ריצ'רד סטארקינגס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
ריצ'רד סטארקינגס
Richard Startking
לידה 27 בינואר 1962 (בן 62)
ליברפול, הממלכה המאוחדת עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה הממלכה המאוחדת עריכת הנתון בוויקינתונים
מקום לימודים אוניברסיטת בורנמות', Aireborough Grammar School עריכת הנתון בוויקינתונים
שפות היצירה אנגלית עריכת הנתון בוויקינתונים
יצירות בולטות Hip Flask
Elephantmen
הושפע מ פוסי סימונדס, Carol Lay, Jaime Hernandez עריכת הנתון בוויקינתונים
פרסים והוקרה פרס אייזנר, פרס אינקפוט
www.hipflask.com
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

ריצ'רד סטארקינגסאנגלית: Richard Starkings; נולד ב-27 בינואר 1962) הוא מעצב גופנים, לטרר וקומיקסאי בריטי. הוא היה אחד החלוצים הראשונים של כיתוב קומיקס מבוסס-מחשב, והוא אחד היוצרים הפורים ביותר בתעשייה זו.

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

סגנון הלטרינג של סטארקינגס הושפע תחילה בהשראת לטררי הרצועות הבריטיות ביל נוטאל וטום פריים. הקריירה של סטארקינגס בבריטניה החלה בעבודות לטרינג ב-2000AD של Future Shocks ורצועות שונות ב-Warrior. משם עבר למארוול בריטניה שם כתב את Zoids ב-Spider-Man Weekly ורובוטריקים בטרם הפך לעורך עבור החברה בסוף שנות השמונים. כותרים שערך כללו את Death's Head ואת Dragon's Claws. עם זאת, בתחילת שנות התשעים הוא התמסר אך ורק ללטרינג, ומצא עבודה בתעשיית הקומיקס הגדולה בהרבה בארצות הברית.

עבודתו ביקום של דוקטור הו הוגבלה בעיקר לשתי תקופות. הוא היה סופר, עורך ולטרר בתקופת הדוקטור השישי ותחילת השביעי בין עמודי של מגזין דוקטור הו. בתקופה זו שימש גם בתפקיד הצוות "יועץ תמונות" במספר גליונות. כעבור שני עשורים, הוא חזר למרכז האמריקני החדש של הוצאת חוברות קומיקס של דוקטור הו בהוצאת IDW, ועבד על מספר גליונות עם הדוקטור העשירי.

בשנת 1992 הקים סטארקינגס את קומיקראפט, סטודיו המכשיר ומעסיק לטררים ומעצבים ומספק שירותי "עיצובים ייחודים ואותיות יפות" לספרי קומיקס ממוציאים לאור רבים ושונים. באמצע שנות ה-90 קומיקראפט, שהייתה מוכרת ברשת כ-comicbookfonts.com, החלה למכור את עיצובי הגופנים שלהם כיישומי תוכנה באמצעות חברת ההוצאה לאור Active Images.

היפ פלאסק[עריכת קוד מקור | עריכה]

במקור סטארקינגס התכוון שבפרסומות לגופנים אלה יופיעו דמויות של מארוול ו-DC קומיקס, אולם כשלא הצליח לקבל רישיון לכך, סטארקינגס יצר דמות משלו כדי להמחיש את השימוש בפונטים במודעות - "היפ פלאסק" היפופוטם אנתרופומורפי "סוכן המידע". היפ פלאסק סיים מאז את סדרת חוברות הקומיקס החד-פעמיות שלו, בהוצאת Active Images. סטארקינגס תכנן את שני הגיליונות הראשונים עם האמן לדרון וגייס את עזרתו של הכותב ג'ו קייסי לתסריט משותף. Mystery City וכל הגיליונות הבאים נכתבו בידי סטארקינגס. בשנת 2006 השיקה אימג' קומיקס סדרת פריקוול מתמשכת להיפ פלאסק בשם "Elephantmen", שנכתבה על ידי סטארקינגס ואויירה על ידי אקסל מדלין, ג'סטין "מוריטאט" נורמן, מריאן צ'רצ'לנד, טום סקיולי, הנרי פלינט, כריס באצ'לו וכריס ברנהאם .

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]

ויקישיתוף מדיה וקבצים בנושא ריצ'רד סטארקינגס בוויקישיתוף
  • אתר האינטרנט הרשמי של ריצ'רד סטארקינגס (באנגלית) (באנגלית)