משתמש:WikiJunkie/שנות ה-20 של המאה ה-21 במוזיקה הפופולרית2

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

 

מאמר זה מתאר מגמות במוזיקה פופולרית בשנות ה -2020 .

סקירה כללית[עריכת קוד מקור | עריכה]

השפעת מגפת הקורונה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מגפת הקורונה הביאה לביטולים או לדחיות של אירועים רבים הקשורים לתעשיית המוזיקה שהיו אמורים להתקיים בתחילת העשור, כולל סבבי הופעות גדולים, פסטיבלי מוזיקה והופעות טלוויזיוניות. משום שבמרבית המקומות בעולם הציבור נדרש להקפיד על ריחוק חברתי למניעת התפשטות המגפה, מוזיקאים רבים בחרו כתוצאה מכך לערוך הופעות בשידור חי באינטרנט כחלופה להופעות מול קהל.

השפעת המדיה החברתית על מצעדי הפזמונים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ללא ספק במהלך העשור הנוכחי הרשת החברתית טיקטוק היתה עד כה בעלת השפעה ניכרת על תעשיית המוזיקה. עבור דור ה- Z ודור האלפא טיקטוק משפיע באופן ניכר על ההיחשפות למגוון רחב של שירים אשר מנוגנים ברקע של הסרטונים הקצרים שמוצגים בפלטפורמה. הדגש בטיקטוק על תוכן שנוצר על ידי משתמשים הוביל גם להיווצרות של תרבות בה הציבור לוקח חלק פעיל בהשפעה על מגמות מוזיקליות. הפלטפורמה מעודדת את המשתמשים להשתמש במוזיקה במהלך הפקת סרטוני וידאו. יתר על כן, הפלטפורמה מהווה כלי שיווקי רב עוצמה עבור אמנים מבוססים שמעוניינים לשמור על רלוונטיות כאשר חברות תקליטים ואמנים גדולים רבים זיהו את הפוטנציאל של הפלטפורמה לפנות לקהל גדול יותר וכמו גם לקהל צעיר יותר.

שיתופי פעולה אסטרטגיים עם יוצרי טיקטוק פופולריים, ושימוש בשירים מסוימים בסרטונים ויראליים הפכו למרכיבים אינטגרליים של אסטרטגיות שיווק למוזיקה בהווה.

בספטמבר 2023 נוצר מצעד טיקטוק של מגזין בילבורד כמענה לביקוש ההולך וגובר למידע אודות המוזיקה הויריאלית ביותר בפלטפורמה המקוונת.

מגמות וסטטיסטיקות[עריכת קוד מקור | עריכה]

על פי דוח ההכנסות של איגוד תעשיית ההקלטות של אמריקה בשנת 2020 ההכנסות של מכירות מוזיקה על גבי תקליטי פטיפון ברחבי העולם היו גבוהים מההכנסות של מכירות מוזיקה על גבי תקליטורים לראשונה מאז 1986.





צפון אמריקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

פּוֹפּ[עריכת קוד מקור | עריכה]

כמה מאמני מוזיקת הפופ הדומיננטיים ביותר בעשור הנוכחי עד כה כוללים את טיילור סוויפט, ג'סטין ביבר, אוליביה רודריגו, דוג'ה קאט, הוויקנד, בילי אייליש, וליל נאז X.

פופ-פאנק[עריכת קוד מקור | עריכה]

מוזיקאים סמוכים להיפר -פופ כמו שרלי XCX, Ayesha Erotica, [6] Dorian Electra, Slayyyter, AG Cook, Quinn, Alice Longyu Gao, Gupi, Hannah Diamond, Yung Lean, Midwxst, Arca, Ericdoa, Odetari, Glaive Frost Children, Kim Petras, Jane Remover, Alice Glass, ElyOtto, Ecco2k, Quinn, That Kid, [7] Bladee ו -100 gecs הפיקו שירים שהתקבלו היטב והפכו פופולריים בחוגי מוזיקה להט"ב נישה . [8] איך אני מרגיש עכשיו של צ'רלי XCX, בשל הנושאים שלו של השתקפות עצמית ובידוד חברתי, התחברו למאזינים במהלך מגיפת COVID-19 . [9] המוזיקאית הסקוטית סופי, שחוללה מהפכה בז'אנרים של אוונג-פופ ופופ ניסיוני וייצגה טרנסג'נדרים בסצנת המוזיקה האלקטרונית, מתה ב-31 בינואר 2021.

