שיחת משתמש:Ofek j/ארכיון 6

תוכן הדף אינו נתמך בשפות אחרות.
הוספת נושא
מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תגובה אחרונה: לפני 7 שנים מאת Ofek j בנושא אתגר תדהר

דף זה הוא דף ארכיון של דיון או הצבעה שהסתיימו. את המשך הדיון יש לקיים בדף השיחה של הערך או הנושא הנידון. אין לערוך דף זה.

לראש הדף
לתחתית הדף

התנצלותי[עריכת קוד מקור]

היי אופק, אתה צודק פספסתי , תודה ששמת לב. אולי בגלל שם דומה משתמש:Ofek7. אנא קבל התנצלותי לא בכוונה. מי-נהר - שיחה 19:12, 5 במרץ 2017 (IST)

לא, הכל בסדר, אני במילא ומילא עוקב אחרי הדיון ומצפה לשחזור הערך. אופק ~ דברו איתי ~ מקום מלבב בלב המדבר ~ חברים של כולם בעולם 19:18, 5 במרץ 2017 (IST)

חודש אסיה - תודה רבה על תרומתך![עריכת קוד מקור]


משתמש זה תרם רבות לערכי אסיה במסגרת מיזם חודש אסיה

באיחור רב (אנא קבל את התנצלותי הכנה על כך, חיכיתי לעיצוב של באנר מטעם המיזם הבינלאומי והוא בושש להגיע לצערי) -
תודה מקרב לב על תרומתך הנכבדה למיזם חודש אסיה נובמבר 2016!
כל הכבוד על תרומה איכותית וניכרת במיוחד בכתיבת הערכים במסגרת המיזם השנה. ברשותך אעניק לך כאות הוקרה את תבנית משתמש מיזם אסיה, ואת עיטור אסיה!
תודה והמשך כתיבה פורה בוויקיפדיה, Ravit - שיחה 09:09, 9 במרץ 2017 (IST)

תודה רבה רוית, יום מקסים. אופק ~ דברו איתי ~ מקום מלבב בלב המדבר ~ חברים של כולם בעולם 12:14, 9 במרץ 2017 (IST)

לא הבנתי..[עריכת קוד מקור]

אני מצהיר שאתה שמאלני, ואז העריכה הזו? סתם מסקרן אותי לדעת איך שמאלני תומך בדונלד טראמפ. לילה טוב! ניב - שיחה 23:10, 9 במרץ 2017 (IST)

אני תומך בטראמפ מכיוון שלא אכפת לי מה קורה שם. אכפת לי מה יהיה בישראל, במקום שאני חי בו. המצע הרפובליקני הוא ממש פרו-ישראלי, יותר משל רומני ואובמה ביחד. המצע הדמוקרטי לעומת זאת חותר למגעים עם האיראנים שיסתיימו בפצצת אטום על ישראל. ואפילו השמאלני הגדול ביותר במדינה יודע ששלום עם איראן לא ריאלי. אני חותר למגעים עם בחריין, ערב הסעודית, מרוקו, מאוריטניה ואולי קטר. בלתי אפשרי לעשות שלום עם כולם. אופק ~ דברו איתי ~ מקום מלבב בלב המדבר ~ חברים של כולם בעולם 06:39, 10 במרץ 2017 (IST)
תכלס. ניב - שיחה 17:58, 10 במרץ 2017 (IST)

הזמנה לכתיבת ערך[עריכת קוד מקור]

היי אופק, מעביר לכאן את הצעתי בכיכר העיר. לאור המשבר האקטואלי ביחסי הולנד טורקיה אני רוצה שנכתוב יחדיו את הערך יחסי הולנד-טורקיה (אנ'). בפעם האחרונה שכתבנו יחד ערך (יחסי ארצות הברית-דרום אפריקה) יצא ממש טוב. אחכה לתשובתך. ניב - שיחה 12:21, 12 במרץ 2017 (IST)

היי ניב, אשמח לעזור בכתיבת הערך, אגב שכחתי לומר תודה על חוות הדעת החיוביות בדיון סיום החונכות. סיימתי את החונכות (הדעה שלך והדעה של תמיר שברו את גב הגמל). אופק ~ דברו איתי ~ מקום מלבב בלב המדבר ~ חברים של כולם בעולם 13:06, 12 במרץ 2017 (IST)
בכיף, בשביל מה יש חברים? קריצה אני אתחיל לכתוב את הערך. ניב - שיחה 13:31, 12 במרץ 2017 (IST)
ראיתי שכבר התחלת. אמשיך משם. ניב - שיחה 13:32, 12 במרץ 2017 (IST)
אופק, אני מתכוון להעביר למרחב הראשי את טיוטה:יחסי הולנד-טורקיה. יש לך הערות/הארות? תרצה להוסיף משהו? ניב - שיחה 17:56, 12 במרץ 2017 (IST)
וואו, ניב! מהר מאוד! לא חשבתי שבכמה שעות שאני מנותק תכתוב את הערך. ערך מצוין! אוסיף קישורים חיצוניים ואעביר. אופק ~ דברו איתי ~ מקום מלבב בלב המדבר ~ חברים של כולם בעולם 17:58, 12 במרץ 2017 (IST)
אחלה. ניב - שיחה 17:59, 12 במרץ 2017 (IST)

