תומאס קולינס

מתוך ויקיפדיה, האנציקלופדיה החופשית
תומאס קולינס
Thomas Collins
אין תמונה חופשית
אין תמונה חופשית
לידה 1732
דאק קריק, מושבת דלאוור, אמריקה הבריטית עריכת הנתון בוויקינתונים
פטירה 29 במרץ 1789 (בגיל 57 בערך)
סמירנה, דלאוור, ארצות הברית עריכת הנתון בוויקינתונים
מדינה ארצות הבריתארצות הברית ארצות הברית
מקום קבורה בית הקברות של כנסיית סנט פיטר האפיסקופלית, סמירנה, דלאוור, ארצות הברית
נשיא דלאוור ה־8
28 באוקטובר 178629 במרץ 1789
(שנתיים ו־21 שבועות)
לעריכה בוויקינתונים שמשמש מקור לחלק מהמידע בתבנית

תומאס קולינסאנגלית: Thomas Collins;‏ 1732 – 29 במרץ 1789) היה בעל אחוזת מטעים ופוליטיקאי אמריקאי מדלאוור שכיהן כנשיא דלאוור השמיני בשנים 17861789. לפני כן הוא היה קצין במיליציה של דלאוור במלחמת העצמאות של ארצות הברית וכיהן כחבר האספה הכללית של דלאוור.

ראשית חייו[עריכת קוד מקור | עריכה]

תומאס קולינס נולד בכפר דאק קריק, כיום חלק מהעיירה סמירנה, שבמושבת דלאוור. הוא נשא לאישה את שרה, ולהם נולדו ארבעה ילדים. אחותו הייתה רעייתו של המושל לשעבר ג'ון קוק. קולינס למד משפטים, אך לא עסק במקצוע. ככל הנראה הוא היה עשיר מאוד, שכן הוא רכש שטחי אדמה נרחבים באזור דאק קריק בשלב מוקדם של חייו.

שירות צבאי[עריכת קוד מקור | עריכה]

קולינס החל את שירותו הצבאי במהלך מלחמת העצמאות של ארצות הברית כלוטננט קולונל במיליציה של מחוז קנט העילי בפיקודו של סיזר רודני, ותוך שנה הוא קודם לדרגת בריגדיר גנרל במיליציה של דלאוור. ב-1777 שירת קולינס בניו ג'רזי יחד עם גנרל ג'ורג' וושינגטון, אך הוא שב לביתו כדי להתמודד עם מרידות הלויאליסטים במחוז סאסקס. ככל הנראה הוא היה מעורב במאמצים לחסום את הגנרל ויליאם האו בצעדתו מנהר אלק, אך אין כל עדות שהוא נכח בקרב ברנדיויין (אנ').

קריירה[עריכת קוד מקור | עריכה]

בשנים 17641767 שימש קולינס כשריף של מחוז קנט, והיה חבר באספת המושבה בחמישה מבין תשעת מושביה השנתיים בשנים 1767–1776. הוא היה חבר ועידת החוקה של דלאוור ב-1776 ונבחר לשתי תקופות כהונה למועצה המחוקקת של המדינה (כיום הסנאט של דלאוור) בשנים 1776 - 1783, ובחלק מהזמן כיהן כיושב ראש המועצה. ב-1782 נבחר קולינס כשופט בבית המשפט לפניות רגילות. ב-1786 בחרה בו האספה הכללית של דלאוור פה אחד כנשיא דלאוור, תפקיד בו הוא כיהן מ-28 באוקטובר אותה שנה ועד למותו. במהלך תקופת כהונתו כנשיא הייתה דלאוור המדינה הראשונה שאשררה את חוקת ארצות הברית בדצמבר 1787.

מותו[עריכת קוד מקור | עריכה]

תומאס קולינס נפטר בביתו שבסמירנה ב-29 במרץ 1789. הוא נטמן באחוזת הקבר המשפחתית, אך מאוחר יותר הועברה קבורתו לבית הקברות של כנסיית סנט פיטר האפיסקופלית בסמירנה. הוא היה הראשון מבין נשיאי ומושלי דלאוור שנפטר בעת כהונתו.

על שמו של קולינס קרוי בניין משרדים של מדינת דלאוור בעיר דובר.

קישורים חיצוניים[עריכת קוד מקור | עריכה]