שיחת משתמש:Havelock/ארכיון 7

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 17 שנים מאת Havelock בנושא בקשר למונטנגרו!

דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.

לראש הדף
לתחתית הדף

תה עם נענע

שלחתי לך מייל. Gridge ۩ שיחה 00:40, 1 בנובמבר 2006 (IST).

תודה על ההזמנה. יש לי עכשיו אימייל חדש: Gxrxixdxgxexsxtxexr!!!Gmail.com. שלחתי לעצמי מייל מנענע, ורק עכשיו שמתי לב שהשם שבחרתי מופיע אצל מקבל הדואר... טוב שלא בחרתי בשמי האמיתי. זו אגב, חוצפה מצידה של נענע. ב-GMAIL אגב, בחרתי בשם: Johnnie Walker. כשאני חושב על הידע שחסר לי בתחום המחשבים... כנראה שביזבזתי זמן רב מדי על קריאת ספרים. בברכה, Gridge ۩ שיחה 13:53, 1 בנובמבר 2006 (IST).

כתיבה בדיונים

זהר שלום, ראיתי שכתבת בדף השיחה של משתמש:HansCastorp, אך לא בתחתית הדיון, אלא באמצע הדיון. זה מאוד מקשה את הקריאה הרציפה בדיונים, מדוע שלא תכתוב בתחתית הפסקה, ובמידה ואתה רוצה להגיב למישהו באופן ספציפי, תכתוב את שמו בסוגריים לפני התגובה? אודה לך מאוד אם תתחשב בבקשתי, תומאס שיחה 20:48, 1 בנובמבר 2006 (IST)

בתחתית התפתח דיון מעט שונה ולא רציתי להפריע לו או לערבב את הנושאים. אני כותב באופן המקובל בפתילי הודעות בכלל הפורומים האינטרנטים. אתה יכול לראות אצלי בדף השיחה שכאשר מתפתח דיון שכזה והמשתתפים עצמם לא טורחים לשבור - אני יוצר את השבירה בעצמי. בנוסף, עקב דבריו של האנס היה חשוב לי להגיב ישירות אליו. אם זה ממש מטריד אותך אשתדל לזכור שלא להשתמש בדבר זה בדיונים אצלך או שפתחת. זהר דרוקמן - אהמ - שלום עולמי 20:53, 1 בנובמבר 2006 (IST)
לא ממש מטריד, אני תמיד יכול לעשות קצת בילוש ולחפור בגרסאות הקודמות ולראות איך התפתח הדיון... אבל תודה על ההתחשבות! תומאס שיחה 21:03, 1 בנובמבר 2006 (IST)
שים לב שמכיוון שהרוב המוחלט נוהג לחתום עם חתימת זמן - אין שום צורך לבלוש בגרסאות הקודמות. זהר דרוקמן - אהמ - שלום עולמי 21:05, 1 בנובמבר 2006 (IST)

צו פיוס

ראיתי שאתה מחפש "כוללן" כדי להכין מצגת למפגש הבא עלינו לטובה. גם אני רציתי זה לא מכבר לערוך סיכום כלשהו של העמדות בצורה שתייצג את שתיהן בצורה הולמת. רוצה לשתף פעולה? גדי אלכסנדרוביץ' 08:00, 2 בנובמבר 2006 (IST)

בלי קשר למשקעי עבר (והווה) שיש בינינו, ועל אף שאתה ללא ספק אחד מהבולטים שב"מחנה הכוללנים" ועונה על כל שאר ה"דרישות" היטב, אני מחכה לראות אם צ'ה יבין את הרמז. צ'ה הוא הבחירה הראשונה שלי, זאת בגלל שאני מאמין שסגנונו הרטורי יתאים יותר לשלי. אם יסרב, אשמח לכל שותף שעונה על ה"דרישות", אתה, נדב, דיגי'טל, עמנואל, נועיה וכל שאר ה"קבועים". אני שמח שאתה מביע עניין ועוד יותר שמח על פיוס. נראה לי שאנסה לתת לצ'ה nudge nudge, wink wink בדף השיחה שלו. זהר דרוקמן - אהמ - שלום עולמי 18:02, 2 בנובמבר 2006 (IST)
צ'כלברה ללא ספק יוכל לעשות את העבודה טוב ממני, וגם אני אשמח לראות אותו מבין את הרמז. גדי אלכסנדרוביץ' 18:54, 2 בנובמבר 2006 (IST)

קיתונות של רותחין בקיטון

(זהר זה בלי ו"ו, וקיתונות של רותחין זה עם ת"ו. טעות נפוצה ערןב 19:11, 2 בנובמבר 2006 (IST))

ולחשוב שלמדתי משנות וגמרות בנושא... אוי לבושה. זהר דרוקמן - אהמ - שלום עולמי 19:12, 2 בנובמבר 2006 (IST)
משניות! חגי אדלר 19:23, 3 בנובמבר 2006 (IST)
זו כבר הייתה תקלדה... זהר דרוקמן - אהמ - שלום עולמי 19:24, 3 בנובמבר 2006 (IST)
סתם שאלה - אתה לא חייב לענות. חזרת בשאלה? שהרי בישראל שבת עכשיו. חגי אדלר 19:28, 3 בנובמבר 2006 (IST)
אם נכנס להגדרת הדת שלי אנו עלולים ליצור דיון ארוך וסוער, שכן תפיסתי לגבי היהדות היא, בלשון המעטה, לא מקובלת על רבים (לדעתם, לפחות; לדעתי יש לא מעט שמסכימים איתי). בוא פשוט נאמר שאני לא מה שנהוג לכנות אותו "דתי", על אף שאני רואה עצמי כאחד. אני מעדיף שלא לפרט בנושא מהסיבות שהזכרתי בתחילת ההודעה. זהר דרוקמן - אהמ - שלום עולמי 19:32, 3 בנובמבר 2006 (IST)

מה קרה?

אבטיח חמוץ, תתחבר בבקשה. סקרלט 19:17, 3 בנובמבר 2006 (IST)

אשמח לעזרתך בהעברת הדף

אשמח להדרכה כיצד להעביר את הדף. תודה רבה, (גם כן) זהר. קסם-אמיתי 19:43, 3 בנובמבר 2006 (IST)

אשמח לעזור. כדי להעביר כל דף כל שעליך לעשות הוא ללחוץ על לשונית "העבר" (ליד לשונית ה"גרסאות קודמות"). הדף שיפתח ישאל אותך לאיזה שם חדש אתה רוצה להעביר - רשום את השם החדש, פרט את הסיבה מדוע אתה מעביר ואם יש דף שיחה - וודא שהתיבה מסומנת ב"וי" כדי שגם הוא יועבר. אתה יכול להעביר כל דף שאיננו מוגן עבור מפעילי מערכת בלבד. בברכה, זהר דרוקמן - אהמ - שלום עולמי 19:45, 3 בנובמבר 2006 (IST)
טוב. סיבכתי את העניינים. ראיתי את זה אחרי שפתחתי את הערך החדש ועכשיו יש את הערך פעמיים...:( קסם-אמיתי 19:54, 3 בנובמבר 2006 (IST)
מחקתי את השם הראשון. ההעברה היא דבר דיי פשוט - ללחוץ על לשונית "העבר" ולעקוב אחר ההוראות. לא נורא, פעם הבאה. זהר דרוקמן - אהמ - שלום עולמי 19:57, 3 בנובמבר 2006 (IST)

