נוכלים בריביירה

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
נוכלים בריביירה
Bedtime Story
כרזת הסרט
כרזת הסרט
כרזת הסרט
מבוסס על ספר של אריק האץ'
בימוי ראלף לוי
הופק בידי סטנלי שפירו
תסריט סטנלי שפירו, פול הנינג
עריכה מילטון קארוט
שחקנים ראשיים מרלון ברנדו
דייוויד ניבן
שירלי ג'ונס
מוזיקה הנס סאלטר
צילום ויליאם סניידר
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
חברת הפקה סרטי יוניברסל עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה סרטי יוניברסל
הקרנת בכורה 10 ביוני 1964
משך הקרנה 99 דקות
שפת הסרט אנגלית
סוגה קומדיה רומנטית עריכת הנתון בוויקינתונים
הכנסות 3,000,000 דולר
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

נוכלים בריביירהאנגלית: Bedtime Story) הוא סרט קומדיה אמריקאי משנת 1964 בבימויו של ראלף לוי, עם מרלון ברנדו, דייוויד ניבן ושירלי ג'ונס בתפקידים הראשיים.

העלילה היא על צמד נוכלים שמרמים ביחד נשים עשירות ומתחלקים ברווחים.

ב-1988 הופק רימייק בשם נוכלים עם סגנון בכיכובם של אדם סנדלר ומייקל קיין. ב-2019 הופקה הגרסה הנשית לסרט בשם "נוכלות עם סגנון" (The Hustle).

תקציר העלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

לורנס ג'יימיסון (דייוויד ניבן) הוא פסל חובב בעיירה בומון-סיר-מר בריביירה הצרפתית. הוא גר במלון מפואר ומתפרנס ממעשי רמאות נגד נשים עשירות. הוא מציג עצמו כנסיך מודח ממדינה אירופאית שמגייס תרומות למען נתיניו כדי לגרש את השליט העריץ. בדרך זו תורמות לו הנשים כסף וגם תכשיטים יקרים למען "המטרה הצודקת". לורנס מסתייע במפקד המשטרה אנדרה (ארם סטפן) שבוחר למענו את הקרבנות תמורת אחוזים מהשלל.

פרדי בנסון (מרלון ברנדו) הוא קורפורל אמריקאי שמוצב בעיירה בגרמניה. הסיפור שלו - סבתו נולדה בכפר הזה וכעת היא זקוקה לניתוח מציל חיים שעולה הרבה כסף. לפני שהוא נכנס לבית הוא מצלם אותו, מקמט את הצילום שייראה ישן ומראה אותו לבחורה שנמצאת לבד בבית ומוכנה לעזור לסבתא בתכשיטים יקרי ערך...

הכל מתבצע יפה עד שהוא עושה זה עם בתו של ראש העיירה (הבורגמייסטר). המפקד רוצה להעמידו לדין אבל בנסון יודע גם עליו דברים לא כשרים וסוחט אותו. זה נגמר בשחרור של בנסון מהצבא.

בנסון נוסע ברכבת בתא אחד עם לורנס ונראה שמצא מין את מינו. הם מגיעים לריביירה אך לורנס לא מעוניין במתחרה נוסף. אנדרה עוקב אחרי בנסון ש"עוקץ" תיירת עשירה ועוצר אותו. בהתערבותו של לורנס משוחרר בנסון בתנאי שיטוס לארצות הברית. במטוס מוצא בנסון נוסעת שלורנס רימה אותה. הוא חוזר לצרפת וכופה על לורנס לקבלו כשותף.

הם עובדים כזוג ו"הנסיך" מציג את בנסון כאחיו המפגר רופרכט שזקוק לטיפול יקר. הכל פועל יפה עד שבנסון רוצה להגדיל את חלקו. הם מגיעים להסכם - מי שיוכל להוציא ראשון 25,000 דולר מתיירת יזכה בכסף ויישאר במקום והמפסיד ייאלץ לעזוב את העיירה.

התיירת היא ג'נט ווקר (שירלי ג'ונס) שזכתה בתחרות "מלכת הסבון של ארצות הברית". היא נכנסת לקזינו של המלון ולורנס מתחיל לעזור לה בהגרלה. לפתע מגיע בנסון בכסא גלגלים וג'נט מרחמת עליו. הוא מספר לה שחברתו עזבה אותו לפתע והוא קבל עקב זה שיתוק ברגליו ורק ד"ר שפהאוזן משווייץ יכול לרפאות אותו תמורת 25,000 דולר....

בלובי היא פוגשת בלורנס שמציג עצמו כד"ר שאופהאוזן, איזה צירוף מקרים...

מכאן ולהבא מנסה לורנס להפריע לקשר בין בנסון לג'נט הוא מחזר אחרי ג'נט אבל כשמתברר לו שהיא אינה עשירה הוא מבקש להפסיק את ההתערבות הזאת. ההצעה שלו כעת היא אם יצליח בנסון לשכב אתה. לשם זה הוא משכנע את ג'נט לעזוב את צרפת אבל ברכבת היא מקבלת מברק משווייץ ובו הודעה כי ד"ר שפהאוזן מת לפני 40 שנה. היא חוזרת למלון ומוצאת שם את פרדי שנרפא והם מבלים שם את הלילה.

פרדי ניצח אבל התאהב בג'נט והם נישאים וחוזרים לארצות הברית. לורנס נשאר בריביירה וממשיך ב"עבודתו".

צוות השחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

שם השחקן/ית שם הדמות הערות
מרלון ברנדו פרדי בנסון
דייוויד ניבן לורנס ג'יימיסון
שירלי ג'ונס ג'נט ווקר
אדם סטפן אנדרה מפקח משטרה

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]