משתמש:Tdunsky/ארגז חול6

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
Tdunsky/ארגז חול6
קובץ:New York City FC.svg.png
מידע כללי
שם מלא מועדון כדורגל ניו יורק סיטי
תאריך ייסוד 2013
אצטדיון אצטדיון יאנקי
(תכולה: 56.936)
בעלים מנצ'סטר סיטי (80%)
ניו יורק יאנקיז (20%)
יו"ר פראן סוריאנו
מאמן ג'ייסון קרייס
ליגה MLS

מועדון כדורגל ניו יורק סיטיאנגלית: New York City FC) הוא מועדון כדורגל מניו יורק, המיועד להצטרף לליגת ה-MLS בעונת 2014/15. הקבוצה נמצאת בבעלות משותפת של קבוצת הכדורגל האנגלית מנצ'סטר סיטי וקבוצת הבייסבול ניו יורק יאנקיז.

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

ליגת ה-MLS הודיעה על כוונתה להעניק זכיון לקבוצה נוספת בניו יורק - בנוסף לניו יורק רד בולס - כבר ב-2010. הפנייה הראשונית נעשתה לבעלי ניו יורק מטס, שהתכוון להקים מחדש את קבוצת ניו יורק קוסמוס שעלתה לגדולה בשנות ה-70 של המאה ה-20. לאחר שבעלי המטס הפסיד כסף רב בהונאת הפונזי של ברנרד מיידוף, ננטש הרעיון.

דון גרבר, הקומישנר של הליגה, פנה לרעיון אותו טיפח עוד קודם - לשכנע מועדון כדורגל גדול מאירופה להשקיע בקבוצה בליגה. הרעיון נוסה עוד ב-2008 כשגרבר ניסה לשכנע את ברצלונה להשקיע בקבוצה שתקום במיאמי, נסיון שלא צלח. סגן הנשיא של ברצלונה באותם ימים היה פראן סוריאנו.

כשסוריאנו התמנה ליושב ראש מנצ'סטר סיטי ב-2012, פנה אליו גרבר וחידש את הרעיון - הפעם בנושא הזכיון בניו יורק. הפעם הצליח גרבר לשכנע את סוריאנו ופרנסי מנצ'סטר סיטי, ובמאי 2013 הוענק הזכיון לקבוצה.

בתחילה התכוונה הקבוצה להקים לעצמה אצטדיון בקווינס, אך נתקלה בהתנגדות של ניו יורק מטס שאצטדיונה נמצא בשכונה. לאור זאת הוחלט לבנות לקבוצה אצטדיון בברונקס, סמוך לאצטדיון יאנקי. האצטדיון צפוי להיות מוכן ב-2018, ועד אז נקבע אצטדיון יאנקי עצמו כמגרשה הביתי של הקבוצה.