רייצ'ל ברי

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
רייצ'ל ברי
Rachel Berry
ליאה מישל כרייצ'ל ברי
ליאה מישל כרייצ'ל ברי
תוכנית טלוויזיה Glee
הופעה ראשונה עונה 1, פרק 1, "פיילוט"
הופעה אחרונה עונה 6, פרק 13, "חלומות מתגשמים"
יוצרים ראיין מרפי
בראד פלצ'וק
איאן מרפי
גילום הדמות ליאה מישל
מידע
תאריך לידה 18 בדצמבר 1994 עריכת הנתון בוויקינתונים
מין נקבה
מקצוע תלמידה בתיכון מקינלי (עונות 1-3)
סטודנטית ב"ניאד"ה" (עונות 4-5)
מלצרית (עונה 5)
מדריכת "כיוונים חדשים" (עונה 6)
מומחיות משחק
שירה
דת יהדות
אזרחות ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
דמויות קשורות
משפחה אימא: שלבי קורקורן
אבות: לירוי והירם ברי
בן זוג: ג'סי סנט ג'יימס
חברים פין הדסון
קורט האמל
מרסדס ג'ונס
בליין אנדרסון
סאם אוונס
ארטי אברמס
נוח פאקרמן
קווין פאבריי
סנטנה לופז
בריטני פירס
טינה כהן-צ'אנג
מייק צ'אנג
אויבים קווין פאבריי (עונות 1-2)
סנטנה לופז (עונות 1-2)
ג'סי סנט ג'יימס (עונות 2-3)
"ווקאל אדרנלין"
"הוורבלרס"
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

רייצ'ל בריאנגלית: Rachel Berry) היא דמות בדיונית מסדרת הטלוויזיה האמריקאית "Glee" בגילומה של השחקנית ליאה מישל. רייצ'ל אחת מדמויות הראשיות ב-"Glee" ומחברי המקהלה המקוריים, ולמעשה, אחד מקווי העלילה הראשיים של הסדרה מתאר את המסע שלה מתלמידת תיכון נוירטית לשחקנית ברודוויי מצליחה.

דמותה של רייצ'ל זכתה לביקורות חיוביות בעיקר.[1][2] מישל הייתה מועמדת לפרס אמי לשחקנית המצטיינת בסדרת קומדיה ב-2010, ולפרס גלובוס הזהב לשחקנית הטובה ביותר בקטגוריית סדרת הטלוויזיה המוזיקלית או הקומית ביותר ב-2011 על משחקה כרייצ'ל.

רייצ'ל מופיעה בכל פרקי הסדרה למעט שלושה פרקים בעונה 4.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עונה 1[עריכת קוד מקור | עריכה]

רייצ'ל, בתם של זוג הומוסקסואליים, מצטרפת למקהלה "כיוונים חדשים" בתקווה שעל ידי כך הפופולריות שלה תגבר והיא תוכל למצוא חבר. רייצ'ל עוברת התעללויות על ידי המעודדות וקבוצת הפוטבול, ואף על פי כך, היא עדיין שמחה כשפין הדסון, הקוורטרבק שבו היא מאוהבת בסתר, מצטרף למקהלה. בשלב מתקדם, רייצ'ל ופין חולקים נשיקה, אם כי הוא אומר לה שלא היה לזה משמעות בשבילו. רייצ'ל עוזבת את "כיוונים חדשים" כאשר היא לא מקבלת את הסולו שרצתה, אך מתחרטת וחוזרת כאשר היא מבינה שהיא מעדיפה להיות בקבוצה שבה יש לה חברים. מאוחר יותר, רייצ'ל יוצאת לתקופה קצרה עם נוח פאקרמן, שחקן פוטבול יהודי שגם הצטרף למקהלה, אבל נפרדת ממנו מפני שהיא מבינה שהיא עדיין מאוהבת בפין. לאחר מכן, רייצ'ל מגלה בטעות לפין שנוח הוא אביה האמיתי של התינוק שקווין נושאת ברחמה, מה שגורם לפין לעזוב את "כיוונים חדשים" בהתקף זעם, אך הוא חוזר לתחרות המקומית, בו רייצ'ל פותחת בשיר " Don't Rain on My Parade", ו"כיוונים חדשים" זוכים.

