שיחת ויקיפדיה:איך ליצור דף חדש

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית

יצירת ערכים חדשים

שאלה של תורם. אני מנסה לכתוב ערכים חדשים לגמרי - ערכים שאין אפילו הפניה אליהם מדפים אחרים. איך אני אמור לעשות את זה? כרגע אני פשוט שמתי הפניה לשם החדש בדף קיים, נכנסתי מהדף הקיים וערכתי את הדף החדש. הדבר עבד אך צבע הסימון בדף הקיים הוא כאילו אין מידע בערך שכתבתי. האם צריך לרשום את הערך במקום נוסף? דרך אגב האם אמורים לדבר במזנון על ידי עריכתו???

תודה מראש.

שלום רב לתורם טירון,
כן, מדברים במזנון באמצעות עריכתו. הדרך שבה הלכת לכתיבת ערך חדש מדויקת לחלוטין. אם הצבע לא התחלף מאדום לסגול, לחץ על "רענן"/Refresh. כדאי שתפתח לך חשבון (אפשר עם כינוי, אין שום צורך להזדהות), כדי שאפשר יהיה להתייחס אליך.
דוד שי 13:09, 19 נוב' 2003 (UTC)
,תודה לך, דוד.
תשובה נוספת: את הערך הלא מקושר אתה רושם בארגז החול שלך, או תחת שם המשתמש שלך (כמו שעשית בערך קיים) אחר שאתה ממלא את הערך בתוכן, אתה יכול למחוק את שם הערך שרשמת (לניקוי) זה לא ימחק את הערך החדש. ^^ דוד1 15:26, 19 נוב' 2003 (UTC)
הבעיה בשיטה זו היא שהערך נותר יתום - אין דרך להגיע אליו, מלבד דרך תיבת החיפוש. חשוב שאל כל ערך יובילו קישורים אחדים (רלבנטיים), זה מבטיח חיים לערך. דוד שי 21:11, 19 נוב' 2003 (UTC)
אתה צודק, דוד. אבל לעיתים אין דרך אחרת. לפעמים אין, או שלא ידוע לכותב מהו הערך ממנו צריך הנתון החדש להיפתח. ניתקלתי כבר בדברים ממין זה גם בוויקי באנגלית. והפתרון הוא לפתוח ערך ולקשור אותו "סתם" לארגז החול שלך, ולבקש מאחרים / מנוסים סיוע, איך ולאן לקשור אותו ^^ דוד1 03:42, 20 נוב' 2003 (UTC)

הוספת ערך לאתר

וויקיפדים:

אולי מישהו יכול להסביר פעם אחת ולתמיד איך לכל השדים והרוחות מוסיפים ערך חדש לאתר? אשמח לתרום, אבל האתר ממש לא ברור בנקודה הזאת וזה קצת משגע אותי

הסבר:

זה מאוד פשוט, אפרט כאן את הפירוט המירבי:

  • החלט איזה ערך ברצונך להוסיף ומצא לו כותרת מתאימה
  • היכנס לדף ממנו רצוי שיהיה קישור לערך הזה. תוכל לחפש דף מתאים על-ידי הפקודה חפש. אם אין כזה, או שאינך מעוניין להסתבך במציאותו, פשוט היכנס לדף המשתמש של עצמך, דרך הקישור: משתמש:Gargar .
  • בדף ממנו אתה רוצה שיהיה קישור לערך שלך, הקש על ערוך דף זה. (ייתכן שהדף אינו רשום, ואז תגיע אוטמטית לעריכה.
  • עתה, אתה תגיע לדף המכיל מסגרת לבנה, ובה כתב מיוחד שנועד לעריכה. אתה יכול להוסיף מה שאתה רוצה לדף, ואז ללחוץ על שמור דף. השינויים שלך יישמרו (אם הדף לא היה קיים קודם, עתה הוא יווצר!)
  • בדף העריכה, הוסף בסופו את כותרת הערך החדש שלך, בצירוף שני סימני [ בתחילתו ושני סימני ] בסופו. לחץ על שמור דף. יצרת קישור לערך שרצית לכתוב.
  • היכנס, בערך ששינית, לקישור אל הערך אותו אתה מעוניין להוסיף. אם הינך מגיע לדף העריכה שלו, כתוב אותו ולחץ על שמור דף. אם אינך מגיע לדף העריכה, לחץ על ערוך דף זה, ואז תגיע אליו.

אם אתה רוצה להוסיף לערך קיים, מצא אותו, ואז פשוט לחץ על ערוך דף זה, שנה את מה שאתה רוצה, ולחץ על שמור דף.

היה אמיץ, ואל תחשוש לטעויות! כל טעות ניתנת לתיקון (ותתוקן בשמחה), בלא שייגרם שום נזק. גם אם תרשום משהו חלקי או לא מתאים, מחוסר בקיאות, מישהו כבר ישלים אותך!

  • לאחר שיצרת דף חדש, משתמשים מנוסים יותר יקשרו אותו למקומות הנכונים, וייתכן שירצו לערוך אותו במידה מסויימת. עקוב אחר פעולתם על מנת להבין כיצד כותבים בוויקיפדיה.

תוכל לשאול שאלות נוספות ככל העולה על רוחך, בדף זה, בדפי שוחח על דף זה השונים או בדפי המשתמש של כל אחד משמשתמשים (אני זמין בשעות הקרובות)

בברכה,

אלון 11:28, 23 דצמ' 2003 (UTC)

חיפשתי חיפשתי ולא מצאתי

כאשר מחפשים ערך שאינו קיים, מופיע לו סימן "+" קטנטן סמוך לראש דף התוצאות. לחיצה על סימן זה פותחת דף עריכה לערך החדש.
מדוע לא לשים שם הודעה בולטת יותר? מי שלא מחפש את ה"+" הזה לא ימצא אותו. עדיפה הודעה כגון:

לא קיים ערך בשם שחיפשת. לחץ כאן על-מנת להוסיף אותו.
בקשה: בדוק תחילה אם הערך אינו קיים בשם אחר, דומה אך לא זהה לערך שחיפשת.
מסכים בהחלט. GNU
כן, גם אני. עבר יותר מחודש עד שהבחנתי בלחצן זה. (עד עכשיו יצרתי קישורים מארגז החול) יובל מדר 11:41, 3 אוג' 2004 (UTC)

שינתי. הנוסח הנוכחי: אין דף שכותרתו זהה לזו שחיפשת, באפשרותך לבצע חיפוש טקסט או לכתוב ערך חדש. ערן 12:48, 3 אוג' 2004 (UTC)

יישר כח! האינך סבור שיש מקום לאזהרה דוגמת זו שכתבתי? סה"כ לא רצוי שמישהו שלא מוצא את "הרב עובדיה" יתחיל לכתוב עליו ערך לפני שיבין שאפשר גם "עובדיה יוסף"... --אייתלאדאר 12:53, 3 אוג' 2004 (UTC)
היה כדאי להוסיף בנוסח, "המוסכמה של ויקיפדיה לכתוב ערכים בכתיב מלא, שאם במחרוזת החיפוש ישנם אותיות אהו"י, כדאי לחפש בכתיב מלא" או משהו דומה. כך למשל יכול להיות שמישהו יחפש את איינשטיין באופן הבא: אנשטיין או איינשטין ועלול לא למצוא אותו בגלל יוד חסירה או מיותרת. כמו כן, כדאי להוסיף צמצום חיפוש אם מישהו יחפש שם משפחה ואחריו פרטי, רוב הסיכויים שהוא לא ימצא אותו, אבל אם הוא יחפש רק שם משפחה או פרטי, יש סיכוי טוב למצוא אותו.--אפי ב. 19:43, 3 אוג' 2004 (UTC)

אני כותב חדש בויקי

הוספתי היום את הערכים "קהילת מחרוזת" "סחר חליפין" "מריו ורגאס יוסה". אשמח לקבל הערות מהותיקים, וכן הכוונה.

