שיחה:עמוד ראשי/ארכיון 3

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.

לראש הדף
לתחתית הדף

מתי מתעדכנים הדפים המיוחדים?[עריכת קוד מקור]

מתי מתעדכנים הדפים המיוחדים? ים

למה אתה מתכוון?--[[משתמש:Roybb95|רועי | (שיחה) |]] 09:09, 22 אוג' 2004 (UTC)

אני מתכוון לזה שכבר כמה ימים או שבועות ישנם אותם ערכים בדפים ללא קישורים לדוגמא וכשבודקים אותם אם הם באמת חסרי קישורים מגלים שיש לחלק מהם קישורים ים 09:14, 22 אוג' 2004 (UTC)

למיטב הבנתי לפעמים הדפים המיוחדים עובדים ולפעמים לא. מכיוון שכך סביר להניח שרבים מהם אינם מעודכנים. להסבר מקצועי יותר (למרות שלא הבנתי את כולו) ראה את התשובה שניתנה לי בדף השיחה שלי שיחת משתמש:roybb95#דפים שמתנהגים כרצונם. מקווה שההסבר שם יהיה מובן לך יותר מאשר לי.--[[משתמש:Roybb95|רועי | (שיחה) |]] 09:17, 22 אוג' 2004 (UTC)

האם קיימת תוכנת תירגום?[עריכת קוד מקור]

בגירסה האנגלית של ויקיפדיה יש כ - 320000 ערכים ולעולם לא נוכל להתקרב אליהם (כי הם מונים כ - שמונים מליון ואנחנו כששה מליון בלבד) אך ניתן להעתיק מהם ערכים שחסרים לנו ולתרגמם מבלי אם התאמות ותיקונים אפשריים. השאלה האם ניתן להשתמש בתוכנת תירגום קטעים כתובים? הדבר יקל מאוד על המלאכה. בכבוד יוסי גדור

אולי יש כזו תוכנה, אבל הרעיון לא מומלץ במיוחד: תרגום מכונה לעולם לא יהיה טוב כמו תרגום של אדם. מלבד זאת, יש ערכים רבים שתוכנם כפי שהוא בויקי האנגלית אינו מתאים לקורא הישראלי: נושאים פוליטיים או היסטוריים ועוד כל מיני דורשים דגשים ושינויים שיתאימו לקורא עברי, ושאינם קיימים בגרסה האנגלית. הרעיון יכול להיות שימושי במידה מסוימת בערכי מדעים, אבל אני מסופק אם יש תוכנת תרגום שמכירה כמו שצריך את כל המונחים שצריך לדעת בשביל לתרגם ערכים כאלה.--[[משתמש:Roybb95|רועי | (שיחה) |]] 10:38, 24 אוג' 2004 (UTC)

תשובה לרועי[עריכת קוד מקור]

אינני מחפש את התוכנה המושלמת. בוודאי שניצטרך לבדוק היטב את תוצרת התוכנה, אך אין לי ספק שתוכנה כזו תקצר את זמן התירגום. בברכה יוסי גדור

תוכנה כזו אולי טובה לשימוש מדי פעם, וודאי שרק במקרים מסוימים. ברוב הפעמים אין לי ספק בתוכנה כזו לעולם לא תוכל לעמוד בסטנדרטים הדרושים פה, ואם אדם אחד או שניים ישתמשו בה ואח"כ יערכו את מה שהיא תכתוב, אז בסדר, אבל אי אפשר בשום פנים ואופן להתחיל להשתמש בתוכנה לצורך תרגום מסיבי של מאמרים מאנגלית. זה פשוט לא מספיק טוב. ויקיפדיה מתקדמת בקצב יפה, וטוב יותר משחשבו בתחילה, והיא בין הויקיות המתקדמות ביותר (לפחות בקצב הגידול אם לא בגודל, ולראיה רק להזכירך שתוך חודש נכתבו 1000 מאמרים חדשים). לכן,ואני חושב ששאר הויקיפדים יסכימו איתי, אין מקום להתחיל להשתמש בתוכנה כזו כאמצעי ראשי.ואגב, נושאים כאלה נהוג להעלות במזנון.--[[משתמש:Roybb95|רועי | (שיחה) |]] 10:53, 24 אוג' 2004 (UTC)

שלום לך, החבר יוסי!

כה נפלא להיווכח שבינינו ישנם עדיין חברים בעלי יוזמה ורצון אמיתי לסייע. אכן, ישנה תוכנה כזו לשמחתנו הרבה. אולם, בטרם נדקדק ביתרונותיה, הרשה לי לתקן אותך אם אפשר:

ישנם כמה מאות מיליוני יודעי קרוא וכתוב באנגלית, לעומת מעט מעל שלושה מיליון יודעי קרוא וכתוב בעברית בעולם כולו נכון ל-2002. בכל אופן, הייתי מסתפק במאה אלף חברים פעילים מתוכם, כי כיום אנו מונים כמה עשרות בלבד כולל אותך.