סתם שאלה

במקרה הגעתי לאיזה ערך באנגלית. קרובת משפחה או משהו? מה בכלל משמעות השם שלך (לא זה שבלי וי"ו)? סתם תהיתי... השמח בחלקו (-: 15:12, 4 בנובמבר 2006 (IST)

שם המשתמש שלי כרוך בסיבה שבגינה נרשמתי לויקי - עולם הדיסק. הבלוק וטינרי הוא אחת הדמויות הקבועות בסידרה וכשראיתי את מצב הערך עליה - החלטתי סוף כל סוף להרשם. זהר דרוקמן - אהמ - שלום עולמי 15:14, 4 בנובמבר 2006 (IST)
לא הכרתי את עולם הדיסק. מסתבר שיש לי חור גדול בהשכלה... למרות שאני בעצמי אגב, מאמין שהעולם אכן נשען על 4 פילים וצב ולא קונה את כל התיאוריות המטופשות האחרות. עולם עגול עלק... השמח בחלקו (-: 15:18, 4 בנובמבר 2006 (IST)
מה פתאום, זה בולשיט טהור כל הקטע של הפילים והצבים! העולם הוא ללא ספק כדור, רק שאנו נמצאים על הצד הפנימי שלו. כל מי שאומר אחרת הוא כנראה שליח של הממשלה. זהר דרוקמן - אהמ - שלום עולמי 15:19, 4 בנובמבר 2006 (IST)
לדעתי אתה שליח של הממשלה! מנסה לשכנע שהעולם אינו יושב על צב ענק, שאפשר לעשות בו שלום עולמי ושזוהר זה בלי וי"ו. נו באמת... אתה עושה פה פשלות שיהיה קשה מאוד לטייח אחר כך... השמח בחלקו (-: 15:23, 4 בנובמבר 2006 (IST)
זה רק מוכיח שאתה שליח של הממשלה שנשלח לויקיפדיה במטרה לזרוע ספקות ובלבול, ובכך להפריע לי להעביר את האמת על ידי הטלת כתמים וחשדות בלתי מבוססים! ז' מהמוסד 15:25, 4 בנובמבר 2006 (IST)

ז'? ז' מהמוסד? איך לא זיהיתי אותך קודם? זה אני, ה' מהשב"כ! מה קורה אח שלו, גידלת כרס? מה, עדיין מפנק ת'צב? השמח בחלקו (-: 15:30, 4 בנובמבר 2006 (IST)

ה'! ידידי משכבר הימים! מה שלום הסוכנת ג'? עדיין עובדת בבית הנשיא? זהר דרוקמן - אהמ - שלום עולמי 15:35, 4 בנובמבר 2006 (IST)
כו. אמרתי לה כבר מזמן שלא כדאי לה, שהיא סתם תיתקע שם...

לזהר (בלי ו')

שלחת לי הודעה ואמרת שכך לא נהוג להעביר דפים ועל מה כל הסיפור. טוב, העברתי את הערך סאב-זירו לסאב-זירו (מורטל קומבט) בגלל שקודם אמרו לי שיש גם מקרר כזה בשם סאב-זירו, אז הייתי צריך לשנות את שם הערך.

ראשית, נהוג להמשיך שיחה היכן שהתחילה, אך נמשיך כבר כאן. יש לציין שלא העברת - אלא עשית העתק-הדבק, וזה דבר לא מקובל בויקיפדיה. במקום זאת יש להשתמש בלשונית "העבר" (ליד לשונית "גרסאות קודמות"). אבל על מקרר? על מקרר היה כל הסיפור? איזה מקרר זה בדיוק שאנשים מחפשים אותו? זהר דרוקמן - אהמ - שלום עולמי 21:44, 4 בנובמבר 2006 (IST)

אתה שואל אותי? שמו לי הפנייה על העמוד שערכתי על סאב-זירו מהסיבה שיש מקרר בשם הזה, אז הייתי חייב לשנות את השם כדי שזה לא יראה כמקרר. ובקשר להעתק-הדבק, כן עשיתי העתק-הדבק כי לא יכולתי לכתוב הכול מחדש בעמוד חדש כי עבדתי עליו דיי הרבה זמן, אז עשיתי העתק-הדבק והתכוונתי למחוק את העמוד הראשון שהעתקתי ממנו. אני לא מבין איך אני יוצא לא בסדר..

אתה יצאת בסדר, רק לא מנוסה בויקיפדיה. אין לעשות העתק הדבק - יש להשתמש בלשונית "העבר" שמעבירה את הדף עם כל היסטורית התרומות שלו. זהר דרוקמן - אהמ - שלום עולמי 21:55, 4 בנובמבר 2006 (IST)

אוקיי אז למדתי לעתיד.. ואם לא הבנת על מה אני מדבר עם ההפנייה בגלל המקרר- יצרתי את העמוד בפעם הראשונה תחת השם "סאב-זירו". אחרי כמה שניות אני רואה שכל העמוד נמחק וכתוב הפנייה שהעבירה אותי לעמוד של "מורטל קומבט", ושנכנסתי ל"גרסאות קודמות" בעמוד סאב-זירו ראיתי שכתוב ליד ההפנייה "יש גם מקרר כזה". אז אם יש מקרר כזה סאב-זירו אמרתי שלא יתבלבלו אז הוספתי בסוגריים (מורטל קומבט).

סאב זירו

שלום,
למה החזרת את התוכן לערך? הפכתי להפניה כי חלק מהערך היה כתוב ברמה נמוכה ביותר, והחלק השני עסק בפרטים חסרי כל ערך אנציקלופדי. בברכה, ‏pacmanשיחה 21:46, 4 בנובמבר 2006 (IST)

על מה אתה מדבר? אני ראיתי דף אחד שעסק בדמות המחשב שקראו לו סאב-זירו. בערך הייתה תבנית פירוש נוסף רק בלי התבנית (קרי, המשתמש כתב את הטקסט שהתבנית מציגה בעצמו) בה נאמר שזהו הערך העוסק בדמות הלוחם סאב-זירו, לערך על מקרר (מקרר?!) יש ללכת לערך לא זוכר לערך על דמות הלוחם יש ללכת לערך סאב-זירו (מורטל קומבט). בינתיים המשתמש העלה בהעתק הדבק את הערך סאב-זירו (מורטל קומבט) ונאלצתי למחוק אותו להעביר את הערך של סאב-זירו לשם. טוב, זה מתחיל להיות מסובך... נעבור לתיאור הגיוני יותר:
  1. היה לי ערך X תחת הכתובת סאב-זירו שעסק בדמות המחשב (לא הפניה)
  2. המשתמש העלה ערך נוסף בהעתק-הדבק תחת השם סאב-זירו (מורטל קומבט)
  3. כדי לשמור על זכויות היוצרים ולעשות סדר כללי - מחקתי את סאב-זירו (מורטל קומבט) ולאחר המחיקה העברתי את הערך מהקורי (סאב-זירו) לשם זה.
  4. לאחר מכן מחקתי את ההפניה כי היא לא התאימה (והרי צריך להיות דף פירושונים) ושאלתי את המשתמש על מה הסיפור.
  5. המשתמש ענה לי כאן (הודעה אחת למעלה) שמדובר במקרר.
  6. אני חושב שהגיע הזמן לבדוק מה הקריטריונים שלנו לקבלת ערכים על מקררים.