לזמן קצר, רייצ'ל מאמינה שהיא יוצאת עם פין, אך כשהיא מבינה שטעתה, היא מתחילה לצאת עם ג'סי סנט ג'יימס, הסולן של המקהלה היריבה, "אדרלנין ווקאלי". שאר המקהלה לוחץ על רייצ'ל לנתק את הקשר עם ג'סי, אבל כשהוא עובר לתיכון מקינלי ומצטרף ל"כיוונים חדשים", חששותיהם מתבטלים. רייצ'ל בוגדת בגסי פין ופאק כאשר השפילה אותם מול הלהקה בשיר "רוץ גואי רוץ" ולאחר מכן כאשר היא מתחרטת על כך היא שרה את השיר "הפנה את מבטך" יחד עם גסי המלך אך הוא לא סולח לה והם נפרדים. הרייצ'ל מספרת לג'סי שחלומה הוא למצוא את אימה הביולוגית, והוא מציע לה עזרה. אך מה שרייצ'ל אינה יודעת, הוא שג'סי כבר יודע שלמי היא אימה הביולוגית: מאמנת "אדרנלין וואקלי", שלבי קורקורן, שביקשה מג'סי להתחבר לרייצ'ל, ועל ידי כך לשמור על קשר איתה, מפני שהיא אינה רשאית ליצור קשר עם רייצ'ל עד שתהיה בת 18. כאשר רייצ'ל מגלה ששלבי היא אמא שלה, היא מודה שהיא לא מרגישה זיקה אליה, ומחליטה לנתק את הקשר. ג'סי חוזר ל"אדרנלין ווקאלי". לפני שפין ורייצ'ל עומדים לעלות לבמה בתחרות האזורית, הוא מתוודה בפניה שהוא מאוהב בה, ואף על פי שהם מפסידים ל"אדרנלין ווקאלי", הם הופכים לזוג.

עונה 2[עריכת קוד מקור | עריכה]

כאשר "כיוונים חדשים" צריכים לגייס חברים חדשים כדי להשתתף בתחרות, רייצ'ל בהתחלה מעודדת את התלמידה החדשה, סאנשיין קוראיזון, לנסות, אבל כאשר היא מגלה כמה סאנשיין טובה, היא מחבלת באודישן שלה, מה שגורם לסאנשיין לעבור לתיכון כרמל ול"אדרנלין ווקאלי". רייצ'ל מגלה שפין שכב עם סנטנה לופז בשנה הקודמת, בזמן שהייתה עם ג'סי, ושיקר לה על זה. במטרה לפגוע בפין, רייצ'ל מפלרטטת עם נוח פאקרמן; מה שגורם לפין להיפרד ממנה. רייצ'ל מנסה להשיג אותו בחזרה, אבל הוא יוצא פעם נוספת עם קווין. פגועה וכואבת, רייצ'ל כותבת שיר מקורי לתחרות המקומית, "Get It Right", ו"כיוונים חדשים" זוכים בה.

רגע לפני הנשף, ג'סי חוזר, ורייצ'ל מזמינה אותו לנשף יחד איתה, סאם ומרסדס. במהלך הנשף, ג'סי ופין מועפים מהנשף כאשר פין נלחם עם ג'סי על תשומת לבה של רייצ'ל על רחבת הריקודים, ובכך פין פוסל את עצמו ואת וקווין מהבחירות למלך ומלכת הנשף. לאחר מכן, פין נפרד מקווין כשהוא מבין שהוא עדיין מאוהב ברייצ'ל, אף על פי שנראה שהיא וג'סי חזרו להיות זוג. בתחרות האזורית בניו יורק, כש"כיוונים חדשים" עומדים לעלות על במה, פין מתחנן בפני רייצ'ל שתחזור אליו, אך היא מסרבת מפני שהיא קרועה בין אהבתה לניו יורק וברודוויי לאהבתה אליו. אחרי שהם שרים את הדואט "Pretending", שנכתב על ידי פין, השניים מתנשקים נשיקה לוהטת, מה שמוריד את "כיוונים חדשים" למקום ה-12 בתחרות. בחזרה באוהיו, פין מזכיר לרייצ'ל שיש לה עוד שנה עד לסיום הלימודים והעזיבה לניו יורק; הוא מנשק אותה, והשניים מציתים מחדש את הזוגיות שלהם.

