פורטל:להט"ב/זכויות להט"ב/שירות צבאי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

  [ עריכה ]

שירות צבאי של להט"ב לפי מדינות (לחצו להגדלה)
  מדינות המתירות שירות צבאי ללהט"ב
  להט"בים אינם מורשים לשרת או אין נתונים

לצבאות העולם השונים התייחסות שונה ללהט"ב. מרבית צבאות העולם המערבי הסירו מגבלות ואיסורם על שירות צבאי של הומואים ולסביות. מתוך 26 מדינות החברות בנאט"ו, 22 מתירות ללהט"בים מוצהרים לשרת. מתוך חמש החברות הקבועות במועצת הביטחון של האו"ם, שלוש מתירות שירות צבאי ללהט"ב (צבא בריטניה, צבא צרפת, וצבא רוסיה).

בארצות הברית ובבריטניה, שבהן לא נהוג שירות חובה, לא התקבלו הומוסקסואלים לצבא עד לתחילת שנות ה-90. בבריטניה הוחלט לגייס הומוסקסואלים ולסביות ללא אפליה. בארצות הברית לעומת זאת הנהיג ביל קלינטון מדיניות שמכונה "אל תשאל, אל תספר". במסגרת מדיניות זו, נמחקה השאלה בנוגע לנטייה מינית מטופסי הגיוס, והמתגייס אינו חייב לדווח לשלטונות הצבא על נטיותיו. עדיין אם במהלך השירות נטיתו המינית של החייל תיחשף או שיתגלה כי החייל מקיים קשר אינטימי כלשהו עם בן מינו הוא יורחק מהשירות. המדיניות הוצגה כפתרון פשרה שיאפשר להומוסקסואלים לשרת בצבא ארצות הברית, אך בפועל מאז הונהגה המדיניות חלה עלייה תלולה במספר ההומוסקסואלים שהושעו משירות.

בישראל קיים צה"ל מאז תחילת שנות השבעים של המאה העשרים מדיניות שלפיה לא ניתן פטור משירות צבאי בשל נטייה מינית, אך מנע לעיתים קרובות מהומוסקסואלים מוצהרים להתקדם לדרגת קצונה או להמשיך בשירות קבע. כיום, הומואים ולסביות מגויסים לצה"ל ופתוחים בפניהם כל התפקידים ובכלל זה משרות פיקוד בכירות ותפקידים רגישים.