שאלה: כאשר אני עושה חיפוש על "יוסה" או "מחרוזת" זה לא מוצא את הערכית שהוספתי. מדוע?

ארנון

אם אתה מקבל את ההודעה של גוגל - לוקח לו זמן להתעדכן. בעוד כשבוע הוא ימצא אותם. אם וכאשר החיפוש הפנימי של וויקי יעבוד (זה קורה היום on/off) אתה תוכל למצוא ככה את הערכים.נדב 07:10, 4 ספט' 2004 (UTC)
ברוך הבא.
תלוי למה אתה מתכוון ב"למצוא". אם כתבת את המילים ולחצת על "לך", ודאי שלא תקבל דבר כיוון שכדי לקבל את הערך צריך לכתוב את הביטוי במדויק (שגיאת הקלדה של אות אחת יכולה להרוס הכל). משלא קיבלת דבר (או שלחצת על "חפש" במקום "לך"), נאמר לך שמנוע החיפוש של ויקיפדיה לא פעיל. זה קורה לפעמים. במקום זה מפנים אותך לחיפוש בעזרת גוגל רק בויקיפדיה ולא בכל האינטרנט. אבל הערכים שהוספת הם חדשים מאוד, ולכן לוקח לגוגל קצת זמן להתעדכן.--[[משתמש:Roybb95|רועי | (שיחה) |]] 07:14, 4 ספט' 2004 (UTC)

הפניה לערך חדש

Gadial,

אנכרוניסטי או לא, צריך לרשום איפשהו איך יוצרים הפניה לערך חדש. אני חושב שעדיף שנמליץ על יצירה דרך דף קיים בתור הדרך הראשית כדי להמנע משטף של מאמרים יתומים. בכל מקרה, יש להחזיר את אופן רישום הקישור. הוא לא מתואר באופן ברור בויקיפדיה. אני זוכר שפעם אני לא ידעתי איך לעשות זאת... APH 11:56, 13 אוק' 2004 (UTC)

אין בעיה עם שטף של משחיתים. גם כיום אין בעיה להשחית ערכים קיימים. אנחנו מצליחים לטפל בהצלחה מרובה בתופעה המגעילה הזאת. על כן, אני ממליץ לכתוב ערך מלא וברור. המשחיתים בלאו הכי לא נכנסים בד"כ לתוך העזרה. גילגמש 12:06, 13 אוק' 2004 (UTC)
מסכים שלא יזיק לכתוב איך כותבים הפנייה לערך חדש (למרות שזה מתואר ב"עזרה לעריכה"), ואעשה זאת. בהחלט לא מסכים שעדיף להמליץ על יצירה אד-הוק (כלומר, לכתוב קישור בארגז חול או משהו דומה, לא כחלק מערך שבו הקישור רלוונטי) מאשר על יצירה דרך מנוע החיפוש. זה גם לא ייצרו שום שטף של משחיתים, הן בגלל מה שגילגמש אמר, והן בגלל שממילא כל מי שמשתמש בחיפוש רואה שיש לו את האפשרות הזו. בכל מקרה - יוצרי ערכי הזבל הם האחרונה שבבעיותנו. גדי אלכסנדרוביץ' 12:26, 13 אוק' 2004 (UTC)
גם אני בעד יצירת ערך חדש מערך רלוונטי. מה שהיה חשוב לי הוא שיהיה תיאור של הסינטקס ליצירת לינק חדש. הגרסה הנוכחית של הערך מקובלת עלי.APH 13:47, 13 אוק' 2004 (UTC)

קלות יצירת ערכים חדשים

לאחרונה נתקלתי ב*הרבה* אנשים שפשוט לא יודעים איך ליצור ערך. לפי דעתי אנחנו מפסידים הרבה כותבים פוטנציאלים בגלל שדרך יצירת הערכים אינה אינטואיטיבית ואין אפילו קישור מהעמוד הראשי להסבר איך אפשר ליצור ערך חדש. אני מציע שנוסיף קישור לוויקיפדיה:איך ליצור דף חדש לעמוד הראשי או נסביר בצורה אחרת ויותר טובה איך אפשר ליצור ערכים חדשים. יונתן שיחה 22:20, 12 ביוני 2007 (IDT)[תגובה]