לגבי התוכנה המופלאה: היא קרויה "cérebro" והינה פיתוח ישראלי חדשני שעומד לצאת לשוק בשבועות הקרובים. כולי תקווה שגם אתה תשתתף במאמץ התרגום האוטומטי לאחר שתרכוש את התוכנה.

לפי חישוביי, נוכל בעזרת מאה חברים אמיצים שיתרגמו כל יום מאה ערכים להגיע לאפס ערכים מדי יממה. תשאל הכיצד? הרי מכפלה של מאה במאה, נותנת לנו תוצאה של 10000. ובכן, יש לך את ה"cérebro" לחשוב לבד.

בן הטבע 11:26, 24 אוג' 2004 (UTC)

שלום לכם מהמשתמש יוסי גדור נכנסתי היום לאתר האנגלי של ויקיפדיה הם עלו 20,000 ערכים ואנחנו עלינו בכ - 1500 ערכים בערך באותה התקופה. באחוזים הגידול מרשים אך בערכים מוחלטים הוא בטל בששים. הגידול תמיד יהיה קרוב לטור חשבוני (למרות שהידע וגידול האוכלוסיה אינם כאלה) הסיכוי שלנו להתקרב ל - 340000 ערכים, ללא אימוץ חלק גדול של הוויקיפדיה, הוא אפסי. בקשר לתוכנת התירגום cerebro מדובר כנראה בשטויות. ראיתי באתר שלהם. מדובר בתקשורת אוטומטית של ניתוח גלי מוח שזה כיום עדיין חזון רחוק. בברכה יוסי גדור


שלום לך, החבר יוסי גדור!

Cérebro היא מילה פורטוגזית שפירושה מוח בלשון העברית.

כתבתי: "לפי חישוביי, נוכל בעזרת מאה חברים אמיצים שיתרגמו כל יום מאה ערכים להגיע לאפס ערכים מדי יממה. תשאל הכיצד? הרי מכפלה של מאה במאה, נותנת לנו תוצאה של 10000. ובכן, יש לך את ה"cérebro" לחשוב לבד." התכוונתי שבעזרת מוחך תוכל להבין שכל ערך כזה ימחק מיד.

מסקנות:

  • לא כל דבר יש לחפש בגוגל. קודם כל יש לחפש בראש. אם זה לא נמצא שם, אפשר לנסות ולפנות לעזרים אחרים.
  • השאר לנו, במטוטא ממך, להתקדם בקצב שלנו בבניית אנציקלופדיה עברית אותנטית.

תודה לך, בן הטבע 14:53, 4 ספט' 2004 (UTC)


תראה, אני לא מבין למה אתה מתעקש - תרגום מכונה לעולם לא יחליף את תרגומו של האדם. המטרה העיקרית של ויקיפדיה היא שיהיו בה ערכים טובים, לא שיהיו בה מיליוני ערכים. יותר חשובה לנו האיכות של הערכים כאן, מאשר מספרם. יש גם המוני ערכים בגרסה האנגלית שלא שווים שום דבר. אנחנו לא תמונת ראי של האחות האנגלית, ואנחנו גם לא מנסים להיות. אין מקום לתוכנת תרגום שתתרגם את הגרסה האנגלית. תן לויקי להתפתח לבד, כמו שהיא התפתחה עד עכשיו. ואם אתה מתכוון להמשיך את הדיון הזה (אני מקווה מאוד שלא), עשה זאת במזנון ולא כאן. זה לא המקום לדיונים.--[[משתמש:Roybb95|רועי | (שיחה) |]] 08:16, 4 ספט' 2004 (UTC)

אני מצטרף לרועי ורוצה להדגיש את יתרון האיכות על הכמות. הערכים הכי טובים שכתבתי הם כאלה ששוכתבו עוד חמש שש פעמים בידי משתמשים שונים. יצירת מספר ערכים שגדול מיכולת הקהילה שלנו לערוך יכולה להרוג את הפרויקט!

אני מעדיף שעוד שנה נהיה עם "רק" 20,000 ערכים טובים (כמו האנציקלופדיה העברית) ולא עם 100,000 ערכים שרובם קצרמרים, זבל או כאלו שלא נערכו מספיק.