אני מקווה שהבנת, כי אני מתחיל להיות קצת מבולבל בעצמי. זהר דרוקמן - אהמ - שלום עולמי 21:53, 4 בנובמבר 2006 (IST)

בלאגן \-: מה שאני יודע זה שבהתחלה היה ערך שנקרא סאב זירו והיה בו את התוכן שבסאב-זירו (מורטל קומבט). אני רוקנתי את הערך והפכתי אותו להפניה לערך מורטל קומבט, כי חצי מהערך כתוב מאוד לא טוב והחלק השני עוסק בפרטים לא אנציקלופדים. ‏pacmanשיחה 22:20, 4 בנובמבר 2006 (IST)

אני לא מבין למה לא כתוב טוב.. הסברתי מי זה סאב-זירו, מה לא טוב באיך שכתבתי את הערך?

מישהו מוכן להסביר לי מי הוא זה שזרק את ההערה המוזרה לגבי המקרר? ממתי אנחנו עושים ערכים למקררים?! לפחות לזה עדיין לא הגענו. בכל מקרה, שכתבתי את הערך ועכשיו הוא תקין. כמובן שלא אתפלא אם תעלה השאלה האם הוא אכן "ראוי" לויקיפדיה, עקב מושאו. אני חייב לציין שבאם תעלה הצבעת מחיקה - אצביע בעד מחיקתו, שכן אני לא חושב שערכים מסוג זה צריכים להיות בויקיפדיה. זהר דרוקמן - אהמ - שלום עולמי 22:50, 4 בנובמבר 2006 (IST)

דיי אכזרי.. והשכתוב גם לא משהו.. וזה לא אני שכתבתי שיש גם מקרר בשם סאב-זירו.. ושמתי את הערך הזה בויקיפדיה כי יש אותו גם בויקיפדיה האנגלי, רק אם חובבי מורטל קומבט בארץ ירצו לדעת יותר על סאב-זירו ממורטל קומבט חוץ מהערך על מורטל קומבט עצמו, שגם הוא לא מנוסח הכי טוב שיש.. ואתה יכול לראות מי כתב "יש גם מקרר בשם הזה" בדף "גרסאות קודמות". Omri612.

אני לא רואה עצמי כאכזרי, אני פשוט מחזיק בדעה מסוימת לגבי מה צריך ומה לא צריך להיות בויקיפדיה, כמו כמעט כל שאר הכותבים כאן. ברורים לי נימוקיך, אני פשוט לא מקבל אותם (ובכלל, ויקיפדיה האנגלית היא לא דוגמה לשום דבר, מלבד איך לכתוב ערכים גרועים ולא מסודרים). בשכתוב שביצעתי הבהרתי גם למי שאיננו בקיא בנבכי המורטל-קומבט על מה הערך ומהם אותם "תרגילים" של הדמות. אם יש לך הערות ספציפיות - אשמח לשמוע, אך מציע שתפרטן כבר בדף השיחה של הערך. לגבי המקרר, פניתי לקומולוס בשאלה. בברכה, זהר דרוקמן - אהמ - שלום עולמי 23:04, 4 בנובמבר 2006 (IST)
מה זהר, אתה לא רץ לתרגם את זה? :-) דניאל צבי 23:22, 4 בנובמבר 2006 (IST)
על זה כל הסיפור?! נו באמת. טוב, לפחות לא סוג מסוים של מקרר כמו שחשבתי, אלא מותג שלם. זהר דרוקמן - אהמ - שלום עולמי 23:26, 4 בנובמבר 2006 (IST)
אני הכנסתי את העז של המקרר על פי דף הפירושונים הקיים ל SUB ZERO בויקיפדיה האנגלית. אני מכיר את מותג המקררים מפרסומות בעיתונות, ולהבנתי הוא נמכר בארץ, כך שאין מניעה שיתקיים לו ערך נפרד. לגבי הערך על הדמות במורטל קומבט - קטונתי. לדעתי אם יערכו אותו כהלכה, הוא קביל (ושוב, ראה ויקיפדיה אנגלית). מקווה שדעתי מקובלת. בן ה. 00:19, 5 בנובמבר 2006 (IST)
הסתכלתי על הערך באנגלית, ובכנות רבה - אני מפקפק בכך שאי פעם מישהו יכתוב את הערך בויקיפדיה העברית (אלא אם כן תרים את הכפפה אתה ותוכיח אותי על טעותי), ועל כן אני חושב שהעז הייתה מעט מיותרת וסתם גרמה לברבור קל, אבל לא משנה. כרגע הערך על הדמות קיים ולטעמי ברמה מינימלית נאותה ולא נגרע ממנו יותר מדי אם השם הוא בסוגריים כיוון שסביר שהמחפשים אחריו יחפשו קודם את המשחק, ומשם יוכלו ללכת לדמות. זהר דרוקמן - אהמ - שלום עולמי 18:38, 5 בנובמבר 2006 (IST)

הוא חזר...

שלום, ראה משתמש:הטכנאי קרמר!. אתה חושב מה שאני חושב?...‏pacmanשיחה 18:47, 5 בנובמבר 2006 (IST)

תן לו זמן להוכיח את עצמו. זהר דרוקמן - אהמ - שלום עולמי 18:54, 5 בנובמבר 2006 (IST)
אוי נו, ה"קישורים השימושיים" בדף המשתמש שלו ועריכות כגון זו אומרות הכל...‏pacmanשיחה 18:55, 5 בנובמבר 2006 (IST)
רשמתי לפני, עכשיו תן לי זמן להתייעץ. זהר דרוקמן - אהמ - שלום עולמי 18:56, 5 בנובמבר 2006 (IST)
אחלה, תודה. ‏pacmanשיחה 19:00, 5 בנובמבר 2006 (IST)

של"פ

היי זהר!

מתי הערך הועלה בעבר? תגיב להודעה שבדף השיחה.

Zami s 19:27, 5 בנובמבר 2006 (IST)

שלום זאמי, עניתי לך בדף. להבא, אין צורך להשאיר לי הודעות, אני תמיד בודק ערכים ששמתי עליהם תבנית או דיונים בהם השתתפתי. זהר דרוקמן - אהמ - שלום עולמי 19:39, 5 בנובמבר 2006 (IST)

שווארמה?

עגבניה מרוסקת, תתחבר בבקשה. סקרלט 21:01, 5 בנובמבר 2006 (IST)

זעזוע? רעיון!

הנה בשבילך רעיון למפגש בשבילך בשביל גדי - תבדקו באמצעות ערכים רנדומלים, מי יותר טובה: ויקיעברית או ויקיאנגלית. סכמו על ניסוי מראש ופרסמו את תוצאותיו במפגש. --> צ'כלברה . דבר . שב . צחק 22:54, 5 בנובמבר 2006 (IST)

