רוח זדונית 2

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
רוח זדונית 2
Sinister 2
בימוי סיארן פוי
הופק בידי ג'ייסון בלום
סקוט דריקסון
בריאן קוואנו-ג'ונס
תסריט סקוט דריקסון
סי. רוברט קרגיל
עריכה מייקל טרנט
טימותי אלברסון
שחקנים ראשיים ג'יימס רנסון
שאנין סוסאמון
מוזיקה טום-אנד-אנדי
צילום איימי וינסנט
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
חברת הפקה אוטומטיק אנטרטיינמנט
בלאמהאוס הפקות
אנטרטיינמנט ואן
IM גלובל
טנק קטרפילר, בע"מ
חברה מפיצה גרמרסי פיקצ'רס[2]
שיטת הפצה וידאו על פי דרישה עריכת הנתון בוויקינתונים
הקרנת בכורה 21 באוגוסט 2015
משך הקרנה 97 דקות[1]
שפת הסרט אנגלית
סוגה אימהעל-טבעי
תקציב 10 מיליון דולרים[3][4]
הכנסות 54.1 מיליון דולרים[5]
הכנסות באתר מוג'ו sinister2
סרט קודם רוח זדונית
www.sinistermovie.com
דף הסרט ב־IMDb
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

רוח זדונית 2אנגלית: Sinister 2; מעוצב: Sinister II) הוא סרט אימה על-טבעי אמריקאי משנת 2015 בבימויו של סיארן פוי.[6] הוא נכתב בידי סקוט דריקסון וסי. רוברט קרגיל, ומשמש כסרט המשך לסרט "רוח זדונית" מ-2012.[6] בסרט מככבים ג'יימס רנסון מהסרט המקורי, לצד שאנין סוסאמון.[6] הסרט עוקב אחר סגן לשעבר שמנסה לשים קץ לקללת "בוגול" ("Bughuul"), בזמן שילד מתייסר על ידי צפייה בקורבנות הקודמים של הישות שגרה בבית שבו מתגוררים הוא, אחיו התאום ואמו, כשהם מסתתרים מפניו.[6]

"רוח זדונית 2" הופק באופן משותף בידי אוטומטיק אנטרטיינמנט, בלאמהאוס הפקות, אנטרטיינמנט ואן, IM גלובל וטנק קטרפילר, בע"מ, ועלה לאקרנים בקולנוע בארצות הברית ב-21 באוגוסט 2015, בהפצת גרמרסי פיקצ'רס. הסרט זכה לביקורות רבות מטעם מבקרי הקולנוע ברחבי העולם; חלקם ציינו את הג'אמפסקרס המרובים שבו, כמו גם את קלישאות האימה והסיפור שלו, בעוד שהמשחק של רנסון זכה לשבחים מסוימים.[6] הסרט הכניס למעלה מ-54 מיליון דולר מתקציב של 10 מיליון דולרים בלבד.[6]

בניגוד לסרט הראשון שצולם ב-8 מ"מ, את "רוח זדונית 2" צילמו ב-16 מ"מ.[6] הוא הוגדר כסרט סנאף בשם התכנים הגרפיים הקשים שהוא הציג.[6]

עלילה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסרט נפתח בסצנה בה ניתן לראות משפחה בת שלוש נפשות. סביב צווארם של בני המשפחה כרוך חבל והם תלויים כמו דחלילים עם שקים על ראשם בשדה תירס; הם נשרפים בזה אחר זה בעודם בחיים. בהמשך, הסצינה מתגלה להיות סיוט של דילן קולינס בן ה-9, שמתגורר בבית חווה כפרי באילינוי ליד כנסייה לותרנית עם אחיו התאום, זאק, ואמם, קורטני. המשפחה בורחת מקלינט, בעלה המתעלל של קורטני ואביהם של זאק ודילן. את דילן מבקרות רוחות של ילדים שמפצירות בו לצפות בסרטים ביתיים בהם משפחות שלמות נרצחות בשלל דרכים.

