פוקימון מקורות

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
פוקימון מקורות
Pokémon Origins
ポケットモンスタ
כרזת הסדרה
כרזת הסדרה
מבוסס על פוקימון אדום וכחול
סוגה אנימה
יוצרים חברת "פוקימון"
בימוי איטסורו קוואסאקי (אנ') (פרק 1)
יוקיהו קורודה (פרק 2)
הידאה טאקאהשי (פרק 3)
דאיקי טומיאסו (פרק 4)
פסקול שוטה קגיאמה
הירואקי הייאמה
ארץ מקור יפן
שפות יפנית
אנגלית
מספר עונות 1
מספר פרקים 4
שידור
רשת שידור TV Tokyo עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת שידור מקורית 2 באוקטובר 2013 (יפן)
15 בנובמבר 2013 (ארצות הברית) – 2 באוקטובר 2013 (יפן)
22 בנובמבר 2013 (ארצות הברית)
קישורים חיצוניים
www.pokemon.co.jp/ex/origin/
דף התוכנית ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

פוקימון מקורות (באנגלית: Pokémon Origins, ביפנית: ポケットモンスタ) היא מיני סדרת אנימה המבוססת על משחקי "פוקימון" ועלילתה עוקבת אחרי עלילות המשחקים "פוקימון אדום וכחול". הנפשת הסדרה נוצרה על ידי החברות Production I.G (אנ'), Xebec (אנ') ו-OLM. הסרט מחולק לארבעה פרקים, כאשר על כל פרק מופקד במאי אחר. הסדרה עלתה לשידור ב-TV Tokyo ב-2 באוקטובר 2013, כעשרה ימים לפני מועד שחרור המשחקים "פוקימון X ו-Y".[1] הסדרה החלה להיות משודרת בשירות "פוקימון TV" ב-15 בנובמבר 2013[2][3] בחודש דצמבר 2016, הפרק הראשון הוצג באופן חינמי בערוץ היוטיוב הרשמי של פוקימון, אולם הוא הוסר משם בשנת 2017.[4]

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עלילת הסדרה עוסקת בילד בשם "רד" ("אדום" באנגלית) מהעיירה פאלט שבמחוז קאנטו. רד ושכנו בלו ("כחול" באנגלית) מקבלים מפרופסור אוק, סביו של בלו את הפוקימון הראשון שלהם וכן את הפוקידע, מכשיר אלקטרוני שיכול לאסוף ולתעד מידע על פוקימונים שרד ובלו פוגשים במסעם. מכאן, רד יוצא למסע במטרה לנצח שמונה מנהיגי מכון פוקימונים ולהפוך לאלוף ליגת הפוקימונים. בדרך עליו להתמודד מול צוות רוקט המרושע ששואף להשתלט על העולם.

להבדיל מעלילת המשחקים, הסדרה מציגה את התפתחויות המגה (שהופיעו לראשונה במשחקים "X ו-Y").

רשימת פרקים[עריכת קוד מקור | עריכה]

מספר הפרק שם הפרק תאריך שחרור ביפן תאריך שחרור בארצות הברית
1 רד 2 באוקטובר 2013 15 בנובמבר 2013
שני מאמנים צעירים בשם רד ובלו נקראים על ידי פרופסור אוק להגיע אל המעבדה בעיירה. במעבדה, הפרופסור מעניק להם מכשיר בשם הפוקידע ומבקש מהם לאסוף נתונים על כל הפוקימונים שקיימים במחוז.

