סטארקייד (2018)

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
סטארקייד (2018)

הפוסטר הרשמי של האירוע בכיכובם של מגוון מתאבקים
מידע
ארגון WWE
מותג(ים) Raw
סמאקדאון
תאריך 24 בנובמבר 2018
(שודר ב-25 בנובמבר 2018)
עיר סינסינטי, אוהיו
אולם U.S. Bank Arena
מספר צופים 7,500
סדרת אירועי שלם וצפה של ה-WWE
סדרת ההישרדות סטארקייד
(2018)
TLC: שולחנות,
סולמות וכיסאות
סדרת אירועי סטארקייד
2017 סטארקייד
(2018)
2019

סטארקייד (2018) היה אחד מאירועי השלם וצפה של ארגון ההיאבקות האמריקאי, ה-WWE, ששודר בערוץ של ה-WWE Network. האירוע כלל את שני המותגים (‏Raw‏ וסמאקדאון) ונערך ב-24 בנובמבר 2018, ב-U.S. Bank Arena שבסינסינטי, אוהיו. שעה בודדת מן האירוע שודרה בערוץ ה-WWE Network למחרת, ב-25 בנובמבר 2018.[1] האירוע היה האירוע השני בסדרת אירועי סטארקייד (תחת הפקתם של ה-WWE). האירוע כלל הופעה מיוחדת של חבר היכל התהילה, ריק פלייר.

אחד עשר קרבות התנהלו באירוע, כשמתוכם ארבע קרבות שודרו בספיישל של שעה בערוץ של ה-WWE Network. בקרב המרכזי, AJ סטיילס ניצח את סמואה ג'ו בקרב כלוב.

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

רקע[עריכת קוד מקור | עריכה]

סטארקייד, אירוע חי במעגל סגור, הומצא בשנת 1983 על ידי המתאבק המנוח, דאסטי רודס. האירוע הופק במקור תחת ארגון ה-National Wrestling Alliance (או בראשי התיבות: NWA) והארגונים של ג'ים קרוקט (או בראשי התיבות: JCP). ארגונים אלו הכירו בסטארקייד כאירוע הדגל שלהם בשנה, כשבאותה נשימה שנתיים לאחר מכן, גם יריבתה, ארגון ה-WWF, התחיל להכיר באירוע רסלמניה כאירוע הדגל שלהם בשנה. בשנת 1988, ארגונו של ג'ים קרוקט נמכר לטד טרנר, ובכך האירוע הפך להיות בבעלות של ארגון ה-WCW, כשהאירוע עצמו התקיים תחת ה-WCW עד שנת 2000, השנה שבה התקיים אירוע הסטארקייד האחרון ולאחריו הופסקו קיומי אירועי סטארקייד.

לאחר הפסקה של 17 שנים, ה-WWE הקימה לתחייה את סטארקייד כאירוע חי של המותג סמאקדאון ב-25 בנובמבר 2017.[2] שנה לאחר מכן, ב-16 בנובמבר 2018, ה-WWE הכריזו שאירוע שני במסגרת אירועי סטארקייד יתקיים ב-25 בנובמבר 2018 וחלקו ישודר בערוץ של ה-WWE Network. עוד אמרו, שאירוע זה יהיה בשיתוף של שני המותגים (Raw וסמאקדאון).[3][4]

עלילות[עריכת קוד מקור | עריכה]

האירוע כלל קרבות שנבעו מעלילות מתוסרטות גם מ-Raw וגם מסמאקדאון.

ב-7 באוגוסט בתוכנית סמאקדאון, ביג אי וקופי קינגסטון מקבוצת הניו דיי ניצחו את הבר (סזארו ושיימוס) כדי להפוך למועמדים לתואר אליפות הזוגות של סמאקדאון נגד האלופים, הבלודג'ן בראדרס (הארפר ורואן) באירוע סאמרסלאם, שבו הניו דיי ניצחו, כתוצאה מפסילה, אך לא זכו בחגורות האליפות. הניו דיי זכו בחגורות האליפות יומיים לאחר מכן בתוכנית סמאקדאון ולאחר מכן שמרו בהצלחה על חגורות האליפות באירוע גיהנום בכלוב. ב-16 באוקטובר בתוכנית ה-1000 של סמאקדאון, הבר ניצחו את הניו דיי וזכו באליפות הזוגות. קרב חוזר ביניהם נקבע לאירוע סטארקייד.

באירוע סאמרסלאם, במהלך הקרב על אליפות ה-WWE בין סמואה ג'ו ל-AJ סטיילס, ג'ו התגרה בסטיילס, כשהתנהג בחוסר כבוד לאשתו ובתו, שנכחו בקהל. סטיילס הזועם, תקף את ג'ו בעזרת כיסא, מה שגרם לג'ו לנצח בקרב כתוצאה מפסילה, אך עדיין סטיילס שמר על התואר. ב-24 באוגוסט, קרב חוזר בין השניים נקבע לאירוע גיהנום בכלוב. באירוע זה, סטיילס התחמק ממהלך ההכנעה של ג'ו, הקוקינה קלאץ', והפך אותו להצמדה, שהספיקה לו כדי לשמור על התואר, למרות שבהילוכים החוזרים נראה שבזמן ההצמדה, סטיילס נכנע, והשופט לא זיהה זאת. לאחר הקרב, ג'ו תקף את סטיילס ומאוחר יותר דרש קרב חוזר נגד סטיילס. הג'נרל מנג'ר של סמאקדאון, פייג', הסכימה לכך וקבעה קרב שלישי בין השניים על התואר באירוע סופר שואו-דאון, שבו סטיילס ניצח. השניים נפגשו לקרב נוסף, אך לא מתוכנן, שהיה על התואר באירוע היהלום שבכתר (סטיילס היה אמור להתחרות נגד דניאל בריאן, שסירב להופיע באירוע, שהתרחש בערב הסעודית, עקב הסכסוך שסבב את האירוע). מפגש חמישי נקבע בין השניים לאירוע סטארקייד, כשהפעם סוג הקרב היה קרב כלוב, והפעם התואר לא היה על הכף, מכיוון שסטיילס איבד אותו בקרב לדניאל בריאן.

באירוע סאמרסלאם, שארלוט פלייר ניצחה את בקי לינץ' וכרמלה בקרב משולש וזכתה באליפות הנשים של סמאקדאון. לאחר הקרב, לינץ' תקפה את פלייר והפכה לדמות הרעה בפעם הראשונה בקריירה שלה ב-WWE. במהלך השבועות הבאים, השתיים תקפו אחת את השנייה. באירוע גיהנום בכלוב, לינץ' ניצחה את פלייר וזכתה בתואר האליפות. קרב חוזר ביניהן נקבע לאירוע סטארקייד. ב-22 בנובמבר, לינץ' הוחלפה בקרב במתאבקת אסקה, לאחר שהיא ספגה פציעה בפניה.

ב-16 באוקטובר במסגרת תוכנית ה-1000 של סמאקדאון, ריי מיסטריו התאבק בקרב היחידים הראשון שלו מאז שנת 2014, שבו ניצח את אלוף ארצות הברית, שינסקה נקאמורה, כדי להעפיל לטורניר גביע העולם של ה-WWE. קרב חוזר ביניהם נקבע לאירוע סטארקייד, כשהפעם תואר אליפות ארצות הברית הונח על הכף.

ב-22 באוקטובר בתוכנית Raw, לאחר שסת' רולינס ודין אמברוז זכו באליפות הזוגות של Raw מידיהם של דולף זיגלר ודרו מקינטייר, אמברוז תקף את רולינס והפך לדמות הרעה. שבועיים לאחר מכן בתוכנית Raw, אמברוז המשיך בתקיפותיו על רולינס פעם נוספת, לאחר שרולינס הפסיד את חגורות האליפות ל-AOP (אקאם ורזאר) בקרב האנדיקאפ 2 נגד 1. שבוע לאחר מכן, אמברוז זרק את התלבושת שהייתה לו בקבוצת "המגן" אל תוך חבית שהובערה באש והסביר שהוא תקף את רולינס כי הוא הרגיש נטל על שני חבריו לקבוצה ושניהם עשו אותו חלש. לאחר שרולינס ניצח את אלוף ארצות הברית של סמאקדאון, שינסקה נקאמורה, באירוע סדרת ההישרדות, פורסם שרולינס יגן על האליפות הבין יבשתית נגד אמברוז בקרב רחוב באירוע סטאקייד. ב-22 בנובמבר, סוג הקרב ביניהם שונה לקרב כלוב.

תוצאות[עריכת קוד מקור | עריכה]

אישיויות אחרות על המסך
תפקיד: שם:
צוות השידור טום פיליפס
ביירון סקסטון
כרוז גרג המילטון
שופטים צ'אד פטון
רוד זאפאטה
מס' תוצאות התניות זמן
1 ביילי, אמבר מון, סשה בנקס ודנה ברוק ניצחו את אלישיה פוקס, מיקי ג'יימס, ניה ג'קס וטמינה קרב ארבע נגד ארבע[5] 06:50
D2 דרו מקינטייר (עם דולף זיגלר) ניצח את פין באלור קרב יחידים[5] -
D3 ‏ The B-Team (בו דאלאס וקורטיס אקסל) ניצחו את הריבייבל (דאש ויילדר וסקוט דוסון) קרב זוגות[5] -
D4 הבר (סזארו ושיימוס) (א) ניצחו את הניו דיי (ביג אי וקופי קינגסטון) (עם אקסבייר וודס) קרב זוגות על אליפות הזוגות של סמאקדאון[5] -
D5 בריי וויאט ניצח את ברון קורבין קרב יחידים[5] -
D6 בריי וויאט ניצח את ברון קורבין קרב ללא פסילות[5] -
D7 שארלוט פלייר ניצחה את אסקה קרב יחידים[5] -
8 ריי מיסטריו ניצח את שינסקה נקאמורה (א) קרב יחידים על אליפות ארצות הברית[5] 02:11
9 ריי מיסטריו ורוסב (עם לאנה) ניצחו את שינסקה נקאמורה והמיז קרב זוגות[5] 06:10
10 AJ סטיילס ניצח את סמואה ג'ו בהכנעה קרב כלוב[5] 11:58
D11 סת' רולינס (א) ניצח את דין אמברוז לאחר שיצא מן הכלוב קרב כלוב על האליפות הבין יבשתית[5] -
(א) - מתייחס למתאבק/מתאבקים שהגיעו לקרב כאלוף/אלופים
D - מציין שהקרב היה קרב חושך (קרב שלא שודר בטלוויזיה)

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]