מסכים שצריך להעביר לאנשים בצורה הטובה ביותר את המידע איך ליצור דף, ואפילו את עצם העובדה שהם יכולים לערוך את האתר. דוד 22:32, 12 ביוני 2007 (IDT)[תגובה]
השיקול הוא כמובן נזק לעומת תועלת. מצד אחד נרוויח (אני מסכים עם הקביעה) כותבים נוספים, מצד שני נקבל עם עלייה בערכי ההבל. צורה קיצונית מעט של יישום רעיון זה מופיעה בויקיחדשות, שם היא עובדת דיי טוב (אבל שם גם מדובר במיזם קטן בהרבה). זהר דרוקמן - I♥Wiki22:40, 12 ביוני 2007 (IDT)[תגובה]
כדאי להגביר את הנגישות לאפשרות של יצירת ערך חדש, אבל אם נאפשר לאנשים ליצור ערכים חדשים בצורה קלה מאוד ללא קריאת מדריכים שנוגעים לעניין שכרנו יצא בהפסדנו. ‏pacmanשיחה 22:41, 12 ביוני 2007 (IDT)[תגובה]
יש לנו מספיק אנשים לעבור על ערכים חדשים שנוצרו, אנחנו לא יכולים לנסות להישאר כמה שיותר קטנים רק בגלל שככל שנגדל יווצרו יותר ערכי הבל. בכל מקרה, אלה שמתקשים יותר ליצור ערכים חדשים הם, להערכתי, האנשים היותר מבוגרים\מנוסים שאותם אנחנו רוצים למשוך ולא תלמידי בית הספר המשועממים שמשחיתים ערכים וגם לא נראה לי שיש לנו מה להפסיד מניסוי קצר. יונתן שיחה 22:47, 12 ביוני 2007 (IDT)[תגובה]
אני לא בטוח שאתה צודק לגבי היחס או נטיית המשחיתים. אשמח לשמוע התייחסות לנקודה זו מאחד המשתמשים שמרבים לנטר בזמן האחרון (פקמן כבר נתן אחת, בעצם - אשמח לשמוע עוד). צריך למצוא את שביל הזהב. זהר דרוקמן - I♥Wiki22:51, 12 ביוני 2007 (IDT)[תגובה]
זו רק דוגמה מצויינת אחת לפער הגדול בין איך שאנחנו תופסים את האתר לבין איך שהוא נראה לקוראים ולמבקרים. זה סוג המידע שאני רוצה לדלות מויקיפדיה:סקר קוראים ומבקש מכולם להמשיך לפתח אותו, הוא עדיין לא מוכן. ‏Harel‏ • שיחה 22:53, 12 ביוני 2007 (IDT)[תגובה]
אני מצטרף ליונתן. אמנם קשה לראות זאת מבפנים, אבל אני מכיר אנשים רציניים רבים שלא מאמינים לי כשאני אומר להם שהם יכולים ליצור ערכים חדשים או בכלל לערוך את ויקיפדיה ללא אישור. דוד 22:57, 12 ביוני 2007 (IDT)[תגובה]
אני מסכים עם פקמן, ורוצה לחדד נקודה - יצירת ערכים ללא קריאת מדריכים מביאה לכך שהערכים הנוצרים הם לרוב קצרים (לפעמים בלי שתמצתו את הרעיון, ולפעמים הם בכלל מתעסקים בטפל), לשכתוב, ומחכים לעורכים שעוברים על הרשימה ומוכנים לערוך אותם. ירוןשיחה 23:01, 12 ביוני 2007 (IDT)[תגובה]
אם הם יקראו את ויקיפדיה:איך ליצור דף חדש הם אמורים לדעת איך ליצור ערך כמו שצריך, לא? אם לא, אז צריך לשפר את המדריך כך שיהיה יותר ברור (אולי כדאי להסתכל על הדפים המקבילים באנגלית?). בכל מקרה, קצרמר היא לא מילה כזאת גסה. יונתן שיחה 23:09, 12 ביוני 2007 (IDT)[תגובה]
מדריכים יש לנו כמו חול, ואין מה לאכול. יש לנו מדריך מעולה שהכין ערן "צעד אחר צעד", לפי דוגמאות בשפות אחרות. הקוראים פשוט לא מגיעים אליו. אני בעצמי לא יודע מאיפה הוא מקושר ומה הקישור אליו. ‏Harel‏ • שיחה 23:10, 12 ביוני 2007 (IDT)[תגובה]
אז בוא נתקן את הבעיה. :) עניתי על לפחות 10 אימיילים של אנשים ששואלים איך ליצור ערך. יונתן שיחה 23:14, 12 ביוני 2007 (IDT)[תגובה]
אני חושב שצריך לבחור מדריך אחד ולעשות לו קידום מכירות בסגנון גאידמק - ללכת על כל הקופה. כשאני נכנס לעזרה:תפריט ראשי אני נתקף היסטריה. כל כך הרבה דפים בשני מרחבי שם שונים, נהיה לי רע על הנשמה. צריך שכל מי שמגיע לפה והולך לאיבוד, דבר ראשון יגיע לעזרה:ויקיפדיה צעד אחר צעד (אהה! כמובן שזה לא הקישור...). מצידי שנעשה את הקישור בצבע ירוק בגודל 18. ‏Harel‏ • שיחה 23:16, 12 ביוני 2007 (IDT)[תגובה]
יש לנו בצד ימין קישור לברוכים הבאים שנותן הסבר טוב על מהי ויקיפדיה ועל הכללים הבסיסיים שלה, אבל (ואולי עדיף כך?) לא יורד לפרטים טכניים כמעט. ייתכן שיש לערוך בו שיפורים (אולי לשלב בו ויקיפדיה:ויקיפדיה צעד אחר צעד/קישורים?), אבל עדיף שהצעות לשיפור יוצעו בדף השיחה שלו. ערן 10:58, 13 ביוני 2007 (IDT)[תגובה]
הנושא הזה עלה לפחות חמש פעמים, ובכולן המסקנה הייתה שעדיף שאנשים יחפשו את הערך קודם בשמות אחרים לפני שייצרו ערך בשם שונה מעט מהשם של הערך הקיים. ‏odedee שיחה 23:25, 12 ביוני 2007 (IDT)[תגובה]
אולי הוא עלה כל כך הרבה פעמים בגלל שהמצב הנוכחי, שבו אנשים לא יודעים איך ליצור ערך חדש, איננו טוב? אנחנו אמורים לעודד יותר אנשים להצטרף ולתרום לוויקיפדיה, ולא לסגור אותה כך שאם מישהו רוצה לתרום הוא יצטרך לעבוד מאוד קשה. לא ראיתי שמישהו פה הביא את הטיעון שלך כך שלא ברור לי איך זו המסקנה של הקהילה וחוץ מזה, תמיד אפשר להגיע למסקנה חדשה. דרך אגב, אם מישהו יצור ערך בעל שם שונה מעט מהשם של הערך הקיים, נראה זאת וניצור הפניה לערך הקיים וכך נשפר את האנציקלופדיה. יונתן שיחה 22:07, 13 ביוני 2007 (IDT)[תגובה]
טעות, ודי גדולה. המאמץ בהעברת תוכן מהחתול הפרסי, אם ייכתב, לחתול פרסי, איחודו לשם ומחיקת כל התוכן הכפול הוא עצום בהשוואה להוספה צנועה לערך הקיים. הלא אדם יכול לכתוב ערך שלם, על נושא שכבר קיים. כמעט כל מה שהוא יכתוב (במקרה הרע - כל מה שהוא יכתוב) יהיה מאמץ מבוזבז, ומישהו אחר יצטרך להתאמץ שוב כדי לתייג את הערך לאיחוד, ולבצע את האיחוד עצמו. שלא לדבר על התסכול של מי שמגלה שהוא כתב כל כך הרבה - לשווא. ביצוע חיפוש לפני כתיבה הוא אלמנטרי. ‏odedee שיחה 22:31, 13 ביוני 2007 (IDT)[תגובה]
כמה פעמים ראית ערכים מלאים ומקיפים נוספים בעריכה אחת על ידי משתמש אנונימי? אני מנחש שלא הרבה. אני סבור שעדיף שיהיו כמה ערכים שיכתבו בטעות עם הם יבואו לצד הרבה ערכים חדשים שיכתבו. מלבד זאת, לא צריך אפילו לבחור באחד מהשניים, אם היה קישור מהעמוד הראשי לויקיפדיה:צעד אחר צעד (או משהו דומה) שבו אנשים יכולים ללמוד איך לכתוב ערך (ומן הסתם גם יהיה כתוב שם שצריך לבצע חיפוש לפני כן) אז היינו מקבלים ערכים חדשים לאחר חיפוש. ההצעה שלי היא שאנשים ידעו איך ליצור ערך חדש, לא שהם לא יחפשו לפני שהם יוצרים אותו. דרך אגב, אם מוסיפים תיבה ליצירת דף חדש בעמוד הראשי אפשר לפתור את בעיית החיפוש על ידי ביצוע חיפוש אוטומטי של הערך שיראו את תוצאותיו בראש הדף כמו שקורה כיום עם יצירת דפים שנמחקו ויומן המחיקות. חילוקי דעות הן לאו דווקא טעויות. יונתן שיחה 04:59, 15 ביוני 2007 (IDT)[תגובה]

יש לי רעיון

הרעיון הוא להכניס קישור לדף ההסבר בעמוד הראשי, אבל להגביל את עריכת הדפים החדשים רק למשתמשים רשומים בעלי ותק של 4 ימים לפחות, זה אפשרי מבחינה טכנית? ערכן 03:28, 13 ביוני 2007 (IDT)[תגובה]

הייתה בעבר הצעה שרק משתמשים רשומים יוכלו לכתוב ערכים, היא עלתה להצבעה בפרלמנט ולא זכתה לרוב. --איש המרק 06:50, 13 ביוני 2007 (IDT)[תגובה]

ערך חדש, תוך כדי עבודה

אם עדיין לא ניסחתי לעצמי, בצורה סופית, את כל תוכנו של ערך חדש שברצוני ליצור, איך אוכל לסמן את הערך כ"ערך בשלבי התהוות", על מנת שאוכל לחזור ולשפרו בהדרגה עד לצורתו הסופית, בלי שיימחק לפני כן?
אביתר ג' 23:49, 29 בספטמבר 2007 (IST).[תגובה]

שים בראשו {{בעבודה}}. חי ◣ 29.09.2007, 23:50 (שיחה)


תודה. אביתר ג' 17:15, 1 באוקטובר 2007 (IST).[תגובה]

אופן יצירת ערכים חדשים

הועבר מהמזנון:

כמי שעוקב אחרי השאלות בדלפק הייעוץ, שמתי לב שיש הרבה ששואלים כיצד ניתן לפתוח ערך חדש. דיון שהיו בעבר תמכו באי מתן תשובה לשאלה זו בצורה ברורה, אלא להסתפק בפירוט בויקיפדיה:איך ליצור דף חדש ובמענה לשאלות אלו בדלפק הייעוץ. הבעיה היא שהתשובה למענה היא בדרך כלל "אני לא רואה את הקישור", "מנוע החיפוש לא עובד לי" (הוא מושבת פעמים רבות, ואז אין קישור ליצירת ערך חדש) ועוד. לשם כך כתבתי קוד שיאפשר לכתוב בתיבת החיפוש את התחילית "ערוך" ואז את שם הערך שאנחנו רוצים לערוך. לדוגמה, "ערוך דוד המלך" יפתח את חלון העריכה של הערך דוד המלך. זה הרעיון הבסיסי. השאלה היא האם כדאי להכניס את הסקריפט למונובוק הכללי, לשימוש כולם, כך שבמענה לשאלה הנפוצה בדלפק הייעוץ אפשר יהיה לענות "לפני שם הערך בתיבת החיפוש, הוסף את התחילית 'ערוך', וכך תפתח את הערך החדש לעריכה". כמובן שזה יכול להיות שימושי גם למשתמשים רשומים ותקים. ‏Yonidebest Ω Talk 14:49, 29 בספטמבר 2007 (IST)[תגובה]

לשימוש כולם? אז למה ערוך ולא עריכה? או שזה בגלל שנשים לא שואלות כי הן מספיק מתוחכמות להבין כיצד עורכים פה? דורית 14:52, 29 בספטמבר 2007 (IST)[תגובה]
במקור התכוונתי לכתוב "ערוך את" אבל קיצרתי את זה ל"ערוך". המילה "ערוך" מתייחסת לדפדפן שפותח את הדף לעריכה, ולכן זה בזכר. זה גם קצר יותר (ולכן נוח יותר) מ"עריכה". אבל די לקטנוניות. ‏Yonidebest Ω Talk 14:55, 29 בספטמבר 2007 (IST)[תגובה]

צריך למצוא קודם פתרון לערכים כמו ערוך וערוך השולחן (יכול להיות שיהיו עוד). אולי להוסיף נקודותיים או סמן אחר. חג שמח, גלעד (שיחה) 14:54, 29 בספטמבר 2007 (IST)[תגובה]

אכן, בגלל זה כתבתי ש"זה הרעיון הבסיסי". יש מקום לשיפור. ‏Yonidebest Ω Talk 14:55, 29 בספטמבר 2007 (IST)[תגובה]
מה אם פשוט "עריכה: דוד המלך"? זה על אותו עיקרון של שיחה וכו'. דרך אגב, כדאי להימנע מאפליות מין... נינצ'ה - שיחה - בואו לקרוא ולערוך! 14:57, 29 בספטמבר 2007 (IST)[תגובה]
כפי שהסברתי, פנייה לדפדפן/למחשב נעשית בלשון זכר. בכל מקרה, אני דווקא חשבתי על "ע:דוד המלך". ‏Yonidebest Ω Talk 14:58, 29 בספטמבר 2007 (IST)[תגובה]
אני נגד הקיצור, מוריד מהבהירות של העניין. בקשר ללשון זכר, אולי אבל לא כולם יודעים את זה. במקומות שאפשר להימנע מכך בקלות - עדיף. חוץ מזה, מי עורך את הדף המחשב או אני?~ נינצ'ה - שיחה - בואו לקרוא ולערוך! 15:09, 29 בספטמבר 2007 (IST)[תגובה]
אתם סוטים ממטרת הדיון. עזבו את הקטע של זכר/נקבה/פמיניזם.
חשוב שהקיצור יהיה קצר, אחרת יותר קל להגיע לערך וללחוץ על לשונית עריכה. ‏Yonidebest Ω Talk 15:11, 29 בספטמבר 2007 (IST)[תגובה]
אני בעד הרעיון בצורה "עריכה: דוד המלך", כך זה גם פחות מבלבל כי כך נקראת גם לשונית העריכה. דניאל ב. 16:09, 29 בספטמבר 2007 (IST)[תגובה]
אם כל הרעיון הוא סיוע לחדשים בצורה אינטואיטיבית, מוטב בעיני "יצירה: דוד המלך", אורי שיחה 16:22, 29 בספטמבר 2007 (IST)[תגובה]
אבל אם הבנתי נכון, זה לא רק יוצר אלה גם עורך. דניאל ב. 16:25, 29 בספטמבר 2007 (IST)[תגובה]
אתם מדברים על עזרה לחדשים בעזרת סקריפטים ומילות חיפוש מיוחדות? הרעיון של יוני בסדר גמור עבור משתמשים ותיקים יותר, אבל אולי עדיף לא לסבך עוד יותר מי שלא הצליח להבין כיצד לפתוח ערך חדש. אני תמיד ממליץ לערוך את דף המשתמש ולקשר לערך שרוצים לכתוב. זהר דרוקמן - I♥Wiki16:38, 29 בספטמבר 2007 (IST)[תגובה]
כן, אני חושב שרעיון ה"עריכה:דוד הלמך" הוא רעיון מעולה, אבל זה יעזור רק לרשומים (מה רע? גם לנומגיע לא?) בקשר לאנונימים אני לא חושב שכדאי לעזור להם, ולמשתמשים חדשים אולי אפשר להוסיף משהו בתבנית ברוכים הבאים. בברכה, נינצ'ה - שיחה - בואו לקרוא ולערוך! 17:47, 29 בספטמבר 2007 (IST)[תגובה]
מסכים-מי שלא למד לפתוח ערך חדש או לערוך ערכים קיימים בעצמו, ככל הנראה שלא ידע כיצד לעשות זאת במנוע חיפוש. זאת אפשרות נחמדה למשתמשים ותיקים שרוצים לחסוך לעצמם צעד אחד. לדעתי הטיפ היומי ליד תיבת החיפוש (שהוצע במזנון בחודש האחרון), או טיפ מתחלף בsitenotice הוא פתרון טוב.
כדאי אולי בהזדמנות זו, לחלק את הערכים במדור העזרה לפי ותק/ניסיון בויקיפדיה: מדריך "ברוכים הבאים" יהיה הראשון, הוא ילווה במדריך שיציג משימות שמשתמשים חדשים נתקלים בהן בקשיים, משימות "מתקדמות" שייתקלו בהן מאוחר יותר ודפים שיעניינו אותם רק בשלבים מאוחרים מאוד (מעין העשרה למי שמחפש לעשות דברים נוספים מעבר לעריכת ערכים). ‏Hummingbird° יש לך הודעה ° כולי אוזן 17:54, 29 בספטמבר 2007 (IST)[תגובה]
הסבר לכתיבת ערך חדש בתבנית ברוכים הבאים יכביד על התבנית. בדרך כלל גם עדיף שמשתמשים חדשים יתחילו מעריכה של ערכים קיימים ויכירו את צורת הכתיבה המקובלת, ורק לאחר שצברו ניסיון יכתבו ערכים חדשים. יצירה של ערך חדש צריכה להיעשות לרוב מתוך קישור אדום, וכך מובטח שהערך הרך לא יהיה יתום ושיהיה נגיש מהערכים שמסביב. ערן 18:04, 29 בספטמבר 2007 (IST)[תגובה]
התכוונתי למדריך המקוצר צעד אחרי צעד, אם אני לא טועה בשם. גם אני חושב שעדיף שמשתמשים יתחילו לערוך ערכים קיימים ולא חדשים, אבל צריך להקל על הנגישות לדף שיבהיר להם את זה (וגם איך ליצור ערכים חדשים, כדי שלא יהיו כל כך הרבה שאלות חוזרות). ‏Hummingbird° יש לך הודעה ° כולי אוזן 18:17, 29 בספטמבר 2007 (IST)[תגובה]
אם בכל מקרה ויקיפדים חדשים לא יכירו את הפיצ'ר והם אמורים לגלות אותו רק לאחר שיקבלו תשובה בדלפק הייעוץ - למה לא ליצור תבנית שתכיל שדה טקסט וכפתור "עריכה" - אפשר יהיה להוסיף את התבנית הזו לויקיפדיה:איך ליצור דף חדש, להוסיף אותה כחלק מהתשובה בכל פעם ששאלה דומה עולה בדלפק הייעוץ - וכל ויקיפדי יוכל להוסיף אותה גם בדף המשתמש שלו. מנוע החיפוש של ויקיפדיה גם ככה לוקה בחסר - להוסיף עליו עוד פיצ'רים שיהיו מוכרים רק למשתמשים ותיקים (שלא ממש מכירים אותם) ועלולים לבלבל ויקיפדים חדשים (או גרוע מזה - קוראים מזדמנים) נראה לי פתרון רע. ‏ costello • ‏ שיחה 19:36, 29 בספטמבר 2007 (IST)[תגובה]
אני מתנגד לזה, רק לפני שבוע או שבועיים עלתה הצעה דומה. חייבים לעבור דרך חיפוש. אחרת נמצא את עצמנו עם המוני ערכים בשמות דומים, שיידרשו איחוד. זה יתסכל את כולם ויהיה בזבוז משאבים מצער. ‏odedee שיחה 19:42, 29 בספטמבר 2007 (IST)[תגובה]
גם אני לא רואה פה יתרון גדול. זו התחכמות מיותרת (אבל כל הכבוד ליוני על היצירתיות). ‏Gridge ۩ שיחה 20:22, 29 בספטמבר 2007 (IST).[תגובה]
אני אוהב לכתוב שטויות כאלו. בכל מקרה, כאן המקום להגיד שלמי שיש את סקריפט 14 - "חיפוש באמצעות שמות מרחב מקוצרים" - מוזמן לעדכן את הקוד שלו (היינו, למחוק את הקוד במונובוק האישי שלו ולהכניס מחדש את התבנית {{ס:ויקיפדיה:סקריפטים/14}}). בברכה, ‏Yonidebest Ω Talk 21:37, 29 בספטמבר 2007 (IST)[תגובה]
הבעיה היא שבימים האחרונים החיפוש אינו עובד לסירוגין, וזה, נדמה לי, הטריגר להצעה זו. יחסיות האמת 07:07, 30 בספטמבר 2007 (IST)[תגובה]
נכון, ובנוסף לזאת, כפי שכתבתי בדיון הפותח, יהיה קל יותר להסביר למשתמש איך לערוך דף חדש (הן בדלפק הייעוץ והן בדפי העזרה). ‏Yonidebest Ω Talk 17:11, 30 בספטמבר 2007 (IST)[תגובה]

