פוקימון X ו-Y

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
פוקימון X ו-Y
Pokémon X and Y
העטיפה האמריקאית לפוקימון X, המציגה את הפוקימון האגדי זרניאס.
העטיפה האמריקאית לפוקימון X, המציגה את הפוקימון האגדי זרניאס.
כללי
תאריך הוצאה יפן: 12 באוקטובר 2013
בעולם: 12 באוקטובר 2013
סוגה משחק תפקידים
פיתוח Game Freak
הוצאה לאור נינטנדו
ארץ מקור יפן עריכת הנתון בוויקינתונים
סדרה פוקימון
דרישות תוכנה
מצבי משחק משחק וידאו למשתתף יחיד עריכת הנתון בוויקינתונים
פלטפורמות נינטנדו 3DS
www.pokemonxy.com
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

פוקימון X ו-Y (אנגלית: Pokémon X Version and Y Version, יפנית: ポケットモンスターX Y תעתיק לעברית: פוקטו מונסוטה אקסה וואי,‏ "מפלצות כיס X ו-Y") הם שני משחקי וידאו מסוג משחק תפקידים אשר מפותחים על ידי Game Freak ומופצים על ידי נינטנדו ל-נינטנדו 3DS. שני המשחקים הללו מציגים לראשונה את הדור השישי של משחקי הפוקימון. המשחקים יצאו לראשונה ביפן וברחבי העולם ב-12 באוקטובר 2013 בצורה סימולטנית, וזאת בפעם הראשונה בהיסטוריה של משחקי פוקימון.

כמו במשחקים הקודמים בסדרה, עלילת המשחקים עוקבת אחר מסעו/ה של מאמן/ת פוקימונים צעיר/ה במחוז השישי (מחוז קאלוס). בניגוד למשחקים קודמים, המשחק הוא בגרפיקה תלת־ממדית. המשחק מציג לראשונה התפתחות מיוחדת לפוקימונים הנקראת "מגה התפתחות" (Mega Evolution).

רוב המשחקים זכו לביקורות חיוביות. רוב המבקרים שיבחו את ההתקדמות בזמן המשחק ואת החידוש שהביאו לזיכיון. ובנוסף המשחק נמכר ב-4 מיליון עותקים בשבוע הראשון להפצתו כאשר שבר את השיא של פוקימון שחור ולבן בתור המשחק הנמכר במהירות ל-Nintendo 3DS.

נכון ל-2015, נמכרו מעל ל-14 מיליון עותקים של פוקימון X ו-Y ברכבי העולם והם רשמית המשחקים הנמכרים ביותר ל-Nintendo 3DS, כאשר צמד המשחקים שיצאו אחריהם בסדרה - אומגה רובי ואלפא ספיר, במקום השלישי עם מעל ל-12 מיליון עותקים שנמכרו.

פריקוול[עריכת קוד מקור | עריכה]

ערך מורחב – פוקימון אגדות: Z-A

בשנת 2025 עתיד לצאת המשחק "פוקימון אגדות: Z-A" המשמש כפריקוול לאירועי המשחקים X ו-Y. המשחק עתיד לצאת לקונסולת הנינטנדו סוויץ'.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא פוקימון X ו-Y בוויקישיתוף