עונה 3[עריכת קוד מקור | עריכה]

ליאה מישל בתפקיד רייצ'ל ברי בהופעה, 2011

רייצ'ל, יחד עם קורט, מתכננת ללמוד באקדמיה לאמנויות במה בניו יורק לאחר סיום הלימודים. יועצת בית הספר, אמה פילסברי, מציעה להם לשקול את "ניאד"ה", אקדמיה שנחשבת מאוד. רייצ'ל מציעה למר שוסטר להעלות את המחזמר סיפור הפרברים, מאחר שהיא מאמינה שמועמדתה לתפקיד הראשי, מריה, יעזור לה להתקבל ל"ניאד"ה". רייצ'ל ופין מחליטים לקיים יחסי מין בפרק "בפעם הראשונה". כשרייצ'ל מרגישה שהיא תאבד את התפקיד למרסדס, היא מחליטה לרוץ לנשיאות הכיתה, אך פורשת לטובת קורט אחרי שהיא מבינה שהוא לא יוכל להיכנס איתה ל"ניאד"ה" אם הוא לא ינצח. רייצ'ל אף מרחיקה לכת ומרמה כשהיא דוחפת קלפי בחירות לטובתו של קורט כדי למנוע ממנו להפסיד. אך הוא מפסיד בכל מקרה, והיא מתוודה. כעונש, היא מושעית מבית הספר למשך שבוע ונאסר עליה להתחרות עם "כיוונים חדשים" בתחרות המקומית. בסוף הפרק "כן / לא", פין מבקש ממנה להינשא לו, ולאחר התלבטות במשך כמה ימים, היא מסכימה, והשניים מאוחר יותר מחליטים להתחתן לאחר התחרות האזורית.

"כיוונים חדשים" זוכה בתחרות האזורית, ולאחר מכן, הטקס עומד להתחיל, אם כי הוריהם מקווים שהטקס יתבטל. רייצ'ל מחכה לקווין, שהלכה הביתה כדי לקבל את שמלת השושבינה שלה, אך המכונית שלה נפגעת על ידי משאית. החתונה מתבטלת, אף על פי שפין ורייצ'ל נשארים מאורסים. לאחר מכן, באודישן ל"ניאד"ה", רייצ'ל נבחנת מול השופטת האימתנית, כרמן טיבידו, אבל נחנקת ושוכחת את המילים לשיר, והאודישן מסתיים בפתאומיות. לאחר שבריטני מחליטה לעשות נשף פרה-היסטורי, רייצ'ל מארגנת "אנטי-נשף" עם קורט, בליין, בקי ופאק. מאוחר יותר באותו הלילה, רייצ'ל מבינה שאחד הלילות הטובים ביותר שלה חסר לה והיא מגיעה לנשף עם פין ונבחרת למלכת הנשף (על ידי הרמאות של קווין בקלפי). רייצ'ל לא מוותרת על החלום שלה וביחד עם עזרתה של טינה, היא משכנעת את כרמן טיבידו לבוא ולראות את "כיוונים חדשים" בתחרות הלאומית בשיקגו. אחרי התחרות הלאומית, "כיוונים חדשים" חוזרים למקינלי כאלופי המקהלות. לאחר טקס סיום הלימודים, רייצ'ל מגלה שהיא התקבלה ל"ניאד"ה", אך קורט לא התקבל ופין לא עבר את המבחנים למכללה אליה רצה להתקבל. רייצ'ל מחליטה לדחות את הלימודים בשנה כדי לעזור להם להתקבל גם, אך פין מקריב את הזוגיות שלו ושל רייצ'ל לטובת החלומות שלה, והוא לוקח אותה לתחנת הרכבת. העונה נגמרת כשרייצ'ל יורדת בגרנד סנטרל והולכת ברחובות ניו יורק.