פסקת "מה לא מקובל"

לדעתי צריך לייחד פסקה על מנת להזהיר מראש שערכים שאינם עומדים בסטנדרטים (מועתקים, קצרמרים לשכתוב, ערכי משפט, השחתות) נמחקים, מיד לאחר ההסבר כיצד יוצרים ערך חדש. כנראה שהעקרונות לא מספיק ברורים. ‏Hummingbird° יש לך הודעה ° כולי אוזן 01:35, 10 באוקטובר 2007 (IST)[תגובה]

צבעים ברשימת הערכים החדשים

הועבר מ-ויקיפדיה:מזנון:

נכון להיום באופן שרירותי נקבע כי כל ערך שנכתב על ידי אחד המפעילים יהיה בצבע לבן, שמשמעותו שהערך נבדק, וכל השאר בצהוב.

יש כאן הרבה כותבים נהדרים שאינם מפעילים אבל שאין צורך לעקוב אחריהם (אני מכירה את: אברהם אמיר, אריה ענבר, גברת תרד, קרפדה, ORI~, חנה ק., צחי לרנר, השמח בחלקו, ויש עוד כאלו).

בזמנו הוסבר לי שלהיות מפעיל לא מקנה זכויות יתר אלא זו משרה טכנית ובהבחנה הנוכחית יש קביעה של שווים ושווים יותר.

אני מציעה לקבוע רשימה של כותבים שאין צורך לבדוק מול כל השאר, ולצרף לרשימה שמות נוספים על פי קביעה של הביורוקרטים או בכל דרך אחרת. גאלוס 18:08, 31 בינואר 2008 (IST)[תגובה]

אין קשר לאיכות הכותבים אלא מדובר בסימון של גירסאות בדוקות ולא בדוקות. בעבר מישהו העלה כאן אפשרות לתת גם למשתמשים שאינם מפעילים אפשרות לסמן גירסאות כבדוקות, אך הרעיון התמוסס/נדחה וכד'. 77.125.61.220 18:11, 31 בינואר 2008 (IST)[תגובה]
אני מסכים, רעיון מעולה, מדוע שערכים חדשים שכותבים משתמשים ותיקים, ולפעמים גם ותיקים יותר ממפעילי המערכת, יסומנו כלא בדוקות, וישארו כאלו עד שמפעיל, שבספק אם יכנס להסתכל אם יראה שם ותיק? Poxsiשיחה 18:19, 31 בינואר 2008 (IST)[תגובה]
שוב, זה לא קשור לאיכות. זה בסך הכל כלי שמאפשר למפעילים לנטר השחתות וערכים חדשים בצורה יותר יעילה. 77.125.61.220 18:22, 31 בינואר 2008 (IST)[תגובה]

כתבתי לפני התנגשות עריכה: מטרת ה"בדיקה" על ידי מפעיל, אם הבנתי נכון, היא לא לעבור על התוכן (המפעיל אינו עורך על), אלא לוודא שאין מדובר בהשחתות. ואכן, יש כותבים ותיקים רבים שאין חשש שישחיתו בעת כתיבת ערך חדש. לכן אני מסכים עם ההצעה שהועלתה כאן. דני. ‏Danny-w18:25, 31 בינואר 2008 (IST)[תגובה]