סגן השריף, שהתפטר מתפקידו וכעת הוא חוקר פרטי, חוקר את הרציחות שהתרחשו בהשפעתו של השד בוגול ובדרכו הוא שורף את הבתים בהם התרחשו רציחות בעבר, במטרה למנוע ממשפחות חדשות לגור בהם ובכך המעגל יימשך. אחד הבתים שסגן השריף שרף הוא בית משפחת אוסוולד. סגן השריף מגיע אל בית החווה, פוגש את קורטני ומספר לה שהוא הגיע לכנסייה הסמוכה במטרה לחקור רצח שהתרחש בה.

קלינט מגיע אל בית החווה במטרה לקחת את הילדים מקורטני, אך מסולק מהמקום על ידי סגן השריף (שמסביר לו שעל מנת לקחת את הילדים עליו להביא צו בית משפט). קורטני רוצה לעזוב את המקום, אך סגן השריף מפציר בה להישאר, תוך ידיעה שאם תעזוב את בית החווה, הרציחות של בוגול ימשכו. קורטני מציעה לסגן השריף להישאר איתם במהלך הלילה והשניים שוכבים.

סגן השריף פוגש את פרופסור סטורמברג, שבבעלותו מכשיר רדיו שהיה שייך לפרופסור ג'ונאס, שנעדר. מתברר שהרדיו היה שייך למשפחה נורווגית בשנת 1973. סטורמברג מפעיל הקלטה במכשיר בה נשמעת ילדה צעירה שצורחת על אמה ולאחר מכן מתחילה לנגן בפסנתר. סטורמברג מאמין שניתן לזמן את בוגול לעולם באמצעות טקס הקרבת קורבן והאכלתו של בוגול בנשמות תמימות. סגן השריף פוקד על סטורמברג להרוס את הרדיו.

זאק מתחיל לקנא בדילן בגלל יחסיו עם הרוחות. הרוחות מראות לדילן סרט נוסף בו מוצג רצח שהתרחש בכנסייה. לאחר שדילן מסרב לצפות בסרט נוסף, הרוחות נוטשות אותו ומצהירות שהוא לא הקורבן שהן רוצות. הרוחות מתחילות להתקרב לזאק במקום ומראות לו סרט רציחות נוסף.

קלינט חוזר עם צו בית משפט וקורטני הולכת איתו במטרה להגן על הילדים. סגן השריף מגיע אל ביתו של קלינט במטרה להזהיר את השניים מהסכנה, אך קלינט תוקף אותו ומפציר בו לעזוב את הבית. למחרת, זאק מצלם את משפחתו בזמן בילוי משפחתי בעזרת המצלמה של בוגול. באותו הלילה, דילן מתקשר לסגן השריף בבקשת עזרה ולאחר מכן הוא והוריו מאבדים את הכרתם.

השלושה מתעוררים ומגלים שהם נקשרו בידי זאק בתלייה המזכירה דחלילים עם שקים על ראשם באמצע שדה תירס הסמוך לביתו של קלינט (בדומה לסיוט שדילן חלם בתחילת הסרט). זאק שופך על משפחתו בנזין ומצית למוות את קלינט, תוך שהוא מצלם את מותו. סגן השריף מגיע ופוגע בזאק עם רכבו. סגן השריף משחרר את קורטני ודילן והשלושה בורחים לעומקו של שדה התירס. זאק מתעורר ורודף אחריהם.

בתוך הבית, רוחות הילדים מנסות לעזור לזאק למצוא את השלושה. זאק תוקף את קורטני ודילן, אך סגן השריף הורס את המצלמה ושובר את המעגל. רוחות הילדים כועסות על זאק על שנכשל בלהרוג את משפחתו ובוגול עצמו מופיע והורג את זאק. מסך הבד בבית מתחיל לעלות בלהבות ולשרוף את הבית, דילן, קורטני וסגן השריף בורחים משם.

סגן השריף אורז את חפציו ומתכונן לעזוב עם קורטני ודילן, אך מוצא את מכשיר הרדיו בחדר המלון בו הוא מתאכסן. הוא שומע את קולות הילדים בוקעים מהרדיו ובוגול מופיע לפתע על המסך.