היפ הופ ו-R&B[עריכת קוד מקור | עריכה]

ראפ[עריכת קוד מקור | עריכה]

למרות שמוזיקת ראפ ראתה ירידה עדינה בפופולריות הסטרימינג, אמנים מבוססים כמו דרייק, קניה ווסט וקנדריק לאמאר שמרו על נוכחותם עם השקות אלבומים מוצלחות שזכו לתשומת לב משמעותית מהמיינסטרים. [10] [11] ראפרים כמו דרייק, מטרו בומין, פוסט מאלון, ליל עוזי ורט, טראוויס סקוט, ליל דורק, JID, NLE Choppa, כריס בראון, ליל בייבי, 21 סאבאג', רוד ווייב, YoungBoy Never Broke again ו- Future שלטו ב-Billboard Hip-2023. תרשים הופ וראפ.

בסוף שנות ה-2010 ותחילת שנות ה-20, צץ דור של אמנים עם מוזיקת ראפ מסיבות ששמה דגש על פמיניזם והעצמה קווירית. אמנים כמו מייגן תי סטליון, קארדי בי, Doja Cat, BIA, City Girls, Saucy Santana, Baby Tate, Saweetie, Coi Leray, GloRilla, Flo Mili, Lil Nas X, Lato, Rico Nasty, ואייס ספייס הפכו להיפ הופ בולט. אמנים. ראפריות זכו לפופולריות רחבה ועזרו ליצור את השוק לנשים בז'אנר ההיפ-הופ המיינסטרים הגברי בעיקר הודות למילים המיניות בגלוי ולמכשירים הניתן לריקוד שלהן.

למייגן תי סטליון היו שני להיטים מספר 1 במחצית המוקדמת של העשור, כולל שיתוף הפעולה שלה עם קארדי B שכותרתו " WAP " [12] והסינגל הלהיט שלה " Savage ".

דוג'ה קאט הפכה במהירות לאחת האמניות הנמכרות ביותר של העשור, למרות פריצת הדרך שלה בסוף 2019. [13] הסינגל הראשון שלה, " Say So ", סייע לתהליך זה, שכן הוא הפנה את תשומת לב הציבור לעבודתה. [14] בתחילת 2021, דוג'ה הוציאה את הסינגל המוביל " Kiss Me More " לאלבום האולפן השלישי שלה, Planet Her . השיר זכה לשבחים מיידיים, והגיע למקום השלישי ב- Billboard Hot 100. [15] לאחר יציאתו של Planet Her, דוג'ה השיגה שני להיטים נוספים בעשרת הגדולים, עם " Need To Know " ו- " Woman ", שהגיעו לשיא במקום השמיני והשביעי, בהתאמה. [16] Planet Her הפך לאחד האלבומים הנמכרים ביותר של העשור, ושהה 26 שבועות ב-10 הראשונים במצעד בילבורד 200. [17] אלבום האולפן הרביעי שלה, Scarlet, הגיע למקום הרביעי במצעד בילבורד 200, וקדם לו הסינגל הראשון, " Paint the Town Red ".