קובץ:Alma - Requiem.jpg[עריכת קוד מקור]

שלום אופק, לעטיפות אלבומים יש תבנית מיוחדת {{עטיפת אלבום}}. אנא שנה בבקשה את הרישיון בתמונה. תודה. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה - תוכנית רודרמן 18:38, 14 במרץ 2017 (IST)

שיניתי, תודה על ההארה. אופק ~ דברו איתי ~ מקום מלבב בלב המדבר ~ חברים של כולם בעולם 19:26, 14 במרץ 2017 (IST)
חן חן, שים גם לב שיש גם תבניות כמו {{עטיפת ספר}}, {{כרזת סרט}} ועוד. בעת שבוחרים את הרישיון בחלונית יש מספר אפשרויות ויש לבחור את המתאימה ביותר. תודה חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה - תוכנית רודרמן 19:56, 14 במרץ 2017 (IST)

אשריך בלאפה![עריכת קוד מקור]

אשריך בלאפה!
הנקודה היא כזו: אני מעריך את התודה שלך. אתה מפגין סימני התקדמות בכל התחומים, ואל תגלה לאף אחד - אבל אני מחכה למומלץ הראשון שלך! שיר § שיח § 00:03, 15 במרץ 2017 (IST)

תודה! אופק ~ דברו איתי ~ מקום מלבב בלב המדבר ~ חברים של כולם בעולם 06:44, 15 במרץ 2017 (IST)

לורד רנדל[עריכת קוד מקור]

קרא את הבלדה המקורית באנגלית. זה לא פער מידע, אהובתו הרעילה אותו. אורשיחהלמדו את ויקיפדיה לזהות השחתות בעצמה!07:23, 15 במרץ 2017 (IST)

”"אֲהָהּ, מֵאַיִן זֶה תָּבוֹא, לוֹרְד רֶנְדֶל, בְּנִי שֶלִי?

אֲהָהּ, מֵאַיִן זֶה תָּבוֹא, בָּחוּר נָאֶה וָטוֹב שֶלִי?" –

"הֲרֵינִי בָּא מִיַּעַר עָב. אֵם, חִיש עֲשִי לִי הַמִשְכָּב.

עָיֵף אֲנִי מִצַּיִד רָב. לוּ תְּנִינִי וְאֶשְכָּב".


"מִי זֶה הִתְקִין סְעֻדָּתְךָ, לוֹרְד רֶנְדֶל, בְּנִי שֶלִי?

מִי זֶה הִתְקִין סְעֻדָּתְךָ, בָּחוּר נָאֶה וָטוֹב שֶלִי?"

"סָעַדְתִּי עִם חֶמְדָּת לִבִּי. אֵם, חִיש עֲשִי לִי הַמִשְכָּב.

עָיֵף אֲנִי מִצַּיִד רָב. לוּ תְּנִינִי וְאֶשְכָּב".


"וּמֶה הָיְתָה סְעֻדָּתְךָ, לוֹרְד רֶנְדֶל, בְּנִי שֶלִי?

וּמֶה הָיְתָה סְעֻדָּתְךָ, בָּחוּר נָאֶה וָטוֹב שֶלִי?" –

"צְלִי שֶל צְלוֹפָחִים בְּזוֹם. אֵם, חִיש עֲשִי לִי

הַמִשְכָּב. עָיֵף אֲנִי מִצַּיִד רָב. לוּ תְּנִינִי וְאֶשְכָּב".


"אֲבָל כַּלְבֵי צֵידְךָ אַיָם, לוֹרְד רֶנְדֶל, בְּנִי שֶלִי?

אֲבָל כַּלְבֵי צֵידְךָ אַיָם, בָּחוּר נָאֶה וָטוֹב שֶלִי?" –

"בִּטְנָם צָבְתָה וְהֵם מֵתִים. אֵם, חִיש עֲשִי לִי הַמִשְכָּב.

עָיֵף אֲנִי מִצַּיִד רָב. לוּ תְּנִינִי וְאֶשְכָּב".


"אֲהָהּ, דּוֹמֶה כִּי רַעַל הוּא, לוֹרְד רֶנְדֶל, בְּנִי שֶלִי?

אֲהָהּ, דּוֹמֶה כִּי רַעַל הוּא, בָּחוּר נָאֶה וָטוֹב שֶלִי?" –

"כִּי כֵן, כִּי הִרְעִילוּנִי, אֵם. אֵם, חִיש עֲשִי לִי הַמִשְכָּב.

דָּוֶה לִבִּי. נַפְשִי חוֹלָה. לוּ תְּנִינִי וְאֶשְכָּב".”

אומר לך משהו בנוגע לאהובתו? אופק ~ דברו איתי ~ מקום מלבב בלב המדבר ~ חברים של כולם בעולם 07:33, 15 במרץ 2017 (IST)

What d'ye leave to your true-love, Lord Randal, my son?