אני לא חושב שמפגש ויקי הוא המקום לתלונותי הבלתי פוסקות על ויקי האנגלית. בכלל, השיחה האחרונה עם רענן הוציאה לי את כל החשק והתקווה לאנשי שיח רציניים. אצטרך לחכות עד מחר כדי שיחזרו... :) זהר דרוקמן - אהמ - שלום עולמי 22:56, 5 בנובמבר 2006 (IST)
אתה לא צריך להתלונן. למעשה כולם בדיון לוקים בכשל של הסקה מהפרט אל הכלל. כשל - אותו רק מדגם סטטיסטי רנדומלי יפתור. --> צ'כלברה . דבר . שב . צחק 22:57, 5 בנובמבר 2006 (IST)
המדגם שלי היה רנדומלי למדי, וכבר ציינתי בדיון שיש להניח שישנם ערכים שהם בסדר גמור, פשוט עדיין לא נתקלתי בהם (אני כמובן מוציא מחשבוני קצרמרים, אם כי גם הם גרמו לי לבכות). עופר קדם בכלל הביא דוגמה מצוינת וציינתי זאת. הבעיה שלהם היא עודף בשלנים. אני עוזר לחבר בצעדיו הראשונים בויקיפדיה האנגלית ונדהמתי לגלות את ההשחתות שהורדנו על אף שעברו שעות מרגע הוספתן. עוד יותר נדהמתי לגלות שעל אף שהן חזרו על עצמן - עדיין לא שוחזרו. גם נדהמתי מכך שעל אף שערך מספר ימים עריכות מועילות איש לא טרח לברכו על תרומתו, אבל זה מובן בקצב של עשרות אלפי משתמשים ביממה(!). עזוב, בוא לא נכנס לזה, אני עוד צריך לקום מחר... זהר דרוקמן - אהמ - שלום עולמי 23:02, 5 בנובמבר 2006 (IST)
דווקא מדגם רנדומלי נראה לי לא רציני. כדאי להחליט על "ערכי בסיס" שניתן לצפות למצוא בכל אנציקלופדיה סבירה ולבדוק אותם. מדגם רנדומלי יעלה בחכתו כל מני "דגים" גילגמש סטייל של ערכי פורנו. גדי אלכסנדרוביץ' 23:04, 5 בנובמבר 2006 (IST)
כתבתי לפני התנגשות עריכה: אי אפשר להשוות את שני האנצ' כעת. צריך לתת לזה עוד כמה שנים, וגם אז זה יהיה בעייתי. יש מול הבית שלי שני בניינים רבי קומות. הם בבנייה. את הראשון התחילו לפני שש שנים, את השני התחילו לפני שנתיים. היסודות והבסיס של שני הבניינים לבטח בסדר, אבל אי אפשר להשוות את שני הבניינים עדיין - שניהם עדיין בבנייה. בעוד כמה שנים הבניין הראשון לבטח יהיה כמעט מושלם, ויצטרך רק כמה ליטושים פה ושם. הבניין השני, לעומת זאת, עובדים עליו אחד חלקי חמשת אלפים פועלים לעומת הבניין השני. כלומר, ייקח לסיים הרבה יותר זמן... ‏Yonidebest Ω Talk 23:04, 5 בנובמבר 2006 (IST)
לגדי - לא יהיו כוכבניות פורנו וכוכבי טלנובלות ישראליות כי ההשוואה תהיה רק על ערכים משותפים. יוני - ההשוואה היא על איכות ולא על כמות. הבעיה היא לבנות מדגם אשר לא יהיה מוטה התמחות. --> צ'כלברה . דבר . שב . צחק 23:06, 5 בנובמבר 2006 (IST)
זה באמת רעיון טוב. אפשר לעשות שני מדגמים: ערכי בסיס ורנדומלי. גילגמש שיחה 23:08, 5 בנובמבר 2006 (IST)
רבותי, אני מנסה להגיד שאני רוצה ללכת לישון ולהגיב על התגובות של כולם אבל אתם כל הזמן גורמים להתנגשויות וגונבים את המילים מפי. עתה לילה טוב, שכן מחר השעון מצלצל באיזה חמש וחצי בבוקר. כמובן, הרגשו חופשיים להמשיך ולדון בדף השיחה שלי - דפי הוא דפכם... זהר דרוקמן - אהמ - שלום עולמי 23:10, 5 בנובמבר 2006 (IST)
רעיון גרוע. איך אני אוכל לדעת אם ערך בסוציולוגיה יותר טוב פה או שם? אי אפשר לעשות את זה על סמך ערכים אקראיים. זה חייב להיות ערכים שהבודק מבין בהם.
אני יכול להעיד שערכים שאני נתקל בהם בנושאים שאני מבין בהם, ממש לא יותר טובים באויקיפדיה האנגלית. הרבה פעמים אפילו להפך. eman שיחה(: \ ): 23:11, 5 בנובמבר 2006 (IST)
אבל זה מה שאני אומר. גם אני לעיתים מקבל תחושות לכאן ולכאן - הייתי רוצה לראות ניסוי סטטיסטי רציני בדומה לניסוי של נייצ'ר: ויקיאנגלית נגד בריטניקה. --> צ'כלברה . דבר . שב . צחק 23:14, 5 בנובמבר 2006 (IST)

אם יהיה מדגם שכזה, אני מאמין שהדרך הטובה ביותר לבצעו היא על ידי בדיקת ערכים בגודל שווה יחסית הקיימים בשני הויקיפדיות. רנדומלי לחלוטין זה לא יהיה, וכמו שאמרתי, ברור מאליו שישנם אי אילו ערכים בויקיפדיה האנגלית שהם בסדר גמור, שלא נאמר נהדרים, פשוט קשה למצוא אותם כבר. מליון ערכים זה דבר אשר לוקח מחיר אדיר, כנראה. תמהני האם זה המצב גם בויקיפדיות הגדולות האחרות. זהר דרוקמן - אהמ - שלום עולמי 21:14, 6 בנובמבר 2006 (IST)

אני קצת מבולבל. כשאתה אומר "קשה למצוא אותם כבר", האם אתה רומז שכדי למצוא אותם אתה בוחר ערכים באופן אקראי? זו באמת לא שיטת חיפוש מומלצת. גדי אלכסנדרוביץ' 21:19, 6 בנובמבר 2006 (IST)
מיליון וחצי and growing fast... חגי אדלר 21:20, 6 בנובמבר 2006 (IST)
"שיטת החיפוש" שלי היא מקרית לחלוטין - ערכים עליהם אני עובד בויקי העברית ומבקש לדעת מה כתוב עליהם באנגלית, או, לחילופין, ערכים שאין בויקי העברית ואני מעוניין לתרגמם מויקי האנגלית (וכאן מקור רוב האכזבות שלי). זהר דרוקמן - אהמ - שלום עולמי 21:22, 6 בנובמבר 2006 (IST)

שמואל הופרט

חלילה לי מלקצר חייו של איש, אך הידיעה על פטירתו של שמואל הופרט הופצה השבוע על ידי אהוד בן עזר, ואני מעריך שעשה זאת על סמך מידע מהימן (ראה גם שיחה:שמואל הופרט). אם הוטעינו, הרי זו סגולה לאריכות ימים. דוד שי 23:34, 5 בנובמבר 2006 (IST)

דווקא חיפשתי וחיפשתי, כי לא שמעתי על כך דבר, והעליתי חרס בידי. אך על דברי alosha לא אתווכח. זהר דרוקמן - אהמ - שלום עולמי 21:12, 6 בנובמבר 2006 (IST)

פתיחה

אני חושב ששוב חל בילבול בין הצבעת מחיקה ואיחוד. נראה לי שיש למחוק את האופציות הסוררות. --> צ'כלברה . דבר . שב . צחק 22:26, 6 בנובמבר 2006 (IST)