אכן, אין מדובר באיכות אלא בבקרה רגילה. זו אחת מחובות המפעילים. כמו שאמרתי בתגובתי הראשונה, כבר היה דיון כזה וכמדומני שלא הייתה הסכמה בקרב הקהילה. אני לא בטוח שזה אפשרי גם מבחינת התוכנה, ועד כמה בכלל זה שווה את כל הטירחה של המפתחים. מה כל כך חשוב בלתת גם למשתמשים רשומים שאינם מפעילים את היכולת לסמן גירסאות? עדיף שזה לא יהיה כי אחרת עשוי להיות ניצול לרעה. 77.125.61.220 18:33, 31 בינואר 2008 (IST)[תגובה]
אני בעד להסיר את הפונקציה הזו בכלל ולא חושב שיש מישהו שמשתמש בה. זהר דרוקמן - I♥Wiki18:37, 31 בינואר 2008 (IST)[תגובה]
בהחלט, נראה שכרגע הפונקצייה הזו לא בשימוש והיא מיותרת. ניתן, תוך השקעת מאמץ לא קטן, ליצור מערכת מסודרת של בדיקת ערכים. פעולה כזו היא לא פשוטה והיא מחייבת השוואת מקורות ומחקר מעמיק שיתבצע במקביל לעבודתו של הכותב. התוצאה תגדיל כמובן את המהימנות של ויקיפדיה באופן ניכר. מלמד כץשיחה 18:41, 31 בינואר 2008 (IST)[תגובה]
עוד הערה: לא אמור להיות קשר בין פעולתם של המפעילים ובין עבודתם של עורכים/בודקים שעוברים על ערכים חדשים וישנים. מלמד כץשיחה 18:42, 31 בינואר 2008 (IST)[תגובה]
כמו שכבר אמרתי, הצבע השונה נועד רק לסייע למפעילים בכך שהם לא יצטרכו לנטר ערך שמפעיל אחר כבר בדק ומצא שהוא לא הבל או משהו כזה. מצד שני, אם זה נעשה אוטומטית זה בהחלט מעלה את שאלת הנחיצות של האפשרות הזאת. 77.125.61.220 18:45, 31 בינואר 2008 (IST)[תגובה]
זהר - אני משתמש בה. אני עובר מידי יום על רשימת הערכים, ומוודא שלא פיספסנו שום ערך הבל. אכן, יש משתמשים שאני מסמן כ"בדוקים" מיידית, בלי להתעמק לרוב (אלא אם זה ערך שמעניין אותי), ולא יזיק לתת להם את ההרשאה. כנ"ל לגבי דף השינויים האחרונים - כאשר בשעות מסויימות (בדר"כ מיד עם סיום הלימודים) יש עודף משחיתים, האופציה "הסתרת עריכות בדוקות" היא יקרה מפז. דניאל צבישיחה 18:48, כ"ד בשבט ה'תשס"ח (31.01.08)
המשמעות של ערך בדוק היא שהערך הוא לא השחתה, ולא הפרה של זכויות יוצרים - אין זה אומר דבר או חצי דבר על נכונות הפרטים בערך. כיוון שלא נעשה שימוש נרחב ביכולת הזו, יוצא שהיא פחות שימושית. לכן כדאי או לוותר על אפשרות הפטרול, או להרחיב את מעגל המשתמשים הרשאים לסמן עריכות כבדוקות. ערן 18:55, 31 בינואר 2008 (IST)[תגובה]
אני חושב שיש דרך פשוטה נורא לעשות את זה - לאמץ את הגישה של ויקיאנגלית ולאפשר לכמה שיותר עורכים ותיקים ואמינים להיות מפעילים ולא להתייחס להרחבת שורות המפעילים כאל "מדרון חלקלק".
כפי שחלק מהקוראים אולי מנחשים, ההצעה שלי קשורה לסיכומו של הראל בדיון עליי, אבל כפי שכתבתי שם, הדברים לא נובעים מתוך עלבון אישי, אלא מתוך אמונה שזה יכול להועיל לוויקיפדיה. מכיוון שאני באמת מאמין בגישה הזו, אין לי שום בעיה לוותר על הרשאות מפעיל בעצמי, אך לראות שהיא ניתנת בלי יותר מדי ויכוחים לאריה ענבר, Geagea, השמח בחלקו, גרידג', כל יכול, גילגמש ורבים אחרים שאני מעריך את תרומתם וסומך עליהם שלא ישתמשו בהרשאות לרעה. --אמיר א. אהרוניבואו לתקן קישורי בינוויקי! • כ"ה בשבט ה'תשס"ח • 18:53, 31 בינואר 2008 (IST)[תגובה]
ייתכן שאני עיוור צבעים, אבל כל הערכים לבנים בעיני, ואינני רואה ערך צהוב. אם יש אופציית צביעה כזו שאיננה מוכרת לי, היא גם אינה חסרה לי. דוד שי 20:57, 31 בינואר 2008 (IST)[תגובה]
אני רואה שילוב של לבן וצהוב. האופציה לא תחסר גם לי, ואני תומך בביטולה. ‏Gridge ۩ שיחה 21:00, 31 בינואר 2008 (IST).[תגובה]
מה שלא מובן לי, הוא למה משתמשים "רגילים", שבלאו הכי לא יכולים לסמן דפים כבדוקים רואים צבעים שונים בדף הזה, במיוחד בהתחשב בכך שהם לא רואים סימונים לעריכות בדוקות ולא בדוקות בדף השינויים האחרונים. זה נראה לי כבאג בתוכנה (איפה רותם?). דניאל צבישיחה 21:04, כ"ד בשבט ה'תשס"ח (31.01.08)

כדי להעמיד את הדברים על דיוקם: קיימת תכונה המאפשרת למפעילי המערכת לסמן עריכות כבדוקות, כלומר: שאינן השחתה, וכנ"ל לגבי דפים חדשים. לפני קצת פחות משנתיים הוחלט על התקנת התכונה בוויקיפדיה העברית, ביוזמתו של נדב אם אני לא טועה. עריכות של מפעילי מערכת מסומנות אוטומטית כבדוקות, וכך גם דפים חדשים; והם יכולים לסמן אותם כפי שירצו. דפים חדשים שאינם בדוקים מסומנים בצבע צהוב, כפי שכתוב באותיות ברורות בראש הדף. לפני זמן קצר יחסית הוחלט שגם משתמשים שאינם מפעילים יוכלו לראות את הערכים שלא נבדקו עם צבע רקע צהוב, כדי שיידעו שהם טרם נבדקו; וזו החלטה מודעת ולא באג. משתמשים שאינם מעוניינים בכך יכולים לבטל זאת בקלות באמצעות כניסה לדף ה-CSS שלהם וכתיבת השורות הבאות (ללא סימני ה-source, ובסוף הדף אם קיים בו כבר תוכן):

li.not-patrolled {
    background-color: #FFFFFF !important;
}

‏– rotemlissשיחה 21:16, 31 בינואר 2008 (IST)[תגובה]

כיצד ליצור ערך חדש, שזהה בשמו לערך אחר (אך יעסוק באדם שונה?)

שלום, אני מתכוון לפתוח ערך על הפרופסור יצחק פרץ, שהיה בלשן עברי ידוע. מסתבר שחבר כנסת נושא את אותו שם, ומשום כך אני מתקשה להצליח לפתוח דף חדש (גם אשף יצירת הערך מפנה אותי לעריכת חבר הכנסת...). תודה --Ors - שיחה 15:21, 5 ביוני 2010 (IDT)[תגובה]

בדרך כלל מה שעושים זה יוצרים את הערך בשם "יצחק פרץ (פרופסור)" או משהו בסגנון ועושים {{פירוש נוסף}} מהערך יצחק פרץ. אליסף (שיחה) 15:26, 5 ביוני 2010 (IDT)[תגובה]
תודה! --Ors - שיחה 21:55, 5 ביוני 2010 (IDT)[תגובה]

למה זה על הגנה מוגברת

אני רוצה ליצור דף חדש על מישהו מוכר ולהשקיע עליו אפשר איכשהו לבטל את זה?

כי לא ככה יוצרים דף חדש. אתה צריך לפתוח דף בשם בו אתה רוצה ואז לכתוב בו את התוכן. • דגש חזקשיחה • כ"ח בתמוז ה'תשע"ח • 15:43, 11 ביולי 2018 (IDT)[תגובה]

אז, בפשטות

היי! קראתי הרבה הסברים, אבל הכל עדיין מסובך לי. מישהו יכול בבקשה לתת רשימה ברורה וממוספרת עם קישורים שמפרטת לי בדיוק מה לעשות? Creenel - שיחה 15:56, 29 במרץ 2019 (IDT)[תגובה]

הכי פשוט: כתוב את הערך בוורד, תוך השארת שורה ריקה בין פסקה לפסקה. בתום הכתיבה העתק את התוכן מוורד והדבק בחלון העריכה בוויקיפדיה. לחץ על "תצוגה מקדימה", ולאחר שיוצג לך הערך לחץ על "שמירה ופרסום". השאר לאחרים את כל יתר הפרטים הטכניים. דוד שי - שיחה 16:26, 29 במרץ 2019 (IDT)[תגובה]

הכנסת מבנה מולקולרי

הועבר לדף שיחת משתמש:מאסטר הרעלים

משתמשים חדשים ודפים חדשים

הועבר מהדף ויקיפדיה:מזנון
לאחרונה עולים המון "ערכים" שהם פרסומיים במקרה הטוב או זבל במקרה הפחות טוב, האם לא כדאי למנוע מחדשים (על פי החלטת הקהילה 30 יום + מאה עריכות) ואנונימיים ליצור ערכים חדשים? תמיד הם יוכלו ליצור במרחב טיוטה • חיים 7שיחה15:46, 27 בספטמבר 2021 (IDT)[תגובה]

