פיסת גן עדן

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
פיסת גן עדן
A Little Bit of Heaven
בימוי ניקול קאסל עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי ג'ון דייוויס, אדם שרודר עריכת הנתון בוויקינתונים
תסריט Gren Wells עריכת הנתון בוויקינתונים
עריכה סטפן א. רוטר עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים קייט הדסון
סטיבן וובר
רוזמרי דה ויט
אלן דייל
רומאני מלכו
יוהאן אורב
טריט ויליאמס
וופי גולדברג
גאל גרסיה ברנאל
פיטר דינקלג'
קתי בייטס
לוסי פאנץ'
Ivan Neville עריכת הנתון בוויקינתונים
מוזיקה הייטור פריירה
צילום ראסל קרפנטר עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברת הפקה חברת ויינסטין, Davis Entertainment, The Film Department עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה Alchemy, נטפליקס עריכת הנתון בוויקינתונים
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 2011 עריכת הנתון בוויקינתונים
משך הקרנה 106 דק' עריכת הנתון בוויקינתונים
שפת הסרט אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
סוגה קומדיה רומנטית, דרמה קומית, סרט דרמה עריכת הנתון בוויקינתונים
תקציב 20.6 מיליון דולר[1]
הכנסות באתר מוג'ו littlebitofheaven
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

פיסת גן עדןאנגלית: A Little Bit of Heaven (שם קודם: Earthbound)) הוא סרט דרמה קומית רומנטית אמריקאית משנת 2011 בבימויה של ניקול קאסל, ובכיכובם של קייט הדסון וגאל גרסיה ברנאל.[2]

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מארלי קורבט היא מנהלת בחברת פרסום, חסרת דאגות המתגוררת בניו אורלינס, מתנערת מכל אחריות וזוכה לתמיכה וכוח ממעגל חברים קרוב. היא גם נהנית מהכרויות מזדמנות ומסרבת להתאהב ולהתחייב.

חברה הקרובה של מארלי שם לב שהיא נראית סחוטה. היא עוברת סדרת בדיקות וד"ר ג'וליאן גולדשטיין מספר למארלי שהיא חולה בסרטן במעי הגס. הוא מתרשם עמוקות מהאופן שבו מארלי מקבלת את החדשות בהומור ובכבוד. בעודה תחת הרדמה, אלוהים מופיע למארלי בגן עדן ומבקש ממנה להביע שלוש משאלות. היא בוחרת לטוס, לזכות במיליון דולר (לא פטור ממס), והמשאלה השלישית מתגלה מאוחר יותר.

מארלי חייבת כעת לבשר את החדשות לחבריה ולהוריה (שהם גרושים ולא דיברו שנים). אמה קנטרנית ושתלטנית, מתחילה מיד לחנוק את מארלי בכך שהיא מבקרת לעיתים קרובות מדי ומכינה לה ארוחות כדי לשמור על כוחה. אביה של מארלי הוא ההפך; מרוחק ומאופק, ונראה שאינו מוטרד להתחבר מחדש עם מארלי עם הזמן שנותר לה.

בוקר אחד, בזמן נסיעה בעיר, מארלי וחברתה שרה מחליטות להשתתף בתוכנית רדיו שבו המתקשר ה-97 זוכה בפרס. הם עוברים ומארלי מגלה שהיא זכתה בשיעורי טיסה - המשאלה הראשונה שלה התקבלה. לאחר מכן מארלי מגלה שחברתה רנה בהריון עם בנה השני. זה גורם למארלי להטיל ספק בחיים של הפקרות וחוסר זהירות.

ככל שהשבועות חולפים, מצבה הבריאותי של מארלי מתחיל להידרדר והיא מגיעה למרפאה באופן תדיר יותר. לילה אחד, הם מתראים בערב להקה בבר המקומי שלהם ומחליטים לבלות את שארית הלילה ביציאה לדייט. הם מתחילים לפתח רגשות אחד כלפי השני.

מארלי מספרת לבוס שלה על הסרטן והוא מספר לה על תוכנית ביטוח החיים שלה, מכיוון שלחברה שלהם יש פוליסה שכל מי שיש לו מחלה מסכנת חיים יכול להרוויח כסף, ולהרוויח מיליון דולר (500,000 דולר לאחר מס) באופן מיידי. - המשאלה השנייה שלה מתגשמת.

אחד מחבריה של מארלי שם לב שהמחלה של מארלי מחמירה. הוא שוכר חשפן, גמד, כדי להיפגש עם מארלי בדירתה. מארלי עוצרת את החשפן ומסבירה לו את מחלתה, ואז מחליטה לתת לו להישאר. כשהם מבלים ומדברים על הסרטן שלה, הוא אומר לה שהוא מת בעבר. הוא מסביר שלמות היה כמו לצוף ושהוא מעולם לא רצה לעזוב. זה עוזר למארלי להשלים עם מחלתה ומותה.

לאחר דייט נוסף, מארלי וג'וליאן שוכבים ומתחילים במערכת יחסים. עם זאת, עד מהרה היא מתחילה להרגיש מבוהלת כשהיא מגיעה להבנה שלא יהיה להם עתיד ביחד, ובורחת במהירות בוקר אחד לפני שהוא מתעורר. באותו אחר הצהריים, הם מתווכחים בפארק. היא מתרחקת ומקנאת בחברים שלה שכולם עוברים שינויים חיוביים בחיים. לאחר תאונת אופניים, מארלי "מבקרת" בחלום בגן עדן בפעם השנייה. אלוהים גורם לה להבין שהיא צריכה להוקיר את מה שיש לה בזמן שהיא עדיין בחיים, ולראשונה, מארלי מודה שהיא מאוהבת. מאוחר יותר באותו יום, היא מבקרת את ג'וליאן כדי להצית מחדש את מערכת היחסים ביניהם, מתנצלת בפני החברים שדחקה ואף משלימה עם אביה.

בבית במהלך השבועות הבאים, מארלי אינה מסוגלת לעשות דבר מלבד לשכב במיטה, ומתחילה להתמקד בכל הדברים שהיא הולכת לפספס. היא כותבת כרטיסים לאירועים מיוחדים שהיא לא תהיה בסביבה בעתיד וכותבת מכתבים ליקיריה, נותנת את כולם לאמה כדי שתחלק אותם בזמן הנכון.

בוקר אחד, מארלי ושרה יושבות בפארק. מארלי מתוודה בפני שרה שהיא כבר לא מפחדת למות, למרות ששרה מבועתת מהסיכוי שתצטרך לחיות בלעדיה. מארלי נסחפת ושרה לא מצליחה להעיר אותה. בידיעה שזה כמעט הזמן, מארלי זוכה לביקור של חבריה הקרובים בבית החולים שמקיפים את מיטתה ומחכים איתה עד הסוף. יוצאת הדופן היא רנה, שעוברת לידה עם בנה. ג'וליאן נפרד ברגע האחרון וברגע זה, מארלי מבינה שהמשאלה השלישית שלה הייתה להתאהב. הסרט מסתיים בהלוויה של מארלי, חגיגה צבעונית של חייה עם כל חבריה ובני משפחתה.

שחקנים ודמויות[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ "Fastlane NextGen: Initial Certification Search" (Type "Earthbound" in the search box). Louisiana Economic Development. נבדק ב-10 במאי 2020. {{cite web}}: (עזרה)
  2. ^ "A Little Bit of Heaven". The Film Department. נבדק ב-2010-09-13.