פאוור ריינג'רס טורבו - הסרט

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
פאוור ריינג'רס טורבו - הסרט
Turbo: A Power Rangers Movie
כרזת הסרט
כרזת הסרט
מבוסס על פאוור ריינג'רס
בימוי דייוויד וינינג
שוקי לוי
הופק בידי ג'ונתן צחור עריכת הנתון בוויקינתונים
תסריט של דניאלסון
שוקי לוי
עריכה הנרי ריצ'רדסון
בי.ג'יי. סירס
שחקנים ראשיים ג'וני יונג בוש
נאקיה בוריס
סטיב קרדנס
ג'ייסון דייוויד פרנק
אוסטין סנט ג'ון
קתרין סאתרלנד
ג'ייסון נארווי
פול שרייר
הילרי שפרד טרנר
איימי ג'ו ג'ונסון
בלייק פוסטר
מוזיקה שוקי לוי עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה Saban Entertainment
Toei Company
Fox Family Films
חברה מפיצה פוקס המאה ה-20
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה ארצות הבריתארצות הברית 28 במרץ 1997
ישראלישראל 1998
משך הקרנה 99 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה סרט פעולה, סרט לכל המשפחה, סרט בסוגת ספרות עלילה ספקולטיבית, סרט נעורים, סרט הרפתקאות, סרט אמנויות לחימה, סרט מדע בדיוני, טוקוסאטסו עריכת הנתון בוויקינתונים
הכנסות באתר מוג'ו turboapowerrangersmovie
תרגום לעברית טורבו: פאוור ריינג'רס - הסרט
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

פאוור ריינג'רס טורבו - הסרטאנגלית: Turbo: A Power Rangers Movie) הוא סרט סרט גיבורי-על אמריקאי משנת 1997, את הסרט ביימו דייוויד וינינג ושוקי לוי והתסריט נכתב על ידי לוי ושל דניאלסון. זהו הסרט השני בסדרת סרטי "פאוור ריינג'רס" אחרי "פאוור ריינג'רס - הסרט" משנת 1995, והוא הופק על ידי Saban Entertainment ו-Toei Company, Ltd., והופץ על ידי פוקס המאה ה-20.[1] בסרט מככבים ג'וני יונג בוש, נאקיה בוריס, סטיב קרדנס, ג'ייסון דייוויד פרנק, אוסטין סנט ג'ון, קתרין סאתרלנד, ג'ייסון נארווי, פול שרייר, הילרי שפרד טרנר, איימי ג'ו ג'ונסון ובלייק פוסטר.

הסרט מתרחש לאחר אירועי "פאוור ריינג'רס זיאו", צוות השחקנים והדמויות החדשות מהסרט הופכים לצוות השחקנים בסדרת ההמשך של "זיאו", "פאוור ריינג'רס טורבו", כאשר אירועי הסרט מובילים לסדרת ההמשך. כמו בעונת הטלוויזיה שלו, הסרט השתמש בקונספטים ובתלבושות מסדרת Super Sentai היפנית Gekisou Sentai Carranger . תפאורות ותלבושות שנוצרו עבור דמויות מקוריות בסרט שימשו מאוחר יותר בסדרת הטלוויזיה, כאשר אנטגוניסט השיא של הסרט מליגור נעשה שימוש חוזר עבור הספקטר האפל המרושע בסדרה "פאוור ריינג'רס בחלל" שנוצרה לאחר מכן.

הסרט יצא לאקרנים ב-28 במרץ 1997, וזכה לביקורות על האפקטים החזותיים והקמפיות שלו, אבל המבקרים שיבחו את הביצועים של צוות השחקנים שלו.

