שיחה:שמאל פוליטי בישראל

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 4 חודשים מאת HaBlocOrg בנושא "אזרחים ערבים, דרוזים"

מדיני / חברתי[עריכת קוד מקור]

אי אפשר להצהיר שהמונח הוא מדיני ולהכליל גם תנועות חברתיות. כי אם כן, צריך להכליל מפלגות חברתיות כמו המפד"ל (הבית היהודי) או ש"ס וגם תנועות חברתיות שקשורות לימין. אני מציע לדבוק בהגדרה - שמאל מדיני, למחוק את הסעיף של ארגונים חברתיים, מי מהם שיש להם פעילות מדינית שמאלית (ויש רבים) שיעברו לסעיף הקודם. הלל. - שיחה 23:00, 12 בפברואר 2011 (IST)תגובה

הסבר על הסיווג[עריכת קוד מקור]

תנועות קיצוניות סיווגתי לא לפי עמדות אלא לפי מעשים. תנועות שמבצעות פעילות בלתי חוקיות הן קיצוניות. סרבנות היא בלתי-חוקית, חבלה במחסומי צה"ל (גוש שלום) או בגדר ההפרדה היא פעילות בלתי חוקית. MathKnight 16:08, 16 פבר' 2005 (UTC)

אני בספק אם זאת ההגדרה הנכונה. למשל נקח דוגמא קיצונית - הרי התנועה הפשיסטית היא קיצונית, יחד עם זאת בספרד של המאה שעברה, פעילותה הייתה חוקית. גילגמש שיחה 16:12, 16 פבר' 2005 (UTC)
לכן רשמתי הסבר בראש הפסקה. כדי להימנע מויכוחים על דעות (איזו דעה קיצונית ואיזה לא) החלטתי לסווג לפי מעשים. עדיף להפריד בין תנועות המבצעות פעילות בלתי חוקית לבין תנועות לגיטימיות. MathKnight 16:14, 16 פבר' 2005 (UTC)
קודם כל אך אחת מהתנועות האלה לא הוצאה מחוץ לחוק.
אתה מוכיח בורות בקשר לפעילויות של התנועות השונות.
לכל תנועה פוליטית תוכל למצוא עברות על החוק. למשל על חוק מימון הבחירות. אז כולן בגלל זה קיצוניות.
בשביל מה בכלל צריך את הערך הזה? זוהי רשימה, ולא החלטנו להכחיד את הרשימות, ולהפוך אותן לקטגוריות?eman 16:18, 16 פבר' 2005 (UTC)
  1. לכן יש את ה"או".
  2. נו בחייך, אתה יודע בדיוק לאיזה פעילות בלתי-חוקית מתכוון הכתוב. לא צריך להתחכם, ההיגיון הבריא של כל קורא יבין מייד שמדובר בתנועות שמאמצות עבריינות אידיאולוגית (אלימות, חבלה, הפרות סדר, סרבנות) כדי לקדם את מטרותיהן. ראה גם סעיף מקביל באירגוני ימין כדי להבין מה הכוונה.
  3. אם אתה רוצה, אתה מוזמן להפוך את המאמרים לקטגוריות. הרעיון הוא שהרשימה תרכז את הארגונים הפוליטים בארץ וגם תהווה מעין to do list פתוחה.
MathKnight 16:44, 16 פבר' 2005 (UTC)


אני מתחכם?
האם התאחדות הסטודנטים, שאירגנה בכל מיני הזדמנויות הפגנות שכללו הפרות סדר וחסימת תנועה (אני אפילו עוכבתי ע"י המשטרה באחת מהן, בימי שביתת המרצים הגדולה) היא אם כן "תנועה שמאמצת עבריינות אידאולוגית"? וארגון מגדלי הירקות?
ומה זו ההתחכמות הזו עם ה"או"? אולי אני אשים את גף המשתמש שלך ב"ויקיפדים שכותבים על מתמטיקה או אונסים ילדות קטנות"?! הרי אף אחד מהארגונים שמנית לא הוצא מחוץ לחוק ולא היה קרוב לכך אפילו, ובתעלול המקרטיסתי שלך רק הוכחת את כוונותיך המאוד מאוד לא טהורות בכל מה שקשור לכתיבה על עיניינים אקטואליים. eman 17:00, 16 פבר' 2005 (UTC)
  1. כן.
  2. לא, כי הפגנות ללא אישור משטרה וחסימת כבישים הן בגדר המקובל, כל עוד הדבר נעשה במידה. מאידך, אם היית פעיל בתנועה שמציתה מבנים אז היא הייתה נחשבת לתנועה קיצונית.
  3. הפנתי אותך לערך אירגוני ימין. ה"או" בא משם במקור, מאחר והשתמשתי בתבנית זהה לשני הערכים. להבא, assume good faith, לפני שאתה פוצח בהאשמות. MathKnight 17:17, 16 פבר' 2005 (UTC)
  1. לא, אתה פה מתחכם!
  2. תנועה שמציתה מבנים? על המ אתה מקשקש?!
  3. וזה עוד יותר גרוע! אתה עושה סימטריה מופרכת לחלוטין בין תנועות שאין ביניהן שום קשר. איזשהו מהתנועות שהזכרת כתנועות קיצוניות בכלל דומה ל"כך"?! eman 22:38, 16 פבר' 2005 (UTC)
  1. ?
  2. זו הייתה דוגמה היפותטית.
  3. זו כבר שאלה של מה דעתי. מבחינתי, גוש שלום לא שונה יותר מידי מכהנא, למעט העובדה שהיא קיצוניות מהצד השני.
  4. בכל מקרה, ראיתי שגם שינית את הסיווג במאמר המקביל, כך שאין לי יותר בעיה עם הסיווג הנוכחי. MathKnight 07:55, 17 פבר' 2005 (UTC)

