange birds coming home to roost, Jerusalem Post, ‏22/9/2009
  2. ^ ynet, על המדף: 5 דיסקים חדשים, באתר Ynet, ‏19/2/2004
  3. ^ לאון פלדמן, להוריד בגדול: מוזיקה ישראלית להורדה חוקית, באתר מקור ראשון, ‏13/11/2009
  4. ^ Rebel Sun, Ol' Jeruz Ciper, Flickr, ‏27/4/2006

קטגוריה:להקות אינדי ישראליות קטגוריה:להקות רוק אלטרנטיבי קטגוריה:להקות רוק ישראליות קטגוריה:להקות פאנק (Punk) ישראליות קטגוריה:להקות הארד רוק קטגוריה:ירושלים:תרבות