בישראל, הסרט הוקרן בשנת 1998 בתרגום לעברית, ולאחר מכן, הסרט הופץ בקלטות וידאו בדיבוב לעברית.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

על כוכב ליאריה, מכשף בשם לריגו ניצוד על ידי דיווטוקס, פיראטית חלל בין-גלקטית, המחפשת את מפתח הזהב שלו כדי לחצות שער בין-ממדי ולהנשא למאליגור, שד כלוא שמבטיח לה עושר ועוצמה גדולים. לריגו נמלט מכוחותיה של דיווטוקס ונוסע לכדור הארץ בחיפוש אחר זורדון וחברו אלפא 5, אך מגיע לאפריקה במקרה. נחלש מקרני השמש האולטרה-סגולות, לריגו פוגש בשבט של שימפנזים ונודד איתם. בינתיים, דיווטוקס מגיעה לכדור הארץ במרדף.

באנג'ל גרוב, רוקי דסנטוס, אדם פארק וטומי אוליבר מתאמנים לתחרות לחימה לצדקה להצלת מקלט הילדים, כאשר לפתע רוקי נופל ונפגע בגבו. קת'רין הילארד וטניה סלואן מגיעות עם ג'סטין סטיוארט, ילד שמעריץ את רוקי ופוקד את המקלט. בעוד רוקי מובהל לבית החולים, ג'סטין עוקב אחרי הקבוצה ולומד שהם פאוור ריינג'רס. זורדון שולח את טומי וקתרין לחפש את לריגו. הם מצליחים למצוא אותו ולחזור לתא הכוח.

מחפש שני קורבנות אנושיים כדי להחיות את מאליגור, אלגר, אחיינה של דיווטוקס, חוטף את פרקוס "גולמן" בולקמאייר ואת יוג'ין "גולגולת" סקאלוביץ', אבל דיוואטוקס דחתה אותם בגלל שהם לא טהורי לב. כאשר מצאו את קימברלי הארט וג'ייסון לי סקוט, שצוללים בקרבת מקום, דיווטוקס לכדה אותם. בעודו מתאושש, לריגו נוצר קשר על ידי דיווטוקס, אשר לכדה את משפחתו ודורשת ממנו להיכנע. דיווטוקס גם משתמשת בקימברלי וג'ייסון כדי ללחוץ על הריינג'רס. באתר ההחלפה, אלגר מרמה את הריינג'רס ולוכד את לריגו.

זורדון ואלפא יוצרים כוחות חדשים עבור הריינג'רס כדי להביס את דיווטוקס. עם כוחות הטורבו החדשים האלה וטורבו-זורדים לרכבים חדשים, הריינג'רס נוסעים על פני המדבר לספינה בשם גלאון הרפאים. אליהם מצטרף ג'סטין, שקיבל את כוחות הריינג'ר הכחול של רוקי בזמן שרוקי מתאושש בבית החולים. על הצוללת של דיווטוקס, ג'ייסון וקימברלי מעלים תוכנית לברוח, אבל למרות שגולמן, גולגולת וקימברלי נמלטים מהצוללת, ג'ייסון לכוד ונשאר מאחור.

לאחר שדיווטוקס והריינג'רס חוצים את משולש הנמסיס ומגיעים לאי בו נמצא מאליגור, דיווטוקס מטרפדת את גלאון הרפאים והריינג'רס נמלטים בקושי. קימברלי נתפסת מחדש ומובאת לדיווטוקס על ידי הילידים השבטים של האי שסוגדים למאליגור בתור האל שלהם. במקדש בהר הגעש, הריינג'רס לא מצליחים לשחרר את ג'ייסון וקימברלי לפני שהם נשלטים על ידי מאליגור ותוקפים את הריינג'רס ללא רחם, אך הריינג'רס מצליחים לשחרר את לריגו ואשתו יארה, שמבטלים את החזקה.

כועסת, דיווטוקס מקריבה את אחיינה ומחייה בהצלחה את מליגור. הריינג'רס שילבו את הטורבו זורד שלהם ויצרו את הטורבו מגזורד כדי להילחם במאליגור. הם מביסים אותו כשדיווטוקס ורייגוג בורחים, נשבעים לנקום. הריינג'רס אוספים את ג'ייסון, קימברלי, לריגו, יארה, גולמן וגולגולת וחוזרים לאנג'ל גרוב. בתחרות, ג'ייסון תופס את מקומו של רוקי, והם מנצחים בקרב, ומרוויחים את הכסף כדי להציל את המקלט.

שחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • ג'וני יונג בוש בתפקיד אדם פארק / הריינג'ר הירוק
  • נאקיה בוריס בתפקיד טניה סלואן / הריינג'רית הצהובה
  • סטיב קרדנס בתור רוקי דסאנטוס, במקור מחבורת הפאוור ריינג'רס אולם נפצע בגבו בזמן האימון.
  • ג'ייסון דייוויד פרנק בתפקיד טומי אוליבר / הריינג'ר האדום, מנהיג הריינג'רס
  • אוסטין סנט ג'ון בתפקיד ג'ייסון לי סקוט, הריינג'ר האדום מהעונה הראשונה של מייטי מורפין פאוור ריינג'רס.
  • קתרין סאתרלנד בתפקיד קתרין "קאט" הילארד / הריינג'רית הוורודה.
  • ג'ייסון נארווי בתפקיד יוג'ין "גולגולת" סקאלוביץ', שוטר שעובד באנג'ל גרוב.
  • פול שרייר בתור פארקוס "בולק" בולקמאייר, שוטר שעובד באנג'ל גרוב.
  • הילרי שפרד טרנר בתור דיווטוקס, פיראטית חלל המבקשת להתחתן עם השד מאליגור ולכבוש את הגלקסיה.
  • איימי ג'ו ג'ונסון בתפקיד קימברלי הארט, הריינג'רית הוורודה ממייטי מורפין פאוור ריינג'רס ואהובתו לשעבר של טומי.
  • בלייק פוסטר בתור ג'סטין סטיוארט / הריינג'ר הכחול, [2] ילד בן 12 בטיפולם של טניה וקתרין בקבוצת ילדים של אנג'ל גרוב. הוא הופך לריינג'ר הכחול במקומו של רוקי.

בנוסף, גרג בולוק חוזר על תפקידו בתור סגן ג'רום סטון מהסדרה "פאוור ריינג'רס זיאו". ריצ'רד ג'נל חוזר על תפקידו בתור ארני, הבעלים של מכון כושר אנג'ל גרוב והג'וס בר; ווינסטון ריצ'רד מגלם את זורדון, אשף בין-ממדי והמנטור של הריינג'רס, כשבוב מנהאן מדבב את הדמות; ודונה קיסטלר מגלמת את אלפא 5, רובוט העוזר של זורדון, כאשר ריצ'רד ווד מדבב את אלפא 5. ג'ון סימנטון מגלם את לריגו, אשף המחזיק מפתח קסום שיכול לפתוח פורטלים לעולמות ולממלכות, בעוד לקס לאנג תרם את קולו לדמות. העוזרים של דיווטוקס כולל את לאנג גם קולות את רייגוג, אחד העוזרים של דיווטוקס. ג'יי בי לוין דיבבה את יארה ובת'ל, אשתו ובתו של ליריגו. דני וויין סטאלקאפ מגלם פיזית את אלגר, אחיינה הטיפש של דיווטוקס, בעוד דייוויד אומנסקי תרם את קולו לדמות. מייק דיק מגלם את מאליגור, הארוס של דיבטוקס והאנטגוניסט האמיתי של הסרט. קרלה פרז חוזרת על תפקידה כריטה רפולסה, קוסמת שנלחמה בפאוור ריינג'רס בעבר, כשברברה גודסון תרמה את קולה.

מדבבים בעברית[עריכת קוד מקור | עריכה]

הדיבוב העברי של הסרט הוקלט באולפני נ.ל.ס. והופץ בקלטות וידאו, את הגרסה העברית ביימה אפי בן ישראל והפיקו אותו עוזי פוקס, סאלי אמיגה וענבר שטגר עזרא.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Thomas, Kevin (28 במרץ 1997). "Power Rangers Encounter 'Turbo'-Charged Villainess". The Los Angeles Times. נבדק ב-30 ביוני 2020. {{cite news}}: (עזרה)
  2. ^ "TV Playbook: Let's Add a Kid!". IGN. נבדק ב-15 באוגוסט 2010. {{cite news}}: (עזרה)