אני רואה שאפשר לסכם את הטיעון שלך כך:

תנועת "כך" ו"גוש שלום" הן אותו דבר:
  1. שתיהן תומכות בסרבנות
  2. שתיהן הוצאו מחוץ לחוק (חוץ מ"גוש שלום")
  3. פעילי שתי התנועות מתנפלים על אזרחים ומכים אותם (חוץ מפעילי "גוש שלום")
  4. משתי התנועות יצאו רוצחים (חוץ מ"גוש שלום")
מ.ש.ל.

אכן הלוגיקה בתפארתה. eman 09:55, 17 פבר' 2005 (UTC)

דף השיחה נועד להערות על המאמר, לא לויכוחים פוליטיים. זה שגוש שלום עדיין לא מחוץ לחוק זה לא לכבודה של מערכת המשפט בישראל. אני חושב שאין טעם להמשיך בויכוח. MathKnight 15:09, 17 פבר' 2005 (UTC)

דיון חדש[עריכת קוד מקור]

אני יודע שהצטרפתי לשיחה זו מאוחר מדיי, אך למי שנכנס לכאן, הייתי רוצה לשאול האם גרימת אובדן עין לחייל (ועוד מבלי להביע כל חרטה על כך) מצד מפגיני "אנרכיסטים נגד הגדר" מראה או לא מראה על קיצוניות של תנועה זו, ללא קשר לחוקיות התנועה. אמירפדיה 10:33, ספטמבר 6, 2005 (UTC)

קודם תענה על מה מעידה הצליבה של ישו על ידי היהודים? emanשיחה 10:47, 6 ספטמבר 2005 (UTC)
את ישו צלבו הרומאים, לא היהודים. בברכה, _MathKnight_ (שיחה) 11:06, 7 ספטמבר 2005 (UTC)
גם אם יהודים היו מאז ומתמיד קבוצה קטנה, מדובר על קומץ של יהודים (במידה ואין להאשים את השלטונות הרומאיים, שהם אלו שצלבו את ישו) ובוודאי שאין לדבר על תיאום כלל-יהודי או בין רוב היהודים לקראת אירוע זה. גם אמצעי התקשורת שלא היו אז, לא איפשרו התנצלות. מנגד, "אנרכיסטים נגד הגדר" היא קבוצה פחות או יותר מגובשת עם תיאום פעולות בין חבריה ובתור קבוצה רשמית ומאורגנת (יהודים, ולו בשל מספרם בתקופת ישו, כבר היו קבוצה "גדולה מרשמית או מאורגנת", זה המונח שאשתמש בו(גם אם זה לא מונח הכי מקצועי..) לצורך השיחה, ובוודאי שבכלי התקשורת של היום יכלו גם יכלו חבריה ודובריה להביע התנצלות על המעשה הנפשע (גם אם הכהן הראשי דאז התנצל, ייתכן והיה מי שדאג לשמוט מידע זה, בניגוד לאמצעים של היום בהם כמעט כל מידע יכולה להישמר או להיות מופצת הלאה). ובכל אופן, כתנועה בעלת אידיאולוגיה ברורה ומגובשת, קירבת הדעות בין חבריה גדולה מאשר זו שהייתה בין יהודים בתקופת ישו (וגם "הברית החדשה" אינה מספרת על התנכלויות לישו מצד מספר כה רב של יהודים במשך חייו (מה לעשות, להרוג מספיק רק פעם אחת). יש יותר משמץ של יסוד להניח שבנושאים שונים, כולל נכונות לשימוש באלימות, ההתפלגות הסטטיסטית בין יהודים בתקופת ישו הייתה גדולה מאשר התפלגות זו שבין "אנרכיסטים נגד הגדר". ובמידה ואין הוכחה להתפלגות דעות בין יהודים בתקופת ישו, הרי שהינך עוסק בהשוואה בין רמת אלימות בין מי שיש לגביהם ראיות מוצקות למי שאין לגביהם. אני יודע שדבר לא ישנה את דעותיך הקיצוניות, אך לפחות ויקיפדים אחרים ישתכנעו מדבריי.אמירפדיה 11:00, ספטמבר 6, 2005 (UTC)
רק כמו שלא היהודים צלבו את ישו, אלא הרומאים, כך לא האנרכיסטים פצעו את החייל הזה, אלא מפגינים פלסטינים. זו פשוט עלילת דם.
חוץ מזה צריך להזכיר שהרבה יותר משהמפגינים הפלסטינים מפעילים אלימות בהפגנות האלה, כוחות הבטחון מפעילים אלימות, וכמו שהוכח אפילו בבתי המשפט הצבאיים, לא פעם הם אלה שפותחים באלימות (ומשקרים אח"כ על זה). emanשיחה 11:24, 6 ספטמבר 2005 (UTC)
היום או מחר, אערוך בדיקה מוצלבת ומעמיקה (אני מדבר ברצינות) מי אשם בדיוק באובדן העין. (לי זכור, שקראתי זאת ב"מעריב", שאיננו עיתון המתנחלים).לבינתיים, בכל אופן, במקרה הזה חיילי צה"ל עמדו מול סכנת יידויי אבנים, ללא קשר האם זה פלסטינים או אנרכיסטים. אמירפדיה 11:32, ספטמבר 6, 2005 (UTC)
לפחות פעם אחת יידוי האבנים הזה על חיילי צה"ל התבצע גם על ידי, כן כן, חיילי צהל המסתערבים... אפילו צה"ל הודה בזה (אם כי יש מחלוקת האם הם רק הצטרפו לידוי בשביל לא להתגלות, או התחילו אותו בשביל ליצור פרובוקציה).
ומעריב, או לפחות חלקים ממנו, בהחלט הפכו לעיתון המתנחלים. ע"ע "nrg יהדות". emanשיחה 11:41, 6 ספטמבר 2005 (UTC)