What d'ye leave to your true-love, my handsome young man?"

"I leave her hell and fire; mother mak my bed soon,

For I'm sick at the heart, and I fain wad lie down.

זה אומר לי משהו, וזאת הבלדה המקורית. זה שנתן אלתרמן בחר לא לתרגם את הפסקה הזאת לא אומר שהיא לא קיימת. אורשיחהלמדו את ויקיפדיה לזהות השחתות בעצמה!07:39, 15 במרץ 2017 (IST)
הבלדה המקורית היא הבלדה שאלתרמן תרגם. תסתכל על הפסקאות הקודמות בבלדה שהבאת ותראה שאין הן זהות לעברית. אופק ~ דברו איתי ~ מקום מלבב בלב המדבר ~ חברים של כולם בעולם 19:11, 16 במרץ 2017 (IST)
אין מקור לבלדות, ויש להם המון גרסאות (אני במקביל גם לומד (למרות שכבר סיימתי היום) על בלדות ואנחנו למדנו שבלורד רנדל אהובתו הרעילה אותו, אפילו היה לנו מבחן על לורד רנדל). נתן אלתרמן תרגם את הבלדה מאנגלית, שהיא תרגום ככל הנראה מסקוטית. אורשיחהלמדו את ויקיפדיה לזהות השחתות בעצמה!23:41, 16 במרץ 2017 (IST)
זהו שגם אני לומד על בלדות ויש לי מבחן בימים הקרובים, למדנו שזה פער מידע, כששאלתי את המורה שלי בנוגע לעריכה הזו היא אמרה לי כי יש גרסא נוספת ללורד רנדל שלא קשורה למקור. אופק ~ דברו איתי ~ מקום מלבב בלב המדבר ~ חברים של כולם בעולם 07:35, 17 במרץ 2017 (IST)

שימוש בתבנית מחק[עריכת קוד מקור]

שלום, ותודה על עזרתך בניטור הדפים החדשים בוויקיפדיה.

נראה שהשתמשת בתבנית {{למחוק}} באופן לא נכון. ככלל, תבנית זו היא תבנית שירות שנועדה לסמן דפים לא נחוצים במרחב המשתמש (כגון ארגזי חול).

ערכי הבל חדשים שראויים למחיקה מהירה אין לסמן בתבנית {{למחוק}}, אלא יש לפנות לדף ויקיפדיה:בקשות ממפעילים ושם לבקש את מחיקת הדף תחת הפסקה "בקשות מחיקה".

מפעילי המערכת עוברים על כל הערכים החדשים ומוחקים את הדרוש. והיה ונתקלת בערך לא ראוי, עדיף לבקש את מחיקתו בדף הבקשות מהמפעילים. סימון הדף בתבנית מאט את תהליך המחיקה, משום שהוא מחייב את מפעילי המערכת לבדוק את הגרסאות הקודמות של הדף ולוודא שאכן מדובר בהבל (או בערך לא ראוי).

טיפ: באפשרותך לבקש מחיקה של דפים בקלות ובמהירות על ידי התקנת גאדג'ט: בדף העדפות ← גאדג'טים, תחת הפסקה "ניטור", באפשרותך להפעיל את האפשרות "הוספת לשוניות "מחיקה", "הגנה", "חסימה" ו"הסתרת גרסה" ". כך יהיה באפשרותך לבקש מחיקה של דפים באמצעות לחיצה על כפתור המחיקה שבתפריט "עוד" המופיע בראש הדף.

שוב, תודה רבה על עזרתך בניטור ההשחתות בוויקיפדיה! שמזן#שיחהערכי בראבו21:02, 15 במרץ 2017 (IST)

סליחה, פשוט דרך יותר מהירה למחוק. אופק ~ דברו איתי ~ מקום מלבב בלב המדבר ~ חברים של כולם בעולם 19:10, 16 במרץ 2017 (IST)
אופק, שים לב שבתפריט העליון אם תרחף מעל המילה "עוד" יופיע תפריט ובו כפתור "מחיקה" המבקש את המחיקה וק:במ. נראה לי צריך לסמן את האפשרות בהעדפות ← גאדג'טים תחת הכותרת "ניטור" (שני או שלישי). בברכה, מלא כל הארץ כבודישלח הודעה ל-013-28143 • י"ט באדר ה'תשע"ז • 19:14, 16 במרץ 2017 (IST)
זה לא "אם תרחף", זה גאדג'ט. יגאל (בקשת עזרה, IKhitron ושיחה) 20:07, 16 במרץ 2017 (IST)

יהדות מרוקו[עריכת קוד מקור]

היי אופק, עוד לא ממש יצא לנו להכיר אך אשמח אם זה נוכל להכיר עכשיו! בכל מקרה רציתי לשאול מדוע הסרת את העריכה האחרונה בערך יהדות מרוקו? אם שמתי לב נכון היו שם מקורות (כלומר הערות שוליים) לרוב ונראה כי זאת הייתה תרומה משמעותית. במקרה הכי נורא פשוט במקרה וחסרים שם כמה מקורות תמיד אפשר לשים תבנית "דרוש מקור" :)Shaun The Sheep - שיחה 17:45, 18 במרץ 2017 (IST)

