סמיון סלפאקוב

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
סמיון סלפאקוב
Семён Серге́евич Слепако́в
לידה 23 באוגוסט 1979 (בן 44)
פיאטיגורסק, רוסיה עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה מועדפת בארד, סאטירה, הומור עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה רוסיה עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-2000 עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים Pyatigorsk State University עריכת הנתון בוויקינתונים
פרסים והוקרה
http://slepakov.com/
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

סמיון סרגייביץ' סלפאקוברוסית: Семён Серге́евич Слепако́в‏; [1]נולד ב-23 באוגוסט 1979 בפיאטיגורסק) הוא מפיק יהודי-רוסי, תסריטאי[2] וקומיקאי שהיה בעבר קפטן נבחרת פיאטיגורסק בתחרות KVN.[3] הוא יחד עם שני קומיקאים אחרים יצר את התוכנית "רוסיה שלנו", את הסדרה "המתמחים" וסדרות הטלוויזיה, "אוניבר", "אוניבר: מעונות חדשים", "סשה טניה", "מעצר בית" ועוד. גילם תפקיד קומי בסרט "רוסיה שלנו: ביצי הגורל".

קורות חיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

סרגיי נולד לסרגיי סמיונוביץ' סלפאקוב, כלכלן במקצועו, פרופסור במכון לשירות, תיירות ועיצוב בפיאטיגורסק (המהווה לסניף של האוניברסיטה הפדרלית של צפון הקווקז). אמו — מרינה בוריסובנה סלפאקובה, פילוסופית ובוגרת אוניברסיטת פיאטיגורסק. סבא רבה שלו הוא יעקב קוסטיוקובסקי, דרמטורג ותסריטאי סובייטי.[4] יהודי במוצאו.[5]

סרגיי הוא בוגר הפקולטה לשפות זרות של אוניברסיטת פיאטיגורסק והתמחה כמתרגם מצרפתית. ב-2003 למד כלכלה.[6]

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנים 20002004 היה קפטן נבחרת פיאטיגורסק ב-KVN. ב-2004 נבחרתו זכתה באליפות ליגת KVN ומאז 2005 הוא מתגורר במוסקבה. ב-2006 החל להופיע בקומדי קלאב יחד גם גאריק מרטירוסיאן, ומפיק ערוץ TNT אלכסנדר דולריין ביישום הפרויקט רוסיה שלנו, בהתבסס על בריטניה הקטנה הבריטית. הופיע כשופט בתוכנית קומדי באטל.

ב-2008 כתב והפיק את הסדרה "אוניבר" והיה שותף בהפקת התוכנית "ח.ב." בכיכובם של גאריק חרלמוב וטימור בטרוטדינוב. ב-2010 הופיע בהופעת קמע כמאבטח בסרט הקומי "רוסיה שלנו: ביצי הגורל" שגם הפיק.

באוגוסט 2018 הועלתה הסדרה "מעצר בית" בשרתי Premier, סדרה שנוצרה פרי מוחו של סלפאקוב עצמו וזכתה להצלחה ולפופולריות רבה בקרב הצופים. היה שותף גם להפקת הסדרה "שנת התרבות", התוכנית "היו זמנים ברוסיה" ונחשב לאחד התסריטאים והמפיקים המוצלחים בשוק הטלוויזיה הרוסי.

במהלך התפרצות נגיף הקורונה ברוסיה כתב את הסדרה "ימים מקוללים". בינואר 2021 הביע תמיכה באופוזיציה הרוסית וספג ביקורת מבכירים בממשלת רוסיה. בשנת 2022, בעקבות מלחמת אוקראינה–רוסיה עלה לישראל. בינואר 2023 פרסם שיר שבו אם בוכה על כך שבנה בן השלוש טרם הגיע לגיל גיוס, בנה האמצעי נמלט לאירופה ובנה הבכור נהרג בחזית המלחמה. השיר עורר סערה ציבורית במהלכו ועדת החקירות של רוסיה פתח בחקירה נגדו.

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

מאז 30 באוגוסט 2012 נשוי לקרינה, משפטנית במקצועה. ב-2020 השניים התגרשו.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא סמיון סלפאקוב בוויקישיתוף

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ «Комсомолка» нашла жену Семена Слепакова
  2. ^ Александра Сулим (2015-12-22). "Россия — это одно сплошное Фарго: вечная зима и маразм. Интервью Семена Слепакова — о сериалах, сатире и свободе". Meduza. נבדק ב-2015-12-24.
  3. ^ "Семён Слепаков". 24smi.
  4. ^ Андрей Захарьев (16 בדצמבר 2011). "Семен Слепаков: «Я звезд стесняюсь»". Cosmopolitan. {{cite web}}: (עזרה)
  5. ^ russia.cclub.biz. "Наша Russia - Автор шоу «Наша Russia» Семен Слепаков рассказал, каким будет ее новый сезон". russia.cclub.biz. נבדק ב-2018-12-11.
  6. ^ Автореферат диссертации С. С. Слепакова