הדגש הוא על המילה חלקים ממנו, אך גם כאן לא מובאות דעות בעד ברוך גולדשטיין וכו'. גם מובאות דעות של אישים כגון יעל משאלי, במבי שלג ועוד, שדעותיהם אינן כשל מתנחל טיפוסי. כן, אחד ממביעי הדעות (מדי פעם) הוא ג'עפר פרח, יו"ר הארגון האנטי-ישראלי ואנטי - ציוני (הפועל בשם רעיונות דמוקרטיים, כמובן, אך רק כשזה נוגע לישראל ולא למדינות ערב) "מוסאוואת". אם לעיתון זה אתה קורא מוטה (כמובן, שגם בעיתון זה ייתכנו שגיאות, אך פחות מאשר בביטאוני הקרובים אליך רעיונית...), הרי שאתה חד-צדדי ומוטה. הלוואי על כל התקשורת העולמית עיתון שכזה. ובאשר לעליה, כי מסתערבים יידו אבנים, הראה לי הוכחה למקרה הספציפי הזה וכן, שזוהי שיטה ולא מקרה קיצוני. בטח תגיד, כי גם בגדר הגבול שבין לבנון לישראל, כאשר יידו ערבים אבנים על חיילי צה"ל, צה"ל עשה זאת ולא הלבנונים שבאו לגבול במיוחד לשם כך. ועוד תגיד, כי המוסד רצח את גנדי. ובאשר לאשמת האנרכיסטים, הראה לי הוכחה שמי שגרם לאיבוד עין הם פלסטינים ולא, למשל, אנשי "גוש שלום" או פרובוקטורים מאירופה (אחרת, אתה בבחינת "מעליל דם" על הפלשתינאים). בכל אופן, אנרכיסטים נגד הגדר, גוש שלום ושאר מיני יהודים כנ"ל המשיכו לעזור לערבים ביידוי אבנים ולהשתתף באירועים אלו גם לאחר אובדן העין (עוד הוכחה לאלימות ארגונים אלו). ואחרי ניסיון (לא מוצלח, כנראה) לשכנע אותך, אמשיך בהעשרת הויקיפדיה. חבל לבזבז יותר מדי זמן על אנשים מסוגך. אמירפדיה 09:54, ספטמבר 7, 2005 (UTC)

בקשר למסתערבים זורקי האבנים, תקרא כאן (מתוך [1]):
מח"ט חטיבת מכבים, אל"מ יוני גדג', מודה שהמסתערבים - אנשי יחידת "מצדה" של שירות בתי הסוהר - אכן זרקו אבנים, אבל מכחיש בתוקף שהם התחילו. "הם הצטרפו לזריקת אבנים של פלשתינאים אחרים. הטענות של הפלשתינאים הן קשקוש, עשיתי תחקיר ואני בטוח בזה במאה אחוז". אבל דווקא השופט בבית המשפט הצבאי יהודה, רס"ן יאיר תירוש, שדן בהארכת מעצרם של שניים מתושבי בילעין שנעצרו באשמה שתקפו את אחד המסתערבים, כתב בהחלטתו כי "אין עדות ולו גם של חייל אחד שזרקו עליו אבנים". (בהחלטתו לשחרר את שניים בערבות, כתב סגן נשיא בית המשפט הצבאי לערעורים, סא"ל יורם חניאל, בהחלטתו כי ספק רב אם למסתערבים היתה סמכות לפעול בהפגנה, משום שסמכותם לפעול מוגבלת למתקני הכליאה).
או כאן [2] דבריו של מפקד הכוח באזור "סגן-אלוף צחי":
מסתערבים אכן יידו אבנים אל הכוחות אך עשו זאת רק לאחר שצעירים פלשתינאים עשו זאת". לדבריו, "יידוי אבנים מצד המסתערבים הוא חלק מאופן הפעלתם".
emanשיחה 11:00, 7 ספטמבר 2005 (UTC)

קצת הצצה למאחורי הקלעים, ההפגנות מתחילות כצעדות והם בעלות מייצג כלשהו למשל ארון קבורה המסמל את השלום וכו'. בשלב מסויים כוחות הצבא מגדירים מכל מיני סיבות את המחאה כהפרת סדר לא חוקית ומכריזים על העניין. ברגע שהם מתחילים לירות חפצים שונים על המפגינים הועדה המארגנת מכריזה על סיום ההפגנה. המפגינים הישראלים וחלק מהמפגינים הפלסטינים חוזרים לכפר וחלק מהפלסטינים נשארים "להחזיר" לחיילים אלימות. כ- 10 מפגינים נהרגו בהפגנות האלה על ידי צה"ל ומאות נפצעו. אני מצטער על החייל שנפצע, עדייןלא פורסם תחקיר מלא, בזמנו נשללה האפשרות של אבן וסברו שזה נגרם ממשהו דמוי גולה לא כל כך ברור, בכל מקרה כל פצוע הוא דבר מתסכל.(Eviv 15:56, 27 יולי 2006 (IDT))