אלו לא היו הערות שוליים אלא סתם מספרים במסגרת למשל [1]. נראה כי הכל הועתק מאתר אחד. אופק ~ דברו איתי ~ מקום מלבב בלב המדבר ~ חברים של כולם בעולם 18:33, 18 במרץ 2017 (IST)
הו אוקיי, תודה על הפניית תשומת ליבי! :)Shaun The Sheep - שיחה 21:51, 19 במרץ 2017 (IST)

יחסי צרפת-גרמניה[עריכת קוד מקור]

הערך לא בשל למרחב הראשי והוחזר לטיוטה. זה שהופסקה החונכות המנדטורית לא אומר שאתה יכול להעביר ערכים לא בשלים למרחב הראשי. לעניין זה ראה גם את הערתי לתמיר. הדברים נכונים גם עבורך. גילגמש שיחה 19:28, 3 באפריל 2017 (IDT)

קובץ:Golda School December 2016.jpg[עריכת קוד מקור]

הי אופק, תודה על התמונה, אני ממליצה להעלות תמונות שצולמו על ידך ישירות לוויקישיתוף, זה עדיף מבחינת המיזם. תודה חנה Hanayשיחהעבירות שבין אדם לחברו - אין יום הכיפורים מכפר 10:07, 5 באפריל 2017 (IDT)

OK אופק ~ דברו איתי ~ מקום מלבב בלב המדבר ~ חברים של כולם בעולם 10:44, 5 באפריל 2017 (IDT)
אתה יכול גם עכשיו להעלות את התמונה לשם באותו שם, ולאחר מכן לבקש את מחיקת התמונה כאן. הקובץ ימשיך להופיע בערך בגלל שהשם זהה. אל תשכח שם לשייך את הקובץ לקטגוריה. בהצלחה. חנה Hanayשיחהעבירות שבין אדם לחברו - אין יום הכיפורים מכפר 10:57, 5 באפריל 2017 (IDT)
תודה רבה. אופק ~ דברו איתי ~ מקום מלבב בלב המדבר ~ חברים של כולם בעולם 10:58, 5 באפריל 2017 (IDT)
חנה, משהו לא בסדר עם הכלי אצלי... תוכלי להעביר? אופק ~ דברו איתי ~ מקום מלבב בלב המדבר ~ חברים של כולם בעולם 11:03, 5 באפריל 2017 (IDT)
אני לא נוהגת להעביר, לא התקנתי אצלי את הכלי. במקום להעביר, פשוט תעלה לשם ישירות דרך הקישור הזה. כבעל זכויות היוצרים על הקובץ, אתה יכול להעלות ישירות. חנה Hanayשיחהעבירות שבין אדם לחברו - אין יום הכיפורים מכפר 11:06, 5 באפריל 2017 (IDT)
העליתי לוויקישיתוף. תודה על הפניית תשומת הלב, אפשר למחוק את הקובץ בוויקיפדיה. אופק ~ דברו איתי ~ מקום מלבב בלב המדבר ~ חברים של כולם בעולם 11:13, 5 באפריל 2017 (IDT)

חממה[עריכת קוד מקור]

יורשה לי להגיד שאתה טועה לחלוטין. חונכות מייעצת נפוצה פי מאה בערך. חונכות מנדטורית אינה ענישה, אלא אכיפה של החונכות המייעצת כאשר החדש לא מפנים את כללי העריכה ועריכותיו דורשות ניקוי רב מהרצוי. בנוסף, החונכות עוסקים בבסברת פנים ונחמדות לחדשים, זה בד"כ עובד, אם כי ייתכן שזה קשור לחונכות מנדטורית במובן שמי שנדרש לחונכות מנדטורית לא מפנים את הניידות כמו שאינו מפנים את כללי העריכה שמנסים להסביר לו. זה בתור התחלה. בברכה, מלא כל הארץ כבודישלח הודעה ל-013-28143 • י"א בניסן ה'תשע"ז • 14:02, 7 באפריל 2017 (IDT)

פורד[עריכת קוד מקור]

שלום לך

רוב העריכות ששחזרת הן תקינות. אם אתה חושב שחלקן לא ראויות, אנא ערוך נקודתית • איקס איקס - שיחה 18:52, 9 באפריל 2017 (IDT)

הצטרפות לחממה[עריכת קוד מקור]