Ice Spice הגיעה לפופולריות עם יציאת EP הבכורה שלה, Like...? , משגר אותה להצלחה מסחרית. היא הופיעה ב- PinkPantheress '" Boy's a Liar Pt. 2 ", והעניקה לשני האמנים את הלהיט הראשון של עשרת הגדולים. [18] השיר של ספייס, " הנסיכה דיאנה " הגיע לעשירייה הראשונה לאחר שיצא רמיקס עם ניקי מינאז'. טיילור סוויפט הוציאה רמיקס עם ספייס לשיר שלה " Karma ", שהביא לשיא במקום השני במצעד Hot 100. [19] ספייס ומינאז' שיתפו פעולה שוב לפסקול ברבי עם הסינגל שלהם " Barbie World ", אשר דגימה את " Barbie Girl " מאת אקווה - השיר גם נכנס לעשירייה הראשונה. [20]

ניקי מינאז' הוציאה את אלבום האולפן החמישי שלה, Pink Friday 2 . האלבום הוא המשך ישיר לאלבום הבכורה שלה במצעד בילבורד 200, Pink Friday . האלבום הגיע למקום הראשון במצעד הבילבורד 200, עם 14 מהשירים במצעד Hot 100.

אמנים כמו JPEGMafia, Clipping, Danny Brown, Run the Jewels, Moor Mother, Jungle Pussy וג'נסיס אווסו שלטו בסצנת ההיפ הופ התעשייתית בתחילת שנות ה-20. Visions of Bodies Being Burned, אלבום האולפן הרביעי של קבוצת ההיפ הופ האמריקאית Clipping, שוחרר ב-23 באוקטובר 2020 באמצעות Sub Pop וקיבל ביקורות חיוביות ממבקרי מוזיקה. [21] [22]

R&B[עריכת קוד מקור | עריכה]

בדצמבר 2022, SZA הוציאה את אלבום האולפן השני שלה, SOS , שהפך למקום הראשון שלה ב- Billboard 200, [23] ובילה עשרה שבועות בראש המצעד - השבוע הכי הרבה של אמנית כלשהי מאז 2016, עם ה-25 של אדל. כל 23 הרצועות שלה נמצאו במצעד ה-Hot 100, והפכו לאמן השני אחרי סוויפט שמגיע ל-20 שירים בשבוע בודד. אחד הסינגלים שלו, " Kill Bill ", [24] זכה להצלחה מסחרית גדולה, והגיע לשיא במקום הראשון במצעד Hot 100, והפך לשיר הראשון שלה שעשה זאת. [25] סינגל נוסף, " Snooze ", הגיע לשיא חדש של המקום השני במצעד כמעט עשרה חודשים לאחר יציאתו. הזמר האמריקאי סטיב לייסי זכה בשיר הראשון שלו ב- Billboard Hot 100 עם " Bad Habit ". [26]

רייג' ראפ הוא תת-ז'אנר של מוזיקת טראפ הכוללת ווים של סינתיסייזר EDM חוזרים ומקצבים פשוטים. [27] [28] עם סגנון הפקת הזעם הייחודי שלהם, אופנה והופעות חיות כאוטיות. [29] [30] אמני היפ-הופ מחתרתיים כמו Playboi Carti, Destroy Lonely, Ken Carson, Lil Uzi Vert ו-Homixide Gang עזרו לחלוץ את גל ה-Rage Rap של תחילת שנות ה-20. הפופולריזציה של הז'אנר סייעה לאמנים רבים לצבור פופולריות, כולל Yeat, Summrs, SoFaygo, Cochise, TyFontaine, Lancey Foux, KanKan ועוד. [27]

אלטרנטיבי, אינדי ופולק[עריכת קוד מקור | עריכה]

בהשפעת מגיפת ה-COVID-19, אמנים רבים יצרו מוזיקה לא מחוברת, "מופשטת" המונעת בעיקר על ידי כלי נגינה אקוסטיים או קלאסיים ונושאים מלנכוליים. טיילור סוויפט עברה מפופ מיינסטרים לאמץ סגנונות אינדי פולק, רוק אלטרנטיבי וקאמרי פופ . היא הוציאה שניים מהאלבומים הנמכרים ביותר של 2020, פולקלור ו- Evermore . [31] [32] שניהם הופיעו לראשונה במקום הראשון במצעד בילבורד 200, כשהסינגלים המובילים שלהם, " Cardigan " ו-" Willow " עושים את אותו הדבר במצעד Hot 100. [33] הפולקלור בילה שיא של שמונה שבועות בראש בילבורד 200, וזכה באלבום השנה בטקס פרסי הגראמי השנתי ה-63 . עיתונאים התייחסו לשני האלבומים כ"פרויקטים מגיפה" בזמן, ובחנו את מאבקי התקופה באמצעות נושאים אינטרוספקטיביים ואסקפיסטיים . [34] [35]

