שלומי לביא

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
שלומי לביא
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
לידה 1980 (בן 44 בערך)
ישראל עריכת הנתון בוויקינתונים
שם במה כרובי
מוקד פעילות ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
תקופת הפעילות מ-2000
סוגה כליזמר
פולק
רוק כבד
רוק מתקדם
www.myspace.com/shlomilavie
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

שלומי לביא (נולד ב-1980), ידוע בשם הבמה כרובי, הוא מתופף ומוזיקאי ישראלי, הידוע בעיקר בזכות היותו המתופף המקורי של להקת הבילויים.

ביוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

לביא נולד בישראל בשנת 1980. בשנת 2000 הצטרף ללהקה התל אביבית הבילויים, שהקימו מעט לפני כן ימי ויסלר ונועם ענבר. את הסינגל הראשון של הלהקה, "אוטו זבל (קח אותי איתך)", הוציאה הלהקה בשנת 2003. בשיר לביא מנגן סולו תופים מהיר. הסינגל הבא שהוציאו לאור יחד היה "נפלא פה", שבו לביא ביצע תפקידי ג'אז, סווינג ובוסה נובה בעזרת כלי הקשה רבים ומגוונים, לצד פולק ומוזיקה רוסית.

בשנת 2003 יצא אלבום הבילויים הראשון בהשתתפותם של לביא, ויסלר וענבר, בשם "הבילויים". באלבום מנגן לביא מספר מקצבים, על כלי הקשה שונים, ומפגין ידע רחב בעולם התיפוף, תוך שימוש קבוע במקצבי כליזמר מסורתיים, פולק ואף רוק כבד.

בשנת 2005 הצטרף לביא ללהקת נונצ'קו, להקה ישראלית-אמריקאית. הלהקה הוקמה על ידי כמה ישראלים מברוקלין, ולביא הצטרף כמתופף עוד כשגר בישראל. מאוחר יותר, כשירד לארצות הברית, המשיך להוציא אלבומים עם הלהקה.

בשנת 2007 הוציא יחד עם הבילויים את האלבום השני שלהם יחד, "שכול וכישלון". באלבום זה לביא משתמש יותר במערכת, ובמקצבים פשוטים ואיטיים יותר. כדוגמת הסינגל "באב אל-ואד 38 א'", הפותח את האלבום, בו לביא מנגן רק תוף בס וסנר על הרבעים השני והרביעי של תיבה בעלת ארבעה רבעים. באלבום ניתן לשמוע יותר סגנון של ג'אז בתיפוף שלו, ופחות כליזמר. למשל, השיר "שוש אלמוזלינו" (שיר רגוע על הפוליטיקאית שושנה ארבלי-אלמוזלינו), כאשר בסוף השיר התיפוף הופך למקצב סווינג קלאסי כולל שימוש במצילות.

בסוף אותה השנה עזב לביא את הלהקה והיגר לארצות הברית. שם הוא התיידד עם בסיסט להקת הרוק האלטרנטיבי האמריקאית Marcy Playground, דילן קיף. קיף הכיר אותו לסולן הלהקה, ג'ון ווזניאק, ובשנת 2008 החליף לביא את המתופף הקודם של הלהקה, מרטינז דה לה קוטרה.

במקביל הצטרף לביא ללהקה הישראלית-אמריקאית "אלקטרו מרוקו", להקת מוזיקה אלקטרונית מעורבת באלמנטים ים תיכוניים. בסוף שנת 2008 עזב לביא את הלהקה.

דיסקוגרפיה[עריכת קוד מקור | עריכה]

עם "הבילויים"[עריכת קוד מקור | עריכה]

עם "נונצ'קו"[עריכת קוד מקור | עריכה]

עם "אלקטרו מרוקו"[עריכת קוד מקור | עריכה]

עם "Marcy Playground"[עריכת קוד מקור | עריכה]

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]