בעד !Σiη Stαlεzε אילן שמעוני - שיחה 15:50, 27 בספטמבר 2021 (IDT)[תגובה]
אם כבר אז משתמש ותיק (4 ימים) ולא בעל זכות הצבעה. מקף־ 15:52, 27 בספטמבר 2021 (IDT)[תגובה]
יותר טוב מכלום... אבל אני חושב שעדיף יותר. 4 ימים זה "ותיק" רק בהגדרה המוזרה שלנו. !Σiη Stαlεzε אילן שמעוני - שיחה 15:54, 27 בספטמבר 2021 (IDT)[תגובה]
המונחים שנבחרו פחות מפריעים לי, אני פשוט חושב שהגבלה כזו, אם תצא לפועל צריכה להיות רק עד ארבעה ימים. מעבר לכך אנחנו מונעים מאנשים שמעוניינים לתרום לויקיפדיה לפתוח ערך ולעבוד עליו. בטיוטה זה פחות נוח, בטח שלמשתמש חדש. ואת זה אני אומר גם בהנחה שהעברת דפי טיוטה תפעל באותה יעילות של דיווח על טעויות (מה שלא קורה היום). מקף־ 15:59, 27 בספטמבר 2021 (IDT)[תגובה]
נגד הגבלת עורכים חדשים. לפחות עד שמישהו יראה לי נתונים מבוססים לאורך זמן שמוכיחים שמרבית הערכים שמעלים עורכים חדשים הם ערכי "זבל". לדעתי מדובר על לא יותר מתחושת בטן המעורבות בשחצנות של עורך ותיק ותו לא. Eladti - שיחה 16:06, 27 בספטמבר 2021 (IDT)[תגובה]
דעתך חשובה לנו, רק על סמך מה אתה מניח שזו "תחושת בטן המעורבות בשחצנות של עורך ותיק ותו לא", זו תחושת הבטן שלך המוערבת בענווה אין סופית? • חיים 7שיחה16:12, 27 בספטמבר 2021 (IDT)[תגובה]
אם מנקים את הדיון שלנו מטענות אד הומינם ומניסוחים מזלזלים ופוגעים: כמה מתוך הערכים החדשים שנוצרים על ידי אנונימיים או משתמשים שלא מלאו להם 4 ימים מסווגים כהבל? כיצד ניתן למצוא לכך נתונים? מקף־ 16:24, 27 בספטמבר 2021 (IDT)[תגובה]
בלת"ק נגד ההצעה בראש הדיון. מחסום גבוה, מיותר, פטרוני, ולא יועיל. - La Nave Partirà שיחה 16:36, 27 בספטמבר 2021 (IDT)[תגובה]
הערך הראשון שכתבתי היה 6 ימים אחרי שהצטרפתי לויקיפדיה, שבמהלכם ביצעתי 27 עריכות. אם הייתי מקבל הודעה שעלי לחכות 24 ימים נוספים ולבצע 73 עריכות, כנראה שהייתי סוגר את החלון ולא נכנס לפה יותר. חוויה אישית כמובן, אך אסור להתעלם מכך. מהסתכלות מהעורכים שענו עד עתה לדיון הזה, גם Eladti (באותו היום) ו-La Nave Partirà (לאחר 8 ימים) כנראה יסכימו איתי. מדובר באנציקלופדיה שיתופית, בה אנונימים ומשתמשים חדשים חשובים מאוד. ואם לא מובן, אני בהחלט נגד ההצעה, גם אם מדובר ב-4 ימים. Mod - שיחה 16:41, 27 בספטמבר 2021 (IDT)[תגובה]
נגד נגד נגד. זה יאבד את כל התכלית של המיזם. את הערך הראשון שלי כתבתי ביומי הראשון. נראה לכם שהייתי ממתין ארבעה/שלושים ימים עד שאוכל לפרסם ערך? ברק אברגיל ~ דברו איתי ~ מיזם האירוויזיון 16:45, 27 בספטמבר 2021 (IDT)[תגובה]
מסכים עם ברק. ההצעה מונעת מאלה שבאמת רוצים לתרום לויקיפדיה לכתוב ערך. גם אני כתבתי ביום-יומיים הראשונים שלי את הערך הראשון שלי (בלארף) ומשם סיפור האהבה שלי עם ויקיפדיה התחיל. ועוד משהו, זה גם למה יש חונכים, שיראו לך את הדרך ויעזרו לך להיטמע ולהשתלב בויקיפדיה. ארז האורזשיחה 17:43, 27 בספטמבר 2021 (IDT)[תגובה]
נגד מדי פעם עולה הצעה להגביל כותבים חדשים, וזה כבר משעמם. הנה שלל הצעות שיאפשרו להפיח רוח רעננה במזנון:
  • רק מי שיש לו תואר שני ומעלה (אפשר להתגמש על בעל תואר ראשון בהצטיינות) יוכל לכתוב ערכים חדשים. כך נהפוך לאנציקלופדיה מכובדת.
  • רק מי שהגיע לגיל 40 יוכל לערוך בוויקיפדיה, כי כתיבת אנציקלופדיה מצריכה ניסיון חיים מינימלי, שאין לצעירים.
  • רק מי שטרם הגיע לגיל 40 יוכל לערוך בוויקיפדיה, כי מה שטוב למדליית פילדס בוודאי טוב גם לנו, כותבי האנציקלופדיה של ההווה.
  • מספר בעלי זכות הצבעה יוגבל ל-120 - אם זה טוב לכנסת, זה טוב גם לנו. דוד שי - שיחה 18:29, 27 בספטמבר 2021 (IDT)[תגובה]
אני תומך בהצעות של דוד שי, בתנאי שמדובר בבוגר אוניברסיטה ולא בבוגר מכללה. אמירושיחה 19:00, 27 בספטמבר 2021 (IDT)[תגובה]
לא. לא. לא. לא. לא. לא. לא. לא. לא. לא. לא. לא. לא. לא. לא.HiyoriXשיחה • חציל-צילון • 00:25, 28 בספטמבר 2021 (IDT)[תגובה]
נגד הצעת דוד שי. סתם הצעה גיליונית והשכלתית. PRIDE! - שיחה 10:39, 28 בספטמבר 2021 (IDT)[תגובה]

אפשר פשרה של שתי הדעות. כל אנונימי יכול לכתוב ערך מהשנייה הראשונה, כרשום או כאנונימי. אבל הוא ימחק מייד למחרת. וכך יבואו כל הצדדים על סיפוקם. בורה בורה - שיחה 00:43, 28 בספטמבר 2021 (IDT)[תגובה]