אופק שלום, הסברתי את עמדתי במזנון, אולם כנראה לא הייתי ברור מספיק. בחממה יכול להיות רשום כחונך רק עורך שיכול ללוות חניכה מנדטורית. אתה כיום לא יכול לעשות זאת. יחד עם זאת, אין שום מניעה שתענה לבקשות של עורכים חדשים אשר פונים לחממה.
כמו כן, יכול להיות שיש מקום לחלק את טבלת העורכים הזמינים בחממה לכאלו המאושרים להיות חונכים מנדטורים וכאלו שיכולים לייעץ. במתווה כזה, אין שום מניעה שתופיע ברשימה. אתה יכול לפתוח דיון בנושא בדף השיחה של החממה - אני מתייג את ערן כדי שיסייע טכנית בחלוקה שכזו, ויביע את דעתו על הנושא. המשך יום טוב וחג שמח גארפילד - שיחה - עזרו לנו במיזם האסם 07:48, 10 באפריל 2017 (IDT)

התייעצות[עריכת קוד מקור]

אופק, במסגרת מיזם יחסי החוץ, אני כותב את הערך יחסי החוץ של אוסטרליה. עד עכשיו הוא בטיוטה:יחסי החוץ של אוסטרליה. כרגע, מה שנשאר לי לתרגם מהערך באנגלית (אנ') הוא את הטבלה הגדולה הזו המסיברה בקצרה את את יחסי החוץ של אוסטרליה עם מדינות כאלו ואחרות. אתה חושב שאפשר לוותר על הטבלה או שזה אחד החלקים המהותיים בערכים מסוג זה? תודה וחג שמח, ניב - שיחה 15:49, 10 באפריל 2017 (IDT)

אתה יכול לוותר על הטבלה. אופק ~ דברו איתי ~ מקום מלבב בלב המדבר ~ חברים של כולם בעולם 15:51, 10 באפריל 2017 (IDT)
אפשר הסבר למה אפשר לוותר על הטבלה? היחסים עם המדינות הטבלה פחות חשובות?!? ארה"ב בכלל. ייתכן שלא צריך שזה יהיה בטבלה ואפשר כמו יתר הערך לכתוב בלתי כותרות, אבל לוותר על כתיבת היחסים עם מחצית מהעולם,למה?! בברכה, מלא כל הארץ כבודישלח הודעה ל-013-28143 • י"ד בניסן ה'תשע"ז • 17:27, 10 באפריל 2017 (IDT)
אופק, עדכון. אמרתי - נתרגם את החלק של הטבלאות רק בלי הטבלאות עצמן. שמע, בלתי אפשרי. משימה ארוכה ומאיישת. אני אסיים את החלק השאני עובד עליו כעת ואפסיק. תודה ולילה טוב, ניב - שיחה 01:29, 11 באפריל 2017 (IDT)
הערך יחסי החוץ של אוסטרליה בא לתאר את אופי יחסי החוץ של אוסטרליה ולא את היחסים עם מדינות אחרות, לשם כך אפשר לכתוב ערכים פרטניים. הסיבה היחידה שבערך יחסי החוץ של קטר מופיעה טבלה היא עקב מחלוקת ביני לבין ערן. אני מודע לכך שעבודת הטבלאות היא עבודה סיזיפית, אל תתרגם את הטבלה, רק את המלל, ורק במדינות החשובות. אופק ~ דברו איתי ~ מקום מלבב בלב המדבר ~ חברים של כולם בעולם 09:21, 11 באפריל 2017 (IDT)
אז ארה"ב שנמצאת בטבלה אינה חשובה?! העבודה הקשה היא בגלל נפח החומר, לא צריך להיות קשור לכך שיש טבלה, התוכן היה נשאר אותו דבר גם בלי הטבלה. אופק, הערך אמור להכיל גם וגם. אם אינך מתרגם את היתר תניח לפחות תבניות {{להשלים}} שיידעו שמדובר בערך חלקי שראוי עוד להרחיב. בברכה, מלא כל הארץ כבודישלח הודעה ל-013-28143 • ט"ז בניסן ה'תשע"ז • 23:48, 11 באפריל 2017 (IDT)
אני לא מבין למה להעלות טונים, בסה"כ מחלוקת, אפילו לא ויכוח. הערך אמור להכיל גם וגם אבל תסכים איתי שיש יותר חשיבות ליחסי סמואה-אוסטרליה וארצות הברית-אוסטרליה מאשר ליחסי בנגלדש-אוסטרליה. אופק ~ דברו איתי ~ מקום מלבב בלב המדבר ~ חברים של כולם בעולם 00:23, 12 באפריל 2017 (IDT)
מן הסתם, ולכן ודאי שאין להימנע מתרגום הטבלאות רק כיוון שהמידע בטבלה, ניתן לסנן לפי חשיבות. בברכה, מלא כל הארץ כבודישלח הודעה ל-013-28143 • י"ח בניסן ה'תשע"ז • 21:36, 13 באפריל 2017 (IDT)
בדיוק מה שהתכוונתי אליו באמרתי "תרגום המדינות החשובות". אופק ~ דברו איתי ~ מקום מלבב בלב המדבר ~ חברים של כולם בעולם 22:03, 13 באפריל 2017 (IDT)
תשובה זו היא מעולה. התשובה הראשונה ("אתה יכול לוותר על הטבלה") היא הבעייתיות. סוף טוב, הכל טוב. בברכה, מלא כל הארץ כבודישלח הודעה ל-013-28143 • י"ח בניסן ה'תשע"ז • 23:43, 13 באפריל 2017 (IDT)
אופק ~ דברו איתי ~ מקום מלבב בלב המדבר ~ חברים של כולם בעולם 07:30, 14 באפריל 2017 (IDT)