המדיה החברתית הרחיבה את החשיפה של אמני אינדי לשחקנים מבוססים כמו Tame Impala, Arctic Monkeys, The 1975, Steve Lacy, Rex Orange County, Mac Demarco, d4vd, TV Girl, Clairo, Laufey, Girl In Red, Men I Trust, Alex G, Lana Del Rey, Wallows, Beach Bunny, Phoebe Bridgers, Boygenius, Beabadoobie, Faye Webster, Her's, Dayglow, Current Joys, The Neighborhood, Cigarettes After Sex, Joji, Boy Pablo, Beach House ומיצקי אוהבים לאמנים פחות מוכרים. ארץ שחורה, ניו רואד, אתל קיין, הרוש ספרינגס ובלק מידי . [36] [37] [38] [39] [40]

רוק, מטאל ופאנק[עריכת קוד מקור | עריכה]

Supergroup Boygenius הוציאה את אלבום הבכורה שלה, The Record , לשבחים מיידיים. התקליט הפך לאלבום המצרף הגבוה ביותר של כל אחד מהחברים עד כה, והגיע לראשונה במקום הראשון במצעד האלבומים הבריטי, ובמקום הרביעי במצעד הבילבורד 200 האמריקאי. [41]

ב-2 בנובמבר 2023 הוציאה להקת הביטלס את השיר, "Now and Then", אשר בוצע על ידי פול מקרטני, רינגו סטאר וג'ורג' האריסון, לצד הקלטות של ג'ון לנון משנת 1979, ואשר הופק בסיוע בינה מלאכותית.


קיי-פופ[עריכת קוד מקור | עריכה]

[[קטגוריה:שנות ה-2020 במוזיקה]] [[קטגוריה:דפים עם תרגומים שלא נסקרו]]