מאיר מ 12:40, 4 ספט' 2004 (UTC)

מצטרף לדעתי של מאיר. גילגמש 13:24, 4 ספט' 2004 (UTC)

חדשות בעמוד הראשי[עריכת קוד מקור]

לטעמי כדאי להוריד משם את את החדשות. הן לא מתעדכנות בתכיפות מספקת, וחדשות ישנות עדיף לא להציג. נדב 06:01, 7 ספט' 2004 (UTC)

יש בזה משהו. צריך למנות מישהו, שיהיה אחראי על עדכון החדשות וקישוריהם לכתבות בויקי. הענין הוא, שזהו תפקיד הדורש הקדשת זמן רבה ולכן קשה למצוא מישהו שיסכים. גילגמש 06:12, 7 ספט' 2004 (UTC)
האמת - הבעיה היא לא הקדשת זמן רבה, לפחות לא למי שמעורה בחדשות - לכתוב את השורה קרוב ל400 הרוגים באירוע טרור שבוצע על-ידי המחתרת הצ'צנית בבית ספר ברוסיה. הבעיה היא שצריך מישהו שיתחייב לעשות את זה כל יום. נדב 06:22, 7 ספט' 2004 (UTC)
לזה בדיוק התכוונתי כשאמרתי "השקעת זמן רבה" גילגמש 06:40, 7 ספט' 2004 (UTC)

בעניין הוא שאין טעם לעשות את זה, אם אין לנו ערך על צ'צ'ניה. לדעתי הדבר הזה צריך להיות משהו שנועד להפנות למאמרים רלוונטיים בויקיפדיה שיכולים לתת רקע ועומק לידיעות חדשותיות. אנחנו לא מנסים להיות פה וואינט. ואם יש ידיעה שאין לנו מה לתרום לה, לא משנה מה החשיבות שלה, היא לא צריכה להופיע בעמוד הראשי. eman

אופס... בדיוק הוספתי את הידיעה. בעקרון אתה צודק, אבל זה הופך את מלאכת הוספת הידיעות לקשה שבעתיים - צריך לברור טוב בחדשות, ולא פשוט להוסיף את הכותרות הראשיות. נדב 07:50, 7 ספט' 2004 (UTC)
אני חושב שזה אומר שאם מישהו היה כותב ערך על מכובד צ'צניה, הוא היה זוכר את זה. והוא זה שאמור לשים את זה. eman

"הידעת?" מאוד מכוער...[עריכת קוד מקור]

אולי מישהו שיש לו גישה לשנות את העמוד הראשי מוכן להעיף משם כבר את המחדל האסתטי הזה? צריך להעביר את "הידעת?" ישר לאחרי המאמר המומלץ, ולא בתיבה משלו אלא באותה התיבה של "קראו בויקיפדיה". Lazylemon 19:33, 6 אוק' 2004 (UTC)

מה זה משנה? במילא אנחנו עומדים להחליף את העמוד הראשי. שים את "הידעת?" במקום שנראה לך מתאים בעמוד שאתה מעצב (דרך אגב, העיצוב מאוד מוצא חן בעיני), ואח"כ נדכן את העמוד הראשי עם זה.--[[משתמש:Roybb95|רועי | (שיחה) |]] 19:57, 6 אוק' 2004 (UTC)
סבלו של Lazylemon נגע ללבי, וערכתי את השינוי שביקש. דוד שי 20:20, 6 אוק' 2004 (UTC)
תודה. אני רגיש לדברים כאלה, שאולי נראים לחלקכם זניחים. בסה"כ הרושם הראשוני של בני אדם, על כל דבר, גם על אתרי אינטרנט, הוא המראה החיצוני. חבל לעשות רושם ראשוני רע! Lazylemon 20:27, 6 אוק' 2004 (UTC)
ואם אנחנו כבר מתעסקים באסתטיקה, אז אתה מוזמן גם למחוק את הרווח המיותר אחרי המאמר המומלץ. יש שם שתי שורות רווח במקום אחת... :-q Lazylemon 20:31, 6 אוק' 2004 (UTC)

"נכשל להימלט" ??[עריכת קוד מקור]

"נכשל להימלט" נשמע לי שגיאה ותרגום מילולי של failed to escape. שן שש זעם

יותר טוב? הדוקטור המשוגע (שיחה)

עמוד ראשי חדש[עריכת קוד מקור]