קובץ:Svala - Paper.jpg[עריכת קוד מקור]

היי אופק. אתה יצרת את התמונה? אורשיחה18:08, 13 באפריל 2017 (IDT)

אור, לא, זה עושה לי בעיות עם ההעלאה אז אני כותב שאני ואז משנה את הקרדיט ואת הרשיון. אופק ~ דברו איתי ~ מקום מלבב בלב המדבר ~ חברים של כולם בעולם 18:13, 13 באפריל 2017 (IDT)
איזה בעיות עם ההעלאה? מעלים את התמונות בשימוש הוגן דרך מיוחד:העלאה/fairuse, ואז התהליך אמור להיות פשוט. אורשיחה18:16, 13 באפריל 2017 (IDT)
הנה, סדרתי את הקובץ, אפשר להעלות בהעלאה רגילה ולסדר, יותר נוח לי. אופק ~ דברו איתי ~ מקום מלבב בלב המדבר ~ חברים של כולם בעולם 18:21, 13 באפריל 2017 (IDT)
ניסית בעבר להעלות דרך האופציה של שימוש הוגן? בוחרים את הקובץ, ממלאים את השדות וזהו. חג שמח, אורשיחה18:22, 13 באפריל 2017 (IDT)
חג שמח. אופק ~ דברו איתי ~ מקום מלבב בלב המדבר ~ חברים של כולם בעולם 18:26, 13 באפריל 2017 (IDT)

דמי, סבלה, טיאנה ברגוביץ', קאשה מוש, קויט טום ולאורה.[עריכת קוד מקור]

אתה יכול ליצור דף גם עליהם ולא רק על השירים שהם ישירו האירוויזיון 2017. Lior yourkovsky - שיחה 14:07, 15 באפריל 2017 (IDT)

אני אוהב ליצור דפים על שירים, אני מתכוון להכחיל את כל הדפים של שירי אירוויזיון 2017 (ואם ילך לי טוב אז גם את השנים הקודמות). אתה מוזמן לעזור בעצמך וליצור טיוטות של ערכי זמרים, תוכל להודיע לי כאן שסיימת, אוסיף דברים לערך ואבדוק אותו ויחד נעביר אותו למרחב הראשי, הצטערתי שמחקו לך את הערך שיצרת על קאשה מוש ואני מתכוון לעזור לך בזה. אופק ~ דברו איתי ~ מקום מלבב בלב המדבר ~ חברים של כולם בעולם 14:17, 15 באפריל 2017 (IDT)

קובץ:AvielBasin.jpg[עריכת קוד מקור]

שלום לך,

העלית תמונה לוויקיפדיה העברית או לוויקישיתוף שעל פי הצהרתך בפרטי הרישיון, זכויות היוצרים של התמונה שייכות לאדם אחר. במקרה כזה יש לשלוח את אישורו של בעל הזכויות המתיר להעלות את התמונה ברישיון מתאים לוויקיפדיה, על פי הנוסח המופיע בדף ויקיפדיה:OTRS תחת הכותרת "הצהרת הסכמה לכל הבקשות", לכתובת: permissions-he@wikimedia.org, שכן ללא אישורו התמונה תימחק.
לסיוע נוסף, ניתן לפנות כאן ולהמשיך את השיחה, בדף שיחתי או בדלפק ייעוץ זכויות יוצרים.

תודה, חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה - תוכנית רודרמן 06:10, 22 באפריל 2017 (IDT)

חנה, התכתבתי עם בסין במייל, והוא שלח לי קובץ וויתר על הזכויות איך אוכיח את ההתכתבות? מה אני צריך לעשות? בברכה, אופק ~ דברו איתי ~ מקום מלבב בלב המדבר ~ חברים של כולם בעולם 07:40, 22 באפריל 2017 (IDT)
אני מקווה שהאישור שלו ניתן לפי ההנחיות בדף ויקיפדיה:OTRS, אם כן, תעביר לכתובת הדוא"ל שמופיעה בדף זה למעלה, אם לא, אז תצטרך לחזור אליו ולקבל את האישור על פי הנוסח בדף, ולאחר מכן להעביר. פשוט קרא את ההוראות בדף ויקיפדיה:OTRS, הכל מוסבר שם. חנה Hanayשיחהמיזם אוניברסיטת חיפה - תוכנית רודרמן 09:29, 22 באפריל 2017 (IDT)

הצעה[עריכת קוד מקור]

