משתמש:YaronSh/התנועה הליברלית חדשה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

התנועה הליברלית החדשה היא תנועה חברתית א-מפלגתית שפועלת לקידום חירות הפרט והשוק החופשי בישראל, התנועה הוקמה בשנת 2010. בועז ארד משמש דובר התנועה, והוא הפנים המוכרות של התנועה. התנועה פועלת לאישור מתווה הגז הממשלתי, הפרטת רשות השידור, ויחד עם חבר הכנסת יואב קיש לביטול חוק הספרים (נכון לשנת 2015). חברי התנועה מקיימים כל שנה ב-1 במאי הפגנה לזכר מאה מליון האנשים שמתו, לדברי חברי התנועה, כתוצאה מפשעי המשטרים הקומוניסטים ברחבי העולם. כמו כן התנועה מקיימת כל שנה את כנס החירות שבו מופיעים כלכלנים שתומכים בערכי התנועה, בשנת 2014 הופיעו בכנס שר התחבורה ישראל כץ וח"כ משה פייגלין.

כלכלה[עריכת קוד מקור | עריכה]

התנועה פועלת לפתיחת המשק לתחרות על ידי ביטול מכסות הייבוא ואיסורי הייבוא. ביטול דרישות תקינה ממכון התקנים הישראלי, אם ישנו אישור מהגופים המקבילים בארצות הברית או באיחוד האירופי. הוצאת כל קרקעות מינהל מקרקעי ישראל למכרז, והקלת תהליכי קבלת אישורי בנייה. הפרטת חברת החשמל, השידור הציבורי וחברות ציבוריות נוספות. הקטנת כוחם של ועדי העובדים החזקים. הורדת מיסים. צמצום משרדי הממשלה וסמכויותיהם.

חברה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בתחום החברתי התנועה דוגלת במתן אפשרות בחירה להורים היכן ילמד ילדם. הפרדת דת ומדינה. דה-קרימינליזציה לסמים קלים לזנות ולהימורים. הפיכת צה"ל לצבא מקצועי. עצירת התוכנית להקמת מאגר ביומטרי. ביטול הצורך בזיכיון לצורך הפעלת ערוצי תקשורת.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]