רוב מורו

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
רוב מורו
Rob Morrow
לידה 21 בספטמבר 1962 (בן 61)
ניו רושל, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הברית, הממלכה המאוחדת עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-1987 עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים
  • Miami Sunset Senior High School
  • Cardigan Mountain School עריכת הנתון בוויקינתונים
בן או בת זוג Debbon Ayer (1998–?) עריכת הנתון בוויקינתונים
http://www.robmorrow.com/robmorrow/Welcome.html
פרופיל ב-IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית
רוב מורו (2014)

רוברט אלן מורואנגלית: Robert Alan Morrow; נולד ב-21 בספטמבר 1962) הוא שחקן ובמאי טלוויזיה וקולנוע יהודי-אמריקאי, התפרסם בזכות תפקידיו הראשיים בסדרות הטלוויזיה "מספ7ים" ו"חשיפה לצפון".

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

מורו נולד בניו רוצ'ל שבניו יורק לדיאן פרנסיס ולמאורי מורו. הוריו התגרשו כאשר היה בן שמונה והוא גדל במיאמי ולמד ב"תיכון סאסנט", אך נשר בשנתו הראשונה בתיכון על מנת לפתח קריירה מקצוענית כשחקן.

מורו השתתף לראשונה בסרט ב-1985, בקומדיית הנעורים "שטח פרטי" לצידו של ג'וני דפ. ב-1990 קיבל את התפקיד הראשי בסדרת הטלוויזיה "חשיפה לצפון", בה גילם את הרופא הצעיר ג'ואל פליישמן במשך כ-5 שנים, בהן היה שלוש פעמים מועמד לפרס גלובוס הזהב ופעמיים לפרס אמי בקטגוריית השחקן הטוב ביותר בסדרת דרמה.

ב-1994 השתתף בסרט הדרמה של רוברט רדפורד "חידון האשליות" בתור עורך הדין דיק גודווין. ב-1996 שיחק בסרטו של אלברט ברוקס "אמא".

מורו ביים את סרטו הראשון "מייז" בשנת 2000 וזכה לשבחים על עבודתו הראשונה כבמאי. מורו ביים פרק אחד בסדרה "אוז" ושלושה פרקים בסדרה "ג'ואן מארקדיה".

ב-2002 שיחק בדרמה "מועדון הקיסר" בדמותו של ג'יימס אלרבי. שיחק בשנים האחרונות בעיקר בדמותו של סוכן הFBI דון אפס בחמש העונות של סדרת הפשע "מספ7ים", מורו ביים שלושה פרקים בסדרה.

בשנת 2005 שיחק בקומדיה "הולכים לקניות" לצד לי גרנט. בשנת 2007 הופיע מורו בדרמה הקומית של רוב ריינר "מתים על החיים" בתור ד"ר הולינס רופאו של אדוארד (ג'ק ניקולסון) המבשר ולו ולחברו קרטר (מורגן פרימן) שנותרה להם שנה אחת לחיות בשל מחלת הסרטן בה לקו. בשנת 2010 שיחק בתפקיד הראשי של ג'ימי ברוגן בסדרת הדרמה המשפטית "The Whole Truth"‏ ברשת ABC לצדה של מאורה טיירני, ובוטלה לאחר עונה אחת.

בשנת 2016 הצטרף כדמות משנית לסדרת הדרמה "מיליארדים" המשודרת ברשת Showtime, בתפקיד דמותו של אדם.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא רוב מורו בוויקישיתוף