בוקר טוב אופק,

לאחר מחשבה רבה בנושא ולאחר התייעצויות עם מספר משתמשים, אני חושב שכדי שתוכל לכתוב בצורה טובה על יחסי החוץ של מדינות עליך לקרוא מספר ספרי רקע. אני מציע שתקרא 6 ספרי רקע כלליים (אחד לכל יבשת: אירופה, אמריקה הצפונית, אמריקה הדרומית, אסיה, אפריקה אוסטרליה ואוקיאניה). הספרים צריכים להיות כלליים מאוד ולהתמקד בעיקר בהיסטוריה של היבשות האלה. גודל מומלץ לספר כ-300 עד 400 עמודים. ספרים אלה לא צריכים לשמש אותך בעת כתיבת הערך, הם רק צריכים לתת לך רקע כדי שתבין על מה אתה מדבר. בנוסף, לאחר שקראת את הספרים האלה אתה צריך לעיין בחומר ממוקד על המדינות עצמן. אין צורך לקרוא ספרים בשלב זה. אתה צריך לעיין במספר מקורות: אחד - הוויקיפדיה האנגלית (שלושה ערכים: 2 ערכים על כל מדינה וערך על יחסי חוץ אם קיים). ויקיפדיה של השפה הרלוונטית (למשל לגבי יחסי חוץ גרמניה-סרביה) יש לעיין בוויקיפדיה הגרמנית והסרבית תוך שימוש במכונת התרגום של גוגל. לאחר שעיינת בוויקיפדיות בשפות זרות אתה צריך לחפש חומר נוסף באינטרנט. עיתונים, בלוגים וכיוצא באלה. קח בחשבון שמקורות אלה חלשים ויתכן שגם שגויים (אלה מקורות מדרגה נמוכה אצלנו). לאחר שתעשה את הפעולות האלה תוכל לכתוב בצורה טובה את הערך ואני בטוח שהוא יעמוד בכללים שלנו ולא יהיה צורך להעביר אותו לטיוטה.

לגבי ערכים על מדינות מפתח: יש כמה עשרות מדינות מפתח בעולם: כל האימפריות או מדינות שהיו אימפריות (גרמניה, יפן, סין, רוסיה, גרמניה, אוסטריה, צרפת, ספרד, פורטוגל ועוד) ומדינות G8 (הרשימה חופפת במידה רבה) וכל מדינה בעלת מספר תושבים גבוה מאוד (למעלה מ-100 מיליון) או שטח גדול מאוד (נגיד 20 המדינות הגדולות בעולם מבחינת שטח) - ההיסטוריה של כל אחת מהמדינות האלה סבוכה מאוד ולא מספיק לקרוא ספר כללי כדי לטפל ביחסי החוץ שלהן. למדינות אלה אינטרסים גלובליים (במיוחד למדינות בעלות כלכלה מודרנית חזקה - G8) ונורא קשה לכתוב ערך על יחסי החוץ שלהן כי האינטרסים שלהם שונים ואף סותרים. כך למשל יש יחסי חוץ תקינים בין ארה"ב לרוסיה מזה מאות שנים (עם תקופה קצרה של נתק) והן משתפות פעולה לעתים קרובות, אבל הן יריבות בתחומים רבים. רק דוגמה שאולי אתה מכיר: בשנת 1956 גם רוסיה (בשמה כברית המועצות) וגם ארצות הברית שיתפו פעולה כדי ללחוץ על הפולשים למצרים (ישראל, צרפת ובריטניה) לסגת ממצרים אבל רק כמה שנים לאחר מכן הרוסים סיפקו המון נשק לווייטנאם כשהיא הייתה במלחמה נגד ארה"ב. ככה זה כמעט עם כל המדינות הגדולות: יחסים מורכבים שקשה לחשוף בקריאה רופפת. לא בדקתי אם יש מידע על יחסי החוץ האלה בוויקיפדיה האנגלית, אבל גם אם כן סביר להניח שרוב הערכים יהיו לא טובים. לכן, כדי לכתוב על יחסי חוץ של מדינות גדולות ומורכבות עליך לקרוא בנוסף לספרות כללית ספרות ממוקדת על שתי הארצות.

את הספרות עליך למצוא בעצמך. עליך ללמוד כיצד לחפש חומר. מספר טיפים לחיפוש: אתה תמיד יכול לחפש בספרייה העירונית שלך. אני לא יודע איפה אתה גר, אבל זה לא מאוד חשוב. אם יש ספרייה גדולה לידך יתכן שיש שם ספרות אקדמית אם לא, אז לא. אם אין ספרייה עירונית גדולה או אם אין בה ספרות רלוונטית אפשר לגשת לספרייה אוניברסיטאית ולבדוק שם. יתכן שלא תוכל לקחת את הספר הביתה (בשביל זה צריך להרשם לספרייה ולא בטוח שזה אפשרי מבחינתך) אבל תוכל לעיין בו בתוך הספרייה או לצלם חלק ממנו ולקרוא בבית. בנוסף לספריה מסורתית יש הרבה חומר באינטרנט: גוגל ספרים, מאמרים אקדמיים ועוד. בכל אלה אפשר להיעזר כדי למצוא חומר. אם אין לך מושג האם הספר שאתה מחזיק הוא "אקדמי" או סתם ספר בדוק את ההוצאה. ההוצאה תמיד כתובה בעמוד הראשון או השני של הספר (מיד לאחר הכריכה, לפני תוכן העניינים). אם הספר יצא בהוצאת אוניברסיטה כלשהי: הוא אקדמי. אם הספר נכתב על ידי פרופ' ולא יצא בהוצ' אוניברסיטאית: עדיין אקדמי. אם אין לך מושג מי המחבר ואם הוא פרופ' או לא וההוצאה לא אוניברסיטאית - בדוק האם יש הערות שוליים. יש: אקדמי, אין: לא אקדמי ואל תגע בו.