כאן זה לא פורום. אין טעם להפיץ פרופגנדה בכל דיון ישן. תשים לב, שזה דיון מספטמבר 2005. בברכה, לב - שיחה 16:16, 27 יולי 2006 (IDT)

מספר תהיות[עריכת קוד מקור]

  1. תנועות של ערביי ישראל (בל"ד) לא מופיעות. זה אולי הגיוני אבל איפה הן כן אמורות להופיע?
  2. האם זה אמור להיות עם סקירה היסטורית? אם כן חסרות פה הרבה תנועות.
  3. דרך אגב ל-eman, תנוח דעתך בנושא ההוצאה מחוץ לחוק, לא כתובה פה התנועה שאודי אדיב השתייך אליה...

בברכה, טרול רפאים 15:56, 8 מרץ 2005 (UTC)

    1. תוסיף אותן.
    2. תוסיף אותן.
    3. תוסיף אותה.

בעניין בל"ד, לפי מה שאני יודע היא לא כל כך שמאלית. היא מפלגה ליברלית (כמו שינוי) שפועלת בתחום הסקטור הערבי לאומי ולמענו. אני לא כל כך יכול לומר בבטחה האם הם שמאל. (Eviv 15:48, 27 יולי 2006 (IDT))

בל"ד מפלגה ליבירלית כמו שינוי (ז"ל)? עזוב, מישהו עוד יקרא את זה בעתיד ויתהה אם זה באמת נכון. עדיף לא לכתוב כלום משטויות, אביב. בברכה, לב - שיחה 16:18, 27 יולי 2006 (IDT)

להפוך לקטגוריה?[עריכת קוד מקור]

אולי ערך זה צריך להפוך לקטגוריה כי אין כאן אינפורמציה אלא רשימה של ארגונים ומפלגות.

המצפן איבד את הצפון.[עריכת קוד מקור]

כאשר לוחצים על מצפן (אשר מופיע בצבע כחול) זה מוביל לחפץ מצפן ולא לתנועה. לתנועת מצפן אין שום תוכן, איך גורמים שהערך יהפוך לאדום כך שלא תהיה אכזבה מן הלחיצה? יומטוב! 85.65.74.96 10:40, 16 יולי 2005 (UTC)

תיקנתי את זה. גילגמש שיחה


תנועות נוער[עריכת קוד מקור]

נוער מרצ-יחד ונוער עבודה אינן תנועות נוער אלא ארגוני נוער של המפלגות. האם יש מתנגדים להסרה של 2 שורות אלה? --אר 00:46, 3 ספטמבר 2005 (UTC)

אז צריך לתקן ולא למחוק. גילגמש שיחה 06:42, 3 ספטמבר 2005 (UTC)

למה לא, אבל אני לא חושבת שיש צורך לפתוח עוד קטגוריה בשביל 2 ארגוני נוער מפלגתיים, לדעתי הם מוכלים בתוך מפלגת העבודה ומרץ-יחד. --אר 12:19, 3 ספטמבר 2005 (UTC)

לא צריך לפתוח קט', אבל אפשר להשאיר בארגוני נוער. גילגמש שיחה 12:20, 3 ספטמבר 2005 (UTC)

בעניין בצלם[עריכת קוד מקור]

בצלם הוא בעיקרו גוף של חננות שקוראים את החוק הבינלאומי, רואים מה קורה באיזור הגיאוגרפי של הגדה המערבית ורצועת עזה ומשווים בין הדברים ועל זה רושמים דו"חות. נראה לי לא נכון לשים אותם באותה קטיגוריה עם כל האירגונים האקטיביסטים השמאלנים. נכון בצלם הוא ארגון זכויות אדם שרעיונות ההומניזם וזכויות האדם ישר משייכות אותו לשמאל הרואה את האדם במרכז אבל לשים אותו בתוך שורת אירגוני אקטיביסטים נראה לי לא ראוי.

אם יש כל כך רצון לרשום אותו אני ממליץ לשים אותו בתור אירגוני זכויות אדם חוץ פרלמנטרים כי כאמור ההבדל הגדול בינו לבין אירגונים אחרים שהוא לא כל כך פוליטי, הוא לא מארגן הפגנות פעולות ישירות וכו'. (Eviv 12:38, 27 יולי 2006 (IDT))

ראו שיחה:ארגוני ימין בישראל

מרשימה לערך בעל תוכן[עריכת קוד מקור]

כדי שהערך יישאר הוא צריך להיות בעל תוכן ולא רק רשימתי. תוכן זה צריך לכלול רקע היסטורי ופירוט השקפות העולם של הארגונים המרכזיים. התחלתי בכך בערך על ארגוני הימין בישראל אבל אני לא אעבוד על כך לגבי ארגוני השמאל (נגמר לי הכוח). מישהו צריך לעשות את זה. לדעתי הערך הזה צריך להיות הערך המורחב אליו מפנים משמאל. טוקיוני 15:06, 18 באפריל 2008 (IDT)תגובה