בדיוק טיפלתי בזה. מכיוון שאני אף פעם לא אוהב לדרוס דברי אנשים אחרים - הדגשתי שמדובר בהצבעה מקבילה ללא כל קשר להצבעת המחיקה. אם עדיין יהיו בעיות ובלבולים - נצטרך להסיר. זהר דרוקמן - אהמ - שלום עולמי 22:28, 6 בנובמבר 2006 (IST)
טוב, אבל זה לתת לזה לגיטימציה (למרות שיש מנגנון איחוד נפרד ומוגדר היטב) יעודד נוהג שכזה בהצבעות נוספות. --> צ'כלברה . דבר . שב . צחק 22:31, 6 בנובמבר 2006 (IST)
שמע, זו לא פעם ראשונה שזה קורה (ראה ויקיפדיה:רשימת מועמדים למחיקה/:גילה קצב - שם גם אני חטאתי בזה). אם זה יפריע - נעיף. זהר דרוקמן - אהמ - שלום עולמי 22:32, 6 בנובמבר 2006 (IST)
חבל שירדת מהאיחוד. ייתכן שזה הפיתרון הנכון בנושא כה טעון. אולי אפשר לשקול שוב, כאופציה שלישית בין מחיקה להשארה? קלונימוס 23:10, 6 בנובמבר 2006 (IST)
לא ניתן להחזיר, שכן ההצבעה ההיא עמדה בסתירה להצבעת המחיקה (כפי שהסברתי - עצם הנימוק המקורי הוא שאין מקום לרשימה הזו). גם לא כל כך ירדתי, אף פעם לא הייתי בעד האיחוד הזה, שכן אני מסכים עם קרני, מעלה ההצבעה. בכל מקרה, זו לא החלטה שלי - צ'ה ואחרים (בדרכים עוקפות ויקי) העירו לי שמדובר בהצבעה בעייתית ומכיוון שבכל מקרה אין לקיים הצבעות איחוד שכאלה - אין ברירה אלא לפעול פיהם. בערך על גילה קצב העניין היה פשוט יותר ולכן לא הייתה בעיה עם ההצבעה. זהר דרוקמן - אהמ - שלום עולמי 23:14, 6 בנובמבר 2006 (IST)
כמו מצעד הגאווה, רק רציתי להציע מסלול חילופי, כדי למנוע אלימות :) קלונימוס 23:19, 6 בנובמבר 2006 (IST)
ברור שזו הייתה כוונתך, וזו גם הייתה כוונתי בגישתי הראשונית, אך המציאות גדולה על שנינו. זהר דרוקמן - אהמ - שלום עולמי 23:21, 6 בנובמבר 2006 (IST)
קלונימוס, אף אחד אינו מונע ממך לאחד עכשיו את הערך לתוך תוכנית ההתנתקות (למרות שהדבר לא יהיה אסתטי כל כך). --> צ'כלברה . דבר . שב . צחק 23:23, 6 בנובמבר 2006 (IST)
מה פתאום? דבר שכזה חייב בדיון לאור הטענות שהועלו בהצבעת המחיקה. ברור שאין הסכמה כללית לנושא. זהר דרוקמן - אהמ - שלום עולמי 23:24, 6 בנובמבר 2006 (IST)
אתה גרסת אחרת כאן. --> צ'כלברה . דבר . שב . צחק 23:29, 6 בנובמבר 2006 (IST)
גרסה אחרת של מה? זהר דרוקמן - אהמ - שלום עולמי 23:30, 6 בנובמבר 2006 (IST)

כאמור, בשאר אני מסכים עימך, במיוחד בקריאה לאלו הרוצים באיחוד - לקום ולעשות מעשה. לטעמי, התומכים באיחוד צריכים להצביע למחיקה, זאת כדי לסתור מצב בלתי נסבל בו הערכים נשארים אבל לא מאוחדים. זהר דרוקמן - אהמ - שלום עולמי 13:20, 29 בספטמבר 2006 (IDT) אני מסכים. משמעות הצבעה למחיקה היא "איני רואה טעם בקיומו של הערך כפי שהוא מונח לפנינו". מי שרוצה בערך מאוחד, עליו להצביע למחיקה, שכן זו אינה סותרת הולדתו של ערך עתידי בכותרת אחרת, שיכלול בין היתר גם פרטי מידע הקיימים כאן. לעומת זאת, הצבעה בעד השארה מבטיחה שלא ניתן יהיה ליצור ערך מאוחד, לאחר שבהצבעה הוכרע שעל הערך הנוכחי להישאר. מגיסטר 13:58, 29 בספטמבר 2006 (IDT)

יש הבדל, צ'ה. בערכים האלו היה משהו לאחד עליו לא היה ניתן לערער (קרי, התיאור הבסיסי של הדמויות). כאן עצם קיום הרשימה, שהיא הרי כל הערך, הוטל לדיון ולא כולם מסכימים שיש לרשימה הזו מקום בויקיפדיה. במצב ההוא אכן היה אפשר לאחד, במצב הזה - לא. זהר דרוקמן - אהמ - שלום עולמי 23:38, 6 בנובמבר 2006 (IST)
צר לי זהר, אני לא מקבל את טענתך. לא אכפת לי לשחק אבל אני רוצה שהחוקים יהיו נהירים ומוגדרים היטב. ערך X מועמד למחיקה וויקיפד Y רוצה לאחדו עם ערך Z - מה עליו לעשות? לפי הדוגמא האחרונה - לחכות שתוצאות ההצבעה יהיו שליליות ואז לפתוח דיון איחוד. לפי דוגמת המטריקס - לאחד את הערכים בזמן ההצבעה. ברור ששני הדוגמאות סותרות אחת את השניה, השאלה היא מהי המדיניות? --> צ'כלברה . דבר . שב . צחק 23:46, 6 בנובמבר 2006 (IST)
צ'ה, אתה מכיר אותי מספיק זמן בויקי ויודע שאני פועל לפי כלל ההגיון הפשוט ומשתדל שלא לדבוק במדיניות כלשונה אם הנסיבות מאפשרות פתרון קביל וסביר בדרך אחרת (רואים שאני קורא יותר מדי חולית). במקרה זה, גם ההגיון וגם המדיניות מתיישבים זה עם זה. ככלל, הצבעת המחיקה היא לא המקום הטוב ביותר להתחיל דבר על איחוד - הזמן לזה היה קודם לכן. אבל הדברים לא תמיד סותרים אחד את השני ובשום מקום לא נכתב שאסור לבצע איחוד בערך אם הוא תחת הצבעת מחיקה. הרי איחוד היא פעולת עריכה, וכמו שניתן לשכתב ערך - ניתן גם לאחדו לערך אחר ובכך לשפרו. אם אני לא טועה, היו אפילו מקרה או שניים בהם האיחוד הזה גרר את סגירת ההצבעה (נדמה לי שכך היה עם לריסה טרימבובלר).
אבל דבר שכזה אפשרי רק כאשר אין התנגדות מעשית לאיחוד, כמו בכל מעשה איחוד. למה הכוונה? אף ויקיפד לא יכול היה להתנגד, לפחות לא בטיעון רציני, שהמידע הבסיס על טרימבובלר (עצם קיומה ויחסיה עם עמיר) ראוי לאיזכור בויקיפדיה. כמו כן, אף אדם לא יכול היה להתנגד לכך שמידע זה יופיע בערך על עמיר, שכן זה רק מתבקש. אותו הדבר עם הדמויות של המטריקס - עצם הופעתן ומעשיהן (להבדיל מהפרשנות הלא ברורה שהייתה גם היא בערכים) - ברור לכל שיש לכך מקום בויקיפדיה, לפחות בערכים על הסרטים בהם הופיעו. על כן ניתן היה להעביר מידע שהיה כתוב בערכים הללו, שהועמדו להצבעות מחיקה, לערכים הראשיים בלא שום בעיה (ואפילו בלי דיון, שכן הדיון למעשה רק יקבע בדבר הפיכת הערכים מהם איחדו להפניות כבר במהלך ההצבעה).
בהצבעה זו ברור שלא זה המצב - עצם הנימוק שפתח את ההצבעה מדבר בגנות עצם קיום הרשימה בויקיפדיה, כפתח לבעיות של NPOV, הגדרת "מתנגדים" ו"תומכים" וכן הלאה, מעט בדומה לקטגוריה:אנטישמים או קטגוריה:אנשי אשכולות. על כן, לא ניתן לאחד את הרשימה לערך הראשי על ההתנתקות. יתכן וסביר שבמידה וההצבעה תכשל והרשימה הזו תשאר יפתח דיון איחוד, כמעין פשרה או סתם דרך אחרת לטפל ברשימה, ובמידה ולא יהיו מתנגדים יהיה אפשר לאחדה, או, לחילופין, להעלות להצבעת מחלוקת לפי נוהל מלחמת עריכה.
הדברים האלו נעוצים במדיניות באופן פשוט - אין התנגדות לקיום המידע בכלל ובערך אליו רוצים לאחד בפרט? אפשר לאחד. אין התנגדות בכלל לאיחוד? אפשר לאחד, להפוך להפניה, לארכב את ההצבעה וללכת לישון. יש התנגדות לעצם קיום המידע בערך אליו רוצים לאחד או בויקיפדיה בכלל? אי אפשר לאחד מעצם ההגדרה. זהר דרוקמן - אהמ - שלום עולמי 18:01, 7 בנובמבר 2006 (IST)
טעות מרה מתוקה בידך והיא העדפת שיקול דעת על פני כללים פשוטים ונהירים. כאשר יש כלל פשוט ונהיר העניין הרבה יותר ברור מאשר הפעלת שיקולי דעת של אנשים רבים. זמן חסימת משתמש נטול לשיקול דעת והנה אנו מתקדמים בגאון אל עבר השלמת ג'יגה דיונים בנושא (ע"ע מטאל וכו'). קח לדוגמא את המטריקס: רבים מהאנשים שהצביעו לא רצו את המידע כלל בויקיפדיה בעוד שלאחרים לא היה אכפת לאחדו - דוגמא לשיקולי דעת סותרים. איך שאני רואה זאת ישנם 2 אופציות, שניהם ברוח דברים סותרים שאמרת בהצבעות:

אופציה ב'

כאמור, בשאר אני מסכים עימך, במיוחד בקריאה לאלו הרוצים באיחוד - לקום ולעשות מעשה. לטעמי, התומכים באיחוד צריכים להצביע למחיקה, זאת כדי לסתור מצב בלתי נסבל בו הערכים נשארים אבל לא מאוחדים. זהר דרוקמן - אהמ - שלום עולמי 13:20, 29 בספטמבר 2006 (IDT)

איחוד יכול להתבצע בזמן ההצבע ככל עריכה אחרת. ויקיפדים המעוניינים לאחד יעשו זאת בשבוע ההצבעה ובנוסף יצביע בעד מחיקת הערך (במידה ולא יאוחד).

אופציה א'

במחשבה שנייה, ולאחר שהגיעו אלי מספר תלונות ממספר ויקיפדים - ההצבעה על האיחוד איננה תקפה והסרתי אותה. חלק נכבד מהמצביעים בהצבעה, ובכללם עצם פותח אותה, מציינים שעצם קיום הרשימה הוא בעייתי, ועל כן, כפי שציינתי, ההצבעה לא יכולה להיות תקפה. אם הערך ישאר - יהיה ניתן להצביע על איחודו. אעיר שאכן ככלל אין לפתוח הצבעות על איחוד בתוך הצבעות המחיקה, אבל קיויתי לתת לזה צ'אנס. זהר דרוקמן - אהמ - שלום עולמי 22:58, 6 בנובמבר 2006 (IST)

איחוד יתבצע רק אחרי גמר ההצבעה. ויקיפדים המעוניינים לאחד יעשו זאת לאחר ההצבעה ובנוסף יצביעו נגד מחיקת הערך על מנת להשאירו "בחיים" ולהוסיף לו תבנית איחוד עם גמר ההצבעה.

זהו - 2 אופציות קלות ופשוטות הנהירות לכל הדיוט - בלי ויכוחים ובלי טענות מצד כוללנים ומוחקנים. צריך רק לבחור. במה יבחרו המוחקנים? האם באופציה א' המוסיפה קולות לעמדתם? או שמא באופציה ב' הדואגת שהצבעה מוצלחת מגרשת את השיקוץ בכל צורותיו לנצח? בכל מקרה, אי אפשר לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה. --> צ'כלברה . דבר . שב . צחק 01:16, 9 בנובמבר 2006 (IST)

מילים רבות מדי נכתבות פה על נהלים, וזה בדרך כלל סימן לא טוב. שיקול דעת הוא דבר חשוב. כללים גם הם חשובים. אם נאמץ טוטאלית את האחד ונשכח מהאחר החיים יהיו אולי קלים ופשוטים, אבל התוצאה לא תהיה טובה. אני מסכים עם זהר - בהצבעת המחיקה הנוכחית לא נכון לאחד את התוכן לערך אחר, כי יש מחלוקת באשר לעצם קיומו בוויקיפדיה. ראה זאת כאילו היה מדובר בהצבעה בכותרת אחרת - "מחלוקת", ולא מחיקה. באמת לא הבדל קריטי, חבל להתעכב על זה. ‏odedee שיחה 02:24, 9 בנובמבר 2006 (IST)
צ'ה, ראשית - החוקים באים לעזור כאשר השכל הישר מציג בפנינו יותר מדי אפשרויות. כאן השכל מציג רק אפשרות אחת בכל הצבעה: בהצבעה על הרשימה ישנם המתנגדים לעצם קיומה וזה ברור. בהצבעה על דמויות המטריקס - לא היה אדם אחד שיכול היה להגיד שלא היה מוכן שהמידע יתקיים. תביא לי אדם אחד שמתנגד לכך שבערכים המתאימים על הסרטים יופיעו פרטי המידע האנציקלופדים שהיו כתובים על הדמויות (משמע, כל הערך מלבד הפרשנויות שהיו נמחקות בכל שכתוב בסיסי) ואגיד לך שאדם זה לא מבין דבר וחצי דבר בקולנוע ו/או באנציקלופדיה. תיאור הדמויות הרי הוא בסיסי ובמקרה של הדמויות הספציפיות הללו בסרטים הספציפים הללו - קריטי להבנה.
יש כאן חוק אחד ברור ופשוט: כאשר אין התנגדות לאיחוד (לדוגמה - ערכי המטריקס) - אפשר לאחד במהלך ההצבעה. כאשר יש התנגדות - אי אפשר. במקרה הראשון אמליץ תמיד לתומכים באיחוד להצביע בעד מחיקה, שכן, כפי שהנסיון מלמד אותנו, לא תמיד מרימים את הכפפה. התוצאה היא שמדי פעם עלול ערך להשאר רק בגלל תומכי איחוד שהצביעו להשאירו אבל בפועל איש לא עושה דבר. על כן, אם האיחוד אפשרי אך לא מתבצע כבר במהלך ההצבעה מסיבות כלשהן, יהיה זה נכון יותר (לדעתי) להצביע עבור מחיקה גם אם אני תומך באיחוד. אם ישנה התנגדות ברורה לאיחוד, כזו שדורשת כבר פתיחת דיון מחלוקת, יתכן ועדיף שיצביעו בעד השארת הערך כדי שיפתח עליו דיון המחלוקת. אעיר שרוב ה"מחקנים" שאני מכיר בדרך כלל לא מתנגדים להצעות איחוד שעולות כמעין פשרה בהצבעות מחיקה, כך שאין זה עניין של "לאכול את העוגה ולהשאירה שלמה". אני אישית מוכן ברוב המקרים לקבל כל אחת מהאופציות. זהר דרוקמן - אהמ - שלום עולמי 20:21, 9 בנובמבר 2006 (IST)