  1. ^ "Olivia Rodrigo Successfully Channels Teenage Angst and Heartbreak in Sour". The Smoke Signal (באנגלית אמריקאית). 2021-06-06. נבדק ב-2023-01-26.
  2. ^ "Billie Eilish's "Happier Than Ever" takes listeners on an emotional roller coaster". Hallmanac (באנגלית אמריקאית). נבדק ב-2023-01-26.
  3. ^ Reimann, Nicholas. "Olivia Rodrigo Makes History (Again) As 'Good 4 U' Hits No. 1 On The Charts". Forbes (באנגלית). נבדק ב-2023-01-26.
  4. ^ April 04, Marcus Jones; EDT, 2022 at 12:08 AM. "Olivia Rodrigo had a Grammys night that was anything but 'Sour'". EW.com (באנגלית). נבדק ב-2023-01-26.
  5. ^ Sisario, Ben (2023-09-18). "Olivia Rodrigo's 'Guts' Is Her Second No. 1 Album". The New York Times (באנגלית אמריקאית). ISSN 0362-4331. נבדק ב-2023-10-09.
  6. ^ "The best hyperpop albums of all time: 15 albums that define the genre". The Line of Best Fit (באנגלית אמריקאית). נבדק ב-2023-07-06.
  7. ^ Schiller, Natalie (17 ביוני 2021). "That Kid Is Emerging From the Pandemic a Bigger Artist Than He Entered". 303 Magazine (באנגלית אמריקאית). נבדק ב-25 באוקטובר 2022. {{cite web}}: (עזרה)
  8. ^ intern1 (2022-06-04). "Hyperpop: An Inherently Queer Genre". American Songwriter (באנגלית אמריקאית). נבדק ב-2023-07-06.
  9. ^ "Charli XCX: how i'm feeling now". Pitchfork (באנגלית אמריקאית). נבדק ב-30 באפריל 2022. {{cite web}}: (עזרה)
  10. ^ "Juicy J Wants a Meeting to Discuss the Decline in Rap Sales". Hypebeast. 2023-10-10. נבדק ב-2024-02-11.
  11. ^ Cowen, Trace William. "Offset on Hip-Hop Sales Numbers Declining in 2023: 'Nothing New Being Brought to the Game'". Complex (באנגלית אמריקאית). נבדק ב-2024-02-11.
  12. ^ Curto, Justin (17 באוגוסט 2020). "'WAP' Debuts at No. 1 With Most First-Week Streams Ever". Vulture (באנגלית אמריקאית). נבדק ב-27 באוגוסט 2022. {{cite web}}: (עזרה)
  13. ^ "Doja Cat's "Say So" Enters Billboard Hot 100, Thanks To TikTok". Nylon (באנגלית). 2020-01-15. נבדק ב-2023-08-29.
  14. ^ "Doja Cat and Nicki Minaj Both Earn First-Ever No. 1 as "Say So" Tops Billboard Hot 100 Chart". Complex (באנגלית). 2020-05-11. נבדק ב-21 בדצמבר 2022. {{cite web}}: (עזרה)
  15. ^ Inman, DeMicia (24 באוגוסט 2021). "Doja Cat And SZA Break "The Boy Is Mine" Chart Record With "Kiss Me More"". VIBE.com (באנגלית אמריקאית). נבדק ב-21 בדצמבר 2022. {{cite web}}: (עזרה)
  16. ^ "Doja Cat Rules Billboard Artist 100 Chart for First Time". sports.yahoo.com (באנגלית אמריקאית). 3 במאי 2022. נבדק ב-21 בדצמבר 2022. {{cite web}}: (עזרה)
  17. ^ Kyles (@HUEYmixwitRILEY), Yohance (31 בינואר 2022). "Doja Cat's 'Planet Her' Album Spends Half A Year In The Billboard 200's Top 10". AllHipHop (באנגלית אמריקאית). נבדק ב-21 בדצמבר 2022. {{cite web}}: (עזרה)
  18. ^ Garcia, Thania (2023-02-22). "Ice Spice and PinkPantheress Crack the Top 10, Miley Cyrus' 'Flowers' Holds at No. 1 For Fifth Week". Variety (באנגלית אמריקאית). נבדק ב-2023-04-25.
  19. ^ "Taylor Swift's Ice Spice 'Karma' Remix Lands at No. 2 on Songs Chart as Morgan Wallen's 'Last Night' Holds Top Slot". Yahoo Finance (באנגלית אמריקאית). 2023-06-05. נבדק ב-2023-07-14.
  20. ^ "Hot 100: Nicki Minaj & Ice Spice Unbox New Hit as 'Barbie World' Makes Top 10 Debut - That Grape Juice". thatgrapejuice.net. נבדק ב-2023-07-14.
  21. ^ Weingarten, Christopher R. (19 באוקטובר 2020). "2020 Is Chaotic. Clipping's New Horror-Rap Album Captures It". The New York Times (באנגלית אמריקאית). ISSN 0362-4331. נבדק ב-30 באפריל 2022. {{cite news}}: (עזרה)