מתי אמור העמוד הראשי להתחלף לגירסה החדשה ומה בעצם מעכב את השינוי הזה? SHIMONSHA

לפי מה שהבנתי, אנחנו בעצם מחכים לכך שהפורטלים יושלמו. לאור העובדה שאני מוצא מעט מאוד זמן לתרום לפורטלים בזמן האחרון (בניגוד לתקופות קודמות בהן הייתי קצת יותר פעיל), אולי זה המקום לבקש מהויקיפדים לתרום קצת יותר מזמנם למטרה הזו, במקום להתעסק בדיוני סרק במזנון. אין ספק שמדובר במטרה מעשית הרבה יותר.--[[משתמש:Roybb95|רועי | (שיחה) |]] 17:22, 27 אוק' 2004 (UTC)
אולי פשוט צריך להכריז שעוברים לעמוד הראשי החדש ולעשות זאת? הלא הפורטלים יושלמו כשנחליט על כך, שהרי עבודה תישאר תמיד. נראה לי שכיום זה כבר זמן טוב לעבור לעמוד הראשי החדש. SHIMONSHA
באשר לעצמי, אני כבר הייתי מוכן להחליף לפני חודש, אבל...
נכון לעכשיו נשאר לסיים רק את פורטל ההיסטוריה - אך זה הפורטל הגדול ביותר. התחלתי אותו, אך אני לא מוצא זמן להמשיך. יש בקהל מתנדב שימשיך במקומי?--[[משתמש:Roybb95|רועי | (שיחה) |]] 07:26, 30 אוק' 2004 (UTC)

האיות הנכון של המילה הוא "קראו" ולא "קיראו". אנא תקנו. --Spatz 17:38, 1 אוק' 2004 (UTC)

הורדתי את היו"ד המיותרת. שמתי חיריק בקו"ף. דוד שי 22:29, 1 אוק' 2004 (UTC)
תודה רבה --Spatz 23:02, 1 אוק' 2004 (UTC)

טקסט בתחילת המומלץ היומי[עריכת קוד מקור]

בתחילת הערך של המאמר המומלץ היומי מופיע שמו של תור באנגלית. הדבר ממש לא נחוץ ואפילו מסרבל ופוגע. הדבר מופיע בתחילת הטקסט, בדרך כלל גם כך השורות קצרות משום שיש תמונה לצד הטקסט, והדבר לא תורם מידע לקורא (מי שמעניין אותו - ממילא יכנס לערך עצמו). תופעה דומה היתה בערך המומלץ על נועם חומסקי, כאשר בסוגריים צויין שהאמריקאים מבטאים את שמו בצורה שונה - זה ממש לא חשוב ובטח לא מספיק חשוב כדי להופיע בתחילת ההמלצה!

את הערך הנוכחי הייתי מתחילה בכך שהוא ביולוג ימי, ואפילו מורידה את תאריכי ליחדתו פטירתו - מיזה בכלל? ואז אולי יעניין אותי מתי נולד. בויקי האנגלית, אגב הם ישר מתחילים במשפט קצר שמסביר מיהו נשוא הערך. F

נדידת הציפורים[עריכת קוד מקור]

כדאי לשים קישור לנדידת הציפורים שמתרחשת בשבועות הללו ממש. --אפי ב. 12:39, 17 אוק' 2004 (UTC)

הידעתם מתי מתעדכן ה"הידעת"?[עריכת קוד מקור]

תיקנתי שגיאת כתיב ב"הידעת" של היום (30 באוקטובר), אבל התיקון לא השתקף בעמוד הראשי, גם לאחר שרפרשתי את העמוד. האם הבעיה היא רק אצלי או שהיה עלי לתקן גם במקום אחר? Eranb 09:44, 30 אוק' 2004 (UTC)

כדי שהתבניות יתעדכנו, צריך לרענן את הדף ע"י עריכת סרק. לשם כך יש הערה בלתי נראית, שעריכתה בד"כ פותרת את הבעיה. רעננתי, ואצלי לפחות לא רואים את ה-typo.--[[משתמש:Roybb95|רועי | שיחה |]] 09:59, 30 אוק' 2004 (UTC)
תודה Eranb 10:37, 30 אוק' 2004 (UTC)

במדור הידעת? בעמוד הראשי, כדאי לשים קישור למאמר שבו כתוב העניין, (במידה ויש מאמר), למי שמסתקרן ורוצה לקרוא עוד. אגב, ניסיתי להוסיף ה"ידעת" חדשים ולא מצאתי להיכן זה נעלם. --אפי ב. 15:55, 18 נוב' 2004 (UTC)

בדרך כלל יש קישור. למעשה גם היום יש קישור לאמצעי מניעה, אלא שבאופן חריג זה קישור לערך שטרם נכתב. הוספת "הידעת?" נעשית בויקיפדיה:הידעת?. אם הטכניקה אינה מובנת לך, הוסף כטקסט חופשי, ורועי או אני נטפל בצד הטכני. דוד שי 16:00, 18 נוב' 2004 (UTC)

12,000 ערכים!!![עריכת קוד מקור]

מזל טוב, עברנו את 12,000 הערכים!!!

