זואי סטארק

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
זואי סטארק
Zoey Stark
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
לידה 27 בינואר 1994 (בת 30)
יוטה, ארצות הברית
שם במה לייסי ריאן
סראנו
זואי סטארק
משקל 64 ק"ג
גובה 1.73 מטר
לאום אמריקאי
קריירה מקצוענית 3 ביוני 2013 – הווה (10 שנים)
מאמנים אליסון דנג'ר
צ'ירלידר מליסה
טום הווארד
ליגות WWE
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

תרזה סראנואנגלית: Theresa Serrano; נולדה ב-27 בינואר 1994) הידועה יותר בשם הבמה שלה, זואי סטארק היא מתאבקת אמריקאי, המופיעה בארגון ההיאבקות WWE בתוכנית הדגל Raw.

קריירת היאבקות מקצועית[עריכת קוד מקור | עריכה]

תחילת הקריירה (2013–2020)[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-8 ביוני 2013, סראנו ערכה את קרב הבכורה שלה בקריירה עבור ארגון ההיאבקות Vendetta Pro Wrestling, שבסופו היא הפסיד להדסון אנווי. ב-16 בנובמבר של אותה השנה, היא החלה להופיע תחת שם הבמה לייסי ליין ואף ניצחה בקרב את לארי בוטאבי. במהלך אותה התקופה, היא זכתה באליפות אולטרה X של NWA UCW-Zero. היא החזיקה בתואר זה עד ל-25 בינואר 2014. ב-22 במרץ 2014, היא ערכה את הקרב האחרון שלה. לאחר היעדרות ממושכת, היא שבה להתאבק ב-16 באוגוסט 2018 בקרב מול ת'אנדר רוזה, שהסתיים ללא הכרעה. ב-23 במאי 2019, היא הופיעה תחת שם הבמה סראנו והתמודדה מול אלכס גרסיה בקרב שבו היא יצאה עם ידה על העליונה. ב-29 בספטמבר 2019, היא זכתה באליפות הנשים של FSW לאחר שגברה על טאיה ואלקירי. לעומת זאת, היא הפסידה את חגורת אליפות זו למזראטי ב-20 בנובמבר 2020.

Impact Wrestling‏ (2019–2020)[עריכת קוד מקור | עריכה]

ריאן ערכה את הבכורה שלה בארגון ההיאבקות Impact Wrestling ב-23 בנובמבר בפרק של התוכנית Xplosion, כשהפסידה לטאיה ואלקירי. היא חזרה להתאבק עבור ארגון זה ב-17 במרץ של השנה החולפת, כאשר היא הפסידה לקירה הוגאן.

WWE (2021–היום)[עריכת קוד מקור | עריכה]

NXT‏ (2021–2023)[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-20 בינואר 2021, דווח שסראנו חתמה על חוזה בארגון ה-WWE.[1] ב-29 בינואר בפרק של התוכנית 205 לייב, סראנו, עתה תחת שם הבמה זואי סטארק, ערכה את קרב הבכורה שלה בארגון, כשהצטוותה לשורותיה של מרינה שפיר במסגרת טורניר הזוגות לזכר דאסטי רודס במהדורה הנשית הראשונה בתולדות הארגון. בקרב זה, השתיים הפסידו לאמבר מון ושוטצי בלאקהארט והודחו כבר בסיבוב הראשון. ב-17 בפברואר בפרק של התוכנית NXT, היא רשמה את קרב הבכורה שלה עבור המותג, שבסופו גברה על ולנטינה פרוז. שבוע לאחר מכן בתוכנית, היא הפסידה לאלופת הנשים של NXT, איאו שיראי בקרב שאינו היה על חגורת האליפות של האחרונה. לאחר הקרב, שיראי הביעה כבוד כלפי סטארק. במופע המקדים ללילה הראשון של האירוע NXT TakeOver: Stand & Deliver, שנערך ב-7 באפריל, סטארק רשמה ניצחון מפתיע על טוני סטורם. בפרק הספיישל המסיבה האמריקאית הגדולה, שנערך ב-6 ביולי, סטארק ואיאו שיראי ניצחו את The Way (קנדיס לאריי ואינדי הארטוול) וכתוצאה מכך זכו באליפות זוגות הנשים של NXT. הן שמרו על חגורות האליפות עד לפרק הספיישל NXT Halloween Havoc, שנערך ב-26 באוקטובר, שבו הפסידו לטוקסיק אטרקשן (ג'יג'י דולין וג'ייסי ג'יין) בקרב סולם משולש אשר כלל בנוסף את אינדי הארטוול ופרסיה פירוטה. ב-2 בנובמבר, סטארק הותקפה מאחורי הקלעים על ידי ג'יין ודולין; תקיפה זו כחלק מהעלילה גרמה לה להיעדר מן המרקע בעקבות קרע במניסקוס, ממנה סבלה במציאות. סטארק שבה למותג ב-19 ביולי, כאשר היא השתתפה בקרב באטל רויאל אשר קבע את זהות המועמדת לכתר לאליפות הנשים של NXT ואף זכתה בקרב זה. שבוע לאחר מכן, סטארק גברה על נציגת קבוצת טוקסיק אטרקשן, ג'יג'י דולין. ב-9 באוגוסט, סטארק ניצחה את קורה ג'ייד. ב-1 בנובמבר, סטארק הפסידה לאינדי הארטוול. שבוע לאחר מכן, סטארק וניקיטה ליונס כשלו בניסיונן לזכות באליפות זוגות הנשים של NXT לאחר שהפסידו לקטנה צ'אנס וקיידן קרטר; לאחר הקרב, סטארק תקפה את שותפתה לקרב, צעד שביסס את מעבר דמותה לדמות הרעה. ב-28 בפברואר 2023, סטארק הפסידה למייקו סאטומורה.

