פרו סייקלינג מנג'ר

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
פרו סייקלינג מנג'ר
Pro Cycling Manager
כללי
תאריך הוצאה כל שנה מאז 2001
סוגה משחקי ספורט
פיתוח Cyandie
ארץ מקור צרפת עריכת הנתון בוויקינתונים
הפצה FOCUS (אנ')
דרישות תוכנה
מצבי משחק שחקן יחיד, רב משתתפים
דירוג לכל הגילאים
פלטפורמות מחשב אישי (ווינדוס)
www.cycling-manager.com
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

פרו סייקלינג מנג'ר (Pro Cycling Manager) היא סדרת משחקי מחשב של סימולציות ניהול ממוחשבות, בה השחקן נדרש לשמש כמנג'ר של רוכב או קבוצת אופני כביש. המשחק נוצר על ידי חברת Cyandie הצרפתית והופץ על ידי חברת FOCUS (אנ'), גם היא צרפתית. בנוסף למשחק הזה, קיימת גם סדרת משחקים לקונסולות (Xbox one, פלייסטיישן 4) שנקראת "טור דה פראנס" שבמסגרתה אפשר לשחק במרוץ המדובר ובמספר מרוצים נוספים, וגם הופץ ונוצר על ידי החברות הללו.

על המשחק[עריכת קוד מקור | עריכה]

המשחק נוצר בשנת 2001 ונקרא בשם "סייקלינג מנג'ר" ובשנת 2005 נוסף "פרו" לשם. הוא מוצע במגוון שפות - צרפתית, אנגלית, נורווגית, פורטוגזית, איטלקית, הולנדית, גרמנית, ספרדית ודנית. המשחק מבוסס על המציאות, כאשר כל הרוכבים, הקבוצות והמרוצים בו הם אמיתיים ומתקיימים גם במציאות, ואף המשחק משתמש בתמונות של הרוכבים האמיתיים, והנתונים שלהם מבוססים לפי היכולת שלהם במציאות. אם כי לפעמים בחלק מהשמות יש טעויות.

מצבים[עריכת קוד מקור | עריכה]

המשחק מציע מספר מצבים:

  • פרו סייקליסט (ProCyclist):

במצב הזה השחקן יוצר לעצמו דמות, השחקן נותן לדמות לאום, גיל, גוון עור, ואף לבחור מתוך מגוון של פרצופים. לאחר מכן, השחקן צריך לבחור את אופי הרוכב הבולט שלו - מטפס, מאיץ, פנצ'ר או רוכב נגד השעון, הוא יכול לבחור גם התמחות נוספת ומשנית. לאחר מכן השחקן צריך לבחור באיזו קבוצה מתוך המבחר שמוצע לו להחתים את הדמות שלו, לבחור לו לו"ח מרוצים ולנהל לו את הקריירה. השחקן צריך גם לבחור לדמות את מקסימום הפוטנציאל שהדמות יכולה לממש, והדמות עולה ברמות עד שהוא ממקסם את הפוטנציאל.

  • קריירה:

במצב הקריירה, השחקן יכול לקחת קבוצה ולהפוך להיות המנג'ר שלה. או לקחת רוכב קיים ולהפוך להיות המנג'ר שלו. אפשר לקחת קבוצות מכל הדרגים השונים, או להקים קבוצה עם שם שהשחקן בוחר וביגוד שהוא צריך לבחור מתוך מה שמוצע, ולקחת רוכבים (עד 30) מתוך הקבוצות הקיימות.

  • מרוץ בודד:

במצב הזה, השחקן יכול לבחור לשחק רק מרוץ בודד עם קבוצה שאותה הוא יבחר.

  • רב משתתפים:

קיימת גם אפשרות לשחק עם שחקנים אחרים במשחק, באפשרות ה"מולטיפלייר/אונליין".

בנוסף, קיימת גם אפשרות לעשות מרוצי אופני מסלול.

משחק הטור דה פראנס[עריכת קוד מקור | עריכה]

חברת Cyanide (אנ') היא היוצרת וחברת FOCUS היא המפיצה גם של משחק ה"טור דה פראנס". במסגרת המשחק, אפשר לשחק במרוץ הפופולרי ומרוצי קלאסיקות נוספות, כגון פריז - רובה והרונדה ון פלנדרן. בניגוד לפרו סייקלינג מנג'ר, המשחק הזה הוא לקונסולות הXbox והפלייסטיישן, ולא למחשב.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]