צלילי מטאל

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
צלילי מטאל
Sound of Metal
בימוי דריוס מרדר עריכת הנתון בוויקינתונים
הופק בידי Sacha Ben Harroche עריכת הנתון בוויקינתונים
עריכה Mikkel E.G. Nielsen עריכת הנתון בוויקינתונים
שחקנים ראשיים ריז אחמד, אוליבייה קוק, פול רייסי
מוזיקה Nicolas Becker עריכת הנתון בוויקינתונים
צילום דניאל זר
מדינה ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
חברה מפיצה פריים וידאו
הקרנת בכורה 20 בנובמבר 2020, ארצות הברית
משך הקרנה 120 דקות
שפת הסרט אנגלית, שפת הסימנים האמריקאית
סוגה סרט דרמה עריכת הנתון בוויקינתונים
פרסים פרס אוסקר לעריכה הטובה ביותר ולפסקול הטוב ביותר.
האתר הרשמי
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

צלילי המטאלאנגלית: Sound of Metal) הוא סרט דרמה אמריקאי משנת 2020, בבימויו של דריוס מרדר (אנ') ובכיכובם של ריז אחמד, אוליביה קוק ופול רייסי.

הסרט מספר את סיפורו של מתופף מטאל המאבד את שמיעתו. הסרט הוקרן בבכורה עולמית בפסטיבל הסרטים הבינלאומי בטורונטו 2019 ב-6 בספטמבר 2019. יצא לצפייה ב-20 בנובמבר 2020 בפריים וידאו.

הסרט זכה לשבחי הביקורת, עם שבחים מיוחדים על הופעותיהם של אחמד ורייסי, כמו גם על עיצוב הסאונד. היה מועמד בשש קטגוריות לאוסקר ה-93, כולל פרס אוסקר לסרט הטוב ביותר, פרס אוסקר לתסריט המקורי הטוב ביותר, פרס אוסקר לשחקן הטוב ביותר עבור אחמד, פרס אוסקר לעריכה הטובה ביותר, הפסקול הטוב ביותר ופרס אוסקר לשחקן המשנה הטוב ביותר עבור רייסי וזכה בשני פרסים: פרס אוסקר לעריכה הטובה ביותר והפסקול הטוב ביותר.

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

רובן הוא מתופף ומחצית צמד המטאל בלאקגאמון, יחד עם הזמרת וחברתו לו. הם מתגוררים בקרוואן במהלך מסע הופעות ברחבי ארצות הברית. כאשר רובן מתחיל לאבד את שמיעתו, הוא ניגש לבית מרקחת ומבקש אבחון. הרוקח מפנה אותו לרופא, שמבצע בדיקת שמיעה ומגלה שרובן יכול להבין רק 20–30 אחוז מהמילים שהוא שומע וכי שמיעתו תתדרדר במהירות. יתר על כן, אף על פי ששתלי השבלול יכולים לסייע לו, עלותם אינה מכוסה בביטוח. הרופא מציע לו להימנע מחשיפה לרעשים חזקים, אך רובן ממשיך להופיע.

לו מבקשת להפסיק את ההופעות למען בריאותו ומודאגת גם מעברו כמכור לסמים. הם מקבלים המלצה להגיע למקלט כפרי עבור חירשים מחלימים, המנוהל על ידי אדם בשם ג'ו, אשר איבד את שמיעתו במלחמת וייטנאם. רובן שוהה במקלט, פוגש את שאר חברי המקלט ומסתגל למציאות החדשה. רובן מתחיל ללמוד את שפת הסימנים האמריקאית. רובן מצטרף לדיאן, מורה במקלט ומתחיל להתחבר לילדים ולשאר הקהילה.

ג'ו מציע לרובן להישאר במקום, כעובד הקהילה, אך הוא מעדיף למכור את התופים שלו וציוד המוזיקה כדי לממן את ניתוח שתלי השבלול. ג'ו מבקש בנימוס מרובן לעזוב למען אחרים בקהילה, מאחר שהמקום מנוהל סביב התפיסה שחירשות אינה נכות.

הוא נוסע לאביה של לו, שם נחגגת לכבודו מסיבה והוא מתאחד עם לו. הסרט מסתיים בעזיבת רובן עם חפציו לרחוב, שם מחליט לכבות את השתלים ולהתמזג עם השקט.

צוות השחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]