הבכורה ב-Raw והשותפות עם טריש סטרטוס (2023)[עריכת קוד מקור | עריכה]

כחלק מהדראפט לשנת 2023, סטארק הועבר למותג Raw. ב-8 במאי בפרק של התוכנית Raw, סטארק רשמה את קרב הבכורה שלה ברוסטר הראשי, כשניצחה את ניקי קרוס. באירוע לילה של אלופים, שנערך ב-27 במאי, סטארק עזרה לטריש סטרטוס לנצח בקרב שלה מול בקי לינץ'. ב-5 ביוני בפרק של התוכנית Raw, סטארק ניצחה את נטליה בקרב העפלה לקרב הכסף בבנק של הנשים באירוע כסף בבנק. באירוע זה, שנערך ב-1 ביולי, סטארק וסטרטוס השתתפו יחדיו בקרב הכסף בבנק ומנעו מבקי לינץ' לנצח בו; לעומת זאת, מי שניצחה בקרב הייתה שותפה לשעבר של סטארק, איאו סקיי.

סטארק, שלוותה על ידי סטרטוס, הפסידה בקרב ספירות בכל מקום ללינץ' ב-28 באוגוסט בפרק של התוכנית Raw, זאת לאחר שהיא פגעה לא במכוון בסטרטוס שנפלה אל תוך שולחן, דבר שאיפשר ללינץ' להטיח את סטארק בשולחן אחר. באירוע פייבאק, שנערך ב-2 בספטמבר, סטארק עזרה לסטרטוס בקרב הכלוב שלה מול לינץ', אך סטרטוס כשלה בכל אופן לנצח בקרב. סטארק סיימה את השותפות שלה עם סטרטוס כאשר האחרונה סטרה לה וזעמה על הפסדה לאחר הקרב, דבר שהוביל אותה לתקוף את סטרטוס בתגובה, צעד שביסס את דמותה כטובה לראשונה ברוסטר הראשי.[2]

השותפות עם שיינה בייזלר (2023–היום)[עריכת קוד מקור | עריכה]

ב-4 בספטמבר בפרק של התוכנית Raw, סטארק הפסידה לשיינה בייזלר כתוצאה מהכנעה. לאחר הקרב, בייזלר שיבחה את סטארק על התעוזה שלה. בשבוע לאחר מכן, סטארק נחלצה לעזרת בייזלר, כשהאחרונה הותקפה על ידי צ'לסי גרין ופייפר ניבן לאחר הקרב של בייזלר מול גרין.

אליפויות והישגים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  • הישגים בארגון ההיאבקות Future Stars Of Wrestling – FSW
    • אליפות הנשים של FSW (פעם אחת)
  • הישגים במגזין ההיאבקות Ultra Championship Wrestling-Zero
    • אליפות אולטרה X של NWA UCW-Zero (פעמיים)

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]