שבירה

אם שמת לב, עוד לפני הפנייה אליי הסרתי את עצמי מרשימת מצביעי האיחוד בליווי התנצלות כנה על הבלאגן ואחר כך הצבעתי בעד מחיקה יחד עם הסבר קצר בדיון עצמו. כדאי אבל למצוא נוהל ליאפשר להצביע גם בעד איחוד בפורמט ידוע וברור ולא רק למחוק או להשאיר. ושוב סליחה. השמח בחלקו (-: 23:40, 6 בנובמבר 2006 (IST)
אין צורך להתנצל, העיקר שהעניין נפתר. זהר דרוקמן - אהמ - שלום עולמי 23:41, 6 בנובמבר 2006 (IST)
בכל מקרה, נראה לי גדול עלי לאחד את שני הערכים. זה גם המון עבודה וגם קצת מלאכותי. צריך לחשוב על כיוון אחר. קלונימוס 23:42, 6 בנובמבר 2006 (IST)
ועוד איך יש צורך להתנצל! אלפי סליחות ושוב סליחה. אני מבטיח, במחילה, שזה לא יקרה שוב! ליתר ביטחון מחר אצום והלילה אלקה את עצמי 70 מלקות! השמח בחלקו (-: 23:44, 6 בנובמבר 2006 (IST)
לא צריך להגזים. אני בכלל משוכנע שזו עוד מזימה שלך להסיח את דעת ההמונים מהאמת על צורת עולמנו, אבל שיהיה. זהר דרוקמן - אהמ - שלום עולמי 23:46, 6 בנובמבר 2006 (IST)
טוב, אז רק 30 פעם. ולגבי צורת העולם... אתה עוד תיווכח אחרת. השמח בחלקו (-: 23:48, 6 בנובמבר 2006 (IST)

קשרי כדורגל

ראיתי שמצאת היכן כתוב בוויקי על קשרים בכדורגל; לא הייתי מוצא את זה לבד. חשוב כעת להעביר את כל הלינקים מקשר או קשר (כדורגל) לפסקה אליה קישרת, כולל כמה שתיקנתי קודם. אין לי בעיה לעשות את זה בעצמי, אבל חבל שתהיה כפילות רונן א. קידר 20:42, 7 בנובמבר 2006 (IST)

שלום רונן. מצטער, אך המשימה גדולה עלי. זאת אומרת, אני עסוק כעת בכל כך הרבה דברים אחרים שאינני רואה כיצד אוכל לפנות זמן גם לזה. אולי צהוב עולה יוכל לעזור לך בנושא זה. אשמח לעזור לך בנושאים אחרים ככל שידי תשג. זהר דרוקמן - אהמ - שלום עולמי 21:00, 8 בנובמבר 2006 (IST)

TV Eye

עורך כאנונימי, או לפחות מנסה. אני חושש שהוא עורך מכתובות נוספות ומכניס קישורים לאתר שהוא פתח מערכים שונים. יש דרך לגלות את הכתובות ממנו הוא פעיל? תודה, ‏pacmanשיחה 17:29, 8 בנובמבר 2006 (IST)

לא מתייאש... פתח אתר בעל חזות של ויקיפדיה רק כדי להעלות את הגיגיו על הרשת. האמת, אני מתרשם מדבקותו במטרה, אם כי תוצאותיה שליליות. יש דרך משפטית למנוע ממנו להקים אתר בעל חזות של ןיקיפדיה? חגי אדלר 17:50, 8 בנובמבר 2006 (IST)
לא, זה מותר. יש אתר ישראלי שמספק תשתיות ויקי, הפלטפורמה הזו לא ייחודית לוויקיפדיה. ‏pacmanשיחה 17:52, 8 בנובמבר 2006 (IST)
הפלטפורמה כן (ידוע לי), אבל החזות? חגי אדלר 17:57, 8 בנובמבר 2006 (IST)
מה זאת אומרת? כל אתר ויקי נראה כך בברירת המחדל, אם אני לא טועה. ‏pacmanשיחה 18:01, 8 בנובמבר 2006 (IST)
אין שום דבר חוקי לעשות נגד מי שמשתמש באתר בצורה של ויקיפדיה, פשוט מפני שמראה ויקיפדיה הוא מראה תוכנת MediaWiki שניתנת להורדה בחינם. עם זאת, מומלץ לבדוק אם TV EYE נותן קרדיט באתרו לוויקיפדיה כמו שצריך (בערכים המועתקים מוויקיפדיה), אם לא יש להעיר לו - ואם הוא לא מקבל את ההערה, לפנות לאתר wiki.co.il בנושא. פקמן, אם אתה מפחד שהוא פרסם את האתר שלו בערכים אחרים תחת כתובות IP שונות, הדרך הטובה ביותר היא לעבור על הערכים שקיימים בוויקי שלו, להסתכל על הערך המקבל בוויקיפדיה ולראות אם יש משם קישור לאתר שלו. (לדוגמה - הערכים השונים של המגדל האפל, לפי מדגם שעשיתי אין קישור לאתר שלו אך לא בדקתי את כל הערכים) צהוב עולה 18:03, 8 בנובמבר 2006 (IST)

די עזבו אותו בשקט. לא צריך להפנות מפה, אבל אל תפריעו לו שם. הוא גורש לשם ותנו לו לשרוף את זמנו שם. אל תפריעו לו גם לקרוא לטמבלים אחרים להצטרף אליו. אולי נרוויח קצת שקט. גילגמש שיחה 18:11, 8 בנובמבר 2006 (IST)

מסכים עם גילגמש. שילך ויקים את ויקי ב' שלו ויעזוב אותנו בשקט. מבחינתי הוא הועזב לא בגלל ערכיו אלא בגלל מעשיו בפני הקהילה. כמובן שאין כל סיבה לקישורים האלו כאן ויש למחקם תחת פרסומת אסורה. זהר דרוקמן - אהמ - שלום עולמי 20:58, 8 בנובמבר 2006 (IST)

קבל ח"ח

קבל ח"ח על מלחמתך היום בהשחתות. אגב, ייתכן שתתעניין בהכרזה על משתמש:עורך ויקי כטרול (עיין בדף השיחה). בברכה, _MathKnight_ (שיחה) 17:02, 10 בנובמבר 2006 (IST)

אולי זה המקום לציין שלפי המרצה שלי פירוש הביטוי חח הוא "חיזוק חשבונאי" לא מיותר לציין שהוא המרצה ליסודות החשבונאות.... גילגמש שיחה 17:03, 10 בנובמבר 2006 (IST)
אל תזכיר חשבונאות, יש לי טראומה מהמקצוע! ברחתי ממנו להיסטוריה... לב - שיחה 17:04, 10 בנובמבר 2006 (IST)
נו מה הבעיה, רושמים ביומן "חובה - זהר (בלי ו); זכות - חח"
מזל שבידיוק סיימתי לשתות את הקפה לפני שקראתי את התגובה... לב - שיחה 17:14, 10 בנובמבר 2006 (IST)
למת', תודה על המחמאות, השתדלתי לעשות ככל הניתן, אם כי כל הזמן חיכיתי שעוד מישהו יבוא כי עוד מעט נגמרים לי תבניות "היום בהיסטוריה" מוכנות. לגבי ההכרזה - כבר אמרתי את דעתי בנושא (תמצא אותה בארכיון 6 אצלי), אבל לא אתערב בדיון. בכל מקרה, בעצת סקרלט ובהתחשב בדיון - כנראה שאכן הגיע הפתיל לקיצו והוא חסום עתה לצמיתות, כפי שכבר שמת לב. זהר דרוקמן - אהמ - שלום עולמי 17:16, 10 בנובמבר 2006 (IST)