Ramiy 23:27, 21 נוב' 2004 (UTC)

שמחה מוקדמת,

עם מחיקת ערכי שנים ריקות וערכי אנקרטה ירדנו חזרה ל-11,988. כנראה שהמאורע המשמח יקרה רק היום. 05:05, 22 נוב' 2004 (UTC)

ההמצאה היומית[עריכת קוד מקור]

מציע להוסיף מדור בעמוד הראשי של ההמצאה/התגלית היומית מתוך הערך המצאות, ובה יהיה שם התגלית - האדם או החברה - שנת התגלית. --אפי ב. 06:21, 22 נוב' 2004 (UTC)

רוב הקישורים שם אדומים. אולי בעתיד.--[[משתמש:Roybb95|רועי | שיחה |]] 13:58, 22 נוב' 2004 (UTC)
רעיון מצוין, אך לצערי עלי להסתייג ממנו גלל הסיבה, שהעלה רועי. גילגמש 14:00, 22 נוב' 2004 (UTC)
אני שולל את הרעיון מיסודו. אין צורך להעמיס עוד ועוד על העמוד הראשי, ואת ההמצאות ניתן להכניס לתוכו דרך הכלים הקיימים "הידעת?" ו"היום בהיסטוריה". דוד שי 17:17, 26 נוב' 2004 (UTC)

במחשבה שניה אני תומך בדעתו של דוד שי. גילגמש 17:19, 26 נוב' 2004 (UTC)

"הידעת" על הבית הלבן[עריכת קוד מקור]

אני לא מעורב בענייני "הידעת" ולא יודע איך לעשות מה ומי קובע איפה ולמה, אבל מה שראיתי על הבית הלבן, כנראה שפשוט לא נכון. על פי אתר האגודה ההיסטורית של הבית הלבן הוא לבן עוד מלפני שהוא אוכלס [1]. אז בינתיים, בשביל שלא נצא חובבניים במובן הרע של המילה פשוט "החבאתי" את השורה בהערה. eman

הכנסתי "הידעת?" אחר במקום (את זה של ה־4 בינואר), וביטלתי את ההערה.--[[משתמש:Roybb95|רועי | שיחה |]] 15:57, 22 נוב' 2004 (UTC)


מפתח הנושאים[עריכת קוד מקור]

הדיון הועבר למזנון. Apollo 11 17:02, 25 נוב' 2004 (UTC)

פשוט בחר נושא שמעניין אותך[עריכת קוד מקור]

במסגרת החדשה "פורטלים" שנוספה בעמוד הראשי מופיע המשפט "פשוט בחר נושא שמעניין אותך". בעבר היה נסיון להשתדל לפחות בעמוד הראשי לא להשתמש בביטויים בלשון זכר דוקא. לעניות דעתי עדיף להחליף את המשפט הנ"ל במשפט אחר לגמרי כגון:

רשימת הפורטלים: ישראל - מתמטיקה - ספורט - מוסיקה - ביולוגיה - היסטוריה - רפואה - מדעי החברה - פיזיקה - מדעי החלל - כימיה - יהדות - מדינות העולם

המממ 18:16, 23 נוב' 2004 (UTC)

יש דרך פשוטה יותר - "פשוט בחרו נושא שמעניין אתכם". אפשר להתעקש ולציין את "אתכם" מול "אתכן", אבל לא צריכים להיות קטנוניים.--[[משתמש:Roybb95|רועי | שיחה |]] 18:32, 23 נוב' 2004 (UTC)
למען האמת, לא אהבתי גם את השימוש במילה "פשוט" ... זה נשמע מתנשא קצת :/ המממ 18:42, 23 נוב' 2004 (UTC)
מתנשא? אבל זה באמת פשוט! וזה כל הרעיון, להפוך את השיטוט בויקיפדיה לפשוט.. Lazylemon 17:16, 25 נוב' 2004 (UTC)

תרומה של קורא מזדמן: במחקר פתרו את הבעייה כך: בהערות התחת, פוטנוטס באנגלית - כותבים ראו. גם זכרים גם נקבות, ראו. לא ראה ולא ראי. לכן כמה נוח - בחרו - ובלי תוספות. לעניות דעתי זה יפתור הסוגייה.