אין לו זכות קיום במצבו לדעתי. שוב קטגוריה יכולה להיות פתרון טוב יותר מרשימה כזו. שמישהו ירחיב... איתי ° הקלפיות פתוחות-בואו להצביע 22:09, 3 ביוני 2008 (IDT)תגובה
לא בטוח שיש ערך בכלל לערך הזה, גם אם ירחיבו אותו. הרבה מהקישורים לתנועות כבר כתובות, אז מה יכתבו? יכתבו תקצירים על כל תנועה ותנועה ויפנו לערך מורחב? אולי אפשר לכתוב על התפתחות השמאל בישראל, אבל אז "ארגוני שמאל" לאו דווקא מתאים, ויצטרכו להשמיט הרבה ארגונים מהערך שלא חשובים כל-כך להתפתחות השמאל. אריה ה. - שיחה 22:28, 17 במרץ 2010 (IST)תגובה

קדימה[עריכת קוד מקור]

קדימה לא מופיעה ברשימה. מדובר במפלגת שמאל מדיני פר-אקסלנס. ומי שחשב אחרת, הגילויים האחרונים על הויתורים העצומים שממשלת קדימה הסכימה להם, מוכיחים זאת. אין לי חשק למלחמת עריכה, אבל כל עוד הערך הזה קיים והכותרת שלו היא כפי שהיא, אני מציע שקדימה תוכלל ברשימה. ובאותה הזדמנות אפשר להכליל את מפלגתו החדשה של אהוד ברק (השם שלה 'עצמאות' אושר ?). הלל. - שיחה 23:09, 12 בפברואר 2011 (IST)תגובה

תספר את זה בבקשה לשאול מופז, יוליה שמאלוב ברקוביץ', עתניאל שנלר, יואל חסון, [[]], רוברט טיבייב, מרינה סולודקין, אלי אפללו, רוחמה אברהם, ישראל חסון ועוד ועוד.
ותספר את זה גם למאות האזרחים והילדים בעזה שנהרגו מהפגזים, והכדורים ופצצות עם הזרחן שהומטרו עליהם במבצע עופרת יצוקה על ידי אותה ממשלת קדימה, יחד עם אהוד ברק, שלטעון שהמפלגה שלו היא מפלגת שאל זו או היתממות, או עדות לחוסר התמצאות פוליטית מינימלית. emanשיחה 23:24, 12 בפברואר 2011 (IST)תגובה
אני מצטט מכותרת הערך "השמאל הציוני בישראל דוגל בעמדות מתונות במשא ומתן עם הפלסטינים ומדינות ערב, בויתור על חלק משטחי ארץ ישראל כולל הורדת התנחלויות." זה בדיוק ההגדרה של קדימה. כולל רוב חברי הכנסת שציטט האלמוני. ההערה של eman היא עוד פחות רלוונטית. לשיטתו צריך להוציא אפילו את מרצ מהרשימה, שלא לדבר על העבודה.--הלל. - שיחה 11:10, 17 בפברואר 2011 (IST)הלל. (שיחה | תרומות | מונה) לא חתם 00:00, 10 בינואר 2000 (IST)תגובה
שמאל זו לא רק התנהגות אלא גם אידאולוגיה. מוטי - שיחה 00:04, 13 בפברואר 2011 (IST)תגובה
דבר זה לא מצוין בערך. מה גם שאם דנים כאן באידיאולוגיה מדינית, קדימה נופלת עמוק בשמאל. --הלל. - שיחה 11:10, 17 בפברואר 2011 (IST)תגובה
עוד מעט תאמר שגם את הליכוד צריך לשים שם בגלל נאום בר אילן... emanשיחה 00:06, 13 בפברואר 2011 (IST)תגובה
קודם צריך לדון אם בערך נקבע על פי מעשים, על פי מצע או גם על פי נאום אחד. קדימה עונה לשנים הראשונים. הליכוד רק לאחרון. --הלל. - שיחה 11:10, 17 בפברואר 2011 (IST)תגובה
נדמה לי שהקריטריון בראש הערך הוא פשוט לא אקטואלי או שהוא מרחיב עד כדי כך, שגם ש"ס וגם הליכוד הן מפלגות שמאל. אני לא יודע מה זה עמדות מתונות, אבל אין ספק שבשאר הקריטריונים הליכוד עומד, ראשי הממשלה מטעם הליכוד מאז 77 מסרו שטחים לערבים (כולם למעט שמיר), ניהלו משא ומתן (כולם), הסירו התנחלויות (בגין ושרון) והקפיאו את ההתנחלויות (רק ביבי), לפי קריטריוני העשייה, הליכוד הרבה יותר שמאלני מקדימה והעבודה גם יחד. בברכה, --איש המרק - שיחה 11:54, 17 בפברואר 2011 (IST)תגובה
אפשרי בהחלט. אז שמישהו ירים את הכפפה ויעדכן את ההגדרה בראש העמוד. אני מציע בכלל להפריד בין שמאל מדיני ושמאל חברתי, החפיפה בין השנים מקרית למדי. בענין קדימה, דומני שבכל הגדרה שתהיה, קדימה איננה שמאל מדיני פחות מהעבודה, מרצ או יחד. כולן מוכנות לויתורים מפליגים, לטרנספר של יהודים \, החרבת ישובים בקנה מידה נרחב. כמובן שאם מישהו יצליח לתת הגדרה מקובלת ל'שמאל מדיני' כך שתיווצר הבדל בין קדימה והאחרות, או אז נצטרך לבחון את ההגדרה הזו. אני מפקפק באפשרות שמישהו יצליח. --הלל.שיחה • י"ד באדר א' ה'תשע"א • 10:54, 18 בפברואר 2011 (IST)תגובה
אלא שגם הליכוד תמך בוויתורים מפליגים (סיני, ההתנתקות, ההקפאה, נאום בר-אילן באופן כללי), טרנספר של יהודים (סיני, ההתנתקות, הרס מאחזים בלתי חוקיים במהלך ממשלת נתניהו), החברת ישובים בקנה מידה נרחב (סיני, ההתנתקות). כמו כן אני מתרשם שיש הבדל גדול למדי בין הוויתורים להם היה מוכן אולמרט לבין הוויתורים שהציע ברק או לוויתורים שהיו מציעים חיים אורון או יוסי שריד לו נבחרו לראשות הממשלה, כך שלא נכון לגזור גזירה שווה ביניהם בערך. זהר דרוקמן - לזכר פול 11:01, 18 בפברואר 2011 (IST)תגובה
אדרבא. תן הגדרה ברורה שממנה ניתן יהיה לגזור הבדלים. ענינית, בגין חשב שסיני איננה ארץ ישראל ולכן היה מוכן לוותר עליה. לגבי ההתנתקות, הרי על זה התפלג הליכוד ונולדה קדימה... היא הנותנת. --הלל.שיחה • י"ד באדר א' ה'תשע"א • 16:25, 18 בפברואר 2011 (IST)תגובה
זה אחלה תירוץ. אז אולי אולמרט ושרון לא חשבו על עזה כעל ישראל? נו באמת - זה הרי מחקר מקורי. זהר דרוקמן - לזכר פול 17:41, 19 בפברואר 2011 (IST)תגובה
זה איננו דיון ב'תירוצים' אלא בהגדרות. אני שב ואומר, כל ערכי החלוקה הפוליטיים הם מעוותים לגמרי, מערבבים הגדרות מדיניות עם הגדרות חברתיות. הם גם לא בנוים באותה תבנית עריכה.
נקודתית לגבי בגין, לא מדובר ב'תירוץ', אולי 'תירוץ' של בגין עצמו. עיין כאן. מי שכותב ערכים פוליטיים בויקיפדיה, כדאי שיהיה מעודכן --הלל.שיחה • כ' באדר א' ה'תשע"א • 19:35, 23 בפברואר 2011 (IST)תגובה

