מתאם אינטימיות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

מְתָאֵם אינטימיות הוא איש צוות שמבטיח את רווחתם של שחקנים המשתתפים בסצנות מין או בסצנות אינטימיות אחרות בהפקת תיאטרון, קולנוע וטלוויזיה.

תפקיד[עריכת קוד מקור | עריכה]

על פי Intimacy Directors International, ארגון ללא מטרות רווח שהוקם בשנת 2016 על ידי אלישיה רודיס (אנ') שמייעץ לו, מתאם אינטימיות צפוי להבטיח כי:[1]

  • כל הצוות והשחקנים מודעים להקשר של האינטימיות כחלק מהסיפור
  • ישנה תקשורת בין המשתתפים אודות האינטימיות ויש דרכים לדיווח על הטרדה
  • השחקנים מסכימים באופן שוטף לכל הסצנות האינטימיות
  • כל הסצנות האינטימיות מבוצעות על פי כוריאוגרפיה שהוסכם עליה בעבר
  • השחקנים מוזמנים לסמן את הסוף של כל סצנה אינטימית ברגע לאות על החזרה לאינטראקציה בחיים האמיתיים

אין לבלבל בין תפקיד רכז האינטימיות לבין תפקידו של "כוריאוגרף אינטימיות", המתמחה בטכניקות של הצבת סצנות אינטימיות.[2]

היסטוריה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הביקוש לתפקיד גבר בתעשיית הבידור האמריקנית לאחר שב-2017 התגלה כי מפיק הקולנוע הארווי ויינסטין הואשם באונס והטרדה מינית של עשרות נשים במהלך עבודתו. צמיחת תנועת Me Too הדגישה את האופי השגרתי של הטרדות מיניות והתנהלות לא נכונה בתעשייה לעיתים קרובות. שחקנים כמו אמילי מיד (אנ') החלו לדרוש אמצעי הגנה מקצועיים לרווחתם על הסט, וציינו כי בהתחשב במבנה הכוח בהפקה, שחקנים (צעירים במיוחד, חסרי ניסיון) עשויים שלא להרגיש מסוגלים לדבר עם במאים, אנשי צוות או שחקנים אחרים התעלמו מהסכמתם או מהסכמים קודמים בנוגע לסצנות אינטימיות.[3][4] בשנת 2017, סוכנות הכישרונות הלונדונית Carey Dodd Associates התמודדה עם קמפיין לסטנדרט בתעשייה בטיפול בסצנות של אינטימיות באמצעות הנחיות שפותחו על ידי איטה אובראיין (אנ').[5]

באוקטובר 2018 אימצה רשת הטלוויזיה HBO מדיניות של רכזי אינטימיות בכל הסדרות והסרטים שלה עם סצנות אינטימיות.[6] רכזי אינטימיות וסדנת אינטימיות המלמדת שיטות עבודה מומלצות לסצנות אינטימיות החלו לשמש גם בתיאטראות בלונדון החל משנת 2018.[7]

בינואר 2019 החלה נטפליקס לשדר את הסדרה "חינוך מיני", ההפקה הראשונה שלה שבה הועסקה רכזת אינטימיות, איטה אובראיין.[8]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • Hegarty, Siobhan (2 במאי 2020). "From Normal People to Game of Thrones, sex on screen matters for actors and audiences alike". ABC News (Radio National - The Minefield). Australian Broadcasting Corporation. {{cite web}}: (עזרה)

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ "Pillars of safe intimacy: Rehearsal and performance practice" (PDF). Intimacy Directors International. 2016. נבדק ב-29 באוקטובר 2018. {{cite web}}: (עזרה)
  2. ^ Collins-Hughes, Laura (15 ביוני 2017). "Need to Fake an Orgasm? There's an 'Intimacy Choreographer' for That". The New York Times (באנגלית). נבדק ב-29 באוקטובר 2018. {{cite news}}: (עזרה)
  3. ^ ציפי שמילוביץ, ניו יורק, ג'יימס בונד פוגש את MeToo, באתר ynet, 26 במאי 2019
  4. ^ Kerr, Breena (24 באוקטובר 2018). "How HBO Is Changing Sex Scenes Forever". Rolling Stone. נבדק ב-29 באוקטובר 2018. {{cite news}}: (עזרה)
  5. ^ Snow, Georgia. "Call for new 'Intimacy Director' role to safeguard actors in sex scenes". The Stage.
  6. ^ Martinelli, Marissa (29 באוקטובר 2018). "HBO Will Use "Intimacy Coordinators" for All of Its Sex Scenes". Slate Magazine (באנגלית). נבדק ב-29 באוקטובר 2018. {{cite news}}: (עזרה)
  7. ^ Strick, Katie (2 במאי 2018). "How an actors' workshop is establishing the rules of intimacy on stage". Evening Standard. נבדק ב-29 באוקטובר 2018. {{cite news}}: (עזרה)
  8. ^ "'Sex Education' Star Asa Butterfield Says Working With Intimacy Coordinator Helped Cast "Find Our Boundaries"". The Hollywood Reporter (באנגלית). נבדק ב-2020-07-20.