Can someone add a link to Belarusan Wikipedia ( http://be.wikipedia.org/ ) Thanks! rydel.net

להעביר את הספרות, שירה סיפורת, מחזאות וכיוב לקטגוריה אחרת[עריכת קוד מקור]

ראיתי שהספרות ממוקמת אצלכם, משום מה, במדעי הרוח. זה אבסורד, הספרות במקורה, שירה וסיפורת, הן אמנויות לכל דבר. מה לספרות ולמדעי הרוח? אני מציע לעורכים להעביר את הספרות לקטגוריה של תרבות ואמנות. שם מקומה הטבעי. כמובן שאפשר להגיע אליה גם דרך הספר וערכיו השונים, וגם דרך מדע הספרות. אבל הספרות כאמנות - שייכת לקטגוריה של תרבות ואמנות. מה דעתכם?

תורת הספרות שייכת למדעי הרוח, הספרות עצמה שייכת לקטגוריה של תרבות ואמנות. דוד שי 15:04, 9 דצמ' 2004 (UTC)

תודה דוד אבל זה לא מדוייק. ראה בבקשה בעצמך בדף הראשי של ויקיפדיה, מצד שמאל למטה, הספרות ממוקמת במדעי הרוח, ובתרבות ואמנות שמתחת, אין שום איזכור לא לשירה ולא לסיפורת. כך שלא השיוך העקרוני הוא כאן בעייתי, אלא היכן בפועל בדף הראשי מופיעים הערכים הללו.

בתשובתי התייחסתי לדרך שבה אני (וכנראה גם אחרים) רואה את העולם, ולא איך העמוד הראשי מציג אותו. כוונתי היתה לחזק את הערתך, ולראות דעות נוספות. דוד שי 17:34, 9 דצמ' 2004 (UTC)
מסכים עם שניכם. מאחר שרוב הערכים תחת "ספרות" מובילים לסופרים ומשוררים שונים, יש מקום לשנות את הקטגוריזציה ולהתייחס לספרות כסוג של אמנות. אני אמנם חדש כאן, אבל כבר שמתי לב לעיוות המסוים הזה, ולו בגלל שהמקומות בהם מעניין אותי להוסיף ערכים הם בעיקר בתחום השירה והספרות העברית 80.178.183.161 17:46, 9 דצמ' 2004 (UTC)
פעלתי בהתאם. דוד שי 04:24, 10 דצמ' 2004 (UTC)

נכון להבוקר, דוד מכובדי, אין שום שינוי בהפנייה של הדף הראשי. והספרות עדיין מקננת אצלכם בקטגוריה של מדעי הרוח. אני מצפה בקוצר רוח שהיא תועבר למדור תרבות ואמנות. ואגב, בכל מוספי הספרות של עיתונינו הגדולים, הכותרת היא - תרבות וספרות!

יש לנו בעיה טכנית עם רענון העמוד הראשי. נסה שוב ואולי הפעם זה יסתדר. אם לא - הקש Ctrl+F5 (כלומר הקשה על המקש F5 בזמן שהמקש Ctrl לחוץ) בזמן שאתה בעמוד הראשי, אולי זה יעזור. דוד שי 04:51, 10 דצמ' 2004 (UTC)

תודה דוד, אכן בוצע! ואני מודה לכם שהשיבותם כבודה האבוד של הספרות.

תיקון המאמר המומלץ - בדחיפות![עריכת קוד מקור]

בהרגלי מדי שבוע הגעתי לעמוד הראשי - כדי לראות מה חדש - והופתעתי לגלות כי ליאון בלום היה למעשה כוכבת פורנו בלונדינית. שוב למדתי משהו חדש. וברצינות, ניסיתי לתקן את הדבר על ידי העלאה נוספת של תמונת בלום, אך העליתי חרס בידי. אולי מישהו מנוסה ממני ינסה? התמונה הפורנוגרפית מופיעה בעמוד הראשי, ובוודאי אינה מוסיפה כבוד לשם האנציקלופדיה.Liorerez