שחקנים[עריכת קוד מקור | עריכה]

* ג'יימס רנסון – סגן השריף לשעבר
  • שאנין סוסאמון – קורטני וילר-קולינס
  • רוברט דניאל סלואן – דילן קולינס
  • דרטניאן סלואן – זאקרי "זאק" קולינס
  • לי קוקוס – קלינט קולינס
* טייט אלינגטון – ד"ר סטרומברג
  • ג'ון ביזלי – האב רודריגז
  • לוקאס ג'ייד זומן – מיילו ג'ייקובס (הילד מהקלטת: "Sunday Service")
  • ג'יידן קליין – טד (הילד מהקלטת: "Fishing Trip")
* לילה היילי – אמה (הילדה מהקלטת: "Christmas Morning")
  • קיידן מ. פריץ – פיטר (הילד מהקלטת: "Kitchen Remodel")
  • אוליביה רייני – קתרין (הילדה מהקלטת: "Trip To The Dentist")
  • ניקולס קינג – בוגול / "מר בוגי"
  • רוברט פינלייסון – אביו של מיילו / הכומר ג'ייקובס

הפקה[עריכת קוד מקור | עריכה]

הסצנה שבה חולדות הלכודות בגוף של אדם צריכות לאכול דרך הגוף שלהם כדי לצאת, נוצרה בהשראת סצנה דומה בסרט הניצול הנאצי La Bestia ב-1977.[7]

פיתוח[עריכת קוד מקור | עריכה]

סרט המשך ל"רוח זדונית" הוכרז במרץ 2013, כאשר סקוט דריקסון הצהיר שהוא במגעים לכתיבת התסריט ביחד עם סי. רוברט קרגיל.[8]

ב-17 באפריל 2014, הוכרז שסיארן פוי יביים את הסרט, ובריאן קוואנו-ג'ונס, צ'ארלס לייטון, קסבייר מרצ'נד ופטריס ת'רו יפיקו את סרט ההמשך עם אנטרטיינמנט ואן.[9]

צילום[עריכת קוד מקור | עריכה]

הצילום הראשי החל ב-19 באוגוסט 2014 בשיקגו. הוא צולם במשך שישה שבועות במקומות כמו סנט אן ומחוץ לגרנט פארק.[10]

שיווק[עריכת קוד מקור | עריכה]

הטריילר לסרט הועלה ב-9 באפריל 2015, כשהשיר "Hush, Hush, Hush, Here Comes the Bogeyman" הוא הקטע המרכזי בטריילר.[11]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]

  1. ^ https://bbfc.co.uk/releases/sinister-2-film
  2. ^ Denise Petski, Denise Petski, Focus Revives Gramercy Pictures Label For Genre Films, Deadline, ‏2015-05-20 (באנגלית אמריקאית)
  3. ^ Brent Lang, Brent Lang, Box Office: ‘Straight Outta Compton’ Will Dwarf ‘Hitman: Agent 47,’ ‘American Ultra’, Variety, ‏2015-08-19 (באנגלית אמריקאית)
  4. ^ Marianne Zumberge, Marianne Zumberge, Box Office: ‘Straight Outta Compton’ Handily Beats ‘Sinister 2,’ ‘American Ultra’, Variety, ‏2015-08-22 (באנגלית אמריקאית)
  5. ^ Sinister 2 (2015) - Financial Information, The Numbers
  6. ^ 1 2 3 4 5 6 7 8 Sinister 2, 2015-08-21, נבדק ב-2022-02-07
  7. ^ La bestia in calore, 1977-07-19, נבדק ב-2022-02-07
  8. ^ 'Sinister' Sequel Announced - Inquisitr, www.inquisitr.com
  9. ^ Borys Kit, Borys Kit, ‘Sinister 2’ Moving Ahead With ‘Citadel’ Director, The Hollywood Reporter, ‏2014-04-17 (באנגלית אמריקאית)
  10. ^ Luis Gomez, 'Sinister 2' begins filming in Chicago this week, chicagotribune.com
  11. ^ Hush, Hush, Hush, Here Comes the Bogeyman, נבדק ב-2022-02-07