עונה 4[עריכת קוד מקור | עריכה]

בפרק הבכורה "רייצ'ל החדשה", רייצ'ל נאבקת לקבל את הפרידה שלה מפין. רייצ'ל פוגשת את ברודי ווסטון, תלמיד שנה שנייה, שמעודד את רייצ'ל להמשיך הלאה. רייצ'ל גם נאבקת במורה הקשוחה שלה לריקוד, קסנדרה ג'ולי (קייט הדסון), שמאמינה שאין לה את מה שנדרש כדי להפוך לכוכבת. לאחר שקורט מגיע לניו יורק, השניים עוברים לגור יחד בדירת לופט שהוא מצא. בפרק "מהפך", רייצ'ל עוברת מהפך דרסטי על ידי קורט ואיזבל רייט (שרה ג'סיקה פרקר), הבוסית של קורט. רייצ'ל מזמינה את ברודי לארוחת ערב, ומיד אחרי הנשיקה הראשונה שלהם, רייצ'ל מקבלת ביקור מפין. רייצ'ל לומדת שפין השתחרר מהצבא בשל תאונה רפואית לפני כמה שבועות, ושהוא כבר לא רוצה לחיות בניו יורק לאחר שראה כמה היא מאושרת בלעדיו. רייצ'ל חוזרת לליימה בעקבותיו, ואומרת לו שאף על פי שהיא אוהבת אותו, היא לא מסוגלת להיות איתו. כשרייצ'ל חוזרת לחתונה של מר שוסטר ואמה - בה אמה מקבלת רגליים קרות ובורחת, היא ופין שוכבים פעם נוספת, אך לא חוזרים להיות זוג. בחזרה בניו יורק, רייצ'ל חוששת שנכנסה להיריון מפין, וכשהיא עוברת בדיקה שמתגלה כחיובית, היא נכנסת להיסטריה, אך סנטנה מרגיעה אותה ומלווה אותה למרפאה, שם מתברר שזו הייתה אזעקת שווא. מאוחר יותר, רייצ'ל נפרדת מברודי כשהיא מגלה מסנטנה שהוא ג'יגולו, ונדהמת לגלות שפין טס לניו יורק רק כדי להרביץ לו. כאשר היא נפרדת מברודי, היא מתוודה בפניו שהיחסים ביניהם לא היו עובדים מפני שהיא השתמשה בו כדי לנסות להתגבר על פין. באודישן ל"מצחיקונת", רייצ'ל שרה את "Don't Stop Believin", כשהיא מדמיינת את חברי "כיוונים חדשים" המקוריים שרים איתה ברקע. רייצ'ל נקראת בחזרה לאודישן נוסף לתפקיד הראשי, פאני ברייס. בו היא שרה את השיר "To Love You More" ומתקבלת לתפקיד.

עונה 5[עריכת קוד מקור | עריכה]

בפרק "הקוורטרבק", רייצ'ל הרוסה ממותו של פין. רייצ'ל אינה מופיעה בפרק זה עד הסוף, בו היא שרה את השיר "Make You Feel My Love". מאוחר יותר, היא אומרת שפין היה הגבר היחיד בחייה. בהמשך העונה, היא עושה קעקוע של שמו של פין (אף על פי שהיא אומרת לקורט שהיא השתפנה כאשר הם הלכו למכון הקעקועים). בערב הפתיחה של "מצחיקונת", רייצ'ל נכנסת לדיכאון והיא איננה מוכנה לצאת מהמיטה, אלא רק אחרי שיחת מוטיבציה מסנטנה. רייצ'ל שוכרת את סנטנה להיות היחצני"ת שלה, והשתיים מתכננות ארגון צדקה שיטהר את שמה של רייצ'ל בשם "כלבות ברודוויי", אחרי שהיא שיקרה לסוכן שלה, ובמקום להופיע ב"מצחיקונת" פעם נוספת, היא ברחה ללוס אנג'לס להיבחן לרשת "FOX". לי פאבלוט, מנהל "Fox Television" מתרשם מביצועיה של רייצ'ל ומודיע לה שהוא רוצה ללהק אותה לפיילוט חדשני ללא שם. מר פאבלוט מפגיש אותה עם התסריטאית המפורסמת, מרי הלורן. אחרי הפגישה הראשונה, רייצ'ל מבולבלת מהרעיונות וההתנהגות של מרי. רייצ'ל סוקרת את התסריט של מרי יחד עם כל בוגרי המקהלה המקוריים, וכולם מסכימים שהתסריט נוראי (למעט בריטני). רייצ'ל נפגשת עם מרי ואומרת לה שהדמות הראשית לא נשמעה כמוה. מרי מציינת כי צופי הטלוויזיה רוצים אנטי-גיבורים, אבל רייצ'ל עונה לה בשירה, ומרי, בצורה לא אופיינית, מתרשמת, ומסכימה לעשות שוב את התסריט, אבל מזהירה את רייצ'ל שהרשת לא תאהב את התסריט. בסופו של דבר, הרשת כן אוהבת את התסריט ומזמינים את רייצ'ל ללוס אנג'לס כדי להתחיל את הפיילוט.