מדובר במשחית ידוע, משתמש:חכם חנוכה. ניהלתי איתו מלחמת מחיקות היום בבוקר, ושמתי לב שהוא העלה תמונה תחת השם של ליאון בלום, אך עקב בעיית caching לא ראיתי שינוי לעומת התמונה הרגילה. חבל, זה בטח היה ככה כמה שעות. [[משתמש:Roybb95|רועי | שיחה |]] 10:24, 12 דצמ' 2004 (UTC)
אני ראיתי את התמונה אבל לא הצלחתי לשנות אותה, כי בסיס הנתונים היה חסום משום מה. אני מציע שנלמד נקח ולהבא נקדים רפואה למכה ע"י כך שנגן על התמונה שמופיעה בעמוד הראשי, או כל צעד אחר שנועד למנוע את השינוי שלה (אני לא בקיא בפרטים הטכניים). גדי אלכסנדרוביץ' 10:26, 12 דצמ' 2004 (UTC)
המאמר המומלץ מתחלף באופן אוטומטי, ולא נראה לי שנעמוד בקצב ההגנות-שחרורים. אם כבר מגינים על התמונות, צריך להגן גם על הטקסט - גם על התבנית עם התאריך, וגם על תבנית המקור... נראה לי מיותר. פשוט נהיה ערניים יותר, להבא. אני בספק אם שוב נתקל בביש מזל שכזה עם נעילת בסיס הנתונים דווקא ברגע הלא מתאים. [[משתמש:Roybb95|רועי | שיחה |]] 10:29, 12 דצמ' 2004 (UTC)
צריך להתלונן במשטרה. מה נפסיד ? זה לא עולה כסף. לכל היותר לא יטפלו בתלונה ברצינות. הוא ילמד שאנחנו רציניים. שש"ז 11:07, 12 דצמ' 2004 (UTC)
חברי היקר, אתה מוזמן לעשות כן. אני אתמוך בצעד זה בכל הכח אם יתאפשר לי. גילגמש 11:12, 12 דצמ' 2004 (UTC)

לדעתי הפתרון היא לא ליתן הרשאה לכל אחד לערוך רק למי שנרשם בפרטים מזההים ובשלב ראשון נבדוק אותו בקפדנות האם היא לא משחית (אולי זה תקדימי בויקיפדיה אך האם יש ברירה אחרת, האם כל הזמן נצטרך לבדוק האם מישהו השחית משהו)

במקרה קניתי ספר "חקיקה אזרחית" לקורס שאני לומד ויש שם את "חוק המחשבים". סעיף 2 דן על "שיבוש או הפרעה למחשב או לחומר מחשב".

דין מאסר של שלוש שנים ינתן לפי סעיף (2)(2) ל - "מוחק חומר מחשב, גורם לשינוי בו, משבשו בכל דרך אחרת או מפריע לשימוש בו.".

Ramiy 22:46, 13 דצמ' 2004 (UTC)

עמוד ראשי חדש[עריכת קוד מקור]

אני לא יודע מי אחראי על עיצוב העמוד הראשי, אז אני פונה בפניה פתוחה:

כנסו לעמוד הראשי של ויקיפדיה הגרמנית ותראו איזה יופי הם עיצבו אותה, הקווים נקיים, יש חלוקה מאוד נוחה, והכל ברור ומסודר (מתאים לגרמנים האלה).

הצעתי היא ללכת בכיוון שלהם ולשנות את העמוד הראשי שלנו, או לפחות את חלקו. אגב, הכוונה היא לא לשנות את התוכן אלא העיצוב והמסגרות כדי שתהיה הפרדה ברורה בין הנושאים השונים כמו חדשות, היום בהיסטוריה, מאמר מומלץ, הידעת וכו...

Ramiy 15:54, 14 דצמ' 2004 (UTC)

אולי זה עוורון הצבעים החלקי שלי, אולי זה כוחו של הרגל, אבל אני מעדיף את העמוד שלנו. צבעי הגבול של התיבות שלהם לא משתלבים טוב עם הרקע, והכל מבולגן: אין חלוקה ברורה. אוסף של תיבות. אם כבר מעצבים את העמוד הראשי מחדש (לחלוטין), אולי כדאי לעצב אותו ברוח פרוייקט הפורטלים, עם עיצוב דומה (גם לשם האחידות, וגם כי זה סתם יפה :-). העמוד הגרמני, לעניות דעתי, הוא לא דוגמא כ"כ טובה.
מכיוון שזהו נושא מרכזי, אני מעביר אותו למזנון, שכן יש לו חשיבות לכלל ויקיפדיה. [[משתמש:Roybb95|רועי | שיחה |]] 06:52, 15 דצמ' 2004 (UTC)

ביטול ההפניה ל"חדשות ישנות"/דף אקטואליה[עריכת קוד מקור]

כשעדכנתי את שורת החדשות, באתי לעדכןם גם את דף אקטואליה, כפי שאמורים לעשות, אבל ראיתי שהוא לא עודכן מאז נובמבר. לאור זאת נראה לי שעדיף לבטל את הקישור אליו מהעמוד הראשי, ובכלל לבטל את קיומו. eman

בעד. רועי שיחה 16:08, 29 דצמ' 2004 (UTC)
בעד ערן 16:21, 29 דצמ' 2004 (UTC)

שפות נוספות[עריכת קוד מקור]

למה אתם לא שמים בעמוד הראשי לינקים לשפות אחרות כמו סינית, אוקראינית, הונגרית, פינית, שוודית (שיש בה יותר מ-50 אלף מאמרים)? אולי כדאי לעשות כמו בויקי האנגלית.