1 בספטמבר

שלום זהר, השינוי שעשיתי בערך זה נובע מכך שלפחות במחשב שלי המספר 21,000 שמופיע בדף זה נכתב כך: 000,21. הורדת הפסיק פתרה את הבעיה. האם אתה מכיר דרך נוספת?. תודה, אריה מלמד כץ 18:52, 10 בנובמבר 2006 (IST)

הממ, עכשיו לפחות אני מבין (ומתנצל שלא פניתי אליך, פשוט היום הייתה מתקפה מרשימה של השחתות). בכל אופן, אני ממליץ לשאול בדלפק היעוץ, אבל לא רואה סיבה לשנות את הערכים באופן שכזה. ישנן בוודאי דרכים יותר טובות לטפל בזה נקודתית בדפדפן שלך. זהר דרוקמן - אהמ - שלום עולמי 18:56, 10 בנובמבר 2006 (IST)

דואל

לא הזנת דואל. איך אפשר לכתוב לך משהו פרטי? דרור 20:41, 11 בנובמבר 2006 (IST)

אפשר לבקש. זהר דרוקמן - אהמ - שלום עולמי 20:44, 11 בנובמבר 2006 (IST)
תודה. שלחתי. דרור 20:47, 11 בנובמבר 2006 (IST)

עשו שונא ליעקב

זהר אני צריך להגיד לך משהו על המשפט שרשמת "אל תגידו לי שאתם בעד שלום עולמי?!" אני מאוד רוצה שלום בעולם אבל יכול להיות שכל העמים יהיו בשלום חוץ מעם אחד עם ישראל ולמה אותנו ישנאו לא בגלל שאנחנו "רצחנו" את ישו או שאנחנו לוקחים את הפרנסה או דברים דומים, פשוט זה בגלל שיעקב לקח את ברכתו של עשו ועשו צעק צעקה מרה שעליה אמרו חז"ל עשו שונא ליעקב זאת הסיבה האמיתית שתמיד שונאים אותנו ולא יהיה שלום בעולם אם עם ישראל ונ.ב. גם האמריקאים לא אוהבים אותנו וזו עובדה למה הם לא הצילו אותנו בזמן השואה שאנחנו בנו אליהם ואמרנו להם תעזרו לנו שהולכים לשרוף אותנו במשרפות והם לא הם לא רוצים להרוג אתכם ועכשו הם צריכים אותנו כי הם צריכים את המוח היהודי החכם ממני משתמש:יעקב שי

שלום לך יעקב. המשפט נכתב מתוך רוח לצון והלינק אליו מובילות המילים "שלום עולמי" הוא לדף הומוריסטי המתייחס למספר בדיחות פנימיות כאן בויקיפדיה. לא הייתה בכוונתי לעורר דיון שכזה, והכיוון אליו אתה לוקח אותי הוא גם לא דיון בו אני מעוניין לדון. אין זה בגללך, פשוט בגלל שזהו לא המקום ואני משתדל להפריד את דעותי הפוליטיות והאידיאולוגיות (ובכללן הדת) מפועלי כאן באנציקלופדיה, הדורשת ניטרליות. שמח לראות שהצטרפת אלינו ומקווה שתרומתך תהיה לברכה על כולנו. זהר דרוקמן - אהמ - שלום עולמי 20:40, 12 בנובמבר 2006 (IST)

בקשר למונטנגרו!

אני יכול לפרט לך על התרבות של מונטנגרו ועם תוכל לכתוב את זה באופן מסודר וטיפה יותר מפורט אשמח.

אחלה בחלה. שים על הערך תבנית:בעבודה וכתוב כל מה שאתה חושב לנכון להכניס. תודיע לי כשתסיים ואעבור ואנסה לשפר. שים לב שתבנית העדכון לא יכולה לרדת לפני שנוודא את שיטת הממשל החדשה ונפרט עליה, נוודא את הפרטים הדמוגרפים ונכתוב משהו בסיסי (לפחות) לגבי הכלכלה. זהר דרוקמן - אהמ - שלום עולמי 21:16, 13 בנובמבר 2006 (IST)
אני אסיים ממש מחר אחרי שאני ירכז עוד חומר ואז אני יכתוב את זה,תודה מראש!

סהר המור 17:06, 14 בנובמבר 2006 (IST)

זהו סיימתי לכתוב ושמרתי אתה מוזמן לקרוא.סהר המור 18:43, 15 בנובמבר 2006 (IST)
אעבור בהקדם. זהר דרוקמן - אהמ - שלום עולמי 20:35, 15 בנובמבר 2006 (IST)
אממ.. לא שינית דבר. זהר דרוקמן - אהמ - שלום עולמי 19:43, 17 בנובמבר 2006 (IST)

סליחה שלא עניתי לך מוקדם יותר אבל הייתי בטוח שזה נשמר,יש דרך לדעת עם זה נשמר ונמחק כי סיכמתי וזה לא מופיע:(.סהר המור 17:31, 20 בנובמבר 2006 (IST)

בנוגע להצבעה למחיקת הערך ישיבת שערי דעת

אני מביא לפניך פה את טענותיי בזכות הערך הנ"ל אשר הוספתי בדף השיחה שם. אולי תשנה את דעתך. ואולי לא.

א. בנוגע להכרת משרד הדתות הישיבה אינה מוכרת משום שאינה מעוניינת לקבל תקצוב מגורם ממשלתי.

ב. בנוגע לכמות הבחורים, מחוץ לכמות הבחורים הלומדים כיום בישיבה ישנה עוד כמות של כ 50 בוגרים שלמדו בישיבה, שחלקם התחתנו וחלקם השתלבו במסגרת הישיבתית הרגילה.

ג. בנוגע לחשיבות הערך, יש לציין שהישיבה אינה "הוסטל" או מקום שנפתח לשקם קבוצת בחורים קטנה. הישיבה היא התפתחות של דרך חשיבה שונה בציבור החרדי אשר מקבלת הד ניכר גם בתקשורת החרדית. מוקד ההתענינות המיוחד של הישיבה, שמושך אליו גורמים חרדיים רבים היא שבשונה מישיבות אחרות הישיבה לא מחזירה בחורים למוטב או למסלול הרגיל על ידי הצעת איזשהו פשרה או פרסים וטיולים לחו"ל ו"קונה" את הבחורים בכסף.

הישיבה נוקטת דרך שונה. היא פותחת את כל הנושאים לדיון אובייקטיבי ללא כל פניות, היא מעלה את כל הנושאים הכאובים, והיא אף תומכת בתיקון שגיאות מסויימות שהשתרשו בציבור.

לסיכום : הישיבה אינה דרך לחזור למסלול החרדי אלא דרך חיים בפני עצמה.

  1. Yyjons 01:29, 15 בנובמבר 2006 (IST)
מגיב לדבריך בדף ההצבעה. זהר דרוקמן - אהמ - שלום עולמי 20:35, 15 בנובמבר 2006 (IST)