עיר עמים[עריכת קוד מקור]

אם עמותת אלעד ותנועת "אם תרצו": אינן מוגדרות כתנועות ימין, וודאי שעמותת עיר עמים לא צריכה להיות כאן. יוסאריאןשיחה 14:07, 11 במאי 2011 (IDT)תגובה

חשבתי הרבה על ההשוואה הזאת. אלעד לא מתערבת בעניינים פוליטים מובהקים, לעומת עיר עמים שכן. אם תרצו, מתמקדת בנושאים שבמרכז הקונסנזוס, כמו התנגדות לדו"ח גולדסטון ולהסתה נגד ישראל.
בפתיח המוסכם של עיר עמים, נכתב שהעמותה מזוהה עם השמאל הישראלי. נדמה לי שדי בזה כדי לסיים את הדיון. --צפניה - שיחה 15:51, 11 במאי 2011 (IDT)תגובה
"מזוהה" משמע איך אנשים תופסים בזמן ספציפי את התנועה ללא כל קשר למה שהיא באמת עושה או לא עושה. לפי אותו מבחן אפשר גם להכניס את בג"ץ לרשימת ארגוני השמאל. Eviv - שיחה 12:42, 14 במאי 2011 (IDT)תגובה
עמותת אלע"ד מופיעה כתנועה חוץ פרלמנטרית ב"ארגוני ימין" (אפילו הראשונה ברשימה)). משימתה היא "יהוד ירושלים" (מן הסתם מדובר על מזרח י-ם). על אותו משקל, "עיר עמים", שמטרתה היא מסירת חלק מירושלים (החלק המזרחי...) לפלסטינים, בוודאי שצריכה לתופיע כארגון שמאל.

משוב מ-17 בנובמבר 2011[עריכת קוד מקור]

חסר המלצות לספרי עיון 132.66.22.25 18:55, 17 בנובמבר 2011 (IST)תגובה

בעיה חמורה בנושא הנייטרליות[עריכת קוד מקור]

הערך חסר תוכן אמיתי, ומהווה רשימה בלבד. זוהי הפרה עקיפה ומשמעותית מאוד של עקרון נקודת המבט הנייטרלית של ויקיפדיה, כאשר משווים אותו לערך ארגוני ימין בישראל, שמכיל רקע היסטורי ופירוט רב בהרבה. כל זאת כאשר ברור כי גם לשמאל הישראלי לא חסרים שורשים היסטוריים ופעולות רבות ומשמעותיות, רבות מהן אף קודמות (לפחות במובן הציוני שלהן) לאלו של הימין. 46.117.147.82 18:20, 27 במאי 2012 (IDT)תגובה

נראה שהנושא חשוב לך. למה שלא תכתוב בעצמך? ככה פועלת ויקיפדיה. מישהו כותב ומניח תשתית ראשונית, מישהו אחר מוסיף תוכן. גילגמש שיחה גם אני משתתף במיזם העשור! 19:06, 27 במאי 2012 (IDT)תגובה

האגודה לשמירת זכויות הפרט- אגודת הלהט"ב[עריכת קוד מקור]