ומה עם לינקים לתרומות לנפגעי הצונמי בעמוד בראשי כמו בשאר הויקיפדיות??

לגבי הלינקים לשפות אחרות, אתה יכול להציע בויקיפדיה: מזנון, בזמנו הוחלט אחרת.
לגבי נפגעי הצונמי, הועלתה טענה (נכונה), שאם נשים את זה, נצטרך לשים כל פעם נפגעים אחרים ולכן הוחלט לרדת מזה. טרול רפאים 17:31, 19 ינו' 2005 (UTC)

האם כתבת כמה ים יש בכדור הארץ אם לא אז תיכתבו ואגב התשובה היא ש2.3 זה מים ו1.3 זה יבשה אז תדע שכדור הארץ הוא יותר מלא במים מאשר יבשות. כתבה הדר פרץ

לא ברור מה רצית להגיד, בכל מקרה את יכולה לערוך את הערך כדור הארץ לפי המידע שאת רוצה להכניס. טרול רפאים 17:49, 22 ינו' 2005 (UTC)

please add chinese version[עריכת קוד מקור]

add the following link: zh:首页

ריענון הדף?[עריכת קוד מקור]

ע"פ מה שהבנתי &action=purge (הוספה לשם הדף) מבצע ריענון של הדף בלי צורך לעורכו. אפשר לעשות ניסוי מחר, ואם זה יעבוד לא יהיה צורך לבצע כל כך הרבה עריכות לדף הראשי (ואולי למחוק בכך את ההיסטוריה הישנה שלו). לא? ככה זה פועל בחלק ממיזמי הויקי באנגלית. דוגמה:http://en.wikipedia.org/wiki/Talk:Main_Page.

עד כמה שהבנתי, action=purge פועל רק על הדפדפן של מי שמבצע את הפעולה, לא על כל מי שצופה בדף. אבל אולי אני טועה. רועי שיחה 13:12, 4 פבר' 2005 (UTC)

העמוד הראשי החדש[עריכת קוד מקור]

אני מזמין את כולם להתרשם מטיוטת העמוד הראשי החדש במשתמש:Roybb95/ארגז חול/עמוד ראשי
גילגמש שיחה 20:09, 3 פבר' 2005 (UTC)

לא רצוי ליצור הצבעות לכל המקומות שבהם יוצרים גרסאות חדשות, אני ספרתי עד עכשיו 4. טרול רפאים 14:50, 13 פבר' 2005 (UTC)

בינתיים אין הצבעה. הגרסא הראשונה נתקלה בהתנגדות ואנחנו מנסים למצוא גרסא אחרת. היות וכמה אנשים עוסקים בזה, אי אפשר לתת הפניות לכולם. גילגמש שיחה 14:52, 13 פבר' 2005 (UTC)
אני אשמח אם יהיה דף לעניין של העיצוב החדש , שבו יהיו כל העיצובים שהוצאו עד עכשיו, זה יוכל לעזור מאוד בדעה על הנושאים , ובריכוז . כי פה אמרו הטרול שהוצאו 4 עיצובים ואני ראיתי עד כו רק שניים . תודה tomle 21:08, 13 פבר' 2005 (UTC)
ריכזתי את ההצעות בדף שיחה:עמוד ראשי/הצעות לעיצוב חדש --המממ (שיחה) 08:26, 14 פבר' 2005 (UTC)

ערכים חסרים[עריכת קוד מקור]

אני לא יודע אם זה המקום אבל אני פשוט חייב לציין את זה.. הסתובבתי פה דיי הרבה זמן וקראתי ערכים וראיתי שמבחינת הסטוריה אתם ממש תותחים P: יש ערכים מקיפים ומדהימים על מאורעות ואישים בהסטוריה אך העובדה שכמעט ואין ערכים בנושא ביולוגיה וגוף האדם צרמה לי מאד... אתם כולכם עושים עבודת קודש ואני בכלל לא במעמד שאני יכול לבקר אותכם אבל היום אח שלי קרע גיד או רצועה ורציתי לקרוא על זה כאן באנציקלופיה שאני אוהב אבל לא מצאתי על זה כלום :( אתמול התחלתי לתרגם בעצמי ערך הנוגע למטבוליזם (ליתר דיוק מעגל חומצת חלב) תודה רבה ומקווה שתבינו P: --Xyples 19:06, 16 פבר' 2005 (UTC)

הבעיה שאתה מעלה מוכרת היטב. הצרה היא שאין מספיק כותבים שיכולים להרחיב בנושא זה. גילגמש שיחה 19:10, 16 פבר' 2005 (UTC)