  22. ^ "clipping.'s 'Visions of Bodies Being Burned' Will Terrify All the Fans They Earned from 'Hamilton' | Exclaim!". exclaim.ca (בCanadian English). נבדק ב-30 באפריל 2022. {{cite web}}: (עזרה)
  23. ^ Garcia, Thania (20 בדצמבר 2022). "SZA Scores Her First No. 1 Album, Logging Fifth-Biggest Debut Week of 2022". Variety (באנגלית אמריקאית). נבדק ב-21 בדצמבר 2022. {{cite web}}: (עזרה)
  24. ^ Cantor, Brian (19 בדצמבר 2022). "Billboard Hot 100: SZA's "Kill Bill," "Nobody Gets Me" Make Top 10 As Mariah Carey Holds At #1". Headline Planet (באנגלית אמריקאית). נבדק ב-21 בדצמבר 2022. {{cite web}}: (עזרה)
  25. ^ McIntyre, Hugh. "SZA Charts Her First Hot 100 No. 1 Single With 'Kill Bill'". Forbes (באנגלית). נבדק ב-2023-04-25.
  26. ^ "Steve Lacy Earns His First No.1 Billboard Record With His Single 'Bad Habits'". BET (באנגלית). נבדק ב-21 בדצמבר 2022. {{cite web}}: (עזרה)
  27. ^ 1 2 Williams, Kyann-Sian (2021-11-23). "Lancey Foux: "I wish the UK acknowledged rap the same way they do punk"". NME (באנגלית בריטית). נבדק ב-2023-07-06.
  28. ^ "Trippie Redd, Travis Scott, Kid Cudi, and the Commodification of Rage in Rap". Pitchfork (באנגלית אמריקאית). 2021-06-04. נבדק ב-2023-07-06.
  29. ^ "Rapper's concert at NRG canceled due to fans' chaos attributed to 'aggressive album'". ABC13 Houston (באנגלית). 2021-10-24. נבדק ב-2023-07-06.
  30. ^ Seitaram, Devi (2022-06-11). "Playboi Carti Threw His Guitarist Across Stage In Bizarre Primavera Performance". Urban Islandz (באנגלית אמריקאית). נבדק ב-2023-07-06.
  31. ^ Riley, Erin (12 בדצמבר 2020). "Taylor Swift: the queen of pandemic productivity". The Sydney Morning Herald. ארכיון מ-2 בינואר 2021. נבדק ב-2 בינואר 2021. {{cite web}}: (עזרה)
  32. ^ Murphy, Sam (11 בנובמבר 2021). "How 'Red' Became The Most Pivotal Record in Taylor Swift's Career". Junkee. נבדק ב-10 בנובמבר 2021. {{cite web}}: (עזרה)
  33. ^ Coscarelli, Joe (2020-12-21). "Taylor Swift Lands Her Second No. 1 Album of the Year With 'Evermore'". The New York Times (באנגלית אמריקאית). ISSN 0362-4331. נבדק ב-2023-01-24.
  34. ^ Hyden, Steven (14 בדצמבר 2020). "How Taylor Swift Reinvented Herself With Folklore And Now Evermore". Uproxx. נבדק ב-22 בדצמבר 2020. {{cite web}}: (עזרה)
  35. ^ Fagen, Lucas (19 בספטמבר 2020). "Taylor Swift's Quarantine Folktales". Hyperallergic. נבדק ב-6 בדצמבר 2020. {{cite web}}: (עזרה)
  36. ^ "Black Midi Announce New Album Hellfire and Tour, Share Song". Pitchfork (באנגלית אמריקאית). 9 במאי 2022. נבדק ב-31 באוקטובר 2022. {{cite web}}: (עזרה)
  37. ^ "The 37 Most Anticipated Albums of Summer 2022". Pitchfork (באנגלית אמריקאית). 31 במאי 2022. נבדק ב-31 באוקטובר 2022. {{cite web}}: (עזרה)
  38. ^ "Hemlocke Springs: girlfriend". Cool Hunting (באנגלית אמריקאית). 3 בנובמבר 2022. נבדק ב-8 בנובמבר 2022. {{cite web}}: (עזרה)
  39. ^ "From Myspace to TikTok, Arctic Monkeys Ride Two Waves of Social Media to Sold-Out Gigs at the Kia Forum in LA (Review)" (באנגלית אמריקאית). 2 אוק' 2023. נבדק ב-14 בנובמבר 2023. {{cite web}}: (עזרה)
  40. ^ "Alex Turner tells us about Arctic Monkeys' '505' going viral on TikTok" (באנגלית אמריקאית). 21 אוק' 2022. נבדק ב-14 בנובמבר 2023. {{cite web}}: (עזרה)
  41. ^ Jones, Damian (2023-04-07). "Boygenius score their first UK Number One album with 'The Record'". NME (באנגלית בריטית). נבדק ב-2023-04-25.