ממתי זה ארגון שמאלני? מה הפעילויות שנעשו בשם האגודה שהן שמאלניות? אין זה ארגון שמאל כלל וכלל. גם הליכוד תומך בארגון, ויש ייצוג ימני בארגון הזה, שהוא אפילו סוג של קונצרן- מאחר והוא מפעיל כמה וכמה ארגונים. אולי אחד מתתי הארגונים שלו הוא שמאלני- זה לא הופך את האגודה לשמאלנית. מתחת לפני השטח- סבבה, יש בה רוב שמאלני. אבל בהצהרה? מיותר מאד היה לשים את האגודה תחת הכותרת של ארגון שמאל חברתי.SegevAfriat - שיחה 01:16, 30 במאי 2012 (IDT)תגובה

משוב מ-23 באוגוסט 2014[עריכת קוד מקור]

שכחתם את הארגון הנורא מכולם,את "זוכרות" וכן את תנועת "ההסטוריונים החדשים". 213.57.194.63 21:28, 23 באוגוסט 2014 (IDT)תגובה

שינוי שם[עריכת קוד מקור]

{{שינוי שם|לשם=מחנה השמאל בישראל}}
למה לתייג את הערך כ"ארגון" ולא כ"מחנה"? eli - שיחה 21:37, 19 באוגוסט 2017 (IDT)תגובה

מציע לשנות לשמאל פוליטי בישראל (אחידות עם שמות הערכים ימין פוליטי בישראל ומרכז פוליטי בישראל). יוניון ג'ק - שיחה 14:44, 24 באוגוסט 2017 (IDT)תגובה
בעד הצעתו של יוניון ג'ק. בתודה אגלי טל - שיחה 17:13, 24 באוגוסט 2017 (IDT)תגובה

ערך מוטה פוליטית[עריכת קוד מקור]

ערך מוטה פוליטית, שבמספר הזדמנויות מביע כותב הערך את עמדתו הפוליטית, ראוי כי הערך יורד זמנית מן האתר לעריכה וטשטוש המסרים הפוליטיים בו (וביטולם).

מספר דוגמאות(ציטוטים מהערך): ""וויתורים" מצד ישראל (שבעיני חלקם אינם נחשבים לוויתורים)" "אחד מארגוני השמאל החוץ-פרלמנטריים הוותיקים הוא "שלום עכשיו", הפועל לסיום "הכיבוש"" (המילה הכיבוש נמצאת בגרשיים, אף על פי שהשליטה הצבאית הישראלית על שטחי יהודה ושומרון היא עובדה ידועה ומוחשית כבר מעל ל50 שנה)

87.71.141.149 08:37, 5 במרץ 2018 (IST)תגובה

כתבה מקיפה ומעמיקה על השינויים התרבותיים שעברו זרמים בשמאל הפוליטי בישראל[עריכת קוד מקור]

הועתק מהדף משתמש:בן נחום/הצעות לתרומות ודיון על חשיבות תרומות ישנות/הצעות לתרומות חדשות לשבוע שהחל ב-17 במאי 2020

אהוד פירר, ‏"עלייתם ונפילתם של הבנים הקודרים", השילוח, 9, אפריל 2018

א. בערך שמאל פוליטי בישראל בפסקה "קישורים חיצוניים" - להוסיף את הכתבה, כיוון היא מהווה סקירה מקיפה ומעמיקה על התהליכים התרבותיים שעבר השמאל הפוליטי בישראל מהקמת המדינה ועד היום.
משתמש:בן נחום
השקעתי למעלה משעה בקריאת המאמר שנכתב על ידי פירר. הפעם אני מבקש הצהרה מבן-נחום שהוא אכן קרא את המאמר מתחילתו עד סופו. לאחר שתיכתב הצהרה כזו, אשמח לכתוב את דעתי על המאמר. --‏Yoavd‏ • שיחה 08:39, 20 במאי 2020 (IDT)
בוקר טוב יואב,
תודה על הזמן שאתה משקיע
במענה לשאלתך, כמובן! אני קורא כל מאמר שאותו אני מציע להוסיף בויקיפדיה! משתמש:בן נחום
אני לא שאלתי במקרה. האם קראת אותו עד סופו? --‏Yoavd‏ • שיחה 12:07, 20 במאי 2020 (IDT)
כמובן! אני קורא עד סופו כל מאמר שאותו אני מציע להוסיף בויקיפדיה! משתמש:בן נחום
מעולה. הנה הסיבה לשאלה: ביקשת לשלב את המאמר בשלושה ערכים. כל שלושת הנושאים מוזכרים בתחילת המאמר. יש עוד הרבה נושאים אחרים שנידונים במאמר מלבד שלושת הנושאים הללו. לעצם העניין - כותב המאמר התמחה בפרשנות טקסטואלית - אז אולי אפשר להצדיק בדוחק הוספת הקישור למלכת האמבטיה. ליתר הערכים ממש לא. תשומת לב פעם נוספת - מומחה בפרשנות שהייתי מבין לו היית מעונין לצרף את ספרו ""אדם חדש בצורת יהודי: קריאה חדשה בהגותו של א"ד גורדון"" לערך על גורדון - מה הצידוק לפרסם מאמר אקראי שלו שאתה מכנה "סקירה מקיפה ומעמיקה על התהליכים התרבותיים שעבר השמאל הפוליטי בישראל מהקמת המדינה ועד היום" - שאיננו כלל בתחום התמחותו? כרגיל זה מאמר דעה של אדם בתחום שאיננו מתחום התמחותו ולכן אין לו מקום בויקיפדיה. --‏Yoavd‏ • שיחה 13:53, 20 במאי 2020 (IDT)
מבחינתי זה ממש לא "סקירה מקיפה ומעמיקה על התהליכים התרבותיים שעבר השמאל הפוליטי בישראל", ולו בשל כך שפירר מדגיש די בתחילת המאמר "אבל לפני שנמשיך כדאי אולי להבהיר למה בדיוק כוונתי כאן במילים "שמאל ישראלי"", ושכוונתו ל"שמאל כעמדה תרבותית: עמדה שהיא תמיד אופוזיציונית לסדר הקיים", ומוסיף: "אני מכנה את העמדה הזאת בשם 'שמאל' – אבל זהו שמאל שונה לחלוטין מהשמאל של מפא"י או של מפ"ם, מהשמאל הקומוניסטי בעל הזיקה לברית-המועצות, או מהשמאל הרדיקלי של העשור האחרון. אין מדובר כאן על כל השמאל הישראלי".
בשל כך מאמר זה אינו מתאים לדעתי באף אחד מהערכים המוצעים - זה מאמר דעה של פירר המציג תזה משלו למושג 'שמאל ישראלי' שהוא עצמו מגדיר. "מלכת האמבטיה", לדוגמה, מוזכר בפתיח המאמר ולא מוזכר יותר כי המאמר אינו על מלכת האמבטיה. Dovno - שיחה 15:24, 20 במאי 2020 (IDT)תגובה

