עלי פ. מוסטפא

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
עלי פ. מוסטפא
Ali F. Mostafa
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
לידה 25 בספטמבר 1981 (בן 42)
לונדון, הממלכה המאוחדת עריכת הנתון בוויקינתונים
שם לידה עלי פייסל מוסטפא בן עבדולאטיף
מדינה איחוד האמירויות הערביותאיחוד האמירויות הערביות איחוד האמירויות הערביות
עיסוק יוצר, במאי ומפיק קולנוע
מקום לימודים בית הספר לקולנוע בלונדון עריכת הנתון בוויקינתונים
יצירות בולטות The Worthy
בת זוג מאהא גורטון
מספר צאצאים 3
https://www.alimostafa.com/
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

עלי פייסל מוסטפא בן עבדולאטיף (נולד ב-25 בספטמבר 1981; מוכר בשמו האמנותי - Ali F. Mostafa) הוא יוצר, במאי ומפיק בריטי-אמירותי אשר הוכר כבמאי הסרט העלילתי הראשון של איחוד האמירויות בשם "עיר החיים" (אנ') (2009). הוא בוגר בית הספר לקולנוע בלונדון (אנ').

לדברי מוסטפא, ההשראה להפקת הסרט "עיר החיים" הגיעה מכיוון ש"נמאס לי מאנשים שמשווים את דובאי לדיסנילנד. רובם מעיפים מבט אחד על הבניינים הנוצצים ומניחים שמדובר במקום מלאכותי. בסרט שלי אין שום דבר מזה. יש בו אנשים אמיתיים עם בעיות אמיתיות. כמו כל עיר אחרת בעולם, הסרט שלי מראה גם את החיוביות וגם את השליליות."[1] מוסטפא התמודד עם מחלוקת ראשונית כאשר כמה בתי קולנוע סירבו להציג את סרטו שלטענתם הוא מציג את דובאי באור שלילי. עם זאת, הוא ביטל את הטענות האלה ואמר כי בסרטו הוא קיווה לשנות את התפיסה העולמית אודות עיר הולדתו ולהעמיד אותה בשורה אחת עם ערים כמו לונדון וניו יורק שגם הן מתמודדות עם "בעיות אמיתיות".[1] [2] על פי נתונים שהופקו על ידי Italia Film International, הסרט דורג במקום השני בקופות המקומיות והרוויח יותר מ-500,000 דירהם בהקרנה במהלך סוף השבוע הראשון שלו; יוצרי הסרט הציגו את הסרט בפסטיבל קאן ב-2010. [3]

מוסטפא סומן כ"יוצר הסרט האמירתי הטוב ביותר" בפסטיבל הסרטים הבינלאומי של דובאי (DIFF) (אנ'),[1] הוא זכה בפרס 'יוצר הסרט הצעיר של השנה' בטקס פרסי הסטודיו הדיגיטלי 2010, ומגזין Variety ציין שעלי פייסל מוסטפא הוכיח שהוא יוצר ומפיק סרטים ברמה בינלאומית, הראשון של המפרץ.

בשנת 2011, תוך כדי הרחבת פעילותו התבקש מוסטפא לפתח את הסדרה הקצרה הראשונה אי פעם בשם - Classified - ששודרה באינטרנט.

הסרט השני של מוסטפא שנקרא מא' עד ב', פתח את פסטיבל הסרטים של אבו דאבי באוקטובר 2014, לראשונה השתתף בפסטיבל סרט אמירתי, המאתגר תפיסות סטריאוטיפיות על תרבות המזרח התיכון, באמצעות סיפורם של שלושה חברים טובים שיוצאים לטיול מאבו דאבי לביירות.

הסרט האחרון של מוסטפא The Worthy (אנ'), נוצר תוך שיתוף פעולה עם המפיקים פיטר ספרן וסטיבן שניידר, מהוליווד. הוא הוקרן בהקרנת בכורה בפסטיבל הסרטים בלונדון באוקטובר 2016, והשתתף גם בבכורה חגיגית בפסטיבל הסרטים בדובאי בדצמבר 2016. הסרט הוא מותחן המתרחש בעתיד הדיסטופי שבו אין מים. הוא יצר להקרנות לציבור הרחב ב-23 בפברואר 2017.

חיים אישיים[עריכת קוד מקור | עריכה]

אביו של מוסטפא הוא אמירתי ואילו אמו בריטית; הוא נולד בלונדון, אנגליה. גדל באיחוד האמירויות, הוא התעניין בצילום מילדותו והתנסה ביצירת סרטים קצרים משלו ופרסומות טלוויזיה מדומות. עם סיום לימודיו, מוסטפא הקים חברה חדשה שהתבססה על חברה קיימת המתמקדת בתפאורה ועיצוב פנים. לאחר מכן בשנת 2003 הוא מימש את חלומו להפקת סרטים כאשר נרשם לבית הספר לקולנוע בלונדון ולקבל תואר שני והכשרה מעשית בטכניקות קולנוע. לאחר מכן הוא הקים את חברת ההפקות שלו AFM Films, ויצר סרטים קצרים ופרסומות טלוויזיה בתחומי הפקה שונים במשך 10 שנים, ההתמקדות שלו בחברה, נותרה בבימוי.

מוסטפא ביים גם מספר סרטים קצרים; בשנת 2005, סרטו "מתחת לשמש" הוקרן ב-DIFF וזכה בתחרות הסרטים של האמירויות ב-2006. הסרט הוקרן גם בפסטיבלי הסרטים הבינלאומיים של רומא, רוד איילנד וסן פרנסיסקו. [4]

למוסטפא שלושה ילדים מאשתו הראשונה מאהא גורטון, ממנה התגרש בשנת 2020.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]


הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ 1 2 3 "City of Life" Captures the Spirit of Dubai". Celebuzz. 2009.
  2. ^ Silvia Radan (25 בספטמבר 2010). "We are moving in the right direction". Khaleej Times. {{cite news}}: (עזרה)
  3. ^ Shance McGinley (30 באפריל 2010). "City of Life' makes AED500,000 in opening weekend". Arabian Business. {{cite news}}: (עזרה)
  4. ^ "Local Filmmaker Offers Inspiration For Kids". Dubai City Guide. 23 ביולי 2007. אורכב מ-המקור ב-22 ביולי 2011. נבדק ב-21 באוקטובר 2010. {{cite news}}: (עזרה)