בתמורה, פרופסור אוק נותן לרד ובלו לבחור אחד מתוך שלושה פוקימונים התחלתיים שברשותו: צ'רמנדר, פוקימון האש, סקווירטל, פוקימון המים ובלבאזור, פוקימון העשב. רד בוחר בפוקימון צ'ארמנדר ובלו בסקווירטל. לאחר מספר קרבות, איסוף מידע בפוקידע ולכידת פוקימונים משלו, רד ובלו נלחמים, אך רד מובס. רד, מתוסכל מתבוסתו, פוגש באדם שמלמד אותו על החיבור בין בני אדם לפוקימונים. לאחר מכן, אותו אדם מראה לרד את הדרך לעיר הקרובה, העיר ורידיאן, שם יש מרכז פוקימונים שיכול לרפא את הפוקימונים הפצועים של רד. רד ממשיך לאחר מכן ומגיע אל העיר פיוטר, שם מתברר לו שהאדם שהוא פגש קודם לכן הוא מנהיג מכון הסלע בעיר, ברוק. רד נלחם נגד ברוק ולומד ממנו לראשונה על סוגי הפוקימונים השונים בקרב ועל היתרונות והחולשות שלהם. לאחר שנכשל להביס את הפוקימון ג'יאודוד של ברוק בעזרתו של צ'רמנדר, רד מביס אותו בעזרת הפוקימון נידורן. לאחר שג'יאודוד הובס, ברוק שולח את הפוקימון אוניקס לשדה הקרב, שמביס את רוב הפוקימונים של רד. רד לאט לאט מבין את חוזק הקשר בין בני האדם והפוקימונים ומצליח לנצח את אוניקס בעזרתו של צ'רמנדר. לאחר הניצחון, רד מקבל את תג המכון.

2 קיובון 2 באוקטובר 2013 18 בנובמבר 2013
לאחר שהרוויח שני תגי מכון, רד מגיע אל העיירה לבנדר ולומד שם על שמועה לפיה רוחות רפאים שורצות במגדל הפוקימונים בעיירה, שמשמש כבית קברות לפוקימונים.

לפני שהוא הולך למגדל, רד מגיע למקלט עבור פוקימונים נטושים ופוגש שם בילדה בשם ריינה. ריינה מספרת לרד על פוקימון שחי במקלט בשם קיובון, שהתייתם מאמו מארווק לאחר שזאת נהרגה על ידי צוות רוקט בזמן שהגנה על בנה. רד לומד שמנהל המקלט, אדם זקן בשם מר פוג'י הלך למגדל הפוקימונים, שכעת בשליטתו של צוות רוקט, אך לא חזר משם. רד הולך אל מגדל הפוקימונים בזמן שבלו, שהאזין בסתר לשיחה של רד וריינה, יוצא גם הוא אל המגדל. רד ובלו נתקלים ברוח רפאים במגדל, אך רד חושף (בעזרת משקפת מיוחדת שהוא השיג מצוות רוקט קודם לכן) שרוח הרפאים היא בעצם רוחה של מארווק, אמו של קיובון. קיובון, שברח מהמקלט, מגיע אל המגדל ומתאחד מחדש עם רוחה של אמו. רוחה של מארווק עוזרת לרד להביס את צוות רוקט ולשחרר את מר פוג'י, לאחר מכן היא ממשיכה הלאה. מר פוג'י מעניק לרד חליל מיוחד ואבנים מסתוריות ורד ממשיך במסעו.

3 ג'ובאני 2 באוקטובר 2013 20 בנובמבר 2013
לאחר שרד השיג שני תגי מכון נוספים ופיתח את הצ'רמנדר שלו לצ'ריזארד, רד ובלו נתקלים במזכירה של מנכ"ל החברה "סליף כּו" שמספרת להם שצוות רוקט השתלט על בניין החברה במטרה להשיג את המאסטרבול, פוכדור שמסוגל ללכוד כל פוקימון ללא כישלון. רד מצליח להסתנן למטה סליף כּו, לשחרר את הצוות שנלקח בשבי ומקבל מאחד העובדים את הפוקימון לפרס כאות להכרת תודה. רד מתעמת עם מנהיג צוות רוקט, אדם בשם ג'ובאני שמצליח להביס את רד בעזרת הפוקימון נידוקווין שברשותו ולאחר מכן בורח מהמקום. רד ממשיך במסעו וזוכה בתגי מכון נוספים ומגלה שהמכון האחרון ממוקם בעיר ורידיאן שהיה סגור, אך כעת נפתח מחדש. רד מגלה שמנהיג המכון הוא ג'ובאני. ג'ובאני שולח את הפוקימון רייהורן, שמביס את רוב הפוקימונים של רד, אך רד מצליח להביסו בעזרת הפוקימון היטמונלי. רד לאחר מכן שולח לקרב את הצ'ריזארד שלו וג'יובאני שולח את הריידון שלו. לאחר קרב אינטנסיבי, רד מצליח לנצח את ג'יובאני והאחרון מתרשם מיכולותיו של רד ומעניק לו את תג המכון. לאחר מכן, ג'יובאני מפרק את צוות רוקט במטרה להתאמן ולהפוך למאמן חזק יותר בדומה לרד. לאחר שהשיג שמונה תגי מכון, רד כעת יכול להילחם בליגת הפוקימונים.
4 צ'ריזארד 2 באוקטובר 2013 22 בנובמבר 2013
רד מגיע אל ליגת הפוקימונים של מחוז קאנטו ומביס את רביעיית האליט - ארבעה מאמני פוקימונים חזקים המרכיבים את הליגה. לאחר הניצחון, רד מגלה שבלו הקדים אותו והפך לאלוף הליגה קודם לכן. רד מאתגר את בלו לקרב במטרה להפוך לאלוף בעצמו. הקרב הוא ארוך ובסופו, השניים נשארים עם הפוקימונים איתם הם התחילו את מסעם: רד נשאר עם צ'ריזארד ובלו נשאר עם בלסטויז. למרות פער הסוגים ביניהם, צ'ריזארד מצליח לנצח את בלסטויז ורד מוכתר כאלוף ליגת הפוקימונים. לאחר הקרב, פרופסור אוק מגיע וגאה בשניים על השיגיהם.