עונה 6[עריכת קוד מקור | עריכה]

בפרק הבכורה, "לוזר כמוני", הפיילוט של רייצ'ל נכשל, ולאחר שהרסה את כל החלומות שלה, רייצ'ל חוזרת חזרה הביתה, לליימה ומגלה ששני האבות שלה התגרשו והבית נמכר. לאכזבת רייצ'ל, סו הוציאה את כל תוכניות האמנויות מתיכון מקינלי ורייצ'ל מתקרבת למפקח כדי להקים מחדש את "כיוונים חדשים" עם הכסף שנותר לה כדי לממן את זה. המפקח מסכים כל עוד רייצ'ל תדריך את המקהלה. בעזרתו של קורט שבור הלב, היא מקימה מחדש באופן רשמי את "כיוונים חדשים", דבר המכעיס את סו. רייצ'ל קוראת לחבריה הישנים: קווין, סנטנה, בריטני, נוח, ארטי, מרסדס, וטינה כדי לעזור לה ולקורט לגייס סטודנטים. בליין, שבינתיים חזר לליימה אחרי הפרידה מקורט, וכעת הוא המדריך של "הוורבלז" באקדמיית דלטון, מנסה לשכנע את "הוורבלז" לתת ניסיון לסטודנטית בשם ג'יין להצטרף אליהם. ג'יין בוחרת בסוף במקהלה של רייצ'ל וקורט, "כיוונים חדשים" לאחר אימון קצר עם רייצ'ל, לאכזבתו של בליין. בסוף, רייצ'ל מצליחה לגייס רק ארבעה סטודנטים למקהלה. מאוחר יותר, רייצ'ל מתאהבת בסאם, שהוא כעת העוזר של המאמנת ביסט, אף על פי שהוא מהופנט על ידי סו ועוזר לה להסיח את דעתה של רייצ'ל. סאם נסוג ואומר שהוא עדיין מאוהב במרסדס, מה שמדכדך אותה. אך למרות זאת, שניהם מפתחים רגשות אחד כלפי השנייה, ולאחר שמרסדס נותנת להם את ברכתם, הם גם יוצאים לתקופה קצרה. כמו כן, לאחר מכן, מרסדס מעודדת את רייצ'ל להיבחן שוב לברודוויי. מאוחר יותר, רייצ'ל מתכננת לחזור חזרה ל"ניאד"ה", והיא מתקבלת בחזרה, אף על פי שהיא עדיין נקרעת בין הברודוויי למכללה. ג'סי סנט ג'יימס, שחוזר לליימה, מציע לה ללכת איתו לברודוויי, אך היא בוחרת ב"ניאד"ה". בתחילת פרק סיום הסדרה, "חלומות מתגשמים" היא מגיעה לסייע ל"כיוונים חדשים" בתחרות. בשנת 2020, רייצ'ל היא כעת שחקנית ברודוויי מצליחה שנשואה לג'סי, וכשהיא עולה לבמה לקבל את פרס טוני, היא מודה לכל החברים שלה, ובמיוחד למר שוסטר. מתגלה שהיא בהריון כפונדקאית ושהיא נושאת ברחמה את התינוקת של קורט ובליין.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא רייצ'ל ברי בוויקישיתוף
  • הערך של רייצ'ל ברי בגליקיפדיה (באנגלית)

הערות שוליים[עריכת קוד מקור | עריכה]