סוף העתקה

שיפור הערך[עריכת קוד מקור]

הערך נראה שנוי מאוד מהערך המקביל לו, ימין פוליטי בישראל, ונראה שצריך עדכון והוספת מידע רב. הוספתי מספר דברים לערך, אך אני מבקש את עזרת העורכים על מנת לשפר את הערך ולהתאים אותו לערך המקביל. הערך במצב הנוכחי פשוט לא נותן מענה וכתוב בצורה פוליטית מדי. Lemobsxuizi 09:21, 21 באוגוסט 2022 (IDT)תגובה

@גופיקו, מחקת את התמונה ששמתי בערך עם לוגו מפלגת העבודה, מבקש שתחזיר את התמונה ולאחר מכן נדון על תמונה אחרת או האם צריך להשאיר את לוגו העבודה.
שמתי את לוגו העבודה מכיוון שזו המפלגה שהייתה הכי גדולה בקרב השמאל וגם אם היום יש עתיד שהיא מפלגת מרכז יותר גדולה, עדיין מפלגת העבודה הייתה רוב השנים מפלגת השמאל הכי גדולה ולכן הגיוני שהלוגו שלה יהיה בערך.
בכל מקרה, אם יש לך הצעות חלופיות לתמונה, אבקש שקודם תחזיר את התמונה שמחקת ולאחר מכן נדון. Lemobsxuizi 21:46, 22 באוקטובר 2022 (IDT)תגובה
קודם נדון ואז אולי נחזיר. מפלגת העבודה כיום אינה מפלגה מרכזית בשמאל (או בכלל) ולכן לא מוצדק שהסמל שלה יהיה כבר בראש הערך. שלט של המפלגה מופיע כבר בהמשך הערך וזה מספיק. גופיקו (שיחה) 12:45, 23 באוקטובר 2022 (IDT)תגובה
יש עתיד היא לא מפלגת שמאל ומפלגת העבודה הייתה רוב השנים מפלגת השמאל העיקרית ככה שהגיוני שגם אם היום היא לא מפלגה גדולה עדיין יהיה את התמונה שלה Lemobsxuizi 13:17, 23 באוקטובר 2022 (IDT)תגובה
יש לך תמונה אחרת להציע? תציע Lemobsxuizi 13:17, 23 באוקטובר 2022 (IDT)תגובה
צריך תמונה כלשהי, אם אתה מתנגד לתמונה אז תציע אחת אחרת Lemobsxuizi 20:29, 23 באוקטובר 2022 (IDT)תגובה
סתם מנסה לעזור ולזרוק רעיון, אולי תמונת שיר לשלום? על פניו מחברת יחד "שלום" עם מנהיגי שמאל בולטים ועצרת של פעילי שמאל. פרס גם היה ח"כ מעבר למפלגת העבודה (בהקשר הדיון הנוכחי) ומרכז פרס לשלום נקשר בו ומחדד את הרלוונטיות. איש השום (HaShumai) - כתבו לי הודעה - מחשבות על ייעול מחלוקות 00:47, 24 באוקטובר 2022 (IDT)תגובה
אני אהבתי Lemobsxuizi 06:40, 24 באוקטובר 2022 (IDT)תגובה

"אזרחים ערבים, דרוזים"[עריכת קוד מקור]

ממתי דרוזים אינם ערבים? אני מעריך את הדרוזים ושירתתי עם כאלו, אבל שאל אותם והם יגידו לך שהם כן ערבים (לא מוסלמים כמובן), אבל זאת טעות לרשום את זה ככה 5.29.16.10011:52, 25 באוקטובר 2023 (IDT)תגובה

הדרוזים הם מוסלמים (למרות שהם ענף שפרש מהאיסלאם לפני 1000 שנה) אבל מייחדים עצמם מהערבים. בעיקרון אין נישואים בין דרוזים וערבים לכן הדרוזים נפרדים מהערבים. HaBlocOrg - שיחה 09:25, 18 בדצמבר 2023 (IST)תגובה