לאחר אירועי הליגה, רד ממשיך במסעו ומצליח בסך הכל ללכוד 149 פוקימונים. כשהוא חוזר הביתה לפאלט, רד לומד שבלו נפצע לאחר שנלחם נגד פוקימון מסתורי אותו רד לא פגש מעולם. רד נזכר ביומנים שהוא קרא באחוזת סיניבר המספרים על פוקימון מלאכותי בשם מיוטו שנוצר באחוזה, אך ברח משם. רד מגלה שמקום משכנו של אותו פוקימון מסתורי, מיוטו, הוא מערה בעיר סרוליאן ויוצא להתעמת מולו, אך מיוטו מתגלה כפוקימון עוצמתי. ברגע האחרון, האבנים שרד קיבל ממר פוג'י זוהרות וצ'ריזארד של רד מבצע "מגה התפתחות" למגה צ'ריזארד X. בעזרת כוחותיו המוגברים, מגה צ'ריזארד X מביס את מיוטו ורד לוכד אותו. בסופו של דבר, רד מבין שישנו פוקימון אחד אחרון אותו הוא לא תפס, הפוקימון המיתי מיו, ויוצא לחפש אחריו.

הבדלים בין הסדרה למשחקים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • בניגוד למשחקים, דמותו של רד מדברת.
  • הסדרה מציגה את התפתחויות המגה, מכניקה שהוצגה לראשונה במשחקים "פוקימון X ו-Y" ולא בדור הראשון.
  • בסדרה לא מוסבר מה קרה לרד לאחר שנעשה אלוף ליגת הפוקימונים. במשחקים, רד החליט להתבודד ולהתאמן בהר סילבר במטרה להתחזק.
  • במשחקים, רד מסייע לדמות בשם ביל, האחד שהמציא את המערכת הממוחשבת לשמירת פוקימונים. אולם בסדרה זו הוא כלל אינו מופיע.
  • במשחקים, בלו מעולם לא נלחם נגד מיוטו, אך בסדרה כן.
  • בסדרה, רד מסרב לקבל את תג המכון מג'ובאני, מכיוון שהוא אינו רוצה לקבל תג ממנהיג צוות רוקט. במשחקים, רד מקבל את תג המכון ללא התנגדות.

טריוויה[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • בניגוד לסדרת האנימה, דמויותיהן של ג'סי, ג'יימס ומיאו לא מופיעות בעיבוד זה.
  • אף על פי שלצ'ריזארד יש שתי מגה התפתחויות, הסדרה הציגה רק את מגה צ'ריזארד X.
  • בכל תחילת פרק, מוצג תפריט בו "השחקן" (דמות שלא מופיעה כלל) בוחרת באפשרות "המשך". תפריט זה הוא אותו התפריט שמוצג במשחקים.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ Pokémon The Origin Anime Special's Video, Visual, Characters Unveiled, Anime News Network, ‏2023-06-10 (באנגלית)
  2. ^ Pokémon Origins Trailer, סרטון בערוץ "The Official Pokémon YouTube channel", באתר יוטיוב (אורך: 01:11)
  3. ^ Pokémon Origins Trailer, פייסבוק
  4. ^ email protected, Revisit the Pokémon origin story in this new cartoon series, The Daily Dot, ‏2016-09-14 (באנגלית אמריקאית)