מי שטוען לקיומה של תופעה רחבה ומזיקה, עליו להציב כאן עובדות, למשל לבדוק ולכתוב כאן כמה ערכים כתבו אנונימיים בשבוע האחרון, וגם מתוכם הם פרסומיים או גרועים, וכמה סבירים. אגסי - שיחההטיות יש לתקן 00:52, 28 בספטמבר 2021 (IDT)[תגובה]
נגד. יש להציג לכל הפחות סטטיסטיקה בדבר ערכי הבל או ערכים גרועים של אנונימיים. אם מערך הניטור שלנו לא היה משובח ורהוט כמו שהוא היום, אולי היה מקום לדון ברצינות בהצעה. לפעמים אנונימיים כותבים ערכים טובים, כמו למשל פרשת שירה איסקוב. ולפני שתוקפים פה את חיים 7, אני חושב שההצעה שלו נובעת מתוך דאגה כנה לאיכות הערכים בוויקיפדיה, אך מדובר בהצעה לא ישימה ולא נכונה. ניב - שיחה - מכחילים את הקונגרס 19:34, 28 בספטמבר 2021 (IDT)[תגובה]
נגד. גופיקו (שיחה) צאו להתחסן! 11:19, 29 בספטמבר 2021 (IDT)[תגובה]
נגד. כמו בכל הדיונים הדומים שהיו בשנים האחרונות. אינג. יונה ב. - שיחה - הבה נכחילה 11:32, 29 בספטמבר 2021 (IDT)[תגובה]
אני תומכת בתנאי של אמירו (שמגביל את בוגרי התואר הראשון של דוד שי, לבוגרי אוניברסיטה ולא בוגרי מכללה), אבל רק בתנאי שהאוניברסיטה תהיה במאיה הראשונה של דירוג שנחאי. Tmima5 - שיחה 12:29, 29 בספטמבר 2021 (IDT)[תגובה]
תמימה, בישראל זה משאיר לנו רק שלוש אוניברסיטאות, וגם הן מתנדנדות. אני מציע להרחיב ל-200 הראשונות. ככה יהיו לנו ארבע באופן קבוע. בכל מקרה, רק בהצטיינות.
נגד ההצעה. לא עולה כמות כל כך גדולה של ערכים חדשים שלא ניתן להשתלט עליהם בכוחות הקיימים. GHA - שיחה 12:46, 29 בספטמבר 2021 (IDT)[תגובה]
תודה GHA שהפנית את תשומת לבי לעובדה שעל פי ההגבלה שלי גם אני לא היייתי מתקבלת, כי האוניברסיטה שלי לא בין ה-100. . ברור שדוד שי, אמירו, GHA ואנוכי משתעשעים קצת בציניות על ההגבלות המוצעות. אני כתבתי את הערך הראשון שלי בשבוע הראשון לכניסתי לוויקיפדיה. והאמת? יש גם מספר קטן של עורכים ותיקים שהערכים שלהם זקוקים לעריכה מסיבית. יתכן שתחילה זקוקים העורכים החדשים לסיוע וויקיפדי, אבל אין שום צורך להגביל אותם בדרישות ואיסורים חדשים. גם ככה לא קלים חייו/ה של העורך/ת החדשה אצלנו. ואני כמובן נגד ההגבלות שהוצעו. Tmima5 - שיחה 13:15, 29 בספטמבר 2021 (IDT)[תגובה]
אכן, רוב ההצעות כאן היו (אני מקווה) בציניות ובהומור. אולם בלי להביע כאן דעה "בעד" או "נגד", אציין שבוויקיפדיה באנגלית כדי ליצור ערך חדש במרחב הערכים יש צורך בוותק של ארבעה ימים ו-10 עריכות קודמות. משתמשים אנונימיים ומשתמשים שאינם "ותיקים" יכולים רק להציע יצירת ערך חדש דרך הליך מוסדר שבו הערך המוצע חייב להיכתב במרחב הטיוטה, ורק לאחר בקרה של עורכים ותיקים יכול לעבור למרחב הערכים. בנוסף, אצלם גם כל עורך בעל קונפליקט אינטרסים לגבי הערך החדש (כולל, אך לא רק, עורכים בתשלום) מחויב להעלות ערכים חדשים רק דרך ההליך הזה (כלומר, לא ליצור אותם בעצמו במרחב הערכים אלא רק בטיוטה). Dovno - שיחה 13:41, 29 בספטמבר 2021 (IDT)[תגובה]
אני מכיר את ההליך הקיים בויקיפדיה האנגלית. היו לי ערכים שניסיתי להעלות כך בימים עברו (ואני מדבר על היסטוריה רחוקה ממש), שנפסלו על ידי עורכים ותיקים על שטויות של ממש, דברים שניתן לסדר בעריכה מינורית, פעם אחר פעם, כשכל מנטר מצא איזה פגם אחר ומטופש (היעדר קישורים פנימיים מתאימים בחלק מהמקומות, קטגוריות חסרות וכדו') ופסל את הערך. כל הגשה מחדש מחייבת כמה שבועות (לעתים חודשים) עד לבדיקה מחדש. בסופו של דבר התייאשתי וזנחתי את הערך ההוא (שלא נכתב עד היום). זו אינה דרך לקבל את פניהם של עורכים חדשים בויקיפדיה קטנה כמו שלנו. אפשר להעביר לטיוטה (כפי שעשיתי אפילו היום), אפשר לבצע תיקונים קלים בערך ולהפוך אותו לקריא או אנציקלופדי יותר, אפשר לסייע עם ויקיזציה. אם מישהו בא ותורם ערך לויקיפדיה, כדאי לקבלו בסבר פנים יפות ולא להעביר אותו שבעה מדורי גיהנום. עורך שעריכתו הראשונה היא יצירת ערך חדש יכול להפוך אחר כך לעורך שתורם רבות. החתום מטה הוא דוגמה כזו (במלוא הצניעות). GHA - שיחה 13:58, 29 בספטמבר 2021 (IDT)[תגובה]
אגב, בהתייחס לנקודה מההודעה המקורית שלא נדונה בהמשך, גם ערכים שנכתבו תמורת תשלום יכולים להיות ערכים מצוינים, מועילים, מעניינים ותורמים. הערכים שכתב צחי לרנר שעזב את המיזם לצערי, הם דוגמה מצוינת לערכים איכותיים מאוד שנכתבו בתשלום. כמובן שכשערך נכתב בתשלום יש לבקר אותו בשבע עיניים, אבל זה לא הופך אותו אוטומטית לחסר חשיבות אנציקלופדית, לערך פרסומי או לערך "זבל". GHA - שיחה 14:11, 29 בספטמבר 2021 (IDT)[תגובה]
לדעתי צריך להפוך את הדיון לשאלה כזאת, למה לאחרונה פותחים דיון חשיבות על כל צעד ושעל? המאו"ר - שיחה 12:57, 30 בספטמבר 2021 (IDT)[תגובה]
פשוט:
  1. זה לא "לאחרונה" - קצב פתיחת דיוני חשיבות הוא די קבוע מזה שנים במספרים אבסולוטיים (מספר דיונים בשבוע, בערך בין 10 ל-20 כל שבוע). הקצב למעשה יורד במונחים יחסיים (אחוז הערכים עליהם יש דיון חשיבות בשבוע נתון), כי מספר הערכים הולך וגודל.
  2. זה לא "על כל צעד ושעל". בממוצע, בכל שבוע יש דיוני חשיבות על כ-0.005% מהערכים (כלומר - 5 אלפיות האחוז).
Dovno - שיחה 13:11, 30 בספטמבר 2021 (IDT)[תגובה]

──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────── Dovno, זה כשל לוגי. ערכים שעברו את מבחן החשיבות ממשיכים להיות חלק מהסטטיסטיקה. החשבון צריך להיות מה מספר הערכים החדשים שעולים בשבוע () ומה מספר דיוני החשיבות בשבוע (), ואז לבדוק האם במגמת עלייה או במגמת ירידה. אחוזי דיוני החשיבות ביחס לכלל הערכים שנכתבו בוויקיפדיה העברית אינם רלבנטיים, משום שהם גם לא מבדילים בין דיונים שהסתיימו במחיקת ערכים לבין דיונים שהסתיימו בהשארת ערכים, והסך הכולל של הערכים הוא רק ערכים שנשארו. דגש - שיחה 14:14, 30 בספטמבר 2021 (IDT)[תגובה]

ציטטתי את יואב פה המאו"ר - שיחה 14:24, 30 בספטמבר 2021 (IDT)[תגובה]
תאורטית, נכון, לגבי באיהז מספר מחלקים אם כי בהחלט יש מקרים בהם נפתח דיון חשיבות חוזר על ערך שחשיבותו נידונה כבר בעבר. אך בהחלט אין סיבה להשוות רק לערכים חדשים. בכל שבוע יש דיוני חשיבות על ערך ותיק שפשוט מעולם לא נבחן עד כה - הגבתי לטענה על כך שכיכול "לאחרונה" (כלומר, הטענה שמספר הדיונים בממוצע משתנה עם הזמן) יש דיוני חשיבות "על כל צעד ושעל" (כלומר, לא רק על ערכים חדשים). ובכל אופן, טענתי עדיין עומדת לגבי כך שבמספרים אבסולוטיים מספר דיוני החשיבות בשבוע ממוצע לא ממש השתנה בשנים האחרונות. Dovno - שיחה 14:48, 30 בספטמבר 2021 (IDT)[תגובה]

סוף העברה