אני לא יודע מה מידת השליטה שלך באנגלית, לכן אני מציע לך לקרוא ספרים כלליים בעברית, כי נדרשת הבנה מעמיקה בשפה כדי להבין את החומר. כמובן שאם אתה יודע אנגלית ברמה גבוהה מאוד (בערך ברמה שאתה יודע עברית אתה יכול להשתמש בספרות באנגלית). אני מניח שיש כאלה, אם כי לא זוכר כרגע בעל פה שמות של ספרים. בלי קריאה מסודרת תתקשה להתקדם עם הכתיבה שלך ובעיקר היא תהיה חסרת תועלת. ערכים אלה על יחסי חוץ ישמשו ברב המקרים אנשים בוגרים: עיתונאים, סטודנטים, מרצים ועוד. הערך צריך להיות טוב מספיק כדי שאנשים אלה יכלו להשתמש בו. כך למשל אם יחתם הסכם חשוב בין יפן לפורטוגל כמובן שיחפשו מידע בוויקיפדיה. הערך צריך להיות מספיק טוב כדי שאפשר יהיה לצטט חלקים ממנו בעיתון או לחלופין להשתמש בו לעבודה באוניברסיטה או בתיכון. אני יודע שזאת רמה גבוהה, אבל אתה בחרת בעצמך לכתוב בתחום הזה.

אם כך לסיכום: עליך לאתר מספר ספרים כלליים. תתחיל באחד ותקרא אותו. הצפי לסיום לא אמור להיות ארוך מדי - אני מניח שתוך כמה שבועות תסיים אותו. לאחר מכן עיון בוויקיפדיות בשפות זרות ובאינטרנט. בהצלחה. גילגמש שיחה 09:36, 22 באפריל 2017 (IDT)

תודה רבה על ההצעה, אתה יודע? אחד הדברים שלמדתי בחונכות הוא את רמת האחריות המונחת על כתפיי, ויקיפדיה היא לא הבלוג שלי ומיליוני אנשים צופים בה כל יום. מעגל ההשפעה שלי הוא עצום והוא יגדל ככל שאכתוב יותר ואגוון בנושאים. אופק ~ דברו איתי ~ מקום מלבב בלב המדבר ~ חברים של כולם בעולם 14:37, 22 באפריל 2017 (IDT)
אגב אני קורא כעת ספר רקע על אירופה, "רגעים היסטוריים ורגעים היסטריים", הספר מדבר על התפקוד של מנהיגי אירופה (וגם ישראל) בעת משבר ועל אופי יחסיהם של המנהיגים עם המדינות הסובבות אותן. אופק ~ דברו איתי ~ מקום מלבב בלב המדבר ~ חברים של כולם בעולם 14:39, 22 באפריל 2017 (IDT)
אתה יכול לקרוא את הספר הזה, אבל הוא לא מספיק. הוא מדויק ואין בו טעויות, עד כמה שאני זוכר, אבל יש צורך בספרים רציניים יותר. באופן עקרוני, רמת הידיעות שלך תעלה ככל שתקרא יותר. לכן, תמשיך עם הספר הזה ואחר כך תקח ספר אחר כלשהו. גילגמש שיחה 16:16, 22 באפריל 2017 (IDT)

כוכב השלום[עריכת קוד מקור]

כוכב השלום
מעריך! נרשמתי כמה פעמים!! - שיחה 04:31, 23 באפריל 2017 (IDT)
תודה רבה. אופק ~ דברו איתי ~ מקום מלבב בלב המדבר ~ חברים של כולם בעולם 05:38, 23 באפריל 2017 (IDT)

אתגר תדהר[עריכת קוד מקור]

שלום, בהנחה שרציונל ההצבעה שלך מתבסס על המצביעים האחרים וטיעוניהם בעד השארת הערך יוסף חן, אציע לך הצעה שהצעתי לאחרים בקשר לאנציקלופדיה תדהר והניסיון להיאחז בקרנות המזבח הזה. הנה רשימת ערכים אקראית מאנציקלופדיה תדהר בטווח של 4 עמודים, קרא היטב והתרשם:

בברכה. ביקורת - שיחה 20:07, 27 באפריל 2017 (IDT)

הבנתי שהאנציקלופדיה הנ"ל היא לא משהו מיוחד אך היא בכל זאת אנציקלופדיה ואני מסכים עם נימוקי אסף בכל מילה. אופק ~ דברו איתי ~ מקום מלבב בלב המדבר ~ חברים של כולם בעולם 20:13, 27 באפריל 2017 (IDT)