סטיב גרנד

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
סטיב גרנד
לידה 28 בפברואר 1990 (בן 34)
שיקגו, אילינוי
מוקד פעילות ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-2011 עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים אוניברסיטת אילינוי בשיקגו, אוניברסיטת בלמונט, Lemont High School עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה קאנטרי
שפה מועדפת אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
כלי נגינה קולות, פסנתר, גיטרה
האתר הרשמי
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

סטיב גרנדאנגלית: Steve Grand; נולד ב-28 בפברואר 1990 בשיקגו, אילינוי, ארצות הברית) הוא מוזיקאי וזמר-יוצר אמריקאי מהעיר למונט, אילינוי[1], שיש הטוענים[2][3] כי הוא זמר הקאנטרי ההומו הגלוי הראשון. גרנד משך תשומת לב במיינסטרים בארצות הברית, לאחר שהוידאו קליפ לשירו "All-American Boy" (בתרגום חופשי: נער החלום האמריקאי) הפך לוויראלי ב-YouTube בפחות משבוע ביולי 2013.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

גרנד כתב מוזיקה החל מגיל 11. בגיל 13, הוא הבין שהוא הומו ונאבק להשלים עם המיניות והאמונה הקתולית שלו[1]. הוא יצא מהארון בפני חבריו בכיתה ח'. לאחר שהוריו גילו את המיניות שלו, הם שלחו אותו לטיפול המרה במשך חמש שנים. על אף שהוא החליט לבסוף שהטיפול לא היה אפקטיבי, הוא הביע הכרת תודה כלפי הפסיכולוג שלו, ואמר "אני לא רוצה לפגוע במטפל שלי, על אף שהגעתי להבנה אמיתית שהומוסקסואליות היא לא דבר רע, או חטא, ולא משהו שהאל רוצה שתיפטר ממנו, מאחר שעדיין יש לי הרבה כבוד כלפיו. ...חלק [מהטיפול הזה] למעשה עזר – יכולתי לדבר עם מישהו, הוא היה כה רחום, והוא באמת האמין בי. סיימנו בהסכמה שיש לנו השקפות עולם שונות לגמרי." מאחר שהוא סירב לגנות טיפולי המרה, ובנוסף מפני שהוא המשיך להיות מועסק בכנסייה הקתולית שלו כמפיק מוזיקלי, הוא חטף ביקורת מפעילים ששאלו האם הוא יכול לשמש כמודל חיובי לחיקוי.

לאחר שסיים את לימודיו בתיכון למונט, גרנד למד באוניברסיטת בלמונט בנאשוויל, טנסי שנה אחת. הוא שב לשיקגו כדי להירשם לאוניברסיטת אילינוי, ולאחר מכן כדי להתמקד בקריירה המוזיקלית שלו.

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

טרם פריצת הקריירה המוזיקלית שלו, גרנד דגמן בשם הבמה סטיב צ'טהאם; הוא היה דוגמן שער במגזין DNA האוסטרלי ב-2011. כמו כן הוא ביצע גרסאות כיסוי בשם סטיב סטארצ'יילד[1]. הוא ניגן בפסנתר במועדון הג'אז ג'וינט במרכז העיר שיקגו ב-2013. באותה השנה, הוא צילם קליפ לשירו "All-American Boy," שהופק בעלות של 7,000$. הקליפ בוים ונערך על ידי ג'ייסון נייד, זוכה פרס שיקגו לבמאי. הקליפ פורסם ב-YouTube ב-2 ביולי 2013, והפך לוויראלי מיד. שמונה ימים בלבד לאחר מכן, צפו בקליפ למעלה מ-1,000,000 אנשים[4].

על אף שגרנד זכה לרוב בתגובות חיוביות לשירו, כמה פעילי גייז ביקרו את התוכן, כשאחד טען שהמסר בו הוא ש"גברים גייז שותים יותר מדי, מרחמים על עצמם ומתחילים עם בחורים סטרייטים כשהחברות שלהם לא בסביבה." במאמר בסלייט, ג'יי בריאן לוודר כתב חוות דעת אף אכזרית יותר על הקליפ, ותיאר אותו כ"לא קשור לתקופה שלנו בצורה פאתטית. זה כמו סיפור פורנו גס הומוסקסואלי לפני מהומות סטונוול," והוסיף "הסיפור הספציפי הזה של בחור סטרייט המתגרה ואוחצ'ה חולת אהבה כל כך נדוש בתרבות הגייז שפשוט אפשר לצחוק עליו."

ב-18 ביולי 2013, גרנד עשה את הבכורה הטלוויזיונית שלו, כשביצע "All-American Boy" בווינדי סיטי לייב.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא סטיב גרנד בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ 1 2 3 http://www.thebacklot.com/interview-all-american-boy-steve-grand-gay-country-western-star/07/2013/
  2. ^ Facebook, Twitter, Show more sharing options, Facebook, Twitter, LinkedIn, Email, Copy Link URLCopied!, Print, Steve Grand breaks out with 'All-American Boy', Los Angeles Times, ‏2013-07-13 (באנגלית אמריקאית)
  3. ^ http://www.theatlanticwire.com/entertainment/2013/07/steve-grand-first-gay-country-star-neither-first-gay-country-singer-nor-star/67029/
  4. ^ Ron Matthew Inawat, Chicago's gay country 'All-American Boy' Steve Grand hits 